Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2009, 22:17   #181
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
neen, gewoon feiten, uit de media. Meer niet, dat is al vaak voldoende. Meer moet dat niet zijn.

Vorige week viel een dode in Afghanistan : hij had een tattoo op zijn lichaam en groeide vermoedelijk op in Birmingham Engeland.

Malika... zegt u dat niets ?
Dus omdat er een is die dit doet (der zullen der wel meer zijn) doen ze het ALLEMAAL?
Droom maar lekker door...
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:18   #182
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
de nachtmerries van London ? Madrid ? Glasgow ?
de aanslagen op hotels in India ?
de dagelijkse nachtmerries in Irak ?
Afghanistan ? Pakistan ?
En dit wil zeggen dat elke moslim een terrorist is? = islamofobie
Bedankt om het zo weinig te verbergen.
Oud 28 juni 2009, 22:19   #183
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
???
Dus er bestaan geen belgen die zich bekeert hebben tot de islam? 'k zou toch denken dat die wel degelijk bestaan. En kunt u mij nu eens vertellen wat er met die mensen moet gebeuren?
Gratis psychiatrische begeleiding.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:27   #184
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
En dit wil zeggen dat elke moslim een terrorist is? = islamofobie
Bedankt om het zo weinig te verbergen.
dat schrijf jij, ik niet !

waar staat dat

in namen van die steden en landen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:28   #185
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus omdat er een is die dit doet (der zullen der wel meer zijn) doen ze het ALLEMAAL?
Droom maar lekker door...
twee voorbeelden is niet allemaal...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 28 juni 2009, 22:29   #186
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Gratis psychiatrische begeleiding.
overdrijf je niet een beetje, is toch zo erg nog niet ?
Oud 28 juni 2009, 22:33   #187
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij is het hoogste gezag de bijbel, tenminste het overgrote deel van de waarden en normen die ik nastreef komen daaruit.
Persoonlijk stel ik het woord van Jezus boven onze wetgeving. Ben ik nu geen onderdaan meer van onze democratie.
Als u het hoogste gezag aan de Bijbel geeft dan is dat inderdaad niet in strijd met onze wetgeving.

Rom 13:

1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld. 2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen. 3 Want, als iemand goed handelt, behoeft hij niet bevreesd te zijn voor de overheidspersonen, maar wel, als hij verkeerd handelt. Wilt gij zonder vrees voor de overheid zijn? Doe het goede, en gij zult lof van haar ontvangen. 4 Zij staat immers in dienst van God, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, wees dan bevreesd; want zij draagt het zwaard niet tevergeefs; zij staat immers in de dienst van God, als toornende wreekster voor hem, die kwaad bedrijft. 5 Daarom is het nodig zich te onderwerpen, niet slechts om de toorn, maar ook om des gewetens wil. 6 Daarom brengt gij toch ook belastingen op; want zij zijn dienaren Gods, die juist op dit punt voortdurend letten. 7 Betaalt aan allen het verschuldigde, belasting aan wie belasting, tol aan wie tol, ontzag aan wie ontzag, eerbetoon aan wie eer toekomt.

Bij de islam, met name in de koran is zulks niet te vinden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:34   #188
PvdV
Partijlid

Standaard

Daar u ook niet gesproken hebt over deportatie was mijn vraag eigenlijk ook niet aan u gericht (tenzij u natuurlijk ook vindt dat alle moslims die hun geloof niet willen aanpassen moeten vertrekken).
Dus ik zal het nog eens proberen (indien u niet van mening bent dat we standvaste moslims moeten deporteren hoeft u niet te antwoorden).

Waar moet er gebeuren met rasechte belgen die zich bekeren tot de islam?
Oud 28 juni 2009, 22:36   #189
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar u ook niet gesproken hebt over deportatie was mijn vraag eigenlijk ook niet aan u gericht (tenzij u natuurlijk ook vindt dat alle moslims die hun geloof niet willen aanpassen moeten vertrekken).
Dus ik zal het nog eens proberen (indien u niet van mening bent dat we standvaste moslims moeten deporteren hoeft u niet te antwoorden).

Waar moet er gebeuren met rasechte belgen die zich bekeren tot de islam?
Hetzelfde als wat gebeurt met andere Belgen die de wetgeving laken.

Paulus.
Oud 28 juni 2009, 22:40   #190
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als u het hoogste gezag aan de Bijbel geeft dan is dat inderdaad niet in strijd met onze wetgeving.

