Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2009, 22:38   #181
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik stel vast dat je niet kan aantonen waar ik onrecht vergoelijk.
Ik stel vast dat jij op een simpele vraag niet kan antwoorden.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 22:40   #182
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Man, je bazelt. Waar zie jij een linkse rakker gelukkig zijn met een doodsreutelend dier? Waar zie jij het ophemelen van multicultureel kiesvee? Waar zie jij een nazificering, een criminalisering, een demonisering?

Vrij duidelijk wie hier zonder argumenten zit hé.

Ik geef dus nogmaals de hypocrisie aan van de biefstuketer die het plots 'barbaars' vindt dat rituele slachtingen dierenleed veroorzaken. Heeft niks te maken met al dat verbitterde en gefrustreerde gezever dat jij hier even uit je bek liet rollen.
...ahum, voor de goede orde voordat U mijn hoofd afbijt; ik eet geen biefstuk, noch enig andersoortig vlees.

Maar, hoe lang, hoeveel jaren is dat gedoe al bezig over dat onverdoofde kelen - wie, waar, wanneer, hoe, waarom, dóór wie werd dat óóit toegelaten???
Waarom is daar nog steeds geen adequate wet voor???WAAROM???

Laatst gewijzigd door SDX : 26 november 2009 om 22:46.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 22:42   #183
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Man, je bazelt. Waar zie jij een linkse rakker gelukkig zijn met een doodsreutelend dier? Waar zie jij het ophemelen van multicultureel kiesvee? Waar zie jij een nazificering, een criminalisering, een demonisering?

Vrij duidelijk wie hier zonder argumenten zit hé.

Ik geef dus nogmaals de hypocrisie aan van de biefstuketer die het plots 'barbaars' vindt dat rituele slachtingen dierenleed veroorzaken. Heeft niks te maken met al dat verbitterde en gefrustreerde gezever dat jij hier even uit je bek liet rollen.

Je verzuurde reactie bevestigt mijn gelijk. Alleen gepikeerde linkse islamknuffelaars voelen zich aangesproken en reageren met gal.

Ik zal er je nog eens aan herinneren als je nalaat ter gelegenheid van stierengevechten in Pamplona onmiddellijk te leuteren over het feit dat de moslims ook dieren mishandelen bij het ritueel slachten.

Waarschijnlijk snap j'm niet eens.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 26 november 2009 om 22:43.
Oud 26 november 2009, 22:42   #184
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Minutenlang.
Anderhalf jaar om precies te zijn:

http://en.wikipedia.org/wiki/Mike_the_Headless_Chicken

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 26 november 2009 om 22:43.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 22:45   #185
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...ahum, voor de goede orde voordat U mijn hoofd afbijt; ik eet geen biefstuk, noch enig andersoortig vlees.

Maar, hoe lang, hoeveel jaren is dat gedoe al bezig over dat onverdoofde kelen - wie, waar, wanneer, hoe, waarom, dóór wie werd dat óóit toegelaten???
Waarom is daar nog steeds geen adequate wet voor???WAAROM???
Niet één beroepspamperaar die happy is met de ingediende wetsvoorstellen.
Veelzeggend, isn't it?
Oud 26 november 2009, 22:50   #186
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Niet één beroepspamperaar die happy is met de ingediende wetsvoorstellen.
Veelzeggend, isn't it?

