![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
just eh pietje
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar spreek ik me niet over uit. Maar de "opvoedingstechnieken" van "patrickve" wijzen imo alleszins een negatieve richting aan.
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar los daarvan, natuurlijk is het de bedoeling dat kinderen het later aftrappen, he!
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel dus voortijdig.
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of beschouw jij dat "opvoeding" eruit bestaat om ze trachten wat goede regels bij te brengen (en jammer als dat niet lukt) ? Fysiek geweld gebruiken bij het "opvoeden" zou voor mij betekenen: klappen krijgen als ze verkeerde antwoorden geven, als ze hun gedichtje niet kennen en dergelijke. Klappen geven als ze hun kleren verkeerd hebben gerangschikt in hun kleerkast, als ze hun mes en vork verkeerd vastpakken en zo, als ze verlegen zijn, of als ze zich sociaal vergissen of als ze een verkeerde woordenschat gebruiken (bijvoorbeeld grove woorden zeggen en zo). Dat is wat het zou willen zeggen "pedagogisch fysiek geweld". Het was nogal in de mode in het kader van behavioristische didactiek, vooral ontwikkeld in de eerste helft van de 20ste eeuw, maar het is totaal achterhaald door meer constructivistische theorieen over didactiek. Ik ben er totaal tegen. Ik zal nooit of te nimmer klappen uitdelen voor een "verkeerd" resultaat bij een opvoedkundige taak. Maar alvorens je zelfs maar kan denken aan een of andere pedagogische en/of opvoedkundige aktiviteit, moet er eerst een basis van goed gedrag zijn en moet er een minimum aan gehoorzaamheid zijn. Of dat tot "opvoeding" behoort laat ik in het midden. Maar het is niet ENKEL voor de opvoedkundige waarde dat er een minimum aan goed gedrag moet zijn - het is OOK en VOORAL nodig voor het welzijn van de OMGEVING. Met andere woorden, over een minimum van goed gedrag en van gehoorzaamheid kan er niet gediscussieerd worden. Als dat er komt door gewoon wat de stem te verheffen, des te beter, maar we gaan daar geen lang betoog over houden, als dat er niet rap komt, moet het afgedwongen worden. Niet (enkel) voor het welzijn van die kleine, maar vooral voor het welzijn van zijn omgeving. Het kind-tyran is een ontoelaatbare situatie. Dat is heel lang een vanzelfsprekende zaak geweest, tot men is gaan zeveren, en dingen is door elkaar gaan halen, zoals het (eventueel fysiek) afdwingen van goed gedrag enerzijds, en echte kindermishandeling a la Dutroux anderzijds. En dat heeft ongelooflijk veel schade veroorzaakt. Vooral voor die kinderen die zich WEL goed gedragen, want die moeten al die grillen van hun slecht in 't gareel gewerkte "kameraden" almaar ondergaan.
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je kinderen met liefde omringt zal je liefde terugkrijgen. Mij zou je alleszins, na mijn achtiende niet meer terugzien, nooit meer.
![]() |
![]() |
#188 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn neefje, hoewel die mij eigenlijk wel graag heeft, daar ga ik geen "liefdevolle relatie" mee opbouwen zodat die uiteindelijk doet wat ik vraag als ik hem zeg dat hij moet ophouden met voorbijgangers te willen bijten. Ik eis daar - onafhankelijk van de affectieve band die ze met mij al dan niet hebben, en de "natuurlijke autoritaire aura" die ik al dan niet uitstraal - quasi onmiddellijke gehoorzaamheid, omdat het de vanzelfsprekendheid zelf is. En dat er klappen vallen als dat niet onmiddellijk gedaan wordt, dat vind ik ook de vanzelfsprekendheid zelf. En dat zou ook zo moeten zijn met een schoolmeester die stilte eist in de klas, of die aan vechtende kinderen zegt van op te houden of andere vorm van flagrant slecht gedrag. Ik heb het niet over gehoorzaamheid zoals een schoothondje, die aan al mijn grillen zou voldoen, ik heb het over gehoorzaamheid in het kader van elementair goed gedrag. Citaat:
Omdat, toen je gestraft werd en in je kamer moest gaan, niet wilde gehoorzamen, en dat je pa je toen bij je oor heeft genomen en je gedwongen heeft naar je kamer te gaan ? Eerlijk gezegd, moest ik je pa zijn, dan zou ik "oef" zeggen als je het aan je achtiende daarvoor zou afbollen voorgoed! Want zo een rankuneus snotjonk, daar heb je enkel maar ambras mee!
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het "anarchische recht van de sterkste" ging tussen kinderen. Het is die domme verwarring, en het is dat idiote gelijkstellen tussen twee ongelijke partijen, die voor al deze zever heeft gezorgd.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2010 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "bij de haren sleuren", "...polsklemmen"............Sommigen zouden beter eerst heropgevoed worden alvorens kinderen te krijgen.
![]()
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk laten je kinderen je later in de steek.
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#195 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En een antwoord als "omdat ik stout geweest ben" is niet goed genoeg. Of "Omdat ik een mijn zus geslagen heb"('k zeg nu maar iets) is ook onvoldoende. Waarom is het slecht het zusje te slaan? Dat zal het kind waarschijnlijk niet kunnen uitleggen, maar het snapt wel dat het de reden is dat het bijvoorbeeld in de hoek moet staan. Waarom dat reden genoeg is zal het niet snappen, maar wel dat jij de volwassene bent en dat ze tegen jou weining kunnen inbrengen. En maak nooit de fout te denken dat enkel fysiek geweld voor angst en terreur zorgt. Je kan je kind op andere manieren die wel "politiek correct" zijn ook de stuipen op het lijf jagen.
Laatst gewijzigd door Nexer : 7 januari 2010 om 17:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat, in de veronderstelling dat je uberhaupt een of ander zinnig antwoord krijgt. Wat als het antwoord is: "klootzak !", "ik haat je!", "stomme teef!", "NEEEE!" ... ? Wat als het je begint te schoppen, te krabben, te bespuwen, kopstoten te geven ?
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wees maar gerust. en hij kan met zijn kinderen op restaurant gaan, hij maakt geen drama's mee in de supermarkt omdat de kleine snoep wil en hij kan zijn kinderen in bed stoppen als hij bezoek heeft zonder dat die de boel bijeenbleiten. Hij kan neen zeggen tegen zijn kinderen zonder een totale katastrophe en een halve oorlog te ontketenen. Hij kan zijn klein mannen een minuutje alleen laten zonder dat die de beol afbreken of het op een lopen zetten en andere fratsen uithalen zijn kinderen zullen beseffen dat niet alles gratis komt en zij zullen hun pa niet kunnen chanteren volgens het klassieke verhaal van liefde afkopen omdat ouders beste maatjes willen zijn met hun kindjes. hij zal niet met onhandelbare kindjes geconfronteerd worden en allerlei diensten voor geestelijke gezondheidszorg moeten bezoeken omdat hij zijn kinderen niet meer de baas kan. zijn kinderen hebben in de pubertijd tenminste grenzen waartegen ze kunnen protesteren of waarvan ze de grenzen kunnen aftasten. Laatst gewijzigd door 1207 : 7 januari 2010 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dan heb ik het zowel over iets als in de hoek staan, als ze een klap geven(waar dan ook)
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kinderen moeten hun grenzen leren kennen. Het leven zit vol met grenzen. Dat moeten ze leren. |
|
![]() |
![]() |