Rom 13:

1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld. 2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen. 3 Want, als iemand goed handelt, behoeft hij niet bevreesd te zijn voor de overheidspersonen, maar wel, als hij verkeerd handelt. Wilt gij zonder vrees voor de overheid zijn? Doe het goede, en gij zult lof van haar ontvangen. 4 Zij staat immers in dienst van God, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, wees dan bevreesd; want zij draagt het zwaard niet tevergeefs; zij staat immers in de dienst van God, als toornende wreekster voor hem, die kwaad bedrijft. 5 Daarom is het nodig zich te onderwerpen, niet slechts om de toorn, maar ook om des gewetens wil. 6 Daarom brengt gij toch ook belastingen op; want zij zijn dienaren Gods, die juist op dit punt voortdurend letten. 7 Betaalt aan allen het verschuldigde, belasting aan wie belasting, tol aan wie tol, ontzag aan wie ontzag, eerbetoon aan wie eer toekomt.

Bij de islam, met name in de koran is zulks niet te vinden.

Paulus.
Zijn dat de woorden van Jezus?

En wat moet er dan gebeuren met al die zwartwerkers? Het is wel duidelijk dat ze hun eigen mening boven de wetgeving zetten. Of zijn het alleen maar moslims die zwartwerken? Nog maar te zwijgen van cannabis gebruikers, fraudeurs, mensen die af en toe te snel rijden, mensen die vrienden kostloos helpen bij het bouwen van een huis, zelfstandigen bijspringen,...

Allemaal deporteren? Belgie zou wel eens een LEEG land kunnen worden.

Laatst gewijzigd door PvdV : 28 juni 2009 om 22:41.
Oud 28 juni 2009, 22:43   #191
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Hetzelfde als wat gebeurt met andere Belgen die de wetgeving laken.

Paulus.
Dus als ik islamiet ben volg ik de belgische wetgeving niet?
lol, jij bent echt een grappige kerel.
Oud 28 juni 2009, 22:45   #192
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:

En wat moet er dan gebeuren met al die zwartwerkers? Het is wel duidelijk dat ze hun eigen mening boven de wetgeving zetten. Of zijn het alleen maar moslims die zwartwerken? Nog maar te zwijgen van cannabis gebruikers, fraudeurs, mensen die af en toe te snel rijden, mensen die vrienden kostloos helpen bij het bouwen van een huis, zelfstandigen bijspringen,...

Allemaal deporteren... naar hun thuisland!
Oud 28 juni 2009, 22:49   #193
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook Jezus zei dat men de keizer moet geven wat des keizers is en God wat Gods is. U erkent de Bijbel als hoogste gezag, of u erkent het niet natuurlijk. In elk geval heeft Jezus nooit iets gedaan wat tegen de toenmalige Romeinse wetgeving inging, uit de bronnen die we voorhanden hebben. Laat staan opgeroepen tot...

Citaat:

Gewoon het toepassen van de op democratische wijze tot stand gekomen wetgeving van ons land.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 28 juni 2009 om 22:49.
Oud 28 juni 2009, 22:50   #194
PvdV
Partijlid

Standaard

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen

Oordeelt niet, dan zult ge niet geoordeeld worden. Veroordeelt niet, dan zult ge niet veroordeeld worden.
Oud 28 juni 2009, 22:50   #195
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Allemaal deporteren... naar hun thuisland!
Maar belgie is mijn thuisland dus wat moet er met mij gebeuren?
Oud 28 juni 2009, 22:53   #196
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als ik islamiet ben volg ik de belgische wetgeving niet?
lol, jij bent echt een grappige kerel.
Wel de slachtingswetten werden in elk geval massaal overtreden...

Blijkbaar hadden de moslims het ook nogal moeilijk met de Mohammedcartoons, in ons land waar de vrije meningsuiting één van de fundamenten is van de democratie.

Paulus.
Oud 28 juni 2009, 22:54   #197
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen

Oordeelt niet, dan zult ge niet geoordeeld worden. Veroordeelt niet, dan zult ge niet veroordeeld worden.
En waarom?

"Want met het oordeel dat je oordeelt zul je geoordeeld worden en de maat waarmee je meet, zal u gemeten worden."

Paulus.
Oud 28 juni 2009, 22:56   #198
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wel de slachtingswetten werden in elk geval massaal overtreden...

Blijkbaar hadden de moslims het ook nogal moeilijk met de Mohammedcartoons, in ons land waar de vrije meningsuiting één van de fundamenten is van de democratie.

Paulus.
Dus u hebt nog NOOIT een wet overtreden? Indien dat het geval is bent u wel een uniekum lijkt mij.
Oud 28 juni 2009, 22:58   #199
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u naar een moslim land gaat drinkt u geen alcohol in uw westers hotel?
Ik heb in Tanger wijn gedronken, in gezelschap van Marokkanen (vin gris de Boulaoane, een zeer bekende en goede rosé)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 22:58   #200
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus u hebt nog NOOIT een wet overtreden? Indien dat het geval is bent u wel een uniekum lijkt mij.
Niet ik, maar u verandert van onderwerp.

Maar als het u plezier kan doen:

Ook ik moet mij aan de wetgeving houden, of ik verdien niet beter dat diezelfde wetgeving ook op mij wordt toegepast in geval van overtreding.

Voor de moslims, net hetzelfde.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be