![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wil ik u over de Koran niets leren. Maar ik lees de Koran dan ook niet als gelovige, misschien verklaart dit de andere zienswijze. Het gaat niet om aanvaarden; er valt weinig te aanvaarden, u mag geloven wat u wilt!Maar ieder zijn mening vindt ik prima ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() (edit: moest je het nu nog hebben over groepen zoals hieronder dan zou het nog iet of wat geloofwaardig zijn, kemalisme laat me niet lachen ![]() Aub èh zeg, een beetje serieuzer mag ook wel, straks kom je nog af met el ahmediya of alevieten, allemaal minderheden binnen de islam. Sorry maar dit argument trekt echt op niks, alhoewel ik het wel kon verwachten, ik had een voorgevoel toen je over diyanet etc. begon... En neen, ik beslis daar niet over, dat maakt de meerderheid uit, ik schat een 750 miljoen moslims die de mainstream islam aanhangen (ik noem dit hier mainstream terwijl je waarschijnlijk wel weet wat ik juist bedoel). Inderdaad ieder zijn mening, zoalng we elkaar kunnen respecteren ![]()
La valeur d'un homme s'mesure au poids d'ses pensées Laatst gewijzigd door Mass13 : 29 juli 2009 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat is er mis met Alevieten? Ook dat zijn moslims! Wat wil je zeggen met voorgevoel over dyanet? Die controle op de preek van de imam zorgt in ieder geval voor een islam die redelijk open is, en laat controle op radicale boodschappen toe, de consul is immers verantwoordelijk, wat is daar mis mee? Uiteraard heb ik ook respect voor uw mening! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Kemalisme, Bourguibisme, opvattingen die niks met godsdienst te maken hebben... Alevieten? Met hoeveel zijn die? Beschouw jij hun mening als de algemene standaard binnen de islam? Ik kan nu niet direct een christelijke sekte noemen, maar zou jij die even grote christelijke sekte als de standaard beschouwen binnen het christendom? Over diyanet ga ik me niet uitspreken, ik kan je wel een voorbeeld geven, Al-Azhar spreekt ook de politiek naar de mond wat bepaalde zaken betreft, Ez-Zitouna, destijds de belangerijkste islamitische bron doet dat nu ook, voor zover die niet monddood is... Van Ataturk kunnen we misschien politieke lessen aanvaarden, maar zeker géén godsdienstige! ![]()
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Atta Turk was een moslim, evengoed als Turkse Kemalisten dit zijn! Diyanet geeft de visie van Turkije op religie weer, a politiek...dat is niet zo slecht denk ik, er is tenminste geweten wat in die moskees gezegd wordt! Alevieten mogen dan een minderheid zijn, net als Soefi's maar zijn ze daarom minder moslim of tonen ze juist de "variatie" aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Attaturk was géén moslim, heb jij daar genoeg materiaal over gelezen? Kemalisten zijn nationalisten pur sang, niet meer niet minder, zij beschouwen godsdienst als cultuur. De variatie waar jij het over hebt zijn een minderheid, niet significant dus voor de standaard vise van de islam op bepaalde zaken. Soefisme of ahl soufiya is trouwens nog een andere stroming, je kan soefi en suni zijn tegelijk, volgens mij moet je je er nog wat verder in verdiepen, je bent wel goed op weg. Wij hebben daar een hadith over over de minderheden binnen de islam maar dit is interne keuken ![]()
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar denken Turken zelf heel duidelijk anders over!
Lang niet iedere Kemalist is nationalist 'pur sang" enkel grijze wolven zijn dit,Milli Gorus zet dan weer vooral religie voorop... Diyanetturken zijn en Kamalist, en moslim en Turk! Ik heb er jaren mee gewerkt dus me genoeg "verdiept" in hun opvattingen. Volgens mij is er binnen islam geen standaardvisie, wel verschillende interpretaties. Maar natuurlijk mag u dit anders zien! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat mag niet!
In de koran staat duidelijk: 10:60: "En wat zal de mening van hen die over God bedrog verzinnen op de opstandingsdag zijn? God is vol van goedgunstigheid jegens de mensen, maar de meeste mensen zijn niet dankbaar." en 2:79: "Wee hen die het boek eigenhandig schrijven en dan zeggen:'Dit komt van God' om het voor een lage prijs te versjacheren. Wee hen dus om wat hun handen hebben geschreven en wee hen om wat zij eraan hebben verdiend." Over de 'kledingvoorschriften' in de koran zijn er welgeteld 3 verzen: 24:31, 24:60 en 33:59 Vers 24:31 "En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun schaamstreek kuis bewaren en dat zij hun sieraad niet openlijk tonen, behalve wat gewoon al zichtbaar is. En zij moeten sluiers over hun boezem dragen en hun sieraad niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten of hun vaders of de vaders van hun echtgenoten of hun zonen of de zonen van hun echtgenoten of hun broers of de zonen van hun zusters of hun vrouwen of slavinnen over wie zij beschikken of mannelijke volgelingen die geen geslachtsdrift meer hebben of de kinderen die nog niet op de schaamdelen van de vrouwen letten. En zij moeten niet met hun voeten stampen zodat men weet wat zij voor verborgen sieraad dragen. En wendt jullie berouwvol tot God, o gelovigen; misschien zal het jullie welgaan." Vers 24:60 "En voor de vrouwen die op leeftijd zijn en die niet meer verwachten te trouwen is het geen overtreding als zij hun kleren afleggen, maar dan zonder sieraad te vertonen. Maar als zij het nalaten is het beter voor hen. En God is horend en wetend." Vers 33:59 "O profeet! Zeg tot jouw echtgenotes, jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen iets van haar overkleding over zich heen naar beneden laten hangen. Dat bevordert het best dat men haar herkent en niet lastig valt. En God is vergevend en barmhartig." Nergens komt het woord "hijaab" voor in de verzen die over de kuisheidsvoorschriften gaan. Er zijn moslims die menen de Islam te representeren en zeggen dat de vrouwen van de profeet als voorbeeld gelden voor de rest van de gelovige vrouwen .Er is geen twijfel aan dat de vrouwen van de profeet eigenschappen zouden kunnen hebben die voorbeeldig zouden kunnen zijn voor de moslimvrouwen, maar nergens in de Koran wordt een voorbeeldfunctie van de vrouwen van de profeet met betrekking tot de gelovige vrouwen genoemd. Sterker nog, er worden duidelijke verschillen genoemd waarbij het duidelijk wordt dat de vrouwen van de profeet een speciale plaats hadden in de Islam, die geen andere vrouw kan innemen, en sinds de dood van de vrouwen van de profeet ook niemand meer kan innemen. Er komt geen hoofddoek voor in de Koran. De woorden "hoofddoek", "hoofd", "haar", "sluier", "gezicht" of "hals" komen nergens in de Koran voor. Wel komt het woord "khumur" in de Koran voor, wat letterlijk "bedekking" betekent en er wordt geboden de BORSTEN te bedekken. Er is geen hoofddoek,gezichtssluier of zoiets dergelijks in de Koran.De woorden "haar" (sha3r), "hoofd" (ra's), gezicht (wajh) of nek (raqbah) worden niet in de Koran in combinatie met een kuisheidsvoorschrift genoemd.Enkel de schaamstreek, en de borsten. Zelf regels maken in de godsdienst en die verplichten door ze aan God toe te schrijven, zijn een grote zonde volgens de Koran en dient vermeden te worden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#191 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() annex karavaanrover en massamoordenaar, hij stond tot zijn enkels in het bloed na het uitmoorden/koppensnellen van een hele jodenstam!
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die opgekropte woede en veel, véél frustraties zijn vooral te vinden bij de volgelingen van de valse 'profeet' die zich aan 1000 en 1 regeltjes moeten houden, waar geen enkel zinnig mens zich ooit aan kan houden zonder schizofreen te worden!
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Correct. Als er ene agressie heeft op een oudrvergadering dan waren het die gasten van de valse profeet. Om hun 10000 regels erdoor te krijgen.
|
![]() |
![]() |