![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Brussel moet ook zijn deel van de federale bevoegdheden bijkomend organiseren, dus ook weer plaats voor mensen die kunnen blijven. Ik denk dat je echt overdrijft met de impact voor brussel. Ik wist niet dat overheidsgebouwen aan registratierechten onderhevig zijn. Of bedoelt u dat er ook een deel gehuurde gebouwen zijn (de verhofstadverkoop). Registratie betaal je toch enkel als een gebouw van eigenaar/huurder verandert? Dus als er vertrekken is dat een kans op nieuwe inkomsten. Als ze blijven heb je zowieso niks bijkomend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Het verschil zal dus zijn dat al deze mensen door Brussel zelf zullen moeten betaald worden ipv door Vlaanderen of de federale overheid (ook hoofdzakelijk Vlaanderen). Denkt u echt dat Brussel dat zal aankunnen? Ik geef u één voorbeeld: denkt u echt dat Brussel gewoon alle NMBS-jobs in Brussel kan overnemen en zelf gaan betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld: Stel u hebt heel uw carriere gewerkt en bijgedragen (zo een walen bestaan, ik heb dergelijke collega's) op 55 jaar krijg je van de federale dienst een brief met je toekomstig pensioen. Willen die rijke vlamingen, net op dat moment de solidariteit in dat stelsel opzeggen, naargelang de bron uitdovend op 5, 10, 15 jaar. Mijn deelstaat die het economisch niet zo goed doet, kan me eens het overgangsscenario uitgedoofd, maar bvb 80% van mijn pensioen blijven betalen. Mij werd voorgespiegeld dat ik voor de rest van mijn leven 100% zou krijgen, daar heb ik voor gewerkt, en daar heb ik voor afgedragen in de nationale pot. Volgens mijn moeder en volgens mij heeft die gepensioneerde waal evenveel recht op zijn deel van de koek als die vlaming. Dat het stelsel geen reserves opbouwt, is niemands schuld, behalve dan van de uitvinders vorig eeuw, die direkte ingang van het pensioen belangrijker vonden dan opbouw van rechten. Wat zou uw gevoelen zijn mocht gij de verliezer zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als die NMBS jobs nodig zijn, en ten laste van brussel moeten vallen, dan zal brussel daarvoor de nodige kosten moeten verhalen op de vlaamse en waalse treinmaatschappij, als heffing om brussel binnen te rijden. Uiteindelijk zal de gebruiker betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze waren ook ter goeder trouw, ze kochten "aandelen van de goede huisvader"? Maar in de periode toen die aandelen fiks omhoog gingen, waren zij toen solidair met gewonere mensen die alleen maar een spaarboekje hadden? De Walen hebben alle gelegenheid gehad, met veel geld van veel transferts, om tot een bloeiende regio te komen. En ze hebben nog steeds die kapasiteit. Als ze willen, zijn ze binnen een paar jaar zo welvarend als regio, als eenderwelke andere regio in Europa. Echter op dit ogenblik nog steeds niet, zien we geen begin dat ze er werk van gaan maken. Zo lang het manna uit de Vlaamse lucht blijft vallen op Waalse bodem, blijven ze zich wentelen in hun passiviteit. Veel te goed is half zot.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De franstaligen zouden beter een beetje aan zelfkritiek doen en vergiffenis vragen voor wat zij het Vlaamse volk hebben aangedaan. De studie van professor Hannes heeft uitgewezen dat er gedurende 179 jaar transferten in één richting gebeurden en NOOIT van Wallonië of Brussel naar Vlaanderen (dit gegeven wordt trouwens door franstalige academici niet betwist). Vlaanderen werd beschouwd als wingewest , als een soort van kolonie ,die mocht uitgebuit worden en waarvan de bevolking toch maar onderontwikkelde boeren waren. De transferten gingen zelfs door in de jaren '50 van de 19-de eeuw, toen er hongersnood was in Vlaanderen en er letterlijk mensen stierven van de honger. Voor de francophone profiteur, die zich dan nog superieur waant, nee, daar kan ik geen respect voor opbrengen . Eerst op hun blote knieën vergiffenis vragen, dan kan ik hen misschien vergeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Afdragen voor sociale zekerheid is wel een verplichting, en geen vrije keuze. Tegenover die plicht stond er een recht, later, als het uw beurt was. DE WALEN bestaan niet, ik zie bvb collega Ollivier, apolitiek, geen rebel en tot nu toe geen vlaminghater. Waar zit zijn verantwoordelijkheid dat de verkozenen in wallonie het niet beter gedaan hebben met de middelen die ze kregen? Gemakkelijk zeggen dat ze er niets van bakken, zij hebben geen zeehavens, geen dicht spoorwegnet, En om terug op topic te komen, vlaanderen kan iedere potentiele buitenlandse investeerder investeerder wegsnoepen, met dezelfde federale maatregelen, vlaanderen heeft meer infrastructuurtroeven en vlaanderen is rijker en kan meer subsidieren. Je kan niet EN blij zijn dat een investerder voor vlaanderen koos na lobbywerk, EN tegelijk de overkant verwijten van die investeerder NIET binnengehaal te hebben. Zolang u de uitbetaling van iemands zelf opgebouwde rechten als "goedheid" of als "zot zijn" beschouwt hoef ik het centennationalisme niet. Het maakt me eerder beschaamd vlaming te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wél diegenen die al van in de jaren 80 het hele systeem stelselmatig hebben geplunderd om de grote gaten in hun begroting aan te zuiveren.... En herinner U Vande Lanotte ,en zijn zilverfonds van enkele jaren terug... Wat denkt U dat er nog in dat zilverfonds aanwezig is,eerst met véél bombarderie opgezet, en niet lang nadien geplunderd door Verhofstadt en co.... Als de begroting destijds maar sluitende was,nietwaar... ![]() Zodat de goednieuwsshow maar kon verdergaan... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Klaar en duidelijke vraag : heeft waalse collega Olivier na een volledige carriere van werken en bijdragen in de nationale pot, levenslang recht op het hem beloofde pensioen uit die nationale pot? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat ze verzuimd hebben om wat opzij te zetten, dat wel, zeker toen ze zagen de de demografische piramide aantoonde dat de werkenden met minder gingen zijn, en de steuntrekkers met meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Waalse werkenden zullen hiervoor moeten afdragen en als er niet genoeg geld in de put komt, dan zal Olivier het met een lager pensioen moeten stellen. De tering naar de nering zetten noemt men dat; op geld uit de voormalige kolonie hoeft hij niet te rekenen. Voor de rest wens ik dhr. Olivier nog een lang en gelukkig leven toe en de Walen in het algemeen veel ondernemingszin. Laatst gewijzigd door Pericles : 11 mei 2009 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat maar 80%,dan is dat maar zo.... Misschien had waalse collega Olivier tijdens zijn aktieve loopbaan maar op de juiste politici moeten stemmen die hun belofte konden waarmaken voor de volle honderd percent.... Voor politici die de werkgelegenheid hadden gestimuleerd dank zij de vlaamse geldtransferts... En die niet voor een enorme massa waalse ambtenaren hadden moeten zorgen,goed wetende wat het hen aan toekomstige pensioenen zouden kosten.... Hetgeen dus duidelijk niet is gebeurd,dus heeft Uw waalse collega nét zoveel schuld aan zijn eigen situatie.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pericles : 11 mei 2009 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |