Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2009, 11:08   #181
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Onzin Descartes Jr.

Een andere eenheid voor een hoek verandert niks in de wiskunde. In het geval van een radiaal verdeelt men gewoon een hele omtrek door 2*pi.

De omtrek van een eenheids cirkel is 2*pi. Dus waarom niet die omtrek verdelen in 2*pi grote eenheden eh ? Dat maakt nogal wat wiskundige notaties eenvoudiger. Alsof dat nodig is voor de modaal slimme wiskundige.

Maar de onderverdeling is niet tientallig. En daarom inconsequent.

Als we de omtrek van een eenheids cirkel naar een rechte buigen en op de grond leggen blijft er de eenvoudige meter over om de meten. Dat is de schoonheid van het SI-stelsel. Meten met zo weinig mogelijk meet eenheden.

Nu kunnen we die meter een veelvoud van pi op die omtrek passen. Het aantal keer dat we die meter kunnen passen is een radiaal. Maar dat is een onnodige omweg. Een hoek kan eenvoudig uitgedrukt worden in meter. Dat zou pas consequent zijn met het SI-stelsel. 180° wordt dan pi meter.

En om het geheel nog perfecter te maken passen we de meter in lengte aan. Voortaan defineren we de meter als 1 tiende van de omtrek van een eenheids cirkel.

De eenheid voor hoek wordt dan 1/1000ste van de omtrek van een eenheids cirkel. Of wel gewoon 1 centimeter.

Weg radiaal.

Pas het zelfde toe op tijdmeting. Tijd is afstand gedeeld door de snelheid. Laat ons de snelheid gelijkstellen aan 1 meter / seconde. Dan is tijd gelijk aan de afgelegde weg. Laat ons de afgelegde weg gelijk stellen aan de omtrek van een eenheids cirkel. Dan is tijd gelijk aan de omtrek. De eenheids omtrek is 10 meter (een naar 2*pi/10 aangepaste meter). Een seconde wordt dan de tijd die nodig is om 1 meter af te leggen in een snelheid van 1 meter per seconde.

Elke eenheid komt dan in elke wiskundige formule die eenheids modellen beschrijft op 1. We zouden er de toekomstige mens een groot plezier mee doen.

Voortaan kunnen we zelfs de hoek uitdrukken in seconden.

U mag dus die onnodige agressiviteit laten varen.
Oud 20 augustus 2009, 11:14   #182
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Onzin Descartes Jr.

Een andere eenheid voor een hoek verandert niks in de wiskunde. In het geval van een radiaal verdeelt men gewoon een hele omtrek door 2*pi.

De omtrek van een eenheids cirkel is 2*pi. Dus waarom niet die omtrek verdelen in 2*pi grote eenheden eh ? Dat maakt nogal wat wiskundige notaties eenvoudiger. Alsof dat nodig is voor de modaal slimme wiskundige.

Maar de onderverdeling is niet tientallig. En daarom inconsequent.

Als we de omtrek van een eenheids cirkel naar een rechte buigen en op de grond leggen blijft er de eenvoudige meter over om de meten. Dat is de schoonheid van het SI-stelsel. Meten met zo weinig mogelijk meet eenheden.... Weg radiaal ...
Indien u gewoon eens wist hoeveel ontwikkelde formules in de theoretische en toegepaste wetenschappen (mechanica, bouwkunde, probabiliteit, statistiek, ...) de grootheid pi bevatten in hun primitiefste uitdrukking dan houdt u verhaal hier helemaal op.

Citaat:
U mag dus die onnodige agressiviteit laten varen.
Ik dacht dat ik gewoon een vraag stelde. Waarbij ik mij zelfs niet liet beïnvloeden door de opgestoken middenvinger van mijn discussiepartner.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 11:27   #183
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

Indien u gewoon eens wist .... de grootheid pi bevatten.

Neen, het is een argument voor. Als u dat niet snapt, dan begrijp ik dat u een willekeurige afbeelding voor een afbeelding van mij houdt.
Oud 20 augustus 2009, 11:35   #184
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Idan begrijp ik dat u een willekeurige afbeelding voor een afbeelding van mij houdt.
Straks gaat u nog beweren dat IK uw avatar koos ?
Tja, elk vogeltje zingt zoals het gebekt is hé. Heb er geen moeite mee. Ik heb er wel moeite mee dat u agressief wordt als men u gewoon een vraag stelt.

Maar u hebt vast last van de hitte. Newton ging op zo'n moment onder een boom zitten ...
Oud 20 augustus 2009, 11:52   #185
<!-- / message -->
Parlementslid

Standaard

En gij gaat weer onder de Septuagint zitten voor een beetje schaduw ?
Oud 20 augustus 2009, 12:07   #186
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
En gij gaat weer onder de Septuagint zitten voor een beetje schaduw ?
u vergeeft mij toch dat ik hier met opgerolde hemdsmouwen en een glaasje prik zit te schrijven hé, oma ?
Oud 20 augustus 2009, 17:03   #187
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als de UK toch geen Europa is, waar moeit u zich dan mee als wij, in Europa, het logische metrische systeem invoeren?

Dat eerste is een gegeven omdat tot ander order de UK nog (helaas) steeds een onderdeel van de EU is. Het tweede is mijn eigen mening. En als sommigen hier de Britten toch zien als "Europeanen" dient men ook respect op te brengen voor het imperiale meetsysteem dat dan toch ook uitgevonden is in "Europa". U zou u beter eens wat vaker "dushen"...
Mountain Dew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 17:59   #188
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Een vraag waar tegenwoordig niet veel mensen van wakker liggen maar eigen wel een beetje aandacht verdient in deze alsmaar groter wordende Europese "Reichsstaat". Geef toe, Miles per hour klinkt toch veel stoerder en directer dan kilo-meter-per-uur waar mij spontaan de vraag bespringt, "is dat nu met frieten of met kroketten"???? Het metrieke systeem, tot nader order nog steeds een uitvinding van het Franskiljonse imperialistische rijk is blijkbaar zonder enige vraagstelling tot het standaardmeetsysteem van vele Europese landen ingevoerd. Wat is er mis met de Fluid ounce, de amsterdamse pond, de hollandse Once of de Belgische drachmen?? Wordt het niet eens tijd om deze verderfelijke vormen van eenheidsworst en andere grijze "space assimilation" eens een halt toe te roepen???
Meent u dat hier???????

Ik denk dat u geen technische studies hebt gedaan anders zou u weten waarom het metrische systeem zo'n groot succes heeft.
Immers het metrische systeem is een decimaal systeem met slechts 1 noteringswijze.
Ook is het in het metrische systeem heel simpel om van eenheden te veranderen.
1 liter is namelijk gelijk aan een kubieke decimeter, 1 Watt is gelijk aan 1 Joule/seconde of 1 Newtonmeter/seconde.

Het Engelse/Amerikaanse systeem van inches is een ramp omdat het niet afgesteld is op het decimale rekensysteem en verschillende noteringswijzen kent.
(Dit systeem is nog een overblijfsel uit de oudheid waarin men in verhoudingen (Pythagoras) rekende en niet in absolute maten. Bij elk bouwwerk bepaalde men eerst een vaste maat en werkte dan met verhoudingen van die maat. En voor elk bouwwerk was die maat anders. Verhoudingen zijn immers handig met primitieve meet en tekeninstrumenten zoals een touw, passer, rechte hoek.
Echter met de komst van onze moderne samenleving, wetenschap en standaardisatie is dit systeem net enorm onhandig)

1/2 inch is 0,5 inch
2/3 inch is 0,333333333 inch
maar weet u hoeveel 5/8 inch is in decimale cijfers?

Ook moet je in het engelse systeem constant vreemde omrekeningen maken.
Weet u hoeveel cubic feet een US gallon is?

1 US gallons = 0.133680556 cubic foot. Veel plezier met het onthouden van al die omrekeningen.

We gaan NOOIT terug overschakelen op zo'n verouderde systemen.

PS: In de VS zijn ingenieurs en andere technische mensen aan het proberen om daar ook het metrische systeem in te voeren. En daar zijn zeer goede redenen voor.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 augustus 2009 om 18:16.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2009, 18:26   #189
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En voor alle chauvinisten onder ons die het 'Franse' systeem verwerpen net omdat het 'Frans' zou zijn:

Het was een Vlaamse architect die voor het eerst een vorm van het decimale stelsel gebruikte.

Dit is een stadsplan dat hij ontwierp:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IMGP2441.JPG
Bekeken: 90
Grootte:  331,2 KB
ID: 54087

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 augustus 2009 om 18:35.
Oud 21 augustus 2009, 21:36   #190
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het Engelse/Amerikaanse systeem
We gaan NOOIT terug overschakelen op zo'n verouderde systemen.
Het imperiaal/US Customary unitsysteem heeft nochtans ook een logische denkwijze. Vele maateenheden kan men berekenen door ze met 3 te vermenigvuldigen of te delen. Bv in de UK is 1 Yard gelijk aan 3 voet, 30 meter is 100 voet etc...Ik ben voorstander van dual labelling metrieke en imperiale maten naast elkaar zoals de USA doet maar in het continent hier vegen ze daar hun voeten aan en dan huilen dat de Britten maar niets met Europa op hebben....
Oud 21 augustus 2009, 21:44   #191
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
... dan huilen dat de Britten maar niets met Europa op hebben....
Ze mogen al blij zijn dat hun Newton en hun Watt naamgevers mochten zijn in het SI-stelsel. En terwijl heel West-Europa Eurocodes uitgewerkt heeft tot grote vreugde van iedereen houden zij halsstarrig vast aan hun British Standards. Van splendid isolation gesproken !
Oud 21 augustus 2009, 21:49   #192
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Ze mogen al blij zijn dat hun Newton en hun Watt naamgevers mochten zijn in het SI-stelsel. En terwijl heel West-Europa Eurocodes uitgewerkt heeft tot grote vreugde van iedereen houden zij halsstarrig vast aan hun British Standards. Van splendid isolation gesproken !
Natuurlijk wij houden niet van grijze stinkende eenheidsworst. U wel dan??? Smakelijk.....
Oud 21 augustus 2009, 22:02   #193
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wij houden niet van grijze stinkende eenheidsworst. U wel dan??? Smakelijk.....
Oh sorry. Ik dacht dat u eindelijk eens een ernstige discussie aanging.
Oud 21 augustus 2009, 22:09   #194
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het imperiaal/US Customary unitsysteem heeft nochtans ook een logische denkwijze. Vele maateenheden kan men berekenen door ze met 3 te vermenigvuldigen of te delen. Bv in de UK is 1 Yard gelijk aan 3 voet, 30 meter is 100 voet etc...Ik ben voorstander van dual labelling metrieke en imperiale maten naast elkaar zoals de USA doet maar in het continent hier vegen ze daar hun voeten aan en dan huilen dat de Britten maar niets met Europa op hebben....
Sorry maar hier moet ik u ongelijk geven.

Ik heb totaal geen goesting om zoals Amerikaanse en Britse architecten rond te lopen met stapels, in ons huidige systeem overbodige, omrekeningstabellen omdat één of andere piwie op een publiek forum uit puur anti-francofoon chauvinisme het politieke correcte idee heeft opgevat om van maateenheid te veranderen en dat enkel maar kan verdedigen omdat het toevallig de breuk van 3 gemakkelijker maakt.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 augustus 2009 om 22:11.
Oud 21 augustus 2009, 22:50   #195
Arouet
Burgemeester

Standaard

Het is gewoon nodig om één standaard te hebben en dat heeft niets met grijze eenheidsworst te maken. (als we allemaal het Britise systeem invoeren hebben we trouwens het zelfde probleem)
Ik vind dat iedereen zijn eigen eenheden mag bepalen wordt je geflitst aan 180 waar je 90 mag? Geen enkel probleem zeg dat je tegen de grijze eenheidsworst en het Europees imperialisme bent en dat een je een eigen stelsel hebt gemaakt en dat je volgens dat stelsel niet te snel onderweg bent.
Dit heeft ABSOLUUT niets te maken met eenheidsworst maar enkel met praktische overwegingen. En als je denkt dat het "cool" en "slim" is om je af te zetten tegen deze "eenheidsworst" dan vrees ik dat een normale discussie onmogelijk wordt.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 16:29   #196
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb totaal geen goesting om zoals Amerikaanse en Britse architecten rond te lopen met stapels, in ons huidige systeem overbodige, omrekeningstabellen omdat één of andere piwie op een publiek forum uit puur anti-francofoon chauvinisme het politieke correcte idee heeft opgevat om van maateenheid te veranderen en dat enkel maar kan verdedigen omdat het toevallig de breuk van 3 gemakkelijker maakt.
Het imperiaal systeem wordt wel door de werelds 2 grootste economiëen gebruikt. Nu, ik heb nog gepleit voor de afschaffing van het metrieke systeem, enkel moeten beide systemen op voet van gelijkwaardigheid gebruikt worden. Britten en Yanks zullen nooit rekenen in kilometers, wen daar maar aan. Dat de rest van continentaal Europa geen zin heeft om in Miles, feet en Fahrenheit te meten is hun zaak, enkel moeten ze ophouden de USA en de UK onder druk te zetten hun systeem over te nemen. Elk systeem heeft zijn voor en nadelen. Dat is mijn punt. En trouwens kilometer per uur en graden celcius zijn officeel geen SI-eenheden. De SI-eenheden zijn meter per seconde en graden kelvin.
Oud 22 augustus 2009, 17:56   #197
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het imperiaal systeem wordt wel door de werelds 2 grootste economiëen gebruikt. Nu, ik heb nog gepleit voor de afschaffing van het metrieke systeem, enkel moeten beide systemen op voet van gelijkwaardigheid gebruikt worden. Britten en Yanks zullen nooit rekenen in kilometers, wen daar maar aan. Dat de rest van continentaal Europa geen zin heeft om in Miles, feet en Fahrenheit te meten is hun zaak, enkel moeten ze ophouden de USA en de UK onder druk te zetten hun systeem over te nemen. Elk systeem heeft zijn voor en nadelen. Dat is mijn punt. En trouwens kilometer per uur en graden celcius zijn officeel geen SI-eenheden. De SI-eenheden zijn meter per seconde en graden kelvin.
De Amerikanen en de Britten zijn niet werelds 2 grootste economieën. Wen daar maar aan. Het VK staat op de 6de plaats na China Japan, India en Duitsland.
Oud 22 augustus 2009, 18:11   #198
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En trouwens kilometer per uur en graden celcius zijn officeel geen SI-eenheden. De SI-eenheden zijn meter per seconde en graden kelvin.
Kilometer per uur is een prefix van een meter per seconde dat op zich weer een afgeleide eenheid is

Graden Kelvin is geen SI-basiseenheid maar Kelvin.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2009, 18:36   #199
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het imperiaal systeem wordt wel door de werelds 2 grootste economiëen gebruikt. Nu, ik heb nog gepleit voor de afschaffing van het metrieke systeem, enkel moeten beide systemen op voet van gelijkwaardigheid gebruikt worden. Britten en Yanks zullen nooit rekenen in kilometers, wen daar maar aan. Dat de rest van continentaal Europa geen zin heeft om in Miles, feet en Fahrenheit te meten is hun zaak, enkel moeten ze ophouden de USA en de UK onder druk te zetten hun systeem over te nemen.
Europa zet hen niet onder druk.
Het is de industrie, bouw en wetenschapsector die aandringen om over te stappen op het metrische stelsel omwille van de vele voordelen tov van de verouderde systemen in de VS en de UK.

Citaat:
Elk systeem heeft zijn voor en nadelen. Dat is mijn punt. En trouwens kilometer per uur en graden celcius zijn officeel geen SI-eenheden. De SI-eenheden zijn meter per seconde en graden kelvin.
Juist. En het metrische stelsel heeft veel meer voordelen tov het Engelse systeem.

Het metrische stelsel is zoizo de toekomst aangezien het afgestemt is op ons decimaal rekensysteem.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 augustus 2009 om 18:48.
Oud 22 augustus 2009, 19:04   #200
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
Europa zet hen niet onder druk.
Het is de industrie, bouw en wetenschapsector die aandringen om over te stappen op het metrische stelsel omwille van de vele voordelen tov van de verouderde systemen in de VS en de UK.
Dan zullen ze in elk geval van een kale reis terugkomen want in de US is daar zeker al geen meerderheid voor te vinden. U weet dat er bij ons mensen voor de rechtbank zijn moeten komen (oa de zaak Steve Thoburn)omdat ze imperiale weegschalen gebruikten in LBS inplaats van KG. Zulke dingen hebben de haat in de UK tegen Europa en hun metriek systeem enkel doen groeien.

Citaat:
Juist. En het metrische stelsel heeft veel meer voordelen tov het Engelse systeem.
Het metrische stelsel is zoizo de toekomst aangezien het afgestemt is op ons decimaal rekensysteem.
U mag dat vinden maar ik denk daar anders over. Bovendien gaat het hier om traditie en behoud van cultuur tegen de overnemende grijze eenheidsworst. That's my point.

Laatst gewijzigd door Mountain Dew : 22 augustus 2009 om 19:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be