Als ik het goed begrijp zijn er wel wetsvoorstellen, maar nog steeds geen enkel wet die zulke praktijken verbiedt?
Integendeel zelfs - er werden speciale wetten gemaakt om het de islamieten mogelijk te maken om hun barbaarse praktijken in slachthuizen uit te voeren - een paar decennia geleden deden ze dat gewoon aan huis, of zelfs in hun badkamers, slachtafval werd gewoon uit het raam van hun appartementsblok geflikkerd, of in vuilniszakken meegegeven.
Oud 26 november 2009, 22:54   #187
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrijp zijn er wel wetsvoorstellen, maar nog steeds geen enkel wet die zulke praktijken verbiedt?
Integendeel zelfs - er werden speciale wetten gemaakt om het de islamieten mogelijk te maken om hun barbaarse praktijken in slachthuizen uit te voeren - een paar decennia geleden deden ze dat gewoon aan huis, of zelfs in hun badkamers, slachtafval werd gewoon uit het raam van hun appartementsblok geflikkerd, of in vuilniszakken meegegeven.
Er zijn geen speciale wetten gemaakt, er is wel een uitzondeing op het verdoofd slachten gemaakt, nl in het geval rituele slachtingen in het kader van een geloofspraktijk. Dat achterpoortje wordt uiteraard vollen bak misbruikt.
Nog erger is de colloboratie in bepaalde steden aan dat soort praktijken. Je moet niet vragen wie er in die steden in't gemeente/stadsbestuur zit.
Oud 26 november 2009, 22:59   #188
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen speciale wetten gemaakt, er is wel een uitzondeing op het verdoofd slachten gemaakt, nl in het geval rituele slachtingen in het kader van een geloofspraktijk. Dat achterpoortje wordt uiteraard vollen bak misbruikt.
Nog erger is de colloboratie in bepaalde steden aan dat soort praktijken. Je moet niet vragen wie er in die steden in't gemeente/stadsbestuur zit.
Aha, achzo, 'uitzonderingen' ... 't zullen toch zeker geen 'linksen' geweest zijn die die 'uitzonderingen' hebben toegestaan in geval van 'rituele, religieuze slachtingen' - niemand is nl. zó anti-religie als een linkse, vergis ik me nu?

Djeeeezzz wat een stinkende beerput!
Oud 26 november 2009, 23:02   #189
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha, achzo, 'uitzonderingen' ... 't zullen toch zeker geen 'linksen' geweest zijn die die 'uitzonderingen' hebben toegestaan in geval van 'rituele, religieuze slachtingen' - niemand is nl. zó anti-religie als een linkse, vergis ik me nu?

Djeeeezzz wat een stinkende beerput!
Wel wie die wet en de uitzondering gemaakt heeft weet ik niet, maar ik zie wel wie duchtig collaboreert om van de uitzondering de regel te maken.
Oud 26 november 2009, 23:05   #190
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel wie die wet en de uitzondering gemaakt heeft weet ik niet, maar ik zie wel wie duchtig collaboreert om van de uitzondering de regel te maken.
Er zou al helemaal geen 'uitzondering' mogen zijn, iedereen gelijk voor de wet tout court!

Collaborateurs dienen navenant behandeld te worden!

Wat is dat - in oorlogstijd, de kogel?
Oud 26 november 2009, 23:07   #191
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zou al helemaal geen 'uitzondering' mogen zijn, iedereen gelijk voor de wet tout court!

Dat komt nog
Oud 26 november 2009, 23:12   #192
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt nog
Sssshhhht nie alles verklappen, dan is't verrassingselement weg.
Oud 27 november 2009, 00:34   #193
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Ja ja pipo. En dat rijmt natuurlijk perfect met:

Ge draait met de wind.
Helemaal niet, gast. Die barbaren kunnen vertrekken naar landen waar men onverdoofd mag slachten, MAAR in de gehele E.U. moet onverdoofd slachten verboden worden. Zie je waar ik naar toe wil, of is dat te moeilijk voor jou ? Ze moeten terug naar hun moslimland, waar ze de volgende paar honderd jaar toch op hun eigen manier gaan blijven slachten, wat wij daar ook van zeggen of vinden, maar van waar wij dus geen vlees moeten invoeren.
Dat ze hun kwaadaardige rituelen enkel in hun thuisland uitvoeren, zou al een grote stap in de goede richting zijn. Nu is het omgekeerd : we zijn hier hun gebruiken aan het overnemen.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 00:40   #194
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vreemd dat hier niets over gezegd wordt: http://www.guardian.co.uk/world/2009...festival-nepal
Voor het moment zijn we bezig over wat er bij ons thuis gebeurt. Als hier alles opgelost is, kunnen we ons gaan moeien met wat op een ander gebeurt. Dus, dat is niet voor morgen, en evenmin voor overmorgen.
Oud 27 november 2009, 00:43   #195
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:

Het vuurpeloton, inderdaad.
Oud 27 november 2009, 08:24   #196
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
En nu de argumenten...
Me dunkt dat hier al voldoende argumenten zijn gegeven om onverdoofd slachten tegen te gaan.

Dierenmishandeling blijft dierenmishandeling, ongeacht de "normen en waarden" van bepaalde culturen. Onverdoofd slachten is en blijft barbaars, punt.

Jouw pogingen om dit te relativeren door te verwijzen naar andere gebruiken en culturen onder het mom van waar-haal-jij-het-recht-vandaan-om-jouw-normen-en-waarden-op-te-dringen zijn in deze irrelevant.
Oud 27 november 2009, 08:26   #197
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Men mag de moslims vooral niet voor het hoofd stoten, wie weet stemmen ze dan niet zoals het hoort !
Voor de aanhangers van het Rood Bedrog is dit wel stukken belangrijker dan het geblaat van een paar duizend angstige schapen die doodgemartelt worden.
Oud 27 november 2009, 08:31   #198
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Me dunkt dat hier al voldoende argumenten zijn gegeven om onverdoofd slachten tegen te gaan.

Dierenmishandeling blijft dierenmishandeling, ongeacht de "normen en waarden" van bepaalde culturen. Onverdoofd slachten is en blijft barbaars, punt.

Jouw pogingen om dit te relativeren door te verwijzen naar andere gebruiken en culturen onder het mom van waar-haal-jij-het-recht-vandaan-om-jouw-normen-en-waarden-op-te-dringen zijn in deze irrelevant.
Inderdaad. Men kan deze mensen onmogelijk verbieden om in hun eigen afkomstlanden dieren onverdoofd te slachten, maar hun gebruiken tolereren in ons eigen land, erger nog, uitzonderingswetten maken die hen toelaten dit hier legaal te doen, zijn er zéér ver over.
Enige opvoeding hieromtrent zou zeker en vast deel uit moeten maken van het integratie-processus, voor zover dit bestaat.
Dit terzijde, staat er trouwens ergens in de koran vermeld dat dieren onverdoofd moeten gedood worden ? Dit zou mij toch verwonderen, gezien de tijd waaruit dit boek stamt ?
Oud 27 november 2009, 08:50   #199
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Btw, als je mij wenst te citeren in je onderschrift, wees dan intellectueel eerlijk, en zet er dan tenminste de context bij.
Tja, wel een beetje kinderachtig van betrokkene.
Oud 27 november 2009, 09:36   #200
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

zoals iedereen weet worden er jachtpartijen georganiseerd, waar de heren jagers rondom de plek gaan zitten waar de beestjes voordien dagelijks gevoederd werden.
Eens voldoende beestjes aanwezig, breekt daar de 3e wereldoorlog uit, alle beestjes dood of in doodstrijd of niet levensgevaarlijk gewond.
De heren jagers velaten dan het terrein om te gaan aperitieven, en het wordt aan de "knechten" overgelaten om de lijkenboel op te kuisen en eventueel de beestjes alsnog uit hun lijden te verlossen.
Dit is wat de fine fleur van onze eigen superieure cultuur doet. Daartegen heb ik hier niets gelezen. Het is nochthans hun lobbywerk, samen met andere EUROPEESE historische beestigheden die deze EUROPESE richtlijn tot stand gebracht heeft. Ook de koosjere eters deden hun duit in het zakje. En in tegenstelling met wat in deze ranzige topic beweert wordt is het NIET om de moslims te plezieren dat deze EUROPESE uitzonderingen er kwamen. Sinds wanneer is er in europa een moslim-lievende meerderheid?

Al die selectief verontwaardigden eens per jaar zijn "zum kotsen" godverd.. het dierenleed gebruiken om hun ranzige agenda te realiseren.

Of wel hebben dieren rechten, ook vissen en schaaldieren, vliegen en muggen, mollen en maden, ofwel hebben ze der geen.

De rest is kinderlijk sentiment met wollige schaapjes en knuffelige geitjes. Ga eens een slachthuis in werking (zelfs geen halal) bezoeken, en kijk wat er te zien is.

Bovendien zijn dierenrechten een luxe die we ons in sommige streken, in tijden van welvaart kunnen permiteren, en die niemand zich kan permiteren als het echt om overleven gaat. Dan moorden we zelfs onze soortgenoten uit op de meest beestachtige manieren, laat staan dat er dan zou gekeken.

De dromers die hier aan wereldwijde dierenrechten denken, moeten maar eens practisch gaan denken, over slachthuizen en slachtmethodes, koeling en berging, voor zowat alle gebieden ter wereld. Verder dan het rijke overvloedige westen zullen ze niet geraken.

samengevat, kinderboerderij geknuffel, en zelfbedrog dat ze och iets gedaan hebben, bij de oprechten, ranzige achterliggende agenda bij de misbruikers.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be