![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Minister-President
|
![]() Dan hadden we inderdaad geen belachelijk en peperduur taalfederalisme met gewesten en gemeenschappen gehad.
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hoogste tijd dus om de bladzijde om te slaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoewel handel is handel, kunnen het verpatsen aan de hoogste bieder. Wie biedt? Wallonië, Vlaanderen, Frankrijk. Luxemburg geïnteresseerd? ![]() Ex. premier Kok: ‘De toekomst van België is een zaak van de Belgen” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
![]() Veel hebben we niet meer in huis, maar wat er nog in huis is, is modern De Belgische Marine hebben we in ieder geval al in onze zak ... de munitie, missiles etc. ligt bij ons opgeslagen ![]() Geen luchtverdediging met missiles en met een beetje geluk wordt de F16 niet vervangen. Zelfs als de F35 blijkt te vliegen als een strijkijzer .. no problem. Defensie lijkt nu Leopard2's te willen leasen van de Duitsers, die paar oude Belgische Leo1's vormen dus ook geen probleem meer. Een 5 daagse veldtocht en daarna verkopen we België. Dekt de kosten en levert misschien nog een kleine winst op ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lijkt mij logischer dat Franstalige Marokkanen de stad gaan besturen! ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 27 mei 2013 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer ik België vergelijk met andere Europese landen, dan werkt België nog zo slecht niet. Er is hier wel een hopen palaver, dat hoort bij ons land, maar uiteindelijk trekken we vrij goed onze plan. Het is goed te leven in België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs heel wat Nederlanders weten dat het goed is te leven in België vermits zij er zijn komen wonen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 mei 2013 om 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat het unitaire België niet werkte. Daarom ook werd eraan gesleuteld. Indien de unitaire vorm "zo slecht niet was" in België, had men er ook nooit aangeraakt. Kijk maar naar landen als Griekenland of Frankrijk: streng centralistisch geleide staten. Er is institutioneel bitterweinig in dit landen op dat vlak veranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Tuurlijk, dat zijn de echt steengoede argumenten. Ik ben ontmaskerd :/
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Europees Commissaris
|
![]() Die wo(o)n(d)en er hoofdzakelijk vanwege de lagere vermogensbelasting en de minder strenge regelgeving omtrent het bouwen van een villa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oftewel, hoe hoe een Belgicist het belangrijker vindt dat de Nederlandse aanwezigheid verdween dan dat Brussel verfranste. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#198 |
Minister-President
|
![]() Trouwens: de gewesten worden ook centralistisch geleid. Er was in het unitaire België meer decentralisate dan vandaag. Kortom: u slaat de bal volledig mis.
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"sinds ik in België woon, heb ik constant het gevoelen dat ik hier op vakantie ben." Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 mei 2013 om 11:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw? U vergist zich weer eens schromelijk. Net zoals Oostenrijk zijn gemengd Sloveens-Duitstalige gemeenten kent, zal Vlaanderen ook een aantal taalgemengde gemeenten blijven omvatten.
|
![]() |
![]() |