Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2009, 15:26   #181
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet louter van horen zeggen. Wel, 'van horen zeggen van mensen die het kunnen weten'.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 15:45   #182
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ja u lacht ermee. Dus ik ben verplicht opnieuw te repliceren. Spijtig, want ik wilde het onderwerp sluiten.

Ik heb overigens -helaas voor u- twee andere goede bronnen die het verhaal bevestigen.

1)
Een bron die niet kan worden betwist. Want de bron is het partijblad van de NVA zelf, oktober 2002. En wat staat daar?

Daar staat dat Jan Peumans zeer vlug een adept werd van de Vlaamse beweging. En één van de motieven daarvoor was en ik citeer uit het partijblad van de NV-A: .
Citaat:
En dan was er de militante VNV-oom die tijdens WOII neergekogeld.
werd.
Dus Peumans heeft dus minstens één VNV-oom die militant was (lees: collaboreerde) en die neergeschoten werd door het verzet. Deze oom werd dus niet neergeschoten na de oorlog, maar tijdens de oorlog. Dat zegt het blad van de NV-A zelf. En daar spiegelde Peumans zich dus aan, want zo zegt het blad, dat was één van de redenen van zijn vlaamsgezindheid.

Maar er is nog een tweede bron.

2)
En die komt van dit forum hier. In het jaar 2006. Het gaat om een discussie tussen Jan Van den Berghe en Steenbok 66, die in de streek van Peumans woonde of woont. En wat zegt Steenbok 66? Wel, hij zegt het volgende:

Citaat:
(Citaat Steenbok 66)
.../...dat is nu helemaal geen referentie want zit geprangd tussen Riemst waar Peumans de plak zwaait en wie in alle omstandigheden mensen die contacten hebben met het Zuiden en Zuid-Oosten van zijn dorp, tegenwerkt... Peumans is door zijn afkomst allergisch aan alles wat niet V-NV-A is uit familiaal historische redenen...

neen mijn waarde... mijn vader woonde in een Zuid-Limburgs dorp toen hij kreupel geslagen werd door de stoottroepen van het V-NV-A tijdens de oorlog... hij overleed aan de gevolgen daarvan in de 50-er jaren
en ik ben nergens bang voor een scheiding want die komt er nooit...
en daarbij... het zijn niet de Vlamingen die een scheiding willen...zelfs niet het fameuze één miljoen "kiezers"... want het overgrote deel daarvan heeft enkel een proteststem tegen fata morgana's uitgebracht...

en dat ik het VNV-A gespuis en hun nakomelingen dat mij als peuterke aftroefde omdat ik mij toen aan mijn vader vastklampte niet in mijn hart draag is nogal evident...
Niet fraai allemaal als ik dat allemaal zo lees in de streek van Peumans tijdens de oorlog met het VNV... En ik denk niet dat Steenbok 66 dat uit zijn mouw heeft gezogen. Integendeel! Tja, en wat moeten we daar nu mee? Wie liegt hier? Het partijblad van de NVA? Ik denk van niet. Liegt Steenbok 66? Ik denk van niet.

Elke keer als men gaat neuzen bij die Vlaams-nationalisten komt toch vaak een zwart verleden tegen. En het heeft geen zin om dat te ontkennen of om dat proberen te verdoezelen zoals sommigen hier nu proberen te doen met het geval Peumans. Het zijn zij die dat wel proberen te doen die de would-bedriegers zijn hier. Het wordt eens tijd dat men dit beseft.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 16:05.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 15:45   #183
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik denk niet dat Steenbok 66 dat uit zijn mouw heeft gezogen. Integendeel!
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 16:03   #184
k9

Standaard

Citaat:
Ja u lacht ermee. Dus ik ben verplicht opnieuw te repliceren. Helaas, want ik wilde het onderwerp sluiten.

Ik heb overigens -helaas voor u- twee andere goede bronnen die het verhaal bevestigen.

1)
Een bron die niet kan worden betwist want de bron is het partijblad van de NVA zelf, oktober 2002. En wat staat daar?

Daar staat dat Jan Peumans zeer vlug een adept werd in de Vlaamse beweging. En één van de motieven daarvoor was en ik citeer uit het partijblad van de NVA: .

Dus Peumans heeft dus minstens één VNV oom die militant was (lees: collaboreerde) en die neergeschoten werd door het verzet. Deze oom werd dus niet neergeschoten na de oorlog, maar tijdens de oorlog. Dat zegt het blad van de NVA zelf. En daar spiegelde Peumans zich dus aan, want zo zegt het blad, dat was een van de redenen van zijn vlaamsgezindheid.

Ok, laten we dus een samenvatten volgens jou is peumans afkomstig uit een "zwart nest" omdat "een oom" van hem bij het VNV zat, een oom die bijna 10 jaar VOOR peumans geboren was al gedood werd?

Leuk dat je dit tekstje gevonden hebt want het maakkt heel duidelijk dat peumans NIET daarvandaan komt.

Ok je beweerde ook dat de meerderheid van NVA'ers hiervandaan komt, graag dus nog bewijzen voor de rest, hopelijk zijn ze even goed en ontkracht je die leugen van jou ook.

2)
En die komt van dit forum hier. In het jaar 2006. Het gaat om een discussie tussen Jan Van den Berghe en Steenbok 66, die in de streek van Peumans woonde of woont. En wat zegt Steenbok 66? Wel, hij zegt het volgende:

Citaat:
Niet fraai allemaal als ik dat allemaal zo lees in de streek van Peumans tijdens de oorlog met het VNV...
Doe quote toont juist 0.0 aan.

Citaat:
Elke keer als men gaat neuzen bij die Vlaams-nationalisten komt toch vaak een zwart verleden tegen. En het heeft geen zin om dat te ontkennen of om dat proberen te verdoezelen zoals sommigen hier nu proberen te doen met het geval Peumans. Zij zijn de would-bedriegers hier. Het wordt eens tijd dat men dit beseft.
Onzin "een oom" die eend ecenia dood was voor hij geboren was toont helemaal niks aan je klampt je vast aan strohalmen om je leugens kracht bij te zetten. Ik wist trouwens niet dat die peumans de hele NVA was.

Laten we eens de NVA top zien :

Bart De Wever
ondervoorzitter Jan Peumans
ondervoorzitter Karl Vanlouwe
algemeen secretaris Frieda Brepoels
algemeen penningmeester Andries Gryffroy
staf directeur Piet De Zaeger
woordvoerder Jeroen Overmeer

stemgerechtigde leden algemeen voorzitter Bart De Wever
Vlaamse ministers Geert Bourgeois
Philippe Muyters
fractie Kamer van Volksvertegenwoordigers Jan Jambon (fractievoorzitter)
Sarah Smeyers
fractie Senaat Louis Ide (fractievoorzitter)
Helga Stevens
fractie Vlaams parlement Matthias Diependaele
Liesbeth Homans
fractie Brussels parlement Paul De Ridder
fractie Europees parlement Frieda Brepoels (fractievoorzitter)
voorzitter Jong N-VA David Manaigre
voorzitter partijraad Tim Moens
provinciaal voorzitter Antwerpen Geert Antonio
provinciaal voorzitter Limburg Steven Vandeput
provinciaal voorzitter Oost-Vlaanderen Jan Martens
provinciaal voorzitter Vlaams-Brabant Theo Francken
leden Annemie Charlier
Patrick De Groote
Laurens De Vos
Kim Geybels
Marc Hendrickx
Lies Jans
Lieve Maes
Paul Van den Bosch
Roeland Vavedin
leden met raadgevende stem directeur Piet De Zaeger
fractie Vlaams parlement Vera Celis
Lieven Dehandschutter
Mark Demesmaeker
Sophie De Wit
Tine Eerlingen
Danielle Godderis-T'Jonck
Willy Segers
Kris Van Dijck (fractievoorzitter)
fractie Kamer van Volksvertegenwoordigers Els De Rammelaere
Peter Luykx
Flor Van Noppen
Ben Weyts

Jij beweerd dat van deze een meerderheid een zwart verleden heeft, wel bewijs dat dan maar. Peumans is er 1 die al niet daarin valt.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 16:09   #185
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht

Ok, laten we dus een samenvatten volgens jou is peumans afkomstig uit een "zwart nest" omdat "een oom" van hem bij het VNV zat, een oom die bijna 10 jaar VOOR peumans geboren was al gedood werd?

