![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zie de titel. | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 38,24% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
21 | 61,76% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de keuze is nochtans simpel. Ofwel de staat die alles dekt (belgie) ofwel alles aan de privé geven (holland). sorry, shadow maar je moet je kaarten op tafel leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je zo"n vragen stelt krijg je het verwijt dat je Belgicist bent. Dus we krijgen referendum NA hereniging. Het komt dus neer op Carte Blache wat betreft al die thema's. Sorry hoor Shadow, met alle respect.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
RSZ: keuze moet gemaakt worden door de politici van nederland en vlaanderen. ik heb daar niets over te zeggen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 augustus 2009 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
VOOR de confederatie en VOOR de federatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry hoor, dat is toch nog steeds carte blanche. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid: de vergadering van 23 augustus is een vergadering van en voor Baarle Werkgroep leden. Er is wel een uitnodiging gegaan naar specifieke geïnteresseerden die de BWG standpunten onderschrijven en naar de initiatiefnemers van het document waar deze draad over gaat. Het is géén open vergadering, géén open debat tussen voor en tegenstanders van de BWG uitgangspunten. Het is in de eerste plaats een interne vergadering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
de bijeenkomst op 23 augustus is een bijeenkomst van de Baarle Werkgroep. dit is een besloten bijeenkomst waar de aanwezigen een uitnodiging voor krijgen. Er is dus geen pers aanwezig. Je kan je wel aanmelden voor de bijeenkomst maar we verwachten dan wel dat de uitgangspunten van de Baarle Werkgroep worden onderschreven.
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
je bent weer vooruit aant denken. dus je bent het weer aan het aanvallen met je belgiscistische propaganda om het te kelderen. tip: stop met moeite te doen want jouw geliefde belgie is ten dode opgeschreven aangezien wallonie al aan het onderhandelen is met La France om één land te vormen. Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 augustus 2009 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal niet gaan gezien je geen lid bent van de Baarle Werkgroep en er zelfs de tien uitgangspunten niet van deelt. Zie ook http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=186.
Info en uitgangspunten: www.baarlewerkgroep.org.
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt U mijn tekst wel interpreteren ? Ik stel toch wel legitieme vragen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een groezelig besloten vergaderingetje zonder pottenkijkers en zonder pers ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sidharta : 4 augustus 2009 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat Vlaanderen en Nederland de motor achter deze confederatie zijn lijkt mij niet echt een foute stelling, daar er iemand het moet voorstellen en uitwerken. Citaat:
Trouwens wie zegt er dat ik geen lid wil worden? Ik had tijdens de eerste vergaderingen geen tijd wegens familiale omstandigheden, wat ik ook gemeld had. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() aangezien dat de Waalse politici al onderzoeken voor een aansluiting met Frankrijk vrees ik dat Wallonië verloren is en dat we ons nog enkel kunnen concentreren op Nederland-Vlaanderen.
(zie www.gva.be en www.hbvl.be) Laatst gewijzigd door Shadowke : 4 augustus 2009 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij bent echt compleet geïndoctrineerd dat alles wat Vlaams-nationalist is, extremist is en Franstaligen haat hé? vanwaar komt dat in feite? ben jij in je jeugd iets tegengekomen met mensen die zich voordeden voor Vlaams-nationalisten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Partijlid
|
![]() Da's nu net een van de sterkste punten tegen jullie tekst. Jullie hebben *nergens* iets over te zeggen. Jullie tekst is niets meer dan wat denkwerk en ideeën over hoe een samengaan van Vlaanderen en Nederland zou kunnen gaan, verondersteld dat het er ooit van zou komen.
En vermits jullie geen zinvolle referenties geven om jullie ideeën en voorstellen te verdedigen is elke vorm van "ernstig gebruik" van jullie tekst uitgesloten. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
|
![]() ja eej, politici hebben het laatste woord.
als je dat nog niet eens begrijpt ... http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...einde-rit.aspx http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...einde-rit.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
'k Zal het morgen eens bekijken. Ik kan me herinneren dat de Franse TV (France2) ooit eens een reportage toonde waarin deze ideeën geminimaliseerd werden. Het idee wordt maar door een beperkte splintergroepje verdedigd en als men op een marktplein het volk ging interviewen vond men nauwelijks mensen die dezelfde mening hadden. Nu ja, da's ook normaal: die journalisten hebben in hun contract een clausule staan dat ze uitsluitend Belgisch gezinde programma's mogen maken... Anders verliezen ze hun job? Laatst gewijzigd door LcGrs : 4 augustus 2009 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |