Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2009, 12:07   #1
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard Gemeenteschool Wommelgem stoomt kinderen klaar voor de islam

Citaat:
Gemeenteschool Wommelgem stoomt kinderen klaar voor de islam


Gemeenteschool Dasstraat te Wommelgem - 5de leerjaar van het basisonderwijs. De leerlingen van het 5de leerjaar hebben er ondertussen hun buik van vol. Wat is er gaande ?


Tijdens de lessen Wereldoriëntatie konden de leerlingen zich gedurende de eerste 2 weken van september verdiepen in de culturele actualiteit van hun eigen gemeente namelijk ‘de kleine bloemenstoet’. Maar vanaf de 3de week van september is het begonnen.

Alle lessen stonden in het thema van Marokko en de islam.

Eerst is er een islamleraar in de klas komen spreken over Marokko. Een land waar, in hun vrije tijd, mannen en vrouwen samen op café gaan, samen gaan wandelen in de bergen en samen bidden.

In heel Marokko is er GEEN café te vinden, toch niet zoals wij dat kennen. Dit zijn allemaal theehuizen. Deze worden alleen bezocht door de mannen, voor de vrouwen is dit blijkbaar verboden terrein.

Vrouwen moeten thuis blijven, in de keuken werken en voor hun kroostrijk gezin zorgen. Om het kort te maken, die leraar heeft Marokko voorgesteld als een paradijs.

Een week later, kwam een moslima couscous en muntthee maken. De kinderen moesten couscous eten en met 25 leerlingen uit één glas muntthee drinken. Zéér weloverdacht in deze tijden van oprukkende Mexicaanse griep.

Maar nu komt het toppunt. De volgende dinsdag gingen ze een moskee en een migrantenschool in Hoboken bezoeken. Verschillende kinderen mochten van hun ouders niet meegaan, want dit ging voor hen toch een stapje te ver.

De desbetreffende leerlingen wettigden hun afwezigheid wegens ziekte met een reglementair briefje (het reglement schrijft voor dat je 4 X per jaar met maximaal 3 opeenvolgende kalenderdagen afwezig kan zijn zonder doktersbriefje). De reden van afwezigheid werd niet aanvaarde en de kinderen waren onwettig afwezig

Ik heb dit aan onze schepen van onderwijs uitgelegd en gevraagd of hij het normaal vindt, dat er sinds half september al, gedurende de lessen W.O. 3 x per week en meer enkel les wordt gegeven over Marokko en islam.

Ja, u leest het goed, reeds 6 weken lang draait daar alles rond Marokko en het uitdiepen van de islam. (de zuilen, het suikerfeest, de ramadan, hoe er moet gebeden worden, …)

Een nieuw te ontdekken land in al zijn aspecten, weliswaar gebonden aan eindtermen en leerdoelen opgelegd door het Vlaams Ministerie van Onderwijs, kan perfect binnen een project. 6 weken lang, NEEN. Uitdiepen van een geloofsovertuiging, (buiten de wettelijk voorziene extra lestijden) NEEN.

Maar het verhaal is nog niet ten einde : de voorlaatste dag voor de herfstvakantie hebben de kinderen vanaf de speeltijd 's morgens tot 15u45 in de klas een toneel over het thema " het leven in Marokko"moeten opvoeren.

De schepen had een afspraak met de juf gemaakt dat de lessen over dit thema moeten stoppen na het herfstverlof.

Groot was dus mijn verbazing dat de leerlingen, op maandag 9 november, vlak na de herfstvakantie, alweer muntthee gaan maken. Hoera voor de gezondheid, ieder mag zijn eigen bekertje drinken.

De ouders van de kinderen die niet mee op bezoek zijn gegaan naar de moskee, zijn donderdagavond (voor de herfstvakantie) uitgenodigd in de school om de afwezigheid van hun kinderen te bespreken. De gemoederen laaiden hoog op!

Maar nog is het verhaal Islam niet voorbij. De kinderen die niet mee zijn gegaan naar de moskee hebben een werkblad meegekregen over de islam om tijdens de vakantie op te zoeken op het internet en uiteraard de antwoorden in te vullen.

Zoekt u even mee ? Wat zijn de 5 zuilen van de Islam?

Wat is het Suikerfeest, wat is het offerfeest, Is er een verschil tussen de islam en de katholieke godsdienst? Wat zijn de gewoonten in een moskee ? Wanneer en hoe moet ik als moslim bidden ? Deze materie hoort thuis in de lessen levensbeschouwelijke vakken, meer specifiek ‘islam’ en niet bij wereldoriëntatie.

Ze hebben ook recepten meegekregen om thuis Marokkaanse gerechten klaar te maken.


Wat hebben we tot vandaag reeds geleerd, Piet? Ten eerste: in Wommelgem is er een kleine bloemenstoet, ten tweede: ik kan couscous en muntthee maken, ten derde: ik ken de grondbeginselen van de islam.

Anita Schoonvliet - gemeenteraadslid

http://dutch.faithfreedom.org/forum/...p?f=24&t=15816
Reactie daarop van SPa

Citaat:
Lessen over islam perfect inpasbaar'


WOMMELGEM - Leerlingen van de lagere school moeten andere culturen en religies als de islam leren kennen. Volgens Jeroen Janssens, woordvoerder van Onderwijsminister Pascal Smet (SP.A), vallen lessen over de islam onder de eindtermen voor het vak Wereldoriëntatie. Eindtermen zijn de dingen die de leerlingen na het zesde leerjaar moeten kunnen.

Het gaat om de volgende eindtermen: ‘Leerlingen moeten kunnen illustreren dat sociale en culturele groepen verschillende waarden en normen hebben'; ‘Leerlingen moeten kunnen illustreren dat migratie en het probleem van vluchtelingen een rol hebben gespeeld bij de ontwikkeling van onze multiculturele samenleving' en leerlingen moeten ‘inzien dat racisme vaak gebaseerd is op onbekendheid met en vrees voor het vreemde'.
Men ziet duidelijk hoe politieke correctelingen (die van iSSlam zelf geen kaas hebben gegeten) onze kinderen reeds van op de basisschool met leugens over de iSSlam zitten te indoctrineren. Zogenaamd om 'de vrees voor het onbekende' weg te nemen. Die vrees is er bij de meesten pas gekomen nadat men de iSSlam echt goed heeft leren kennen en niet andersom. Kennis over de iSSlam die men op die basischool verzwijgt. Men zit domweg de iSSlam met leugens te promoten met alle gevolgen vandien voor nu en in de toekomst. Met dank aan SPa(llah) en groen ! de kleur van iSSlam.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html


Ex:moslimDe meeste westerlingen, zelfs nu nog in 2007 na al het moslim-terrorisme, denken dat de Islam zoals elke andere godsdienst is en enkel aanzet tot het goede. Niets is minder waar!

Mijn weg naar de Islam en terug weg ervan http://dutch.faithfreedom.org/forum/...hp?f=21&t=9926
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 12:33   #2
NOEKIE
Schepen
 
Geregistreerd: 3 juli 2009
Berichten: 424
Standaard

Barbaren die gemeenteschool. Grof en schandalig van de minister van onderwijs. Wat kunnen we verwachten van een sos.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 13:05   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

1) Muntthee is lekker en niet "typisch Marokaans".

2) Er is niets mis met projectweken wereldgodsdiensten. Welke religies komen voor de rest van het jaar nog aan bod? Het is normaal dat dit gebeurt. Per slot van rekening is de islam de tweede grootste cultus van dit land.

3) Het gaat hier over een gemeenteschool, niet over een katholieke school. Pech, dan had ge als ouder uw kind maar op een vrije school moeten steken.

4) Een moskeebezoek lijkt me erg leerzaam.

5) Het kennen van enkele islamitische feestdagen is niet zo ver gegrepen. Als kind weet ge op die manier misschien waarom sommige klasgenootjes niet komen op bepaalde dagen. Dit behoort allemaal tot wat mij basisdoelstellingen van een vak als "wereldoriëntatie" lijken.

6) Uw kind thuishouden, een doktersbriefje voorzien maar wel tegelijk zeggen dat ge het doelbewust thuis hield omdat het anders meemoest naar de moskee, is niet enkel dom maar zet ook aan het denken wat voor dokters er wel niet rondlopen. Als ge een principe hebt, zet het dan ineens door.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 13:17   #4
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Barbaren die gemeenteschool. Grof en schandalig van de minister van onderwijs. Wat kunnen we verwachten van een sos.
Beeld je in dat die kinderen iets over de islam zouden weten!

En dan nog couscous eten? Wat een gruwel: dat is kindermishandeling, zeker?
Dan liever die pastoor in Bocholt, hé, die weet tenminste hoe hij kinderen moet (aan)pakken!

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 november 2009 om 13:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 13:19   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

wat meer duiding: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=E42ISNE2
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 13:25   #6
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Deze locale partijideoloog heeft blijkbaar schrik dat er enige vorm van kennis, laat staan begrip zou ontstaan voor een andere cultuur en zijn gebruiken en gewoontes.
Bij ons is dit al jaren zo, lessen en praktijk. Moslims en vrijzinnigen koken en dienen op bij kerkelijke communiefeesten op school, en omgekeerd.

10% moslims in de gemeente, zelden in het nieuws wegens cultuurtegenstellingen. Het werkt dus.

Daarentegen minder voedingsbodem voor radicalen die teren op haat en onbegrip. mijn kinder kennen hun islamitische klasgenoten bij voornaam, en hun broers en hun zussen, idereen kent iedereen en respecteerd iedereen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 13:34   #7
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Voor wie de politieke motor achter "Smiley" nog niet zou kennen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 13:34   #8
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Ze zouden allereerst eens kunnen beginnen met de kinderen geen leugens wijs te maken, maar dat hoort er blijkbaar allemaal bij in het kader van de multiKul zo hard mogelijk door de strot te douwen, laat die kinderen eens op 'bezoek' gaan in Marokko, om met hun eigen ogen te kunnen aanschouwen in welke cafés die mannen en vrouwen allemaal samen zitten, of mannen en vrouwen samen mogen zitten in de moskee, de 'oorsprong' van ramadan en het daaropvolgend suikerfeest, een bezoek aan die Antwerpse moskeeën waar jihadis geronseld worden, waar imams prediken �* la Taouil e.d.! De 'ongelijkheid' van man en vrouw in koran, de 'minderwaardigheid' van de vrouw in koran ... dat soort dingen mogen óók benadrukt worden.
Niet de mooie-leugen-versies van ene Linda Bogaert die betaald wordt om islam een menselijker aangezicht te geven.
Kinderen hebben recht op de waarheid!

Achja; het halal slachten is nog zo iets, maar dat was waarschijnlijk een brug te ver!

Laatst gewijzigd door SDX : 26 november 2009 om 13:40.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 13:42   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Reactie daarop van SPa



Men ziet duidelijk hoe politieke correctelingen (die van iSSlam zelf geen kaas hebben gegeten) onze kinderen reeds van op de basisschool met leugens over de iSSlam zitten te indoctrineren. Zogenaamd om 'de vrees voor het onbekende' weg te nemen. Die vrees is er bij de meesten pas gekomen nadat men de iSSlam echt goed heeft leren kennen en niet andersom. Kennis over de iSSlam die men op die basischool verzwijgt. Men zit domweg de iSSlam met leugens te promoten met alle gevolgen vandien voor nu en in de toekomst. Met dank aan SPa(llah) en groen ! de kleur van iSSlam.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html


Ex:moslimDe meeste westerlingen, zelfs nu nog in 2007 na al het moslim-terrorisme, denken dat de Islam zoals elke andere godsdienst is en enkel aanzet tot het goede. Niets is minder waar!

Mijn weg naar de Islam en terug weg ervan http://dutch.faithfreedom.org/forum/...hp?f=21&t=9926
Persoonlijk vindt ik dat de opvoeding en lessen over de Islam en Marokko niet ver genoeg zijn gegaan.

Er had een reisje met een verblijf van 6 maanden bij een Marokkaans Islam gezin buiten de toeristische centra bij moeten zitten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 13:55   #10
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Beeld je in dat die kinderen iets over de islam zouden weten!

En dan nog couscous eten? Wat een gruwel: dat is kindermishandeling, zeker?
Dan liever die pastoor in Bocholt, hé, die weet tenminste hoe hij kinderen moet (aan)pakken!
Dat heeft er nu eens totaal niets mee te maken.
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 13:58   #11
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Dit soort lessen is geen kennismaking meer maar pure indoctrinatie. Er moest eens een leerkracht geschiedenis zo les geven over het nazisme.

Anderzijds is het ook weer ronduit belachelijk om hier als een hysterische koe op te reageren en het woord islam met dubbele s te schrijven, dan doe je net hetzelfde.
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 14:05   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
1) Muntthee is lekker en niet "typisch Marokaans".

2) Er is niets mis met projectweken wereldgodsdiensten. Welke religies komen voor de rest van het jaar nog aan bod? Het is normaal dat dit gebeurt. Per slot van rekening is de islam de tweede grootste cultus van dit land.

3) Het gaat hier over een gemeenteschool, niet over een katholieke school. Pech, dan had ge als ouder uw kind maar op een vrije school moeten steken.

4) Een moskeebezoek lijkt me erg leerzaam.

5) Het kennen van enkele islamitische feestdagen is niet zo ver gegrepen. Als kind weet ge op die manier misschien waarom sommige klasgenootjes niet komen op bepaalde dagen. Dit behoort allemaal tot wat mij basisdoelstellingen van een vak als "wereldoriëntatie" lijken.

6) Uw kind thuishouden, een doktersbriefje voorzien maar wel tegelijk zeggen dat ge het doelbewust thuis hield omdat het anders meemoest naar de moskee, is niet enkel dom maar zet ook aan het denken wat voor dokters er wel niet rondlopen. Als ge een principe hebt, zet het dan ineens door.
Ik geef je gelijk hoor maar dit deed me effe denken aan de rookdiscussie. Dan had je maar naar een café moeten gaan waar niet gerookt werd...

Voor de rest...ik haat religie maar zoals op katholieke scholen kun je kiezen voor zedenleer of effectief godsdienst. Ik laat mijn kinderen naar een GOEDE school gaan. En indien ik te weten kom dat ze in mijn ogen TE VEEL lessen besteden aan godsdiensten zoals islam, dan zullen mijn kinderen onwettig afwezig zijn of niet, alvast niet aanwezig.

En dan...wat gaan ze doen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 15:03   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Dit soort lessen is geen kennismaking meer maar pure indoctrinatie.
Hoe weet gij nu hoe die lessen gingen?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 15:33   #14
smokey
Burger
 
Geregistreerd: 21 augustus 2009
Berichten: 194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Dit soort lessen is geen kennismaking meer maar pure indoctrinatie. Er moest eens een leerkracht geschiedenis zo les geven over het nazisme.

Anderzijds is het ook weer ronduit belachelijk om hier als een hysterische koe op te reageren en het woord islam met dubbele s te schrijven, dan doe je net hetzelfde.
zoals alle ww2 propaganda die je op school moet slikken, gelukkig is er van die holocau$t zever niet veel blijven hangen

ben toen zelfs buiten gevlogen uit de klas voor een verboden vraag/stelling

6m joden van 60miljoen doden waarom draait gans het circus dan om die 10% doden

Laatst gewijzigd door smokey : 26 november 2009 om 15:37.
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 15:46   #15
hamer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 november 2009
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
1) Muntthee is lekker en niet "typisch Marokaans".

2) Er is niets mis met projectweken wereldgodsdiensten. Welke religies komen voor de rest van het jaar nog aan bod? Het is normaal dat dit gebeurt. Per slot van rekening is de islam de tweede grootste cultus van dit land.

3) Het gaat hier over een gemeenteschool, niet over een katholieke school. Pech, dan had ge als ouder uw kind maar op een vrije school moeten steken.

4) Een moskeebezoek lijkt me erg leerzaam.

5) Het kennen van enkele islamitische feestdagen is niet zo ver gegrepen. Als kind weet ge op die manier misschien waarom sommige klasgenootjes niet komen op bepaalde dagen. Dit behoort allemaal tot wat mij basisdoelstellingen van een vak als "wereldoriëntatie" lijken.

6) Uw kind thuishouden, een doktersbriefje voorzien maar wel tegelijk zeggen dat ge het doelbewust thuis hield omdat het anders meemoest naar de moskee, is niet enkel dom maar zet ook aan het denken wat voor dokters er wel niet rondlopen. Als ge een principe hebt, zet het dan ineens door.
1/ mijn kinderen gaan niet naar school om munthee te drinken of couscous te eten.
2/Evenmin om godsdienstlessen te volgen, of het nu islam is, katholieke godsdienst of Voudou/ zwarte magie.
3/ op een gemeenteschool heeft godsdienst helemaal zijn plaats niet . Moesten ze in een katolieke school de leerlingen onderricht geven over de andere godsdiensten zou ik nog veel logischer vinden
4/ mijn kinderen gaan niet naar school om moskee's te bezoeken. Als ik vind dat zij dat moeten kennen, of als ze zelf erachter vragen neem ik ze zelf wel mee daarheen
5/Als andere leerlingen niet komen sommige dagen kunnen ze zelf wel vertellen waarom ze afwezig waren. Een islamietische feestdag is voorlopig nog geen geldige reden, tussen haakjes.
6/ Op dit punt heb je gelijk : zet je principes door, en zeg gewoon dat je niet wil dat je kind aan die zever meedoet.

Laatst gewijzigd door hamer : 26 november 2009 om 15:47.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 16:10   #16
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.861
Standaard

Als muntthee & couscous probleem zijn ??
ivmcouscous , bevat ookgroenten die westerlingen normaaleten !!

Als ze goedwillen doen:
Geloofsgeloven , mendraait enkel richting islam ,
alsof ergeen ander zijn !! Ikvind ook dat atheïstischthema
of protestants of nihilistische thema's moet tonen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 16:58   #17
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik geef je gelijk hoor maar dit deed me effe denken aan de rookdiscussie. Dan had je maar naar een café moeten gaan waar niet gerookt werd...

Voor de rest...ik haat religie maar zoals op katholieke scholen kun je kiezen voor zedenleer of effectief godsdienst. Ik laat mijn kinderen naar een GOEDE school gaan. En indien ik te weten kom dat ze in mijn ogen TE VEEL lessen besteden aan godsdiensten zoals islam, dan zullen mijn kinderen onwettig afwezig zijn of niet, alvast niet aanwezig.

En dan...wat gaan ze doen?
Voor uw informatie :

Een katholieke school hoeft enkel katholieke godsdienst te geven
Een gemeenteschool (bij ons toch) moet les in alle erkende godsdiensten en levensbeschouwingen organiseren als daar vraag naar is.

Dit is nog iets totaal anders dan een andere religie bestuderen, dit kan perfect zonder daar les in te geven.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 17:10   #18
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
1/ mijn kinderen gaan niet naar school om munthee te drinken of couscous te eten.
2/Evenmin om godsdienstlessen te volgen, of het nu islam is, katholieke godsdienst of Voudou/ zwarte magie.
3/ op een gemeenteschool heeft godsdienst helemaal zijn plaats niet . Moesten ze in een katolieke school de leerlingen onderricht geven over de andere godsdiensten zou ik nog veel logischer vinden
4/ mijn kinderen gaan niet naar school om moskee's te bezoeken. Als ik vind dat zij dat moeten kennen, of als ze zelf erachter vragen neem ik ze zelf wel mee daarheen
5/Als andere leerlingen niet komen sommige dagen kunnen ze zelf wel vertellen waarom ze afwezig waren. Een islamietische feestdag is voorlopig nog geen geldige reden, tussen haakjes.
6/ Op dit punt heb je gelijk : zet je principes door, en zeg gewoon dat je niet wil dat je kind aan die zever meedoet.
1/Waarschijnlijk wel om een betterfood of een glas melk te drinken, of een traktatie van een jarige medeleerling te nuttigen. flutargument dus
2/Je moet gelijk hoe een keuze maken in een pluralistische school, behalve in katholiek onderwijs, wat de keuze op zich is. flutargument dus
3/zie 2 flutargument dus
4/Waarom lees ik toch steeds "ik wil niet dat ze daar binnen komen, en ik neem hen zeker niet mee daarheen. Mijn kinderen gingen bewust naar een dergelijke school, ze zijn ruim geinformeerd, en kunnen op basis van dieinformatie hun keuze maken over wat ze goed vinden en slecht. Mijn onwetenheid en idee-fixes hoeven niet overgedragen te worden.
5/ wel waar , door omzendbrief van ministerie van onderwijs
6/ princiepes misschien, vooroordelen en onwetendheid zeker niet.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 17:22   #19
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Dat heeft er nu eens totaal niets mee te maken.
Dit ook niet, zeker?
Het gaat toch over onderwijs?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 17:25   #20
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Persoonlijk vindt ik dat de opvoeding en lessen over de Islam en Marokko niet ver genoeg zijn gegaan.

Er had een reisje met een verblijf van 6 maanden bij een Marokkaans Islam gezin buiten de toeristische centra bij moeten zitten.
Dat zou ik persoonlijk wel eens willen doen, j�*. Vreemd, hé?

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 november 2009 om 17:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be