Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2009, 23:17   #181
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Maar die paus wordt er niet voor aanbeden.

Op welke planeet leef jij?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 23:17   #182
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De paus beschermt ze, net zoals in de joodse gemeenschap het ook stil gehouden wordt, net zoals de frequente gevallen van pedofilie in de Afghaanse weeshuizen geen enkele islamitische mollah wakker houdt.

Maar die paus wordt er niet voor aanbeden.
Onze katholiekskes liggen er niet wakker van en aanbidden Ratzinger niet minder:

Nog een leerrijk linkje over die Ratzinger: http://radicalfilms.co.uk/.../crimen...norama-series/

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2009 om 23:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 23:18   #183
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Noem mij hoe U wil Steve, ik lig daar niet van wakker - daarvoor is het leven te kort!
Ook denkt U over mij wat U wil, daar laat ik ook geen minuut slaap voor, als U afleidt dat ik moslims minderwaardig vind is dat Uw goed recht, maar dat maakt het nog geen waarheid - ook heb ik nergens gesproken over medelijden, dat heb ik niet, het zijn mensen net als U en ik - en hun lot ligt in hun eigen handen. Medelijden is nergens voor nodig, dat ligt meer in't linkse straatje - "zo'n medelijden want 't zijn zo'n sukkels die je met het handje moet nemen en hun alles tonen/voorkauwen, hélpen, faciliteiten verlenen, opkomen voor hún rechten, op de barricaden gaan staan als het hun ideologie betreft, verdedigen als de ideologie zogenaamd aangevallen wordt, bekritiseerd, belachelijk gemaakt (en nog zóveel meer)", alsof ze zelf niks kunnen...als dát geen teken is van iemand minderwaardig vinden...

Vind ik ook. Die linkse knuffelaars beseffen niet hoe minachtend ze in feite omgaan met hun troetels. Als moslim zou ik me meer beledigd voelen door die minachtende tot onmondige idioten degraderende attitude van links, dan door een lekker rake analyse van Cut de Krap.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 23:18   #184
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er werd zelfs een wedstrijd georganiseerd voor tegenfilmpjes: "On March 28, a film was released by the Arab European League, named Al Mouftinoun. There was also a call to submit a response film to a special Geert Wilders Film festival. The film Ashkar was declared the winner on May 3, 2008. A Saudi blogger made a contra-film in April, named Schism. It was also released on Liveleak."

Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze nog niet gezien heb (in tegenstelling tot Fitna).
Ik wél - en het is geen kassucces geworden - recente feiten zaten er echter niet in - in elk geval NIETS wat Jezus ooit gepredikt heeft en in 'zijn' naam, of in navolging van hem zou gedaan kunnen zijn.

Ook zijn er geen christenen brandschattend 't straat opgerend, zelfs niet als er cartoons of films gemaakt worden over hun idool'!

Kortom, the usual waar je mee rond de oren wordt geslagen als men over islamitische terreur begint..."en de kruistochten dan - en een hele stad die vernietigd werd omdat mannen met mekaar sliepen - en en en"...je weet wel Steve
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 23:20   #185
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Onze katholiekskes liggen er niet wakker van en aanbidden Ratzinger niet minder:
Onze katholiekskes vervolgen die pedo's voor burgerlijke rechtbanken. Ik vermoed dat de joden hetzelfde doen met hun pedofielen (enfin ik hoop het).

Bovendien die katholieken maken hier al lang de dienst niet meer uit. In Vaticaanstad wel, maar hier zijn ze een uitstervend ras. Tegenwoordig moeten ze hun pastoorkes invoeren uit den Afrique en de Filippijnen. Wat als die de pedo-toer opgaan Filo? Dat zal een heel moeilijke gewetenskwestie worden voor jou.

Laatst gewijzigd door Cut de krap : 27 november 2009 om 23:24.
Oud 27 november 2009, 23:38   #186
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze katholiekskes vervolgen die pedo's voor burgerlijke rechtbanken. Ik vermoed dat de joden hetzelfde doen met hun pedofielen (enfin ik hoop het).

Bovendien die katholieken maken hier al lang de dienst niet meer uit. In Vaticaanstad wel, maar hier zijn ze een uitstervend ras. Tegenwoordig moeten ze hun pastoorkes invoeren uit den Afrique en de Filippijnen. Wat als die de pedo-toer opgaan Filo? Dat zal een heel moeilijke gewetenskwestie worden voor jou.
Die katholieken doen juist alles, om het verstopt te houden, bedreigen van slachtoffers inbegrepen: http://radicalfilms.co.uk/.../crimen...norama-series/

http://www.guardian.co.uk/world/2003...hildprotection
http://image.guardian.co.uk/sys-file...Criminales.pdf

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2009 om 23:40.
Oud 27 november 2009, 23:45   #187
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind ik ook. Die linkse knuffelaars beseffen niet hoe minachtend ze in feite omgaan met hun troetels. Als moslim zou ik me meer beledigd voelen door die minachtende tot onmondige idioten degraderende attitude van links, dan door een lekker rake analyse van Cut de Krap.
Oeioei, ze denken een argument gevonden te hebben. Helaas, pindakaas ... ik ben er mij van bewust dat moslims best mondig genoeg zijn om zichzelf te verdedigen en dat moeten ze vooral doen. Het was SDX die sprak over 'slachtoffers', niet ik. Maar als ik het nu in een discussie niet met jou, maar met 'de moslims' eens ben? Als ik jouw redenering volg mag ik dus geen mening hebben die overeenkomt met die van een bepaalde groep waartoe ik zelf niet behoor, want dat getuigt dan van een 'degraderende attitude'. Of dan ben ik een dhimmie. Mij niet gelaten, ik ga daar evenmin slaap om laten. Uiteindelijk ben ik ook maar in deze draad gerold door een opmerking over flauwe woordspelingen als 'kotslims', 'pedofeet' en 'iSSlam'.

Over sommige standpunten ben ik het oneens met sommige moslims en dan probeer ik dat ook te argumenteren. Daarbij gaat het me vooral om wat er nu gebeurt en niet over wat in een of ander fictiewerk geschreven staat. Vandaar mijn vergelijking met de bijbel eerder. Niet om iets goed te praten, maar wel om aan te tonen dat ook andere religieuze boeken volstaan met allerlei nonsens. Die focus op de kinderneukerij van mohammed is niet zo algemeen in de islamitische wereld van vandaag (lees: is iets dat eerder genegeerd wordt, tenzij door viespeuken die de koran willen misbruiken om hun eigen gedrag te vergoelijken), maar is iets waar vooral de islamcritici (nu blij, CTC?) van wakker liggen.

Het wezenlijke verschil tussen jullie en mij (ik kan niet spreken voor andere mensen) is dat jullie de wereld opdelen in moslims en niet-moslims. Ik vind de wereld een pak complexer, onder andere omdat ik zelf ben opgegroeid tussen nogal wat moslims. Voor jullie is een moslim een aanhanger van een verwerpelijke ideologie en bijgevolg 'ne slechte'.

Als SDX schrijft dat er maar een beleving is van de islam, zonder mogelijkheid tot interpretatie, dan zit ze ernaast. Dat is niet zo, ongeacht wat Erdogan of andere individuele moslims daarover zeggen. Zoals ik eerder al zei: er bestaan homoseksuele moslims, er bestaan moslims die hun vrouw als gelijkwaardige partner behandelen, er bestaan moslims die al eens graag een smoske met hesp eten, er bestaan moslims die niet 'brandschattend' de straat oprennen na het zien van Fitna of de cartoons enz. Meerdere zelfs
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 23:45   #188
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Dees hier liggen er helemaal niet wakker van.
Erger : ze willen er niet mee stoppen! Aan het pietje van zuigelingen zuigen. Jakkes!

Citaat:
A circumcision ritual practiced by some Orthodox Jews has alarmed city health officials, who say it may have led to three cases of herpes - one of them fatal - in infants. But after months of meetings with Orthodox leaders, city officials have been unable to persuade them to abandon the practice.

The city's intervention has angered many Orthodox leaders [...]

The practice is known as oral suction, or in Hebrew, metzitzah b'peh: after removing the foreskin of the penis, the practitioner, or mohel, sucks the blood from the wound to clean it.
It became a health issue after a boy in Staten Island and twins in Brooklyn, circumcised by the same mohel in 2003 and 2004, contracted Type-1 herpes. Most adults carry the disease, which causes the common cold sore, but it can be life-threatening for infants. One of the twins died. [...]

In Rockland County, where Rabbi Fischer lives in the Hasidic community of Monsey, he has been barred from performing oral suction. But the state health department retracted a request it had made to Rabbi Fischer to stop the practice. And in New Jersey, where Rabbi Fischer has done some of his 12,000 circumcisions, the health authorities have been silent.
Citaat:
Pressure from Orthodox leaders on the issue led Mayor Michael R. Bloomberg and health officials to meet with them on Aug. 11.
"The Orthodox Jewish community will continue the practice that has been practiced for over 5,000 years," said Rabbi David Niederman of the United Jewish Organization in Williamsburg, Brooklyn, after the meeting with the mayor. "We do not change. And we will not change."
Oud 27 november 2009, 23:54   #189
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Als SDX schrijft dat er maar een beleving is van de islam, zonder mogelijkheid tot interpretatie, dan zit ze ernaast. Dat is niet zo, ongeacht wat Erdogan of andere individuele moslims daarover zeggen. Zoals ik eerder al zei: er bestaan homoseksuele moslims, er bestaan moslims die hun vrouw als gelijkwaardige partner behandelen, er bestaan moslims die al eens graag een smoske met hesp eten, er bestaan moslims die niet 'brandschattend' de straat oprennen na het zien van Fitna of de cartoons enz. Meerdere zelfs
Niettemin zal van die évolués er nooit één zijn die face �* face aan zijn gemeenschap durft te stellen dat de koran niet het eeuwige en onveranderlijke woord van allah is.
Oud 27 november 2009, 23:56   #190
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als SDX schrijft dat er maar een beleving is van de islam, zonder mogelijkheid tot interpretatie, dan zit ze ernaast. Dat is niet zo, ongeacht wat Erdogan of andere individuele moslims daarover zeggen.)

Er zijn er wel meer die zeggen dat een gematigde islam niet bestaat.

Citaat:
De gematigde islam bestaat niet

Zijn er twee islams, de een oorlogszuchtig en de ander tolerant en vredelievend? Volgens de Franse juriste en arabiste Anne-Marie Delcambre is dit een westers verzinsel om de onaangename waarheid niet onder ogen te hoeven zien: ,,Tussen islam en islamisme bestaat alleen een gradueel verschil. Het islamisme zit in de islam als het kuiken in het ei."
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 23:58   #191
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Vervolgen?
Je leest niets, jij:

Citaat:
Irish church and police covered up child sex abuse, says report

Devastating report on abuse of children by clergy from 1975 to 2004 accuses church and Garda of colluding to cover up scanda
http://www.guardian.co.uk/world/2009...urch-sex-abuse
nog eentje:

Citaat:
Irish Church accused of abuse cover-up
Archbishops of Dublin, clockwise from top left: John Charles McQuaid, Dermot Ryan, Desmond Connell and Kevin McNamara
Four archbishops turned a blind eye to child abuse
...
A damning report into child abuse in the Dublin archdiocese has criticised the Catholic Church hierarchy for covering up the abuse.

It also said that the archdiocese "did its best to avoid any application of the law of the state".

It found that four archbishops - John Charles McQuaid who died in 1973, Dermot Ryan who died in 1984, Kevin McNamara who died in 1987, and retired Cardinal Desmond Connell - did not hand over information on abusers.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8381119.stm

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2009 om 00:24.
Oud 28 november 2009, 00:07   #192
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeioei, ze denken een argument gevonden te hebben. Helaas, pindakaas ... ik ben er mij van bewust dat moslims best mondig genoeg zijn om zichzelf te verdedigen en dat moeten ze vooral doen. Het was SDX die sprak over 'slachtoffers', niet ik. Maar als ik het nu in een discussie niet met jou, maar met 'de moslims' eens ben? Als ik jouw redenering volg mag ik dus geen mening hebben die overeenkomt met die van een bepaalde groep waartoe ik zelf niet behoor, want dat getuigt dan van een 'degraderende attitude'. Of dan ben ik een dhimmie. Mij niet gelaten, ik ga daar evenmin slaap om laten. Uiteindelijk ben ik ook maar in deze draad gerold door een opmerking over flauwe woordspelingen als 'kotslims', 'pedofeet' en 'iSSlam'.

Over sommige standpunten ben ik het oneens met sommige moslims en dan probeer ik dat ook te argumenteren. Daarbij gaat het me vooral om wat er nu gebeurt en niet over wat in een of ander fictiewerk geschreven staat. Vandaar mijn vergelijking met de bijbel eerder. Niet om iets goed te praten, maar wel om aan te tonen dat ook andere religieuze boeken volstaan met allerlei nonsens. Die focus op de kinderneukerij van mohammed is niet zo algemeen in de islamitische wereld van vandaag (lees: is iets dat eerder genegeerd wordt, tenzij door viespeuken die de koran willen misbruiken om hun eigen gedrag te vergoelijken), maar is iets waar vooral de islamcritici (nu blij, CTC?) van wakker liggen.

Het wezenlijke verschil tussen jullie en mij (ik kan niet spreken voor andere mensen) is dat jullie de wereld opdelen in moslims en niet-moslims. Ik vind de wereld een pak complexer, onder andere omdat ik zelf ben opgegroeid tussen nogal wat moslims. Voor jullie is een moslim een aanhanger van een verwerpelijke ideologie en bijgevolg 'ne slechte'.

Ach Steve toch, je wijkt steeds verder en verder af - niet ik of Cut de Krap of 'wij' delen of hebben die wereld opgedeeld, maar; "Dar al Harb<--->Dar al Islam", zegt U dat iets?
Er is ook een Dar al Suhl, zoek het eens op jongen!

...en daarna begin je weer over;"er zijn ook moslims die dit doen of dat..." ... het gáát NIET over wat individuele moslims al dan niet doen - het gaat om wat islam/koran voorschrijft - en dat die moslims die jij opnoemt NIET, NOOIT openlijk afstand genomen hebben of ooit zullen nemen van die onaanvaardbare dingen in die ideologie - dat maakt hen namelijk tot 'afvallige' en ze weten best welke straf er staat op afvalligheid - jij doet geringschattend over ex-moslims, het zijn 'emotionele natrappers' - je beseft niet hoe moedig die beslissing geweest is, je weet niet eens wat een innerlijke strijd daar aan voorafgegaan is, je weet niet eens wat er in die mensen omgaat of omgegaan is, je wil hun verhaal niet eens horen of lezen, je kent de reden niet waarom ze er uiteindelijk voor gekozen hebben om er afstand van te nemen, in welk gevaar sommigen zich bevinden, hoeveel lef er voor nodig was, welk een innerlijke strijd ze gevoerd hebben, verstoten door vrienden en familie...kortom, je weet er totaal NIKS over - and yet - ben jij de eerste om hén nog eens na te trappen - én het opnemen voor degenen die maar doen alsof ze moslim zijn, hun regels (gelukkig niet tot de letter naleven) en tóch niet openlijk afstand ervan kunnen of willen nemen (van hypocrisie gesproken overigens! - je bent niet echt een goede 'verdediger' hoor, je legt zélf de hypocrisie bloot haha)!
Shame on you - jij durft jezelf links te noemen?

PS; Vraagt U eens aan die 'doorsnee smoske-etende islamiet' - als puntje bij paaltje komt, wie of wat ie loyaal aan is, of de wetten van allah naast hen neergelegd mógen worden indien dat van hen verlangd wordt ten dienste van mensgemaakte democratische wetten?
Oud 28 november 2009, 00:09   #193
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Er zijn er wel meer die zeggen dat een gematigde islam niet bestaat.
Er bestaat ook geen gematigde islam, er is maar 1 islam, de terroristische daden zijn geen 'uitwassen' die eigenlijk niet bij islam horen, maar zitten inderdaad in islam versmolten als een kuiken in het ei!

Laatst gewijzigd door SDX : 28 november 2009 om 00:21.
Oud 28 november 2009, 00:13   #194
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vervolgen?
Je leest niets, jij:

Ik kiesm'n links niet in obscure en onnatrekbare blogs maar bij ernstige bronnen.
2 Wrongs don't make 1 right NEVER!!!

Er is echter wel een wezenlijk verschil - de ene volgt niet wat zijn 'idool' predikte hoe ie zelf handelde, de ander juist wél!

Laatst gewijzigd door SDX : 28 november 2009 om 00:14.
Oud 28 november 2009, 00:18   #195
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Vervolgen?
Je leest niets, jij:
Je hebt gelijk, ik lees uw commentaren niet omdat ze zo weinig ter zake doen in deze draad. Uw commentaren maken duidelijk dat ge geen moment wakker ligt van pedofilie (zeker niet als moslims en rabbies van de partij zijn), maar dat je een ingebakken haat hebt voor alles wat RKK is.
Dat is natuurlijk uw goed recht. Zelf ben ik ook niet zot van dat heerschap. Ik dacht dat dat al lang duidelijk was.
Niets mag u beletten om aparte discussies over op te starten over uw RKK-fobie. Plaats genoeg op dit forum.

Citaat:
Ik kiesm'n links niet in obscure en onnatrekbare blogs maar bij ernstige bronnen.
Sinds wanner is The New York times een obscure blog? En waarom zwijg je eigenlijk in alle talen over dat soort misbruik door joodse religieuzen? Past dat niet in uw kraampje?
Oud 28 november 2009, 00:26   #196
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ik die dacht dat de RKK dood was, ze blijkt springlevend!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2009, 00:34   #197
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

hier in't Vlaams, dan versta jij 't ook:
http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...priesters.aspx
Oud 28 november 2009, 00:38   #198
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hier in't Vlaams, dan versta jij 't ook:
http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...priesters.aspx
't Zijn en blijven walgelijke sujetten filo, maar je vergist je van draad.
Oud 28 november 2009, 00:39   #199
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En ik die dacht dat de RKK dood was, ze blijkt springlevend!
Deze wil dat ook doen geloven:
Citaat:
Oud 28 november 2009, 00:41   #200
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Zijn en blijven walgelijke sujetten filo, maar je vergist je van draad.
't ging toch over kennismaking met godsdienst en kinderen, niet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 november 2009 om 00:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be