![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de doostraf pijnloos uitgevoerd worden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 57,89% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 26,32% |
ja met enkele uitzonderingen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,79% |
neen met enkele uitzonderingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de zeldzame gevallen waarin de doodstraf de meest gepaste straf is dient die m.i. op een humane wijze toegepast te worden. Daarvoor bestaan verschillende mogelijkheden (ophanging, guillotine, ...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() Yep, allemaal goed en wel tot een terrorist met dezelfde naam als jou rondloopt en die CIAers of NSAers ervan overtuigd zijn dat jij weet waar de bom ligt of waar Osama uithangt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, vaststelling.
![]() |
#185 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
't is trouwens in de US aangetoond dat levenslang doorgaans goedkoper is dan de doodstraf, zoek het maar op. Laatst gewijzigd door dejohan : 13 november 2009 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En al evenveel vertrouwen in de studies van hun tegenpool: als de doodstraf duurder is dan levenslang, dan moet ge maar eens de kostprijs van dat gevang in Nederland bekijken; en dat stellen tegenover de prijs die een veearts aanrekent om je hond of kat absoluut pijnloos enz. een onwaardig einde te besparen. Of eens trachten op te zoeken hoeveel het kost om in Zwitserland "hulp bij eutanazie" te krijgen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gaat ge nu beweren dat misdrijven, zoals die pakweg door Blokker De bie gepleegd werden, niet voor de rechtbank moeten komen, omdat zijn pépé en tante nonneke daar teveel van zouden afzien ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je er 200% zeker van bent,geen probleem voor mij.Ik moet wel voor deze opdraaien,iedere dag betaal ik ervoor voor mensen als horion en dutroux;dat zijn geen mensen,zelfs geen beesten,dat zijn monsters en deze mogen ze van mij meteen opknopen. Ik vind het erg zo'n mensen dan nog andere mogen pesten,remember meneerke dutroux een voetbalpartij verstoorde van andere gevangenen en deze heeft natuurlijk mot gekregen en wie heeft er zowaar z'n zin gekregen?Yep,dutroux dan nog,onvoorstelbaar. Hier worden ze idd beloont voor hetgeen ze doen,remember de daders van den joe,beetje naar voetbalmatcheke mogen gaan kijken en gaan bowlingen enz...Dat was deze z'n straf of zoals in gent waar ze het land zijn ontvlucht en er nog 250 euro bovenop hebben gekregen(uiteraard vallen deze niet onder de doodstraf). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Europees Commissaris
|
![]()
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 13 november 2009 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn woorden niet verdraaien, hé.
![]() |
#192 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .èh ,neiaardrev tein nedroow nijM
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 13 november 2009 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() Vrijdagavond gaat U precies niet af.
![]() |
#194 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoezo? Ik verdraaide uw woorden
![]() Edit: hoewel tien tein moest zijn ![]()
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 13 november 2009 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() Als ik denk dat het met de wereld wel meevalt, dat hat allemaal zo erg niet is, dat de meeste mensen toch wel een beetje gezond verstand hebben, dat de liefde uiteindelijk alles overwint, dan kom ik eens rondlezen op dit forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komen ze aan die hogere kost ? De nutteloze processen die er moeten gevoerd worden om het sujet in kwestie zo lang mogelijk te laten leven... of de ellentriekrekening, ![]() Nu ja als levenslang gestrafte leveren ze misschien tijdens hun dwangarbeid ook nog iets op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |