![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het eindprodukt heft de staat een 20% taksen, en komt uiteindelijk de 21% btw ook volledig in zijn handen. Ook de distributie/transmissiekosten zijn niet te onderschatten, oa door verplichtingen opgelegd door de staat (dacht de gratis energie, die voorzilening voor insolvabele klanten...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze moeten maar eens een kabeltje naar engeland leggen bvb, en dat moet al fantastisch veel helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het doet niets af aan het feit dat in ons land de elektriciteitsprijzen de duurste van Europa zijn en ons land ook het minste investeert in hernieuwbare energie.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België is het enige land waar er 21% op energie word aangerekend. Maar dat veranderd niets aan de andere zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je eist dat electriciteit goedkoop is, en tegelijkertijd wil je dat we groene energie bijinvesteren Feitelijk is vergroenen investeren, en wie in belgie wil 10% van zijn inkomen afstaan om te investeren in groene energie, steek allemaal uw vinger omhoog aub.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 9 oktober 2009 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of vallen nieuwe kerncentrales opeens zomaar uit de lucht? Wie wil een deel van zijn inkomen afstaan om te investeren in kernenergie, steek allemaal uw vinger omhoog aub? ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 oktober 2009 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Ik EIS geen goedkope energie, ik heb immers GRATIS energie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan komen ze mijn boel hier afbreken om aan energie te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat is waar (veronderstel ik toch). Heb trouwens geen problemen met groene energie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wil eignlijk het ballontje doorprikken (voor zover dit nodig is), dat om te zien wie hiervoor verantwoordelijk is, wel een meer doorgedreven studie nodig, dan degene waar we van vertrokken zijn. Ben er helemaal niet zeker van, dat de hoofdoorzaak bij de electriciens ligt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jantje.
De opslag van kernafval, of de verwerking van vliegas van steenkoolcentrales, wat is het goedkoopste? We kunnen er voorlopig toch niet van onder dat ons electriciteitsnet gebaseerd is op grootschalige opwekking, en onze wetgeving creativiteit van de burger gewoon wurgt. Dus de keuze is er ,uranium of steenkool. Hernieuwbare energie, zoals wind en zon is gewoon niet stuurbaar, en het net erop afstemmen gaat een pak duurder uitkomen. Op kleinere schaal- per woning of huizenblok is het te doen, zelfs met de hedendaagje batterijtechnologie. De hulpdiensten zijn momenteel niet toereikend als er een grote ramp gebeurd, en dan denk ik niet aan de kerncentrales-die een pak veiliger zijn dan een doorsnee "Seveso" bedrijf. Dus die kost is ook een drogreden om kernenergie af te wijzen. Aangezien de kost er nu niet is, en zowiezo gedeeld zou worden met de chemie. En wat is er verschillend tussen de voorzieningen voor een chemische ramp, en een nucleaire ramp? Bij mijn weten is het grote verschil de straling, en die is meetbaar. Het meetpuntennet. Die meetpunten zijn er ook voor de chemie. En de afvalverbranding. Niks mis mee op zichzelf, en weerom een kost die gedeeld word met andere industrietakken. Ik vrees dat je weer greenpeace foldertjes als leidraad gebruikt...
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja vele zaken dienen voor verschillende dingen tegelijk, gelukkig maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een al lang achterhaald argument: In onze buurlanden: http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_power_in_Denmark Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Compres...energy_storage
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 oktober 2009 om 16:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het me anders zeggen, wind en zonne-energie zijn niet stuurbaar zonder peperdure infrastructuren ter opslag van energie.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#197 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij productiedaling bij windenergie drijf je de productie van de waterkrachtcentrales in Duitsland op en importeer je terug de energie die je eerst hebt geëxporteerd. Dat systeem vraagt dus praktisch geen enkele extra kosten. Denemarken is trouwens van plan om de volgende jaren zijn capaciteit windenergie op te drijven tot 40 procent. De huidige 20 procent vormde een proefproject voor de verdere ontwikkelingen van de energiewinning in Denemarken. Citaat:
En dat is zelfs niet nodig aangezien die mijnen zelf perfect luchtdicht zijn (je hoeft alleen de liftkokers en luchtgaten vol te storten).
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 oktober 2009 om 17:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af wat ze in Finland denken: http://www.nytimes.com/2009/05/29/bu...nt/29nuke.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Conscience
Grappig dat U de Finse centrale aanhaalt, en voorzeker, hoe U er in slaagt een redelijk bevooroordeeld krantenartikel boven te halen. Van de redenen waarom de Finse kerncentrale vertragingen oploopt is omdat de Finse regering de eisen steeds bijschroeft. Een andere reden is dat de bouwheer met een vastgelegde prijs zit. Tot een dik jaar geleden waren de prijzen van de materialen uit de pan aan't swingen, en zat de bouwheer met de handen in't haar. Maar nu zijn die prijzen aan't dalen. We zouden wel eens kunnen zien dat de achterstand ingehaald word. Fallen Angel, de Duitse - en Noorse Waterkracht kan maar zoveel Megawatt opwekken, en die is al redelijk volledig in gebruik als basislast- het is namelijk de enige propere basislast electriciteitsproductie-methode die we in Europa kennen. Als U nu nog de windenergie erbij wil gooien waar de hydro-electriciteit moet voor gaan bijspringen is er een probleem, zeker als er meer en meer windmolens bijkomen.(en zonne-energie) Maar hier is een optie. Plan Lievense. Wat betreft perslucht of warmteopslag in de steenkoolmijnen. Konstante drukverschillen is de Limburgse steenkoolmijnen is vragen voor seismische activiteit. En alle hoeken en kieren afsluiten tegen 100 bar. Spotgoedkoop. Een deftige ventilatieschacht is 3 meter in doorsnee. Je hebt dan een deksel van een dikke 7000 ton nodig, of je hebt een champagnekurk in spe.(en dan heb je 0 speling op je druk) Dus het word eerder 10 000 ton. Oftewel in die schacht alleen een stopsel van 300 meter + in lengte, zwaar gewapend beton. Of, zoals ik al voordien schreef. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 10 oktober 2009 om 04:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, voor mensen die in de kernenergie discussie geinteresseerd zijn, er is natuurlijk mijn site met mijn boekske op (zie mijn signatuur), maar er is ook een hele lange discussie waar ik serieus heb aan deelgenomen in "het hol van de leeuw" op twee groene sites:
http://ecobouwers.be/forum/post/kern...-nee-bedankt-0 en op: http://www.olino.org/articles/2006/0...e-de-oplossing (mijn aanwezigheid daar zorgt er trouwens voor dat de stemmen op de opiniepijlingen op mijn site vrij sterk "anti-nucleair" zijn) Wat hernieuwbare energie betreft, kan ik enkel maar het boek van McKay aanraden (die man is ondertussen, dank zij zijn boek, raadgever van de Britse regering geworden).