![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog ene die er niks van heeft begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() Werkelijk psychotisch. Kom broeder, dans met mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
|
![]() Dat is een vraag die veel denkers bezighoudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik wil nu wel eens weten waarom passieve dwang eigen zou zijn aan het liberalisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hier gaat het echter om goederen en diensten die beter worden voorgesteld dan ze zijn. Als die 'informering' systematisch en doelbewust niet correct is, dan zit je aan de rand van de oplichtingspraktijken. Ik vind dat je oplichting in al haar vormen mag verbieden. Ook en vooral als die oplichter van zijn misdrijf zijn inkomen heeft weten maken. Overigens is je 'hoe gaat dat verboden worden' nogal pathetisch. De overheid kan perfect een kader opleggen waarbinnen die reclame/informering op een correcte manier verloopt. Verplicht een producent elke stelling die hij over zijn product de wereld wil insturen hard te maken volgens geijkte procedures... as simple as that.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 31 mei 2009 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dusja, wat jij definieert als passieve dwang is inderdaad niet zo leuk. Maar ik zie niet in waarom het typisch een probleem van het liberalisme is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Passieve macht bestaat in meer systemen, ja. Maar het is een groter probleem in liberale systemen, omdat het volledig vrij is. Bovendien zijn er systemen waarin passieve macht wordt beperkt, of anders wordt benut. Maar meer daarover in andere draden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Minister-President
|
![]() Als die producent zegt dat zijn wagen 'beter' is, dan gaat het om een stelling die die producent wellicht niet kan hardmaken. Of het moest natuurlijk gaan om een wagen die en milieuvriendelijker, en gezonder, en groener, sneller, veiliger,... is dan die andere wagen. Aangezien zo'n producent die stelling niet kan hardmaken, lult die maar wat. Dat hoef je volgens mij niet te tolereren.
Zelfs stellen dat een wagen milieuvriendelijker is dan een andere zal bijzonder moeilijk zijn, aangezien ook milieuvriendelijkheid van tal van factoren afhangt. Als die producent zegt 'wij vinden dat ie beter is', is dat een relatief makkelijk te bewijzen stelling. Maar in de praktijk wordt die 'wij vinden' nogal snel weggelaten. Ik bekijk zo'n geformaliseerde reclame (reclame volgens geijkte procedures en voorwaarden, vastgelegd door de overheid) in ieder geval als het wegwerken van asymmetrie in informatie. Iemand die gelooft in de vrije markt zou daar voorstander van kunnen zijn.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 31 mei 2009 om 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om op de openingspost in te gaan; Liberalisme is goed omdat het kaf sterft en het koren groeit. Wat betreft de huidige crisis maken de overheden fatale fouten door banken te redden. Banken die wanbeleid voerden en economische schade doen, moeten sterven. Dat creëert weer ruimte voor duurzamere banken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Somethings rotten... En niet individueel (ik haat dat methodologisch individualisme, waarmee de dommen alles proberen weg te wuiven), maar structureel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een economische draad. Met kaf en koren heb ik het over slecht -en goedpresterende bedrijven. De liberale invulling van de waarde van het mensenleven - waaraan liberalisme m.i. de hoogste invulling van welke ideologie ook geeft - is een andere discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het kaf zijn de banken die miljarden uitlenen aan mensen waarvan ze weten dat ze er wss niets van terug gaan zien, maar toch blijven doordoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |