![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Leopold II dat is pas een held
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap het nochtans ook niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Europees Commissaris
|
![]() Pater Damiaan
heeft vrijwillig en goed wetende dat ook hij aan melaatsheid ging sterven zijn leven opgeofferd. Hij is zonder enige twijfel de grootste belg. Zelfs uitgesproken linkse papenvreters als Louis Tobback en prof. Vermeersch hebben in D.S. hun bewondering voor hem uitgesproken. Zelfs in Wallonië stond hij op de derde plaats. Mensen als Merckx, die wat harder op de pedalen kon trappen dan gewone renners en een zanger die spuwde op zijn afkomst komen niet tot zijn hielen wanneer je het over grootsheid hebt. Er is iets aan de hand met jou. Nare ervaringen met paters gehad, of gewoon anti-religie, wie zal het zeggen? Een maatschappij die onze normen en waarden betwist, die met andere woorden ons mens-zijn naar de vuilnisbak verwijst, is verloren. Gelukkig ben jij de uitzondering die niets eens de regel bevestigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit de bijkomende informatie die ik op Wikipedia vond blijkt dat het verschil in de door het VRT-publiek enerzijds en het RTBf-publiek anderzijds geleverde resultaten gedeeltelijk ook een gevolg is van de manier waarop het 'format' werd gerealiseerd, wat op een bijkomend cultuurverschil zou kunnen wijzen. Het valt echter niet te ontkennen dat Pater Damiaan en Jacques Brel een fundamenteel �*ndere invulling aan hun leven gaven. Beiden kunnen behoorlijk 'rebels' worden genoemd, maar wat die rebelsheid henzelf en 'hun publiek' opleverde, kan niet onder een gemeenschappelijke noemer worden geplaatst. De term 'held' voor Pater Damiaan is geen onterechte keuze, me dunkt. Ik verkies die zelfs boven 'heilig'. Jacques Brel was een 'groot artiest', maar geen 'held'. Er zijn niet zo veel 'grote artiesten' die we deze laatste status kunnen toedichten. 'Heilig' was-ie in geen geval.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ene was pater en de andere zanger, ze deden het allebei om hun brood te verdienen. Hoe slaagt de katolieke verk er anno 2009 nog steeds in om mensen al die fabeltjes wijs te maken. Hoe dom is een mens om die pater 120 jaar na z'n dood ook nog eens tot grootste Belg uit te roepen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat TV-kijkers voor Pater Damiaan kiezen als 'grootste Belg' vind ik op een of andere manier geruststellend. Geef toe, het had èrger gekund. Dat de Katholieke Kerk rijkelijk laat is met haar erkentelijkheid, is iets waar een mens zich terecht aan mag ergeren. Is Leopold II al veroordeeld, trouwens?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, zo gaat dat nu éénmaal op een openbaar forum. Toch een vraagje : ken jij allemaal de mensen op wiens opmerkingen je antwoordt? Natuurlijk niet. Inmiddels noteer ik dat je niet echt op mijn posting geantwoord hebt. Uiteraard is dit geen verplichting, maar het zou wel helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hadden Eddy Wally kunnen verkiezen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Damiaan heeft mensen geholpen daar ergens waar ze Lost draaien terwijl er hier toen extreme misserie was. Hij koos voor de zon onze grootste belg. Haha!
Mss zouden Obama's voorouders daar nooit zijn geboren moest Damiaan er niet geweest zijn.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Als jij weet wat je zegt en vertegenwoordigt wat die belgische vlag dekt dan heb jij en al waarvoor je staat het hierbij finaal verkorven. Je bent dan ook geen aandacht of antwoord meer waard.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=U2AahO9xcRo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Men heeft het soms over helden. Welke gebreken de man ook moge gehad hebben en indien de biografie van Damiaan klopt, welnu, dan beschouw ik pater Damiaan als een held. In de ware zin van het woord. Waarvoor men alleen maar een diep respect kan opbrengen. Een humanist in de werkelijke, zuivere, meest authentieke zin van het woord. En dat meen ik. En meer wil ik daar niet meer over kwijt. Want diegenen die dit niet zien, zijn blind.
Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2009 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
De Morgen schreef destijds dat de keuze van de Vlamingen: Pater Damiaan grootste Belg een bewijs is van hun achterlijkheid (of zo iets in die aard). Dat is voor mij voldoende reden om dat blad nooit te kopen. Ik weet niet of DM zich ooit daarover verontschuldigd heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
P.S. Ter 'uwer' attentie: soms (dit wil zeggen: vrij zelden, maar toch) ben ik zelfs eens met het Pallieterke. Laatst gewijzigd door system : 7 oktober 2009 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |