Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2009, 14:23   #181
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Dat was nou net mijn punt. Soms worden verdragen niet helemaal nagekomen. Zo heeft Duitsland ook nog steeds niet voor een goede aansluiting op de Betuwelijn gezorgd, ondanks de afspraken in het Warnemunde-verdrag. Dat project loopt ook jaren vertraging op. En ondanks de schade die Rotterdam daardoor oploopt gedragen wij ons niet zo agressief als jullie nu. Het is echt totaal ongepast om je zo te gedragen tegenover een bevriend land.
In welke verhouding staat die Betuwe-lijn met de Westerschelde ? Je maakt een vergelijking die er geen is.

Duitsland zal ook wel zijn reden hebben waarom het jullie niet vooruithelpt.

Jullie hebben ocharme 2 buurlanden en toch zit het overal in de knoop.

Maar ja, 't zal aan de Belgen liggen waarschijnlijk ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 14:28   #182
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Jullie hebben ocharme 2 buurlanden en toch zit het overal in de knoop.

Maar ja, 't zal aan de Belgen liggen waarschijnlijk ...
Is er één buurland waar 'de Belgen' dan mee overeenkomen?

Oh ja, Frankrijk misschien. Dat land koopt hier alles weg - als het hen niet al zo goed als gratis wordt aangeboden, maar schelden op dat land, laat staan z'n burgers doen we toch niet?

Ja, Nederland heet een verdrag ondertekend en moet dat naleven. Liefst ook binnen een redelijke termijn, maar vertragingen in het uitvoeren van grote infrastructuur werken zijn overal legio, net zoals internationale verdragen ook niet van de snelste zijn wat uitwerking betreft.
Peeters mocht z'n ongenoegen laten blijken, maar had dat beter in een gesprek met Balkenende gedaan, dan de ambassadrice op het matje roepen. En de andere politici moeten zeker niet beginnen blaffen als agressieve honden. Als er echt reden tot schadeclaim is, bewandel dan de normale weg en stap naar rechtbanken en de EU. Iemand afdreigen staat niet echt.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 14:36   #183
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Is het trouwens geen schending van de Conventie van Geneve om krijgsgevangen voor de camera's te slepen. De ambassadrice op het matje roepen is één ding maar haar nog voor de camera's slepen nog iets anders. Ik had niet de indruk dat ze daar op haar gemak zat. Ik heb de indruk in verschillende dossiers dat Peeters vooral goed is in de indruk te geven aan de buitenwereld dat ie goed bezig is en de situatie onder controle heeft eerder dan dat ie effectief goed bezig is en de situatie meester is.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 14:39   #184
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht

Nederlanders worden buitengewoon gerespecteerd en gewaardeerd in de wereld, is mijn ervaring..

FANTAST en weer eens die typisch grote bek van die ollandertjes waar eens puntje bij paaltje komt niets achter steekt.

Citaat:
Behalve in Belgie en wat ex-kolonies. En Nederlanders worden in Vlaanderen wel buitengewoon onbeschoft behandeld. Wat denk je wel, dat ik dat zommaar verzin? Ik ken jullie Vlamingen al vele jaren, en heb zelfs in Vlaanderen gewoond. Nergens worden wij zo gehaat als in Vlaanderen
en met reden ! Jullie zijn zowat het meest onbetrouwbare , arrogante volk dat er bestaat.
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 14:42   #185
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Is het trouwens geen schending van de Conventie van Geneve om krijgsgevangen voor de camera's te slepen..

kijk eens aan , jij bent natuurlijk de eerste om te collaboreren. Zoals gewoonlijk !

Citaat:
De ambassadrice op het matje roepen is één ding maar haar nog voor de camera's slepen nog iets anders. Ik had niet de indruk dat ze daar op haar gemak zat
.

Ze heeft dan ook geen enkele verrechtvaardiging om op haar gemak te zitten.
.
Oud 15 augustus 2009, 14:46   #186
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk in verschillende dossiers dat Peeters vooral goed is in de indruk te geven aan de buitenwereld dat ie goed bezig is en de situatie onder controle heeft eerder dan dat ie effectief goed bezig is en de situatie meester is.
Diplomatie is inderdaad ons ding nog niet (niet dat de Franstalige bourgeoisie ook iets anders wilde).

