![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik voel mij Vlaming. Of dat Vlaamsgezind ie of Vlaams-nationalistisch, daar ben ik zelf nog niet uit. Ik steun alleszins de Vlaamse Zaak. Ik zou zeggen, LEES het programma van LDD nu eens! Lees ook het standpunt van JGV eens: standpunt JGV System, je gaat er (ver) over. Ik heb je nu op "negeer" gezet. Laatst gewijzigd door flamingant : 11 juni 2009 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
#182 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ik begrijp al waarom je verlies ziet in deze verkiezingen. Je bent zelf degene die ook beweert dat er heel veel niet-nationalisten op VB stemmen. Blijkbaar is de harde vlaamse lijn van VB voor die kiezers niet erg. Waarom vindt u dan dat LDD wel maar 1/6 of 1/4 (of gelijk wat u vandaag of morgen aanvoelt) zou overhouden?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 juni 2009 om 15:07. |
||
![]() |
![]() |
#183 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() wat mij vooral teleurstelde was dat bij de splitsing van het kartel geenenkele CD&V'er is overgestapt naar de NVA...
Als eric van Rompuy dat had gedaan, dan was het waarschijnlijke een feestje bij de NVA ![]() Dé grote miserie voor de Vlaamse Zaak is de CD&V. Zij bezitten een deel van de "Vlaamsgezinde/nationalistische" stemmen. Ik hoop dat, als de CD&V wéér faalt, deze stemmen kunnen losgeweekt worden en zich verspreiden over NVA en LDD (en VB). Enkel op die manier zullen de Vlaamsgezinden/nationalisten ooit een (bijna-)meerderheid hebben. Elke ruzie tussen NVA, LDD en VB moet vermeden worden. Dit zorgt ervoor dat er stemmen verloren gaan naar de "traditionelen". Hét probleem is dat de "kiesvijver" van het VB hoofdzakelijk bestaat NVA+LDD, terwijl LDD en NVA ook bij de 3 traditionele partijen kunne gaan vissen. Daardoor zal het VB er alles aan doen om NVA en LDD te beschadigen, een slechte zaak! |
![]() |
![]() |
#184 | ||
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/David_Geens Citaat:
Heel raar verkeer van stemmen laatste jaren...
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moest de LDD een verdoken maar toch Vlaamsnationalistische partij zijn, dan haalde ze maar 1/4 van de stemmen binnen. En waarom? Omdat de wat meer beschaafde Vlaamsnationalisten niet zouden inzien waarom ze op de LDD zouden moeten stemmen omdat ze als Vlaamsnationalist dan toch beter op de NVA zouden stemmen vermits die laatste zich openlijk profileert als een Vlaamsnationalistische partij. Dus die stemmen so wie so niet op de LDD. De overige LDD-kiezers stemmen nu juist op de LDD juist omdat ze zich niet verbonden voelen met het nationalistisch programma van de NVA, anders zouden ze gestemd hebben op de NVA. Moest de LDD zich brutaal afficheren, dwz, zich luid en klaar manifesteren in slogans, affiches, met een grote Vlaamse leeuw al schreeuwend en zich stoer op dat vlak opstellen, dan haalde ze hoogstens nog 1/6 van de kiezers binnen.En waarom? Omdat rabiate Vlaamsnationalisten natuurlijk niet zouden inzien waarom ze op de LDD zouden moeten stemmen vermits die partij dan hetzelfde schreeuwt als het VB. Bovendien zou de LDD dan heel veel andere kiezers afschrikken. Daar komt bij dat de Vlaamsnationale vijver al leeggevist is door de twee Vlaamsnationalistische partijen. Veel zal Dedecker daar niet meer kunnen halen. Evenwel toch wel enkelen, in de vorm van malcontenten uit het VB. En tenslotte: Dedecker haalt zijn stemmen voor het grootste deel uit de rechts-liberale hoek. Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Als ik u nu eens zeg dat zelfs groenen op N-VA stemden deze keer... GROENEN! Nationalisme is een voorbijgestreefd woord aan het worden. Veel kiezers denken in termen van hedendaagse problemen. "Nationalist" dat is iemand die binnen een titel er gewoon meer theoretische woorden aan vuil maakt. Degene die er op stemt, wil gewoon weg uit de impasse. Ik wil zelfs niet dat men stemt uit passionele ridiculteit, maar in het besef dat het rationeel gezien niet verder kan zoals nu. Nationalist zijn is sowieso ook leven met de pijn dat de bevolking nooit allemaal nationalisten zullen zijn.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 juni 2009 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() idd, gelukkig krijgen wij maar stront over ons en gij diaree.
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() U wordt vermoeiend. Confederalisme = nationalisme. In de VS hebben ze er zelfs oorlog om gevoerd.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 juni 2009 om 15:52. |
![]() |
![]() |
#192 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nationalist zijn is sowieso ook leven met de pijn dat de bevolking nooit allemaal nationalisten zullen zijn.
In 1914 was plotseling iedereen Nationalist; in 1918 zei iedereen dat ze het nooit meer wilden meemaken; in 1933 waren ze er vlotjes terug; in 1945 zei iedereen weer dat ze d�*t nooit meer wilden meemaken........
#193 |
Banneling
|
![]() U eigent zich nogal vlug begrippen toe. En wanneer iemand een andere interpretatie heeft, wordt het voor u vermoeiend. Misschien wat gaan rusten. Of misschien: uw horizont wat verruimen.
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 15:56. |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Confederalisme = statenbond = minstens 2 staten. Nationalisme = volk als basis zien voor de bepaling van staten.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 juni 2009 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS. Ik moet niet veel hebben van mensen die anderen op een zwarte lijst zetten. Is niet goed. Waar hebben we dat nog ooit gezien? Hij die het wete, hij zegge het. Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() Het VB kan zich het beste opheffen. De meest politiek besmette mensen moeten op vakantie gaan en de kiezers verdeeld worden over de Vlaamsgezinde partijen zoals N-VA, LDD. Veel andere keus zouden ze niet hebben.
DAT zou pas een goede zaak zijn voor de gezonde Vlaams-gezindheid. Alles uit het CS, de besmetterikken niet, maar de kiezers wél! |
![]() |
![]() |
#198 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, maar zonder dat Vlaams profiel zou ik het ZEKER NIET overwogen hebben. Je zou blij moeten zijn dat er behalve het VB ook andere partijen Vlaamse standpunten innemen. Tot vervelens toe: het VB heeft de verkiezingen verloren en moet dringend aan zelfbezinning doen als het de volgende keer niet weer kleiner wil worden. Of je het nu fijn vindt of niet: VB heeft de nederlaag vooral aan zichzelf te wijten, maar is nog steeds de op één na grootste partij van Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 11 juni 2009 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#200 | ||
|
![]() Citaat:
De grootste Vlaamsgezindheid is nu eenmaal ook onafhankelijkheid. Vlaamsgezind is een vage term. Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 11 juni 2009 om 16:18. |
||
![]() |