Leuk dat je dit tekstje gevonden hebt want het maakkt heel duidelijk dat peumans NIET daarvandaan komt.

Ok je beweerde ook dat de meerderheid van NVA'ers hiervandaan komt, graag dus nog bewijzen voor de rest, hopelijk zijn ze even goed en ontkracht je die leugen van jou ook.

2)

Doe quote toont juist 0.0 aan.

Onzin "een oom" die eend ecenia dood was voor hij geboren was toont helemaal niks aan je klampt je vast aan strohalmen om je leugens kracht bij te zetten. Ik wist trouwens niet dat die peumans de hele NVA was.

Laten we eens de NVA top zien :

Bart De Wever
staf directeur Piet De Zaeger

stemgerechtigde leden algemeen voorzitter Bart De Wever
Vlaamse ministers Geert Bourgeois
Philippe Muyters
fractie Kamer van Volksvertegenwoordigers Jan Jambon (fractievoorzitter)
Sarah Smeyers
fractie Senaat Louis Ide (fractievoorzitter)
Helga Stevens
fractie Vlaams parlement Matthias Diependaele
Liesbeth Homans
fractie Brussels parlement Paul De Ridder
fractie Europees parlement Frieda Brepoels (fractievoorzitter)
voorzitter Jong N-VA David Manaigre
voorzitter partijraad Tim Moens
provinciaal voorzitter Antwerpen Geert Antonio
provinciaal voorzitter Limburg Steven Vandeput
provinciaal voorzitter Oost-Vlaanderen Jan Martens
provinciaal voorzitter Vlaams-Brabant Theo Francken
leden Annemie Charlier
Patrick De Groote
Laurens De Vos
Kim Geybels
Marc Hendrickx
Lies Jans
Lieve Maes
Paul Van den Bosch
Roeland Vavedin
leden met raadgevende stem directeur Piet De Zaeger
fractie Vlaams parlement Vera Celis
Lieven Dehandschutter
Mark Demesmaeker
Sophie De Wit
Tine Eerlingen
Danielle Godderis-T'Jonck
Willy Segers
Kris Van Dijck (fractievoorzitter)
fractie Kamer van Volksvertegenwoordigers Els De Rammelaere
Peter Luykx
Flor Van Noppen
Ben Weyts

Jij beweerd dat van deze een meerderheid een zwart verleden heeft, wel bewijs dat dan maar. Peumans is er 1 die al niet daarin valt.
Daarover gaat het nu niet. Het ging over Peumans en de ontkenning van sommigen dat hetgeen ik stelde, dat ik dat allemaal fantaseerde en dat het -op zijn minst- verkapte leugens waren. Ik fantaseer dus niets zoals u kunt vaststellen. En u moogt er donder op zeggen, dat, moest ik gaan spitten in de familiegeschiedenis van de kornuiten die u daar opsomt, (wat ik dus niet ga doen) dat ik bij velen op hetzelfde verhaal stuit. Zeker weten!

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 16:12.
Oud 17 juli 2009, 16:21   #186
system
Banneling

Standaard

[quote=k9;4234975]

Citaat:

En het is niet zo maar een tekstje. Het is een tekst uit het partijblad van de NVA waarin duidelijk gesuggereerd wordt dat Peumans tot het 'vlaams? engagement' kwam o.m. door die VNV-onkel. U gaat er nogal licht over. Ik begrijp dat wel. Het is natuurlijk niet zo aangenaam voor u dit te horen en u had zich blijkbaar niet aan verwacht dat ik met een bevestigend verhaal zou komen. Zo ziet u maar, de verrassingen zijn de wereld nog niet uit. Nooit iemand overschatten maar evenmin onderschatten.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 16:22.
Oud 17 juli 2009, 16:28   #187
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarover gaat het nu niet. Het ging over Peumans en de ontkenning van sommigen dat hetgeen ik stelde, dat ik dat allemaal fantaseerde en dat het -op zijn minst- verkapte leugens waren. Ik fantaseer dus niets zoals u kunt vaststellen. En u moogt er donder op zeggen, dat, moest ik gaan spitten in de familiegeschiedenis van de kornuiten die u daar opsomt, (wat ik dus niet ga doen) dat ik bij velen op hetzelfde verhaal stuit. Zeker weten!

Het koppelen van familiehistories uit lang vervlogen tijden aan politiek inzicht van politici van vandaag is veel meer dan een leugen.
Het is een schande voor én de geloofwaardigheid en het morele niveau van diegenen die zich van zo laag bij de grondse technieken denken te moeten bedienen.

Maar: als U toch een onweerstaanbare drang heeft om met stront te gooien, ontleed dan eens de familiegeschiedenis van onze Roi van Saxen Coburg mijn beste.
En hierbij hoef je helemaal niet op de man te spelen, het ontrafelen van de crapulauze misdaden van het instituut "koning van België" is voldoende.

En dan kunnen we, uw techniek toepassend, een oordeel vellen over al diegenen die dwepen met dit perfide instituut.
Oud 17 juli 2009, 16:29   #188
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het koppelen van familiehistories uit lang vervlogen tijden aan politiek inzicht van politici van vandaag is veel meer dan een leugen.
Het is een schande voor én de geloofwaardigheid en het morele niveau van diegenen die zich van zo laag bij de grondse technieken denken te moeten bedienen.

Maar: als U toch een onweerstaanbare drang heeft om met stront te gooien, ontleed dan eens de familiegeschiedenis van onze Roi van Saxen Coburg mijn beste.
En hierbij hoef je helemaal niet op de man te spelen, het ontrafelen van de crapulauze misdaden van het instituut "koning van België" is voldoende.

En dan kunnen we, uw techniek toepassend, een oordeel vellen over al diegenen die dwepen met dit perfide instituut.

Zou het kunnen dat u uit hetzelfde nest komt? Aan sommige van uw postings te lezen wel in ieder geval. En voor de goede orde van zaken: ik ben een republikein.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 16:36.
Oud 17 juli 2009, 16:36   #189
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou het kunnen dat u uit hetzelfde nest komt? Aan sommige van uw postings te lezen wel in ieder geval.
zwakke repliek
getuigt van bloedarmoede
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 16:37   #190
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
zwakke repliek
getuigt van bloedarmoede

U moet wel iets zeggen natuurlijk.
Oud 17 juli 2009, 16:38   #191
Fieseler

Standaard

Citaat:
Zou het kunnen dat u uit hetzelfde nest komt? Aan sommige van uw postings te lezen wel in ieder geval.
Neen, ik kom, zoals F De Winter, uit een weerstandersnest en heb daar geleerd dat het een pure schande is om iemand te beoordelen naar de daden van zijn familie.
Ik ben evenwel fier op mijn voorouders die gevochten hebben tegen elke buiten- en binnenlands imperialisme zonder daarvoor iemands afkomst te moeten gebruiken.
Ik schaam mij dus voor diegenen die vandaag een buitenlands ideologie importeren om ons volk eens te meer te knechten.
Ik behoor bijgevolg vandaag de dag ook weer tot het klubje van de "weerstanders".
Oud 17 juli 2009, 16:39   #192
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voor de goede orde van zaken: ik ben een republikein.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 16:45   #193
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik kom, zoals F De Winter, uit een weerstandersnest en heb daar geleerd dat het een pure schande is om iemand te beoordelen naar de daden van zijn familie.
Ik ben evenwel fier op mijn voorouders die gevochten hebben tegen elke buiten- en binnenlands imperialisme zonder daarvoor iemands afkomst te moeten gebruiken.
Ik schaam mij dus voor diegenen die vandaag een buitenlands ideologie importeren om ons volk eens te meer te knechten.
Ik behoor bijgevolg vandaag de dag ook weer tot het klubje van de "weerstanders".

Maar uw postings getuigen dan toch soms van SA-methoden.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie
Volgende verkiezingen op de nazi's stemmen. Die hebben voor dat soort 'problemen' altijd wel ergens een Endlösung in de kast liggen.

Uw antwoord:
Citaat:
Neen...nog beter...we stemmen op de kopvodkultuur.
We kunnen inderdaad nog heel wat van die kopvodkultuur leren.
Kopvod aan?...gewoon in elkaar slaan...is onze kultuur vanuit de Krim meegebracht...lekker multikultureel...wie het daar niet me akoord is is een xenofobe, racistische nazi...
Heerlijk heerlijk allemaal. Hebt u soms ook al boksijzers in uw kast hangen?

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 17:08.
Oud 17 juli 2009, 17:12   #194
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Maar uw postings getuigen dan toch soms van SA-methoden.
Als U het in die termen wil expliciteren dan kan ik onmogelijk anders dan uw postings te interpreteren als SD-methoden.
Oud 17 juli 2009, 17:17   #195
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Als U het in die termen wil expliciteren dan kan ik onmogelijk anders dan uw postings te interpreteren als SD-methoden.
Ik lees wat ik lees. En daar zegt u: iemand een hoofddoek op? In mekaar slaan!

Dat is toch hetzelfde als vroeger: iemand een jodenster op? In mekaar slaan!

Zelfs de SA sloeg niet alle joden met een jodenster in mekaar. U wilt blijkbaar wel alle mensen met een hoofddoek op in mekaar slaan. Wordt het niet eens tijd dat u zich bezint? Welnu als u met zo'n mentaliteit uit een weerstandshoek komt, dan kom ik uit het land van de Bojaren.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 17:20.
Oud 17 juli 2009, 17:19   #196
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Afijn, samengevat:
de Peuk, anno 2009 verkozen tot eerste burger van Vlaanderen, wil niet naar resepsies op het palais de Laeken, en dat is vermoedelijk het gevolg van zijn verkeerde nonkel, zo ongeveer 60 jaar geleden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 17:21   #197
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Afijn, samengevat:
de Peuk, anno 2009 verkozen tot eerste burger van Vlaanderen, wil niet naar resepsies op het palais de Laeken, en dat is vermoedelijk het gevolg van zijn verkeerde nonkel, zo ongeveer 60 jaar geleden.
Juist niet. Was hij voor 100% als zijn nonkel geweest, dan zat hij vermoedelijk bij het VB. Aan de kant dus. Voor meer dan 30 jaar. Maar er blijft toch nog altijd iets hangen aan bepaalde Vlaams-nationalisten wat mij niet helemaal aanstaat; Nu Peumans geef ik het voordeel van de twijfel. Was een meer dan degelijk parlementariër. Zonder twijfel. Maar echt vertrouwen doe ik hem toch niet. Neen..., neen dat doe ik niet.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 17:26.
Oud 17 juli 2009, 18:53   #198
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist niet. Was hij voor 100% als zijn nonkel geweest, dan zat hij vermoedelijk bij het VB. Aan de kant dus. Voor meer dan 30 jaar. Maar er blijft toch nog altijd iets hangen aan bepaalde Vlaams-nationalisten wat mij niet helemaal aanstaat; Nu Peumans geef ik het voordeel van de twijfel. Was een meer dan degelijk parlementariër. Zonder twijfel. Maar echt vertrouwen doe ik hem toch niet. Neen..., neen dat doe ik niet.
Gelukkig maar. Stel u voor dat een sujet als u het volledige vertrouwen gaf aan een Vlaams-nationalist. Dán zou er pas iets aan schorten...
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 18:59   #199
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Gelukkig maar. Stel u voor dat een sujet als u het volledige vertrouwen gaf aan een Vlaams-nationalist. Dán zou er pas iets aan schorten...
Dan zou het geen kwaad kunnen. Let wel, nu denkelijk evenmin. Maar ja, u weet wat sommigen vertellen. NVA= VB-light. Laat ons voorlopig maar aannemen dat dit laatste kwaadsprekerij is.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2009 om 19:04.
Oud 17 juli 2009, 21:12   #200
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wat een janker !

Citaat:
Wat een janker is sys ! Nu nog altijd blijven zeveren over een nonkel die 60 jaar geleden opportunist was. En dan ?
Het onderwerp hier is weleumans zal weigeren naar Laken te gaan.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be