Vlamingen zijn nog steeds afgeslagen honden die steeds veel te snel grommen en snauwen naar iedere uitgestoken hand of wijfelende voorbijganger.
We moeten leren lief te zijn naar iedereen die niet slaat en leren blaffen naar wie echt aggressief is èn dan een stap verder ook doorbijten indien nodig. Niet, wat de Vlaamse hond al te vaak doet, al kermen en snauwen en dan nooit bijten.

Hier moet Vlaanderen laten weten dat het akkoord getekend is en moet uitgevoerd worden, maar niet dreigen, dit helpt niemand en niks vooruit.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 14:54   #187
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Vlamingen zijn nog steeds afgeslagen honden .
Wil jij wel eens voor jezelf spreken ?!!!

Citaat:
die steeds veel te snel grommen en snauwen naar iedere uitgestoken hand of wijfelende voorbijganger
.

Dat levert meer resultaat op dan gaan liggen op commando zoals jij doet.

Citaat:
We moeten leren lief te zijn naar iedereen
hoe vertederend.....

Citaat:
maar niet dreigen, dit helpt niemand en niks vooruit
dit keer dreigen we niet, we BELOVEN dat de ollanders er niet goed van zullen zijn als ze de Haven blijven saboteren.
.
Oud 15 augustus 2009, 14:58   #188
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Is "den 'ollander" hier intussen al voor rot gescholden of moet er nog een beetje bij voor we merken dat we met een staatsschuld zitten waarbij de VS in het niets zakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 15:02   #189
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
kijk eens aan , jij bent natuurlijk de eerste om te collaboreren. Zoals gewoonlijk !
Dat heeft niets met collaboratie te maken. Een amassadrice op het matje te roepen is één ding, dat voor de camer's doen is nog iets anders. Ik ken eigenlijk geen internationale voorbeelden. Nu misschien ging ze akkoord maar zo zag het er niet uit.
Oud 15 augustus 2009, 15:03   #190
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Is "den 'ollander" hier intussen al voor rot gescholden of moet er nog een beetje bij voor we merken dat we met een staatsschuld zitten waarbij de VS in het niets zakt.

dat is een andere discussie + de staatsschuld én de totale schuld van de VS is héél wat groter dan jij denkt. Ze drukken $ bij alsof het niets was. California moet zelfs ambtenaren part time laten werken omdat ze ze niet meer kunnen betalen.

Vreemd dat je de discussie wil afleiden.
Helaas veel teveel ollandertjes die zich voordoen als Vlamingen op fora, maar ze vallen uiteindelijk wel door de mand.
.
Oud 15 augustus 2009, 15:09   #191
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets met collaboratie te maken. Een amassadrice op het matje te roepen is één ding, dat voor de camer's doen is nog iets anders. Ik ken eigenlijk geen internationale voorbeelden. Nu misschien ging ze akkoord maar zo zag het er niet uit.
Haar akkoord daarmee kan mij geen barst schelen. Beleefdheid , goede manieren,protocol etc tov ollanders wordt afgestraft, ze zijn voor geen haar te betrouwen en dit is de druppel die de emmer doet overlopen. De doorsnee Vlaming heeft nu echt genoeg van den ollander. Niet akkoord ? Ga met uwe blijde boodschap maar eens op straat en in de café's he.....

Ik hoor wat ik hoor en zie wat ik zie. Ollanders worden hier idd gehaat zoals ééntje hier reeds aanhaalde en dat is TERECHT !
.
Oud 15 augustus 2009, 15:33   #192
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een andere discussie + de staatsschuld én de totale schuld van de VS is héél wat groter dan jij denkt. Ze drukken $ bij alsof het niets was. California moet zelfs ambtenaren part time laten werken omdat ze ze niet meer kunnen betalen.

Vreemd dat je de discussie wil afleiden.
Helaas veel teveel ollandertjes die zich voordoen als Vlamingen op fora, maar ze vallen uiteindelijk wel door de mand.
Waarom helaas ?

Ik vind het positief dat er meerdere Nederlanders actief deelnemen op ons forum. Het helpt de kwaliteit omhoog en het houdt de horizon iets breder dan de dorpskerktoren.

Je hoeft niet akkoord te zijn met hun stellingen. Goede argumenten zonder scheldpartij brengen ons dichter bij mekaar.

Een beetje nuance a.u.b. Brabanders en Limburgers zijn geen Hollanders. Vlamingen noemen zich niet graag Belgen.
Oud 15 augustus 2009, 15:44   #193
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Waarom helaas ?

Ik vind het positief .
.... brengen ons dichter bij mekaar.

.
dichter bij Ollanders brengen ??????

Bol het toch af jongen. Het aantal vlamingen die net het tegenovergestelde wil is overweldigend. En zoals ik reeds zegde : niet akkoord ? , wel ga met uw oranje vlag en ollander hup hup gedoe maar de straat op in Vlaanderen.
kom dan wel niet klagen als ge op de spoed ligt he.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 15 augustus 2009 om 15:45.
Oud 15 augustus 2009, 15:50   #194
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bol het toch af jongen. Het aantal vlamingen die net het tegenovergestelde wil is overweldigend. En zoals ik reeds zegde : niet akkoord ? , wel ga met uw oranje vlag en ollander hup hup gedoe maar de straat op in Vlaanderen.
Wat heeft "den Ollander" u misdaan? Uw lief afgepakt op een cèmping in het zuiden van Frankrijk?
Oud 15 augustus 2009, 15:57   #195
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat heeft "den Ollander" u misdaan? Uw lief afgepakt op een cèmping in het zuiden van Frankrijk?
zoals gewoonlijk kan een intrinsiek collaborateurtje zoals jij niets anders dan wat verzonnen persoonlijk kinderlijk gebral inbrengen .

ga jij maar fijn als typisch verradertje en schoothondje liggen op commando voor je buitenlandse heren. heeft jullie soort steeds gedaan doorheen de geschiedenis. mss ben jezelf wel één van die ollandertjes...;zou me niet verbazen, ze zijn dan ook niet te betrouwen.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 15 augustus 2009 om 15:57.
Oud 15 augustus 2009, 16:01   #196
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Dat slib dat de Schelde jarenlang afzette in de Westerschelde is dat inmiddels gifvrij ?
Zal het Groenfront hierover gaan inlichten opdat dat slib eerst in een drie jaar durend wetenschappelijk onderzoek onderzocht kan worden eer men gaat baggeren.
Dan is het 2013 en is de Tweede Maasvlakte in gebruiik.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:06   #197
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dan is het 2013 en is de Tweede Maasvlakte in gebruiik.

by all means : DOEN !

Elke , Maar dan OOK ELKE Ollandse vrachtwagen in Vlaanderen wordt tegengehouden door Douane/en politie ; wordt uitgeladen en volledig gecontroleerd. niet alleen de lading volledig uitladen , maar drugshonden op de trekker/oplegger zelf loslaten. desnoods legt met het carterblok open...
en daar zal men véél tijd voor nemen....op zijn "Waals" desnoods!

elke ollandse personenwagen wordt natuurlijk OOK tegengehouden.

Just in time , cost minimalisation ? denk het niet, hoegenaamd niet ...

We hebben zelfs geen wegentaks nodig om jullie zwaar te kloten.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 15 augustus 2009 om 16:09.
Oud 15 augustus 2009, 16:15   #198
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag ik u attend op maken, rosse kop, dat ik hier eerder was. Als u mijn commentaar niet kan verdragen, staat het u vrij het te negeren of te bestrijden met argumenten. Doe een poging tot begrijpend lezen.

Zeg nu luid bij u zelf :"Godverdoeme, godverdoemse klootzak." dit lucht op maar helpt niet bij de discussie. Probeer eens vrienden te maken in de plaats om u heen te schoppen.
Oud 15 augustus 2009, 16:26   #199
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
by all means : DOEN !

Elke , Maar dan OOK ELKE Ollandse vrachtwagen in Vlaanderen wordt tegengehouden door Douane/en politie ; wordt uitgeladen en volledig gecontroleerd. niet alleen de lading volledig uitladen , maar drugshonden op de trekker/oplegger zelf loslaten. desnoods legt met het carterblok open...
en daar zal men véél tijd voor nemen....op zijn "Waals" desnoods!

elke ollandse personenwagen wordt natuurlijk OOK tegengehouden.

Just in time , cost minimalisation ? denk het niet, hoegenaamd niet ...

We hebben zelfs geen wegentaks nodig om jullie zwaar te kloten.
Zoveel leed kan ons land niet verdragen, ik heb de marine om assistentie gevraagd.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:27   #200
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
. Probeer eens vrienden te maken in de plaats om u heen te schoppen.
"vriendjes" worden.... mooi eufemisme voor collaboratie . Sorry ollands knulletje; die verf pakt niet.
.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be