![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen zijn slimmer dan dat. Laat de politie het uitzoeken denken ze. En de politiemannen denken laat die corrupte hoofdcommissaris van ons het fijn uitzoeken, als hij zijn secretaresse niet op zijn schoot heeft tenminste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik denk dat onze tuigvrienden uit Molenbeek en Anderlecht (waarvan ik weet dat een aantal hier meelezen) voor jou meer respect hebben (ondanks je naieve kijk) dan voor een aantal andere posters op dit forum die voortdurend lopen te piepen dat ze het zo verschrikkelijk in hun broekje doen voor de straatmannen van Brussel-West of voor Brussel in het algemeen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 november 2009 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar wéét U uiteraard alles van als ervaringsdeskundige....
![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 24 november 2009 om 01:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, ik kruip niet weg in een ommuurde compound in een goede buurt. ![]() In een gewone flat, tegenover sociale woningblokken in een 50/50 wijk. ( ![]() ![]() En d�*n? J�*, dat zou fraaier kunnen, ook voor hen. J�*, ik zie die mensen en hun kinderen, op straat of in een winkel of wachtzaal, soms hier thuis, en we glimlachen, zij ook. Néé, "ze" schelden niet. We helpen al eens met iets, "zij" ook. J�*, soms is wat geduld nodig. Overal toch? J�*, mijn wagen staat binnen: weinig gebruikt, dus dat zou boetes kosten, mocht die de hele tijd buiten blijven . J�*, er is een moskee. En dan? Er is ook een kerk. Die rellen zijn meestal aan St Guidon, enkele haltes maar. Daar heb ik zelden iets te doen/zoeken. Ik moet het zelfs niet mijden. (en ik mijd het ook niet, de keren dat ik daar ben) Waarschijnlijk een kleine groep die de politie niet wil aanpakken. (flikken hebben hun indics nodig, hé, en moeten al eens de ogen sluiten) Eén van mijn geburen doet liever straatdienst en weekenddienst in Matonge (ken je toch, met alle cowboyverhalen die erover circuleren?) dan paperassen afhandelen op 't bureau. Alles doodgewoon hier dus, soms eens een graffiti ![]() J�*, er werd al eens in kelders ingebroken, bij geburen. Daders niet gevonden, maar geen slimme: ze lieten dure-denk ik toch- ski-uitrusting staan maar pakten wijn mee. Kost: de sloten. Nog vragen? Ik heb genoeg beantwoord nu IMO. Laatst gewijzigd door filosoof : 24 november 2009 om 02:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Respect... En je vindt dus ook blijkbaar dat respect afhangt van hoe macho/gevaarlijk je er uit ziet en je je gedraagt. Ik dacht dat er andere en meer gezonde manieren van respect waren. En wat dat tuig betreft: van mij mogen ze ze allemaal opsluiten en de sleutel weggooien. Zulk geweld moet altijd onaanvaardbaar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een kleine "nuancering": ik zeg dat ik "zulk" geweld altijd onaanvaardbaar vind. Crimineel geweld, geweld dat er op gericht is om bendes in een wijk aan de macht te houden, tegen de openbare orde in.
Er zijn natuurlijk andere vormen van geweld, vormen van geweld tegen onderdrukking, vormen van geweld tegen misdadige overheersing. Wat die vormen van geweld betreft, is natuurlijk een meer genuanceerde visie nodig. Ik denk dan bijvoorbeeld aan verzetsstrijders in ondemocratische regimes. Laatst gewijzigd door lomeanor : 24 november 2009 om 07:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zijn die Iraki`s oek geen gewoon, want die Angels zelf de maffia past daar voor op, in Zweden vochten met raketwerpers tegen revaliserende bendes...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merci, ik was gewoon eens benieuwd hoe je dat ervaart, ik ben overigens ook vriendelijk hoor tegen de mensen die ik ontmoet op straat (dus niet alleen in mijn straat) Vanwaar mijn vraag ? gewoon om eens uit eerste hand te horen hoe je dat ervaart, als we andere "buren" uit even onverdachte hoek mogen geloven , scheelt er immers toch wel wat ? Overigens zijn compounds hier heel gewoon, van zodra je net buiten de stad komt wordt alle nieuwbouw zo aangepakt, en ook de hoeves die er al eeuwen staan worden zo verbouwd, Je moet namelijk ook weten dat hier zo geen lintbebouwing is, dus men groepeert alles een beetje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie zijn dat dan? Ze bestaan dus toch.
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit tuig zijn blijkbaar jou vriendjes en jij vind het leuk om hun respect te krijgen. Vandaar alle ontkenningen ed.
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk. Een rapper. Die dwepen met criminele feiten van drugshandel tot moord en hun liefjes zijn gewoon speeltjes. Past helemaal in het kraampje dat de gemiddelde allahtoonse jongere ons laat zien.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! Laatst gewijzigd door Carnivore : 24 november 2009 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar niet jou soort in ieder geval
![]() Laatst gewijzigd door Garry : 24 november 2009 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alsof enig weldenkend mens iets geeft om het al dan niet krijgen van respect van deze zogenaamde "tuigvrienden". Uitschot dat andermans eigendom beschadigt, niet meer en niet minder. Uitschot, ongeacht hun afkomst, moet klop krijgen met de matrak en de gevangenis ingezwierd worden. De "reden" die dit uitschot blijkbaar opgeeft om hun gedrag te rechtvaardigen, is enkel een rechtvaardiging in hun verwrongen geesten. Respect moet je afdwingen en dat doe je niet door een willekeurige auto in de prak te slaan omdat één of ander persbericht een gevoelige snaar heeft geraakt. Belachelijk. Uw "tuigvrienden" zijn serieus gedragsgestoord. Ik stel voor dat ze daar iets aan doen of ze zullen het nooit verder brengen dan waar ze zich nu bevinden, nl. "niveau tuigvriend". Laatst gewijzigd door Sammael : 24 november 2009 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik vroeger in Antwerpen woonde, Kloosterstraat, was er in een verder gelegen gedeelte van de straat, meer naar ‘t Zuid toe, ook zo een blok zoals gij als 50/50 noemt. De realiteit was echter geen 50/50 maar 99/1. Niet moeilijk om een beeld te krijgen van de toestand binnen want de verschillende buitendeuren, stonden op alle tijdstippen van de dag wagenwijd open. Om de trap te bereiken moest ge een flink lenige atleet zijn om niet te verongelukken bij het kruipen over allerhande kinderwagens en fietsen endergelijke. Grappig vond ik het wel toen ik een ruzie mocht aanschouwen tussen twee Marokkaanse straatjong waarbij het ene straatjong, tijdens de schermutselingen, het andere straatjong uitkafferde voor, “ gij vuile makkak!”. Ja, …van soort gesproken. Laatst gewijzigd door Garry : 24 november 2009 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat u iets begrijpt van de leefwereld van die mensen, de tuig-leefwereld zeg maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |