Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2009, 17:08   #181
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik weet niet of de grondwet een splitsingsprocedure voorziet, die rechten geeft aan een van de samenstellende delen.

Zo niet vrees ik dat ze in hetzelfde schuitje zitten als wij: Of in onderlinge overeenstemming, of in de grootste onzekerheid over het vervolg.
U leeft echt wel in een droomwereld hoor.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 17:14   #182
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het gaat vooral ook om al de federale ambtenaren, om de door Vlaanderen betaalde leerkrachten en professoren, enz. Ik schat dat bij een volledige Brusselse onafhankelijkheid gemakkelijk een kwart van alle Brusselse arbeidsplaatsen zouden verdwijnen en of zeer korte termijn.
Alleen al het effect daarvan op de registratierechten door het inzakken van de kantorenmarkt zou desastreus zijn.
Brussel zal ook scholen nodig hebben, en daar zelf voor moeten instaan. Waarom zouden die arbeidsplaatsen massaal verdwijnen?
Brussel moet ook zijn deel van de federale bevoegdheden bijkomend organiseren, dus ook weer plaats voor mensen die kunnen blijven.
Ik denk dat je echt overdrijft met de impact voor brussel.

Ik wist niet dat overheidsgebouwen aan registratierechten onderhevig zijn.
Of bedoelt u dat er ook een deel gehuurde gebouwen zijn (de verhofstadverkoop).
Registratie betaal je toch enkel als een gebouw van eigenaar/huurder verandert? Dus als er vertrekken is dat een kans op nieuwe inkomsten. Als ze blijven heb je zowieso niks bijkomend.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 17:14   #183
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U leeft echt wel in een droomwereld hoor.
Haal er mij dan uit met bewijsmateriaal aub
Oud 11 mei 2009, 17:16   #184
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zie eens hier

http://www.eu4journalists.eu/index.p.../dutch/C44/49/

je kan er het volgende lezen :

In de financiële detailhandelssector kopen consumenten verzekeringen, hypotheken, pensioenpakketten en spaarplannen. Over het algemeen hoeven deze diensten niet regionaal aangeboden te worden. Maar de EU-markt blijft grotendeels gefragmenteerd. Zo zijn burgers die een hypotheek voor een huis willen afsluiten voor een groot deel gebonden aan bedrijven uit een gegeven lidstaat (al kunnen dit dochterondernemingen zijn van banken uit een ander land). Hoewel het theoretisch mogelijk is een hypotheek te verkrijgen van een financier uit een ander land zijn deze vaak terughoudend om betrokken te raken bij transacties waar ze het onderpand niet gemakkelijk kunnen liquideren. Over het algemeen, als de bank niet in een wetsgebied kan opereren, zullen de kosten die voor rekening van de klant zijn hoger worden. Daarmee worden de potentiële winsten van deze transacties niet aantrekkelijker gemaakt.

Hetzelfde geldt voor verzekeringen (bijvoorbeeld auto-, huis en levensverzekeringen) en pensioenen. De kosten en moeilijkheden verbonden aan het grensoverschrijdend shoppen, betekenen dat de meeste burgers geen voordeel hebben van eventueel profijt. In de praktijk vallen deze voordelen alleen maar ten goede aan de rijkste EU-burgers.

Het zal er dus van afhangen hoe protectionistisch het nieuwe vlaanderen wordt, of hoe moeilijk het zal doen over de europese vrijheid van diensten.
Dat is het hem natuurlijk juist. We gaan daar zeer moeilijk over doen. Net als elk ander land.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 17:22   #185
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is het hem natuurlijk juist. We gaan daar zeer moeilijk over doen. Net als elk ander land.
Tot zover het nieuwe vlaanderen waar alles beter zou worden
Oud 11 mei 2009, 17:24   #186
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
12 miljard, enkel uit onbetrouwbare bron gevonden, graag een objectief cijfer uit neutrale bron.

10 miljard: bron gevonden die zegt dat het er 15 zijn, en bron gevonden die zegt dat we al 10 miljard zouden winnen met de fraude op gemiddeld europees niveau te brengen.

Eén beslissing misschien wel, maar dan een looptijd van vele jaren, en weinig opbrengst in het begin.
Vlaanderen kan moeilijk éénzijdig contractbreuk plegen tov een "buitenlanders" die gans zijn leven gewerkt heeft en bijgedragen heeft.
Een uitdovende overgangsregeling die die mensen de uitkering garandeert waarvoor zij mee betaald hebben, loopt tot de laatste gepensioneerde waal dood is, en kan dus jaren aanslepen. Geld om die in één keer uit te kopen is er in vlaanderen ook niet meer.
Waarom zouden wij de Walen moeten uitkopen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederland worden er in ons systeem van financiering van de pensioenen geen reserves aangelegd. De huidige werkende mensen betalen voor de huidige gepensioneerden. Wel de huidige werkende walen zullen dan maar moeten betalen voor de huidige gepensioneerde Walen. Zo eenvoudig is dat.
Oud 11 mei 2009, 17:26   #187
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot zover het nieuwe vlaanderen waar alles beter zou worden
Alsof de gemiddelde Waal zo bezorgd is voor de welstand van de Vlaming. Laat me niet lachen. We zullen met hen solidair zijn via Europa en daarmee basta.
Oud 11 mei 2009, 17:27   #188
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Brussel zal ook scholen nodig hebben, en daar zelf voor moeten instaan. Waarom zouden die arbeidsplaatsen massaal verdwijnen?
Brussel moet ook zijn deel van de federale bevoegdheden bijkomend organiseren, dus ook weer plaats voor mensen die kunnen blijven.
Ik denk dat je echt overdrijft met de impact voor brussel.

Het verschil zal dus zijn dat al deze mensen door Brussel zelf zullen moeten betaald worden ipv door Vlaanderen of de federale overheid (ook hoofdzakelijk Vlaanderen). Denkt u echt dat Brussel dat zal aankunnen?
Ik geef u één voorbeeld: denkt u echt dat Brussel gewoon alle NMBS-jobs in Brussel kan overnemen en zelf gaan betalen?
Oud 11 mei 2009, 17:30   #189
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat overheidsgebouwen aan registratierechten onderhevig zijn.
Of bedoelt u dat er ook een deel gehuurde gebouwen zijn (de verhofstadverkoop).
Registratie betaal je toch enkel als een gebouw van eigenaar/huurder verandert? Dus als er vertrekken is dat een kans op nieuwe inkomsten. Als ze blijven heb je zowieso niks bijkomend.
Als er massaal overheidsadministraties wegtrekken zorgt dat voor een enorme leegstand in de kantorensector en een navenantre prijsdaling met een belangrijk effect op de registratierechten die voor Brussel een bijzonder belangrijke inkomstenbron zijn. Ook voor sommige Brusselse gemeenten (bv. Sint-Joost) zou dit een regelrechte ramp zijn. En stel u voor dat Brussel in zijn ééntje moet opdraaien voor de compensaties voor bv; het nieuwe NAVO-gebouw. De Internationale instellingen zouden hier snel weg zijn.
Oud 11 mei 2009, 17:44   #190
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom zouden wij de Walen moeten uitkopen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Nederland worden er in ons systeem van financiering van de pensioenen geen reserves aangelegd. De huidige werkende mensen betalen voor de huidige gepensioneerden. Wel de huidige werkende walen zullen dan maar moeten betalen voor de huidige gepensioneerde Walen. Zo eenvoudig is dat.
Mijn moeder zaliger leerde mij om mij steeds af te vragen of ik wat ik anderen aandeed zelf plezant zou vinden. Zo niet het dan te laten.
Een voorbeeld:
Stel u hebt heel uw carriere gewerkt en bijgedragen (zo een walen bestaan, ik heb dergelijke collega's) op 55 jaar krijg je van de federale dienst een brief met je toekomstig pensioen.
Willen die rijke vlamingen, net op dat moment de solidariteit in dat stelsel opzeggen, naargelang de bron uitdovend op 5, 10, 15 jaar.
Mijn deelstaat die het economisch niet zo goed doet, kan me eens het overgangsscenario uitgedoofd, maar bvb 80% van mijn pensioen blijven betalen.
Mij werd voorgespiegeld dat ik voor de rest van mijn leven 100% zou krijgen, daar heb ik voor gewerkt, en daar heb ik voor afgedragen in de nationale pot.
Volgens mijn moeder en volgens mij heeft die gepensioneerde waal evenveel recht op zijn deel van de koek als die vlaming.
Dat het stelsel geen reserves opbouwt, is niemands schuld, behalve dan van de uitvinders vorig eeuw, die direkte ingang van het pensioen belangrijker vonden dan opbouw van rechten.
Wat zou uw gevoelen zijn mocht gij de verliezer zijn?
Oud 11 mei 2009, 17:58   #191
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het verschil zal dus zijn dat al deze mensen door Brussel zelf zullen moeten betaald worden ipv door Vlaanderen of de federale overheid (ook hoofdzakelijk Vlaanderen). Denkt u echt dat Brussel dat zal aankunnen?
Ik geef u één voorbeeld: denkt u echt dat Brussel gewoon alle NMBS-jobs in Brussel kan overnemen en zelf gaan betalen?
Ik vermoed van wel, maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen als het zover komt.
Als die NMBS jobs nodig zijn, en ten laste van brussel moeten vallen, dan zal brussel daarvoor de nodige kosten moeten verhalen op de vlaamse en waalse treinmaatschappij, als heffing om brussel binnen te rijden. Uiteindelijk zal de gebruiker betalen.
Oud 11 mei 2009, 18:06   #192
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn moeder zaliger leerde mij om mij steeds af te vragen of ik wat ik anderen aandeed zelf plezant zou vinden. Zo niet het dan te laten.
Een voorbeeld:
Stel u hebt heel uw carriere gewerkt en bijgedragen (zo een walen bestaan, ik heb dergelijke collega's) op 55 jaar krijg je van de federale dienst een brief met je toekomstig pensioen.
Willen die rijke vlamingen, net op dat moment de solidariteit in dat stelsel opzeggen, naargelang de bron uitdovend op 5, 10, 15 jaar.
Mijn deelstaat die het economisch niet zo goed doet, kan me eens het overgangsscenario uitgedoofd, maar bvb 80% van mijn pensioen blijven betalen.
Mij werd voorgespiegeld dat ik voor de rest van mijn leven 100% zou krijgen, daar heb ik voor gewerkt, en daar heb ik voor afgedragen in de nationale pot.
Volgens mijn moeder en volgens mij heeft die gepensioneerde waal evenveel recht op zijn deel van de koek als die vlaming.
Dat het stelsel geen reserves opbouwt, is niemands schuld, behalve dan van de uitvinders vorig eeuw, die direkte ingang van het pensioen belangrijker vonden dan opbouw van rechten.
Ga jij de mensen die veel senten verloren hebben met fortis-aandelen, ook helpen?

Ze waren ook ter goeder trouw, ze kochten "aandelen van de goede huisvader"?
Maar in de periode toen die aandelen fiks omhoog gingen, waren zij toen solidair met gewonere mensen die alleen maar een spaarboekje hadden?

De Walen hebben alle gelegenheid gehad, met veel geld van veel transferts, om tot een bloeiende regio te komen.
En ze hebben nog steeds die kapasiteit. Als ze willen, zijn ze binnen een paar jaar zo welvarend als regio, als eenderwelke andere regio in Europa.

Echter op dit ogenblik nog steeds niet, zien we geen begin dat ze er werk van gaan maken. Zo lang het manna uit de Vlaamse lucht blijft vallen op Waalse bodem, blijven ze zich wentelen in hun passiviteit.

Veel te goed is half zot.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 18:13   #193
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een voorbeeld:
Vandaag de dag zijn wij het solidairste volk ter wereld. We geven ca. 6,50 procent van ons BBP aan rechtstreekse steun aan Wallonië , dat is ongeveer 20 keer meer dan wat Europa als een normale solidariteit ziet ( 0,35 procent.) In ruil voor deze ongelooflijke steun worden we permanent uitgescholden voor nazi's, rascisten en asocialen en doet men verwoede pogingen om ons in het buitenland zoveel mogelijk in discrediet te brengen. Wel, niemand zou dat blijven aanvaarden ook de Vlamingen niet. We steunen Wallonië a rato van de Europese norm ( een bedrag 20 keer minder dan nu) en daarmee basta.

De franstaligen zouden beter een beetje aan zelfkritiek doen en vergiffenis vragen voor wat zij het Vlaamse volk hebben aangedaan. De studie van professor Hannes heeft uitgewezen dat er gedurende 179 jaar transferten in één richting gebeurden en NOOIT van Wallonië of Brussel naar Vlaanderen (dit gegeven wordt trouwens door franstalige academici niet betwist). Vlaanderen werd beschouwd als wingewest , als een soort van kolonie ,die mocht uitgebuit worden en waarvan de bevolking toch maar onderontwikkelde boeren waren.

De transferten gingen zelfs door in de jaren '50 van de 19-de eeuw, toen er hongersnood was in Vlaanderen en er letterlijk mensen stierven van de honger.

Voor de francophone profiteur, die zich dan nog superieur waant, nee, daar kan ik geen respect voor opbrengen . Eerst op hun blote knieën vergiffenis vragen, dan kan ik hen misschien vergeven.
Oud 11 mei 2009, 18:22   #194
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ga jij de mensen die veel senten verloren hebben met fortis-aandelen, ook helpen?

Ze waren ook ter goeder trouw, ze kochten "aandelen van de goede huisvader"?
Maar in de periode toen die aandelen fiks omhoog gingen, waren zij toen solidair met gewonere mensen die alleen maar een spaarboekje hadden?

De Walen hebben alle gelegenheid gehad, met veel geld van veel transferts, om tot een bloeiende regio te komen.
En ze hebben nog steeds die kapasiteit. Als ze willen, zijn ze binnen een paar jaar zo welvarend als regio, als eenderwelke andere regio in Europa.

Echter op dit ogenblik nog steeds niet, zien we geen begin dat ze er werk van gaan maken. Zo lang het manna uit de Vlaamse lucht blijft vallen op Waalse bodem, blijven ze zich wentelen in hun passiviteit.

Veel te goed is half zot.
Iemand die in aandelen belegt hoort de risico's te kennen, zelfs van die waar zogezegd niets kan mee gebeuren. Er zijn produkten waar dat risico bijna nul is, maar daar is minder aan verdient. Ieder zijn keuze, zijn beslissing en zijn gevolgen. Er werd niemand verplicht om in fortis te beleggen.
Afdragen voor sociale zekerheid is wel een verplichting, en geen vrije keuze.
Tegenover die plicht stond er een recht, later, als het uw beurt was.
DE WALEN bestaan niet, ik zie bvb collega Ollivier, apolitiek, geen rebel en tot nu toe geen vlaminghater. Waar zit zijn verantwoordelijkheid dat de verkozenen in wallonie het niet beter gedaan hebben met de middelen die ze kregen?
Gemakkelijk zeggen dat ze er niets van bakken, zij hebben geen zeehavens, geen dicht spoorwegnet, En om terug op topic te komen, vlaanderen kan iedere potentiele buitenlandse investeerder investeerder wegsnoepen, met dezelfde federale maatregelen, vlaanderen heeft meer infrastructuurtroeven en vlaanderen is rijker en kan meer subsidieren. Je kan niet EN blij zijn dat een investerder voor vlaanderen koos na lobbywerk, EN tegelijk de overkant verwijten van die investeerder NIET binnengehaal te hebben.

Zolang u de uitbetaling van iemands zelf opgebouwde rechten als "goedheid" of als "zot zijn" beschouwt hoef ik het centennationalisme niet. Het maakt me eerder beschaamd vlaming te zijn.
Oud 11 mei 2009, 18:23   #195
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee meneer, de uitvinders daarvan zijn ook niet de schuldigen....

Maar wél diegenen die al van in de jaren 80 het hele systeem stelselmatig hebben geplunderd om de grote gaten in hun begroting aan te zuiveren....

En herinner U Vande Lanotte ,en zijn zilverfonds van enkele jaren terug...

Wat denkt U dat er nog in dat zilverfonds aanwezig is,eerst met véél bombarderie opgezet, en niet lang nadien geplunderd door Verhofstadt en co....

Als de begroting destijds maar sluitende was,nietwaar...

Zodat de goednieuwsshow maar kon verdergaan...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 18:26   #196
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vandaag de dag zijn wij het solidairste volk ter wereld. We geven ca. 6,50 procent van ons BBP aan rechtstreekse steun aan Wallonië , dat is ongeveer 20 keer meer dan wat Europa als een normale solidariteit ziet ( 0,35 procent.) In ruil voor deze ongelooflijke steun worden we permanent uitgescholden voor nazi's, rascisten en asocialen en doet men verwoede pogingen om ons in het buitenland zoveel mogelijk in discrediet te brengen. Wel, niemand zou dat blijven aanvaarden ook de Vlamingen niet. We steunen Wallonië a rato van de Europese norm ( een bedrag 20 keer minder dan nu) en daarmee basta.

De franstaligen zouden beter een beetje aan zelfkritiek doen en vergiffenis vragen voor wat zij het Vlaamse volk hebben aangedaan. De studie van professor Hannes heeft uitgewezen dat er gedurende 179 jaar transferten in één richting gebeurden en NOOIT van Wallonië of Brussel naar Vlaanderen (dit gegeven wordt trouwens door franstalige academici niet betwist). Vlaanderen werd beschouwd als wingewest , als een soort van kolonie ,die mocht uitgebuit worden en waarvan de bevolking toch maar onderontwikkelde boeren waren.

De transferten gingen zelfs door in de jaren '50 van de 19-de eeuw, toen er hongersnood was in Vlaanderen en er letterlijk mensen stierven van de honger.

Voor de francophone profiteur, die zich dan nog superieur waant, nee, daar kan ik geen respect voor opbrengen . Eerst op hun blote knieën vergiffenis vragen, dan kan ik hen misschien vergeven.
Spaar me uw VB rethoriek over DE WALEN.

Klaar en duidelijke vraag : heeft waalse collega Olivier na een volledige carriere van werken en bijdragen in de nationale pot, levenslang recht op het hem beloofde pensioen uit die nationale pot?
Oud 11 mei 2009, 18:32   #197
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nee meneer, de uitvinders daarvan zijn ook niet de schuldigen....

Maar wél diegenen die al van in de jaren 80 het hele systeem stelselmatig hebben geplunderd om de grote gaten in hun begroting aan te zuiveren....

En herinner U Vande Lanotte ,en zijn zilverfonds van enkele jaren terug...

Wat denkt U dat er nog in dat zilverfonds aanwezig is,eerst met véél bombarderie opgezet, en niet lang nadien geplunderd door Verhofstadt en co....

Als de begroting destijds maar sluitende was,nietwaar...

Zodat de goednieuwsshow maar kon verdergaan...
Ge kunt iets wat er niet is ook niet plunderen denk ik.
Dat ze verzuimd hebben om wat opzij te zetten, dat wel, zeker toen ze zagen de de demografische piramide aantoonde dat de werkenden met minder gingen zijn, en de steuntrekkers met meer.
Oud 11 mei 2009, 18:35   #198
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spaar me uw VB rethoriek over DE WALEN.

Klaar en duidelijke vraag : heeft waalse collega Olivier na een volledige carriere van werken en bijdragen in de nationale pot, levenslang recht op het hem beloofde pensioen uit die nationale pot?
Er is geen nationale pot.

De Waalse werkenden zullen hiervoor moeten afdragen en als er niet genoeg geld in de put komt, dan zal Olivier het met een lager pensioen moeten stellen. De tering naar de nering zetten noemt men dat; op geld uit de voormalige kolonie hoeft hij niet te rekenen. Voor de rest wens ik dhr. Olivier nog een lang en gelukkig leven toe en de Walen in het algemeen veel ondernemingszin.

Laatst gewijzigd door Pericles : 11 mei 2009 om 18:36.
Oud 11 mei 2009, 18:39   #199
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw collega heeft recht op hetgeen de waalse federatie hem kan uitkeren...

Is dat maar 80%,dan is dat maar zo....

Misschien had waalse collega Olivier tijdens zijn aktieve loopbaan maar op de juiste politici moeten stemmen die hun belofte konden waarmaken voor de volle honderd percent....

Voor politici die de werkgelegenheid hadden gestimuleerd dank zij de vlaamse geldtransferts...
En die niet voor een enorme massa waalse ambtenaren hadden moeten zorgen,goed wetende wat het hen aan toekomstige pensioenen zouden kosten....

Hetgeen dus duidelijk niet is gebeurd,dus heeft Uw waalse collega nét zoveel schuld aan zijn eigen situatie....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 18:41   #200
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Uw collega heeft recht op hetgeen de waalse federatie hem kan uitkeren...

Is dat maar 80%,dan is dat maar zo....

Misschien had waalse collega Olivier tijdens zijn aktieve loopbaan maar op de juiste politici moeten stemmen die hun belofte konden waarmaken voor de volle honderd percent....

Voor politici die de werkgelegenheid hadden gestimuleerd dank zij de vlaamse geldtransferts...
En die niet voor een enorme massa waalse ambtenaren hadden moeten zorgen,goed wetende wat het hen aan toekomstige pensioenen zouden kosten....

Precies !
Hetgeen dus duidelijk niet is gebeurd,dus heeft Uw waalse collega nét zoveel schuld aan zijn eigen situatie....

Laatst gewijzigd door Pericles : 11 mei 2009 om 18:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be