Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2009, 22:59   #181
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Wat denken jullie hierover?
Ik denk dat we toch iets mogen eisen voor onze zuurverdiende belastingskes?!
Nederland koopt Vlaanderen wel van België. Kwestie van de gezonde delen van het bedrijf overnemen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 23:06   #182
corse
Banneling

Standaard

Garry,

Kan je mij niet naar Cuba sturen, ik ben daar zo graag!
En ik ben van die Vlaams behangers hun gezeur af, amaiiiiiiiiiiii!

Ik heb mijn hart verloren aan Cuba:
De Cubanen, allen gestudeerd, een prachtig niet agressief volk en hun ongelooflijke manier van leven.
De onaangeroerde 4.300 eco-eilanden, de Caraïben en zijn idyllische stranden, adembenemend.

Natuurlijke ligging:
§ Ik maak mijn geen illusies, de ligging van dit immense eiland is niet te vergelijken met België, zij hebben vijf voor op ons, Cuba biedt nog veel meer mogelijkheden.
§ Alleen al het constant warm klimaat en drie keer meer daglicht
§ Het voorradig zijn van grote hoeveelheden zoet water in dit warm klimaat.
§ De vruchtbaarheid van de meeste gebieden.
§ De ongeschondenheid van deze paradijselijke natuur!
§ Gezonde lucht en helder zoet en zout water, zonder vervuiling!

Het prachtige sociale systeem:
§ Gratis: huishuur, water, elektriciteit, gezondheidszorg en medicamenten.
§ Gesubsidieerd: voedsel en kleding.
§ Eén jaar: betaald zwangerschapsverlof.
§ Pensioen: na 30 jaar werken.

Voordelen:
Geen criminaliteit, rustige mensen zonder stress, temperatuur altijd tussen de 26 en de 28 graden, altijd lachen, muziek maken en dansen, vissen en duiken, daar zit vis!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 23:07   #183
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik denk dat jij beter kan weg trekken, ergens in de woestijn, daar heb je een immens grote zandbak om uw hoofd in te steken aangezien dat ge daar toch in schijnt uit te blinken.
Idd, maar ik verschiet er niet van dat er Belgen zijn die hun eigen mensen nog liever zien vertrekken, dan dat ze de waarheid durven spreken. Ze zien dan nog liever dat geïmporteerd gespuis komen want daar durven ze niets tegen te ondernemen. Dat ze de problemen maar blijven ontkennen en hun kop in't zand blijven steken. Ver zullen ze er niet mee komen.
Oud 10 augustus 2009, 23:29   #184
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Garry,

Kan je mij niet naar Cuba sturen, ik ben daar zo graag!
En ik ben van die Vlaams behangers hun gezeur af, amaiiiiiiiiiiii!

Ik heb mijn hart verloren aan Cuba:
De Cubanen, allen gestudeerd, een prachtig niet agressief volk en hun ongelooflijke manier van leven.
De onaangeroerde 4.300 eco-eilanden, de Caraïben en zijn idyllische stranden, adembenemend.

Natuurlijke ligging:
§ Ik maak mijn geen illusies, de ligging van dit immense eiland is niet te vergelijken met België, zij hebben vijf voor op ons, Cuba biedt nog veel meer mogelijkheden.
§ Alleen al het constant warm klimaat en drie keer meer daglicht
§ Het voorradig zijn van grote hoeveelheden zoet water in dit warm klimaat.
§ De vruchtbaarheid van de meeste gebieden.
§ De ongeschondenheid van deze paradijselijke natuur!
§ Gezonde lucht en helder zoet en zout water, zonder vervuiling!

Het prachtige sociale systeem:
§ Gratis: huishuur, water, elektriciteit, gezondheidszorg en medicamenten.
§ Gesubsidieerd: voedsel en kleding.
§ Eén jaar: betaald zwangerschapsverlof.
§ Pensioen: na 30 jaar werken.

Voordelen:
Geen criminaliteit, rustige mensen zonder stress, temperatuur altijd tussen de 26 en de 28 graden, altijd lachen, muziek maken en dansen, vissen en duiken, daar zit vis!
Ik kan hier alleen van afleiden dat jij nog nooit verder gekomen bent dan de hekken die het toeristische gedeelte afscheiden van de rest. Maar goed, als jij zo graag daarheen wil , mij niet gelaten. zo te zien heb je daar ook al ergens een zandbak gevonden om uw hoofd in te steken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2009, 23:39   #185
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
IDat ze de problemen maar blijven ontkennen en hun kop in't zand blijven steken.
Problemen zijn er om opgelost te worden. Laat het nu dat zijn waar Vlaams Nationalisten geen (spreekwoordelijke) kaas van hebben gegeten. Hoe gedurfd ook ze de kaas van de orangisten trachten te stelen.

Problemen uitvergroten tot karikaturale nationalistische waanzin draagt niet bij aan een oplossing. Minimaliseren ook niet natuurlijk. Creatief zijn, nu dat zou nieuw zijn. Uw kop in koppige Vlaamse bodem steken en het verrekken om de staart van tussen uw benen te slingeren terwijl het water u over uw lippen in uw schoenen druipt, dat is voorzeker de houding om in Blok ten onder te gaan. Lemmings met Calimero hoedjes.
Oud 10 augustus 2009, 23:39   #186
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

[quote=kamiel spieces;4269580]
Citaat:

Dan lig ik gegarandeerd met mijn klikken en klakken buiten!
Daar mag je zeker van zijn, maar hier schijnt dat normaal te zijn. En weten dat er hier dan nog een deel idiote kloefkaffers zijn die dat dan nog gaan verdedigen ook.

Niet te geloven, niet te geloven. Niet voor niets dat men overal ter wereld zegt aangaande al die ongeloofwaardigheden hier,
" Only in Belgium".
Oud 10 augustus 2009, 23:49   #187
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Problemen zijn er om opgelost te worden. Laat het nu dat zijn waar Vlaams Nationalisten geen (spreekwoordelijke) kaas van hebben gegeten. Hoe gedurfd ook ze de kaas van de orangisten trachten te stelen.

Problemen uitvergroten tot karikaturale nationalistische waanzin draagt niet bij aan een oplossing. Minimaliseren ook niet natuurlijk. Creatief zijn, nu dat zou nieuw zijn. Uw kop in koppige Vlaamse bodem steken en het verrekken om de staart van tussen uw benen te slingeren terwijl het water u over uw lippen in uw schoenen druipt, dat is voorzeker de houding om in Blok ten onder te gaan. Lemmings met Calimero hoedjes.
Problemen worden niet opgelost in Belgenland, maar wel op de lange baan geschoven. Om de problemen op te lossen in België moeten we leiders hebben met ballen aan hun lijf en geen leiders die slechts kakelen en geen eieren kunnen leggen!!
Oud 10 augustus 2009, 23:58   #188
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Problemen uitvergroten tot karikaturale nationalistische waanzin draagt niet bij aan een oplossing.Minimaliseren ook niet natuurlijk. Creatief zijn, nu dat zou nieuw zijn. Uw kop in koppige Vlaamse bodem steken en het verrekken om de staart van tussen uw benen te slingeren terwijl het water u over uw lippen in uw schoenen druipt, dat is voorzeker de houding om in Blok ten onder te gaan. Lemmings met Calimero hoedjes.

Fout. Het is niet omdat dat algemeen zo gezegd wordt dat dat ook zo het geval is. Het moet zijn," oplossingen zijn er om problemen op te lossen”.

Fout, het zijn niet de Vlaams Nationalisten die aan het roer staan en van het oplossen van die problemen niets bakken, het zijn zij die denken het beter te weten en die er alles aan doen om het de Vlaams Nationalisten onmogelijk te maken te bewijzen wat ze waart zijn, die er al jaren een snertsoep van maken met als gevolg een toonbeeld van onkunde en blunders, stuurloosheid ten top.

Fout.De problemen nog uitvergroten, NOG groter voorstellen dan ze zijn, ONMOGELIJK jong, waar haal je het.

Hallo, ga maar terug naar uw tekenfilmpjes zien. 'tJonge jongejonge, wat een van de pot gerukte opvatting. Jou pleidooi is echt te wereld op zijn kop.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 augustus 2009 om 00:08.
Oud 11 augustus 2009, 00:02   #189
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote=Garry;4269699]
Citaat:
Daar mag je zeker van zijn, maar hier schijnt dat normaal te zijn. En weten dat er hier dan nog een deel idiote kloefkaffers zijn die dat dan nog gaan verdedigen ook.

Niet te geloven, niet te geloven. Niet voor niets dat men overal ter wereld zegt aangaande al die ongeloofwaardigheden hier,
" Only in Belgium".
Yep, hier kan alles, als men maar een bruin tong heeft en een lakse onderdanige attidude! Alles staat hier op zijn kop en alles blijft lekker vierkant draaien met de oogklepjes op!
Oud 11 augustus 2009, 00:08   #190
corse
Banneling

Standaard

Garry zegt,
Ik kan hier alleen van afleiden dat jij nog nooit verder gekomen bent dan de hekken die het toeristische gedeelte afscheiden van de rest.

Corse antwoord,
Bedoel je de hekken van de VS folterkamers van Guantánamo Bay, deze zijn in Cuba en buiten de VS gelegen omdat geen enkele democratische, nationale of internationale wetgeving er vat zou kunnen op hebben, VS militaire interventies kunnen alle mensenrechten op deze manier ongestraft vertrappelen.
En uiteraard deze VS hekken sluiten het toeristische gedeelte van Cuba af.

Garry zegt,
Maar goed, als jij zo graag daarheen wil, mij niet gelaten.
Zo te zien heb je daar ook al ergens een zandbak gevonden om uw hoofd in te steken.

Corse antwoord,
Zo een schoon zandstrand en schone vrouwen heb jij nog nooit gezien beste Garry.
Oud 11 augustus 2009, 00:10   #191
kamiel spieces
Minister

Standaard

.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 11 augustus 2009 om 00:11.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 00:12   #192
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:

Ze geven ons gewoon de kans niet omdat ze weten dat er dan serieuze hervormingen zullen gebeuren en dan zullen er uiteraard postjes sneuvelen. Die paria's zullen er alles aandoen om ons te negeren in debatten/uitzendingen zodat we de kans niet krijgen om de kijker bewust ervan te maken wat hier allemaal aan het gebeuren is in dit apenkot.
Oud 11 augustus 2009, 00:12   #193
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yep, hier kan alles, als men maar een bruin tong heeft en een lakse onderdanige attidude! Alles staat hier op zijn kop en alles blijft lekker vierkant draaien met de oogklepjes op!

De vraag is mijn beste,wat gaan we doen.....
Verkiezingen lossen niets op in dit land aangezien na het uitbrengen van de stemmen van de bevolking de politieke partijtoppen hun eigen goesting doen waarbij met de stem van die kiezer géén enkele rekening wordt gehouden...

Gaan we het blijven slikken,of gaan we er proberen er iets échts aan te doen........

Het eerste is het makkelijkste, het tweede vergt véél moed....

Laatst gewijzigd door Svennies : 11 augustus 2009 om 00:13.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 00:14   #194
corse
Banneling

Standaard

Garry,
Dit is een waarheid als een koe!
Bij zijn............... die Vlaams behanger.
Oud 11 augustus 2009, 00:18   #195
corse
Banneling

Standaard

De zin van de politiek en van de kiesplicht:

Vele mensen zien de zin van politiek en kiesplicht niet, ze vinden het onzin.

1. Om deze reden begeven ze zich niet naar de stembus of stemmen niet (blanco)

2. Andere kiezen blanco door onwetendheid.

3. Weer andere kiezen altijd voor dezelfde partij of persoon (populisme) door gebrek aan interesse.

4. Weer andere kiezen altijd voor dezelfde partij of persoon door familietradities.

5. Een vroegtijdige conclusie is een plaats waar je van het denken te snel moe werd, ook wel eens vooroordeel genoemd.

6. Politiek en ideologie is geen liefdesroman die ontspant en instincten verheft, het is een levenswijze opbouwen.

7. Een vooroordeel is voor vele moeilijker te splitsen dan een atoom.

8. Mensen hebben de neiging 'Das Man' te volgen, veel makkelijker.

9. Ik hou niet van politiek, het interesseert mij niet, ik leef mijn eigen leven, zou het kunnen dat je “niet” je eigen leven leeft maar geleefd wordt door maatschappelijke geconditioneerdheid of maatschappelijke brainwach.

10. Nadenken doet pijn om het cru te zeggen, twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid.

11. Voor velen is het “aangenamer” om mee te hollen met de meute, voorgekauwde junkfood.

12. Dat sommigen te dom, slecht opgeleid, de staat altijd als schuldige zien, liever in hun luie zetel blijven zitten en toch mogen stemmen, dit kan op het eerste gezicht wraakroepend lijken, nochtans betalen deze burgers ook belastingen, lopen hun kinderen school, wensen zij verzorging in de ziekenhuizen, willen zij pensioen op latere leeftijd, willen ze inspraak via een openbaar onderzoek in een rechtsgeding enz, we leven nu éénmaal in een georganiseerde samenleving en gelukkig niet in de individuele jungle waar het recht van de sterkste en slimste heerst.

13. Afschaffing van de opkomstplicht kan je zien als een vorm van meritocratie, enkel diegenen die de inspanning willen leveren om naar het stemlokaal te gaan hebben inspraak, wat gevaarlijk is, het is dubbelmoraal.

14. Als je niet stemt en het gaat slecht met de samenleving, dan ben jij een beetje de oorzaak en verantwoordelijk.

15. Niet stemmen is dus een gevaar voor de democratie en voor de samenleving.

16. Niet akkoord met geen enkele ideologie, neem initiatief en richt je eigen partij en ideologie op en maak u verkiesbaar.
Oud 11 augustus 2009, 00:23   #196
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De vraag is mijn beste,wat gaan we doen.....
Verkiezingen lossen niets op in dit land aangezien na het uitbrengen van de stemmen van de bevolking de politieke partijtoppen hun eigen goesting doen waarbij met de stem van die kiezer géén enkele rekening wordt gehouden...

Gaan we het blijven slikken,of gaan we er proberen er iets échts aan te doen........

Het eerste is het makkelijkste, het tweede vergt véél moed....
Je kunt twee dingen doen!

Ofwel doe je niets en laat je het land helemaal verder verkommeren ofwel ondernemen we met zijn allen actie en doen we er iets aan! Maar aangezien de versnippering in dit land (veroorzaakt door al die paria's) zo groot is plus nog die onderdanige slaafse mentaliteit, die volgens mij al ondertussen in de genen zit vastgeroest, vrees ik dat het Belgische volk liever blijft verder klooien zoals ze al 178 jaar doen.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 11 augustus 2009 om 00:24.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2009, 00:26   #197
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Garry zegt,
Ik kan hier alleen van afleiden dat jij nog nooit verder gekomen bent dan de hekken die het toeristische gedeelte afscheiden van de rest.

Corse antwoord,
Bedoel je de hekken van de VS folterkamers van Guantánamo Bay, deze zijn in Cuba en buiten de VS gelegen omdat geen enkele democratische, nationale of internationale wetgeving er vat zou kunnen op hebben, VS militaire interventies kunnen alle mensenrechten op deze manier ongestraft vertrappelen.
En uiteraard deze VS hekken sluiten het toeristische gedeelte van Cuba af.

Garry zegt,
Maar goed, als jij zo graag daarheen wil, mij niet gelaten.
Zo te zien heb je daar ook al ergens een zandbak gevonden om uw hoofd in te steken.

Corse antwoord,
Zo een schoon zandstrand en schone vrouwen heb jij nog nooit gezien beste Garry.
Schoon is relatief. Ieder zijn meug he, schoktoffen zijn niet aan mij besteed.

Ik zen gelak te Stangers,

Soemige manne zen stapel zot van deutse oef een spaanse,
en get er die zegge ik traa begod me een farm marokkaanse,
Moar me zoen vraa edde niks as last en ge koept een kat in ne zak,
dus ge begrept dak just daarveur nor een Aantwaarps mokke pak.

Doar ga niks boven een Aantwaarpser griet,
en al de rest das ver mij keske schiet,.....

Laatst gewijzigd door Garry : 11 augustus 2009 om 00:27.
Oud 11 augustus 2009, 00:27   #198
corse
Banneling

Standaard

Meer ideologische en politieke opvoeding door ouders en in de scholen stimuleert de lust om bewust te kiezen.

Het aanleren van de verschillende zienswijze van alle ideologieën maakt het bewust kiezen doeltreffender en eenvoudiger.
In een moderne, open en vrije samenleving moet men leren bewuste keuzes te maken.
De mens leren denken is niet hem verplichten te denken, het is zoals een kind leren gaan, fietsen, lezen, spreken deze zijn geen verplichting maar een noodzaak.
Het kunnen gebruik maken van andermans politieke onwetendheid is geen vrijheid maar misbruik, het is democratisch bedrog.
Onwetendheid is de oorzaak van bijna al onze problemen.
Onwetendheid is als een drug, we mogen blij zijn dat niet iedereen er aan verslaafd is!
Kennisoverdracht, nieuw kennis, onderzoek en ontwikkeling waarborgen onze toekomst.
Ongemanipuleerde kennis en verbeelding is de beste software voor ons geheugen.

Besluit:

Het politiek bewustzijn van eenieder is nodig en ook de openlijke mening van iedere burger is noodzakelijk, dit om te voorkomen dat democratie enkel de vrijheid is om je eigen verdrukker te kiezen.
Je kan de waarheid niet verwarren met de mening van een minder of meerderheid die zich zeer subtiel laat manipuleren, dit is het gevaar van een tolerante democratie, dit leerde ons de geschiedenis, dit is het grensgebied van onze democratie, over deze grens is er enkel dictatuur, als één miljoen mensen een stommiteit geloven dan is het nog steeds een stommiteit, ook wel eens de tirannie van de meerderheid genoemd.
Als je de waarheid vertelt hoef je weinig te onthouden, niemand verdwaalt op een rechte weg.
Oud 11 augustus 2009, 00:33   #199
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zin van de politiek en van de kiesplicht:

Vele mensen zien de zin van politiek en kiesplicht niet, ze vinden het onzin.

1. Om deze reden begeven ze zich niet naar de stembus of stemmen niet (blanco)

2. Andere kiezen blanco door onwetendheid.

3. Weer andere kiezen altijd voor dezelfde partij of persoon (populisme) door gebrek aan interesse.

4. Weer andere kiezen altijd voor dezelfde partij of persoon door familietradities.

5. Een vroegtijdige conclusie is een plaats waar je van het denken te snel moe werd, ook wel eens vooroordeel genoemd.

6. Politiek en ideologie is geen liefdesroman die ontspant en instincten verheft, het is een levenswijze opbouwen.

7. Een vooroordeel is voor vele moeilijker te splitsen dan een atoom.

8. Mensen hebben de neiging 'Das Man' te volgen, veel makkelijker.

9. Ik hou niet van politiek, het interesseert mij niet, ik leef mijn eigen leven, zou het kunnen dat je “niet” je eigen leven leeft maar geleefd wordt door maatschappelijke geconditioneerdheid of maatschappelijke brainwach.

10. Nadenken doet pijn om het cru te zeggen, twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid.

11. Voor velen is het “aangenamer” om mee te hollen met de meute, voorgekauwde junkfood.

12. Dat sommigen te dom, slecht opgeleid, de staat altijd als schuldige zien, liever in hun luie zetel blijven zitten en toch mogen stemmen, dit kan op het eerste gezicht wraakroepend lijken, nochtans betalen deze burgers ook belastingen, lopen hun kinderen school, wensen zij verzorging in de ziekenhuizen, willen zij pensioen op latere leeftijd, willen ze inspraak via een openbaar onderzoek in een rechtsgeding enz, we leven nu éénmaal in een georganiseerde samenleving en gelukkig niet in de individuele jungle waar het recht van de sterkste en slimste heerst.

13. Afschaffing van de opkomstplicht kan je zien als een vorm van meritocratie, enkel diegenen die de inspanning willen leveren om naar het stemlokaal te gaan hebben inspraak, wat gevaarlijk is, het is dubbelmoraal.

14. Als je niet stemt en het gaat slecht met de samenleving, dan ben jij een beetje de oorzaak en verantwoordelijk.

15. Niet stemmen is dus een gevaar voor de democratie en voor de samenleving.

16. Niet akkoord met geen enkele ideologie, neem initiatief en richt je eigen partij en ideologie op en maak u verkiesbaar.
Geen oplossing.

Het enig dat mogelijks iets zou kunnen veranderen is de kiesPLICHT afschaffen. Zo zullen er voortaan meer echt geinteresseerde naar de stembus gaan.
Oud 11 augustus 2009, 00:33   #200
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Schoon is relatief. Ieder zijn meug he, schoktoffen zijn niet aan mij besteed.

Ik zen gelak te Stangers,

Soemige manne zen stapel zot van deutse oef een spaanse,
en get er die zegge ik traa begod me een farm marokkaanse,
Moar me zoen vraa edde niks as last en ge koept een kat in ne zak,
dus ge begrept dak just daarveur nor een Aantwaarps mokke pak.

Doar ga niks boven een Aantwaarpser griet,
en al de rest das ver mij keske schiet,.....
Prachtig!!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be