![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zag deze middag op tv schokkende beelden die een land dat zichzelf beschaafd noemt onwaardig zijn.
![]() Hoe lang gaat het nog duren vooraleer de overheid paal en perk stelt aan die barbaarse wreedheden? Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 25 november 2009 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We gaan de moslimpjes hun tradities toch aanvaarden en goedkeuren zeker? Straks krijgt Gaia Het Centrum achter zich aan omwille van vermeend racisme.
Maar ja, ze kelen hun soortgenoten nog wat zouden ze met dierenleed inzitten. Buiten godverdomme met die barbaarse "traditie" ! De shit zal weer gaan beginnen, 'k zal mijn schapen maar kort bij huis zetten. Wee de eerste die eentje komt stelen (als ik het zie).
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !! Laatst gewijzigd door lantjes : 25 november 2009 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jeeezus Kristus BAH!
![]() ...en verlos ons van het kwade! Amen!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een geloof dat zoiets verlangt van haar volgelingen kan je enkel maar achterlijk noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tis weer even stil geweest. Zijn ze daar weer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
P.S: stel u voor dat het stierenvechten een exclusieve moslimpraktijk zou zijn,...dat zou pas een vette kluif zijn voor selectief verontwaardigden en haatpredikkers tegen de moslims. Dieren niet alleen onverdoofd de keel over snijden, maar er ook nog eens een spelletje van maken. Maar ja, het zijn Kristenen die hier beroemd voor zijn, en dat zijn de 'goei' in deze operette van schijnheiligheid. Als ik me niet vergis zijn in Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Finland en IJsland het onverdoofd slachten verboden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2009 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen, dat heeft niets met achterlijk te maken. Gewoon andere waarden en normen. Hier hoort zoiets niet thuis, maar dat maakt het nog niet achterlijk.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dierenwelzijn is van belang. Het moment van het sterven is slechts een momentopname. Laten we eens kijken hoe dieren leven in de industriële landbouw en we zien weer een voorbeeld van schijnheiligheid door de aandacht te leggen op het moment van het sterven. Best trouwens vegetariër te worden dezer dagen. Dat lijkt me de enigste echt ethische houding gezien de wijze waarop de moderne samenleving voedseldieren behandelt. Verbeter de wereld begin met jezelf in plaats van met een moslim. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2009 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een rund wordt normaal toch geslacht door een electrische schok of een pen in de kop,
tik direct dood, varkens hetzelfde, daarna worden die natuurlijk wel opengesneden. het bloed van de varkens hebben ze immers nodig om pensen van te maken. Voor halal slachten, moet al het bloed eruit, en het beest moet bij bewustzijn zijn als ik mij niet vergis, anders is het niet halal. Nu moet je ook opletten, als je beesten gaat beginnen verdoven, dat die verdoving niet in de voedselketen terecht komt, anders ligt ge met uw pikkels omhoog na het consumeren van de nodige hoeveelheden vlees. De oude methode om runderen te slachten ging met een pin en een voorhamer, nen goeie slachter had maar een tik nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zever, dierenmishandeling hoort nergens thuis.
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel, sinds ik de biggetjes onverdoofd zag rondkressen op tv na een castratie... i
Ik vind wat Gaia doet goed! Er moet nu eenmaal iemand zijn dat eens nu en dan aan de alarmbel trekt. Ik ben een vleeseter, maar kzou toch liever hebben dat mijn vlees zuiver van slechte karma is. Dus GAIA: BEDANKT en geef de strijd aub nooit op!
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus jij vind dat jij andere culturen, die andere waarden en normen hanteren, mag opleggen of ze onverdoofd mogen slachten? Zijn jouw waarden dan superieur aan die van hen?
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo simpel is dat. Dit is geen islamitisch land he.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vind je anno 2009 dierenleed in naam van goden, kabouters of feeën dan tolereerbaar in een beschaafde maatschappij zeker als het anders kan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dieren mishandelen heeft niks, maar dan ook niks met enige cultuur of waarden en normen te maken. Dat geldt zo voor bijvoorbeeld corrida's en dat geldt ook voor onverdoofd slachten van eender welk dier.
Laatst gewijzigd door Pietje : 25 november 2009 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ze nog niet zover zijn is het voor niemand verboden en wordt er geen uitzondering gemaakt voor Kristenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind dat ze op dat vlak mee moeten draaien met de tijd.
We leven nu eenmaal niet meer in een onderontwikkelde samenleving. We zijn geëvolueerd en dieren met respect behandelen zou nu eenmaal "menselijk" zijn. Er zijn middelen om het dier pijnloos naar het einde van zijn leven te brengen, use it and be civil.