Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2010, 23:14   #181
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge hebt daar ook Moslims, waar zaagt ge dan over ?
Ik vind niet dat er een islamitische staat moet bestaan. En vooral niet op een plaats waar een meerderheid niet-islamitisch is.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 23:14   #182
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt daar ook Moslims, waar zaagt ge dan over ?
Het verschil is dat de meeste zionisten die in Israel wonen uit het voormalig oostblok komen.
En met hun nederzettingen politiek de oorspronkelijke bewoners verdrijven.

Daar zaag ik niet over, dat zijn feiten

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 23:16   #183
respublica
Minister

Standaard

Ik zal niet zeggen dat Israël niet buitenproportioneel gereageerd heeft op de voortdurende bestokingen met raketten door Hamas. Maar je kan toch niet zeggen dat alleen Israël in fout was. Ik denk niet dat iemand van jullie er mee zou kunnen leven dat er elke week luchtalarm en raketontploffing in je stad zijn. Ik vind het nogal makkelijk om dan eenzijdig voor de Palestijnen te kiezen.

Ik geloof trouwens dat er in de geschiedenis op meerdere momenten een vredesakkoord zat aan te komen maar dat het meestal de Palestijnen waren die niet mee wouden doen. Want voor de meeste arabieren is het ondenkbaar een Joodse staat in het midden oosten te aanvaarden.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 23:21   #184
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik zal niet zeggen dat Israël niet buitenproportioneel gereageerd heeft op de voortdurende bestokingen met raketten door Hamas. Maar je kan toch niet zeggen dat alleen Israël in fout was. Ik denk niet dat iemand van jullie er mee zou kunnen leven dat er elke week luchtalarm en raketontploffing in je stad zijn. Ik vind het nogal makkelijk om dan eenzijdig voor de Palestijnen te kiezen.

Ik geloof trouwens dat er in de geschiedenis op meerdere momenten een vredesakkoord zat aan te komen maar dat het meestal de Palestijnen waren die niet mee wouden doen. Want voor de meeste arabieren is het ondenkbaar een Joodse staat in het midden oosten te aanvaarden.
Die waren er ja, en wijselijk voor bedankt.

Overigens komt er weer een hek twv 1,5 biljoen dollar.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1141570.html
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 23:23   #185
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Kan er ooit wel vrede komen met al die haat langs beide zijden? Hoe zou het zijn als het regime daar verdween?
Oud 10 januari 2010, 23:25   #186
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Het verschil is dat de meeste zionisten die in Israel wonen uit het voormalig oostblok komen.
En met hun nederzettingen politiek de oorspronkelijke bewoners verdrijven.

Daar zaag ik niet over, dat zijn feiten
Dat helpt mij al om mij een beeld te vormen.
En op welke manier verdrijven ze de oorspronkelijke bewoners ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 23:28   #187
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Kan er ooit wel vrede komen met al die haat langs beide zijden? Hoe zou het zijn als het regime daar verdween?
Als ze eindelijk hun geloof eens opzij zetten misschien.
Oud 10 januari 2010, 23:37   #188
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Terreur, oorlogsmisdaden. Palestijnse kinderen als schild gebruiken. Hun huizen verwoesten, terwijl er nog kinderen inzitten. Ook snachts. Roadblocks, niet naar uw eigen huis mogen gaan, gemiddeld 170 dagen per jaar zijn er controles die op niks slaan. Zelfs als uw papieren in orde zijn moogt ge niet door. Het is een gevangenis in open lucht. Op grensgebieden in het wilde weg schieten op zogezegde indringers. Ze lijken er al aan gewoon en leven hun leven verder, like wtf. Airstrikes en helicopterstrikes. Random moorden, random afranselen, random martelen. Hun oorlogstuig van tijd tot tijd grondig testen op proefkonijnen.

Tzou kunnen dat ik het een en ander vergeet
Oud 10 januari 2010, 23:41   #189
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terreur, oorlogsmisdaden. Palestijnse kinderen als schild gebruiken. Hun huizen verwoesten, terwijl er nog kinderen inzitten. Ook snachts. Roadblocks, niet naar uw eigen huis mogen gaan, gemiddeld 170 dagen per jaar zijn er controles die op niks slaan. Zelfs als uw papieren in orde zijn moogt ge niet door. Het is een gevangenis in open lucht. Op grensgebieden in het wilde weg schieten op zogezegde indringers. Ze lijken er al aan gewoon en leven hun leven verder, like wtf. Airstrikes en helicopterstrikes. Random moorden, random afranselen, random martelen. Hun oorlogstuig van tijd tot tijd grondig testen op proefkonijnen.

Tzou kunnen dat ik het een en ander vergeet
Ge gaat mij toch niet vertellen dat de Palestijnen hun kinderen als schild gebruiken ?
Dat westerlingen dat doen ja.
Oud 10 januari 2010, 23:48   #190
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Nee, israelische soldaten gebruiken palestijnse kinderen als schild
Oud 10 januari 2010, 23:49   #191
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht

1. De beschietingen van Hamas waren gestopt. Dat geeft zelfs de woordvoerder van de Israëlische overheid toe:
http://www.youtube.com/watch?v=3CWFod4jYpo
http://www.youtube.com/watch?v=yIicE...eature=related
Er was een staak-het-vuren dat eenzijdig langs Israëlische kant geschonden is, met een aanval tegen Hamas-leden in november 2008.
Pas na de eenzijdige schending van het staak-het-vuren door Israël, herbegonnen de projectielaanvallen.

2. Sderot, Ashkelon en Ashdod zomaar Israëlische dorpen/steden noemen, is de geschiedenis geweld aandoen. Dit waren in 1948 Arabische dorpen. Sderot heette toen nog Najd, Ashkelon was Al-Majdal (een stad van 11.000 inwoners!), en Sderot Suqrir.
De bewoners zijn met militair geweld vermoord en verjaagd. Hun huizen vernield, en op de ruïnes van deze dorpen zijn de nieuwe steden en dorpen als Ashkelon, Sderot en Ashdod gebouwd. Vele vluchtelingen uit de Gazastrook komen uit deze dorpen. Zij beschieten dus niet zomaar Israëlische "burgers", maar de kolonisten die hun huizen vernield hebben en hun families vermoord en/of verjaagd.
Vergeet niet dat 80% van de inwoners van de Gaza-strook vluchtelingen uit het huidig Israëlisch gebied zijn.

3. Het is niet alleen voor de Arabieren ondenkbaar dat er in het Midden-Oosten een joodse staat komt, maar voor iedereen met enige kennis van de regio en de geschiedenis ervan. Palestina heeft altijd een joodse aanwezigheid gekend, maar kende helemaal geen joodse meerderheid (zie kaart in bijlage). Zij kende een moslimmeerderheid, met historische minderheden van joden, christenen, samaritanen, druzen,...
Zomaar een meerderheid wegdrukken, om een nieuwe joodse staat uit de grond te stampen, is een garantie op blijvende oorlog.
De enige uitweg, is de ontmanteling van de staat Israël en de creatie van één seculiere en democratische Palestijnse staat, met godsdienstvrijheid en gelijke rechten voor joden, moslims, christenen,... en recht op terugkeer van de vluchtelingen (zoals tal van VN-resoluties voorschrijven).
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Map_of_Jewish_settlements_in_Palestine_in_1947.png‎
Bekeken: 73
Grootte:  59,3 KB
ID: 62706  

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 10 januari 2010 om 23:50.
Oud 10 januari 2010, 23:53   #192
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, israelische soldaten gebruiken palestijnse kinderen als schild
Hebben ze dat nodig met hun wapenoverwicht ?
Verplichten ze echt die Palestijnse kinderen om met stenen naar hun soldaten te gaan gooien ?
Oud 10 januari 2010, 23:58   #193
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gebeurd idd enkel in een barbaars primitief land. Hie zou men terecht worden veroordeeld.

Laatst gewijzigd door Zeikstraal : 10 januari 2010 om 23:59.
Oud 11 januari 2010, 00:05   #194
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
2. Sderot, Ashkelon en Ashdod zomaar Israëlische dorpen/steden noemen, is de geschiedenis geweld aandoen. Dit waren in 1948 Arabische dