![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In ieder geval, de partijen die zich met een uitgesproken Vlaams-nationalistisch imago profileerden, hebben samen 2 zetels verloren in vergelijking met 2004. Dat is nu eenmaal de wiskundige én feitelijke realiteit. Dat u dat niet zo graag hoort, neem ik er graag bij. Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kijk, ik ga uit van de stelling dat in een land met voorheen
10 nationalisten 10 vlaamsgezinden en 80 belgicisten, een uitslag van 11 nationalisten 50 vlaamsgezinden en 39 belgicisten een grote overwinning is voor de nationalisten. gewoonweg omdat vlaamsgezinden halve nationalisten zijn en hetzelfde idee hanteren.
#163 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom is het voor jou zo belangrijk dat "Vlaams-nationalistisch" amper of niet groeit? Zo belangrijk dat je zelfs van alles moet verzinnen en leuteren om het "bewezen" te krijgen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() Laten we zeggen dat Peeters heel zwak zal staan als zijn argumentatie tov De Wever een zal zijn die gebaseerd is op het feit dat nationalisten 2 zetels zouden verloren hebben.
![]()
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Ik kijk naar de volledige politiek en hoe die opschuift, hoe het VB scoort kan me redelijk gestolen worden, achter het CS maken die niks uit, al hadden die 0 gehad (en dan had je kunnen zeggen dat het Vlaams-nationalisme sterk achteruitging ongetwijfeld) . Dat is ene heel andere discussie. Nee hier wil jij daar aan te tonen met redelijk onduidelijk begincijfers (2004 met kartels) in een heel onduidelijke vergelijking (zoals ik al zei in alle partijen zitten er die je zo kan beschouwen) op de ene of andere manier toch de situatie zoals jij ze graag zou zien (achteruit gaan) proberen te bewijzen. Ik vraag me gewoon af waarom?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#168 |
Staatssecretaris
|
![]() Gepikt van Kazan:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=124866 "http://www.trends.be/nl/opinie/4-145...e.html#topPage De hoofdredacteur van Trends, herhaalt voor de zoveelste keer dat een staatshervorming noodzakelijk is, zeker nu. Ze bekritiseert Open VLD en SPA omdat die de bevolking willen wijsmaken, dat een staatshervorming in de koelkast moet omdat het 'crisis' is." (Ook de CD&V heeft trouwens véél boter op het hoofd. En ik heb ik kritiek op de oppositie omdat ze er niet in geslaagd is om die boodschap bij de kiezer te laten doordringen.) Laatst gewijzigd door Felix (be) : 11 juni 2009 om 11:53. |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
peeters : "Ah bartje ik heb van internet gehaald dat jullie eigenlijk niet gewonnen hebben"
|
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Je "vergeet" ook dat bij die %'en je LDD meerekende en bij zetels plots niet meer (blijkbaar waren ze in die tussentijd plots niet meer vlaams nationalistisch) Kortom je pakt wat je wil om jouw gelijk te bewijzen wat de omgekeerde weg is daarbij negeer je gewoon wat je niet aanstaat ook om je gelijk te bewijzen zoals LDD, een partij die uitdrukkelijk zegt en in hun partij zet dat ze een confederale staat willen, maar die jij niet nationalistisch genoeg vind (soms toch niet) Het zijn dus wel degelijk jouw cijfers, stuur aan elke krant hetzelfde als bijdrage en ik betwijfel of er 1 is die de dingen zoals jou ziet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich Laatst gewijzigd door k9 : 11 juni 2009 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Nogmaals je kan enkel kijken naar aantal zetels en programma's . Dat jij eventjes het programma van LDD gaat interpreteren toont weeral aan dat je wil manipuleren. 2004 NVA+VB 6 +32 =38 zetels 2009 NVA+VB+LDD (die ook al in vorig parlement aanwezig waren) 5+29+4=38 na verkiezingen 2009 : NVA + VB +LDD 16+21+8=45 Dus vlot gestegen 95 : VB + VU 17+9=26 99 : VB + VU 22+9=31 04:NVA+VB 6 +32 =38 zetels 09:NVA + VB +LDD 16+21+8=45
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja maar u telt er weer eens de LDD bij. U gaat me toch niet vertellen dat de LDD een Vlaamsnationalistische partij is. Moest de LDD dit zijn, dan haalde ze nog geen 1/6 van de stemmen die ze nu heeft, want quasi alle Vlaamsnationalisten zitten bij het VB of de NVA. Dat lijkt me toch de evidentie zelf. Dus het gros van de stemmen van de LDD komen gegarandeerd van niet-nationalisten. En wat ik nu zeg, vloeit niet voort uit een standpunt van voor of van tegen het vlaamsnationalisme. Neen, dat is gewoon elementaire wiskunde + logica Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ik Dedecker vertrouw in het feit dat hij dat programma , als hij daartoe de kans zou krijgen ,zou uitvoeren is een andere zaak. Laatst gewijzigd door Pericles : 11 juni 2009 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Moest de LDD zich gaan afficheren als een Vlaams-nationalistische partij zoals het VB of de NVA, dan is ze 3/4 van haar kiezers kwijt en ligt ze eruit, want dan haalt de partij de kiesdrempel niet meer. Zoveel is zeker. En Dedecker weet het maar al te goed.
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 14:04. |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 11 juni 2009 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Nogmaals LDD zegt het en het staat duidelijk in hun programma, dat jij dus gaat doen dat "als" mensen die moesten weten ze niet voor LDD zouden stemmen is gewoon een uitvlucht. Zo kan ik beginnen dat de spa gezegd heeft dat de vlaamse rand bij brussel moet komen "als" hun kiezers dit beseffen zouden ze minder op hen stemmen en meer op de rest en zou aandeel van VB/NVA/LDD nog stijgen.
|
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() |
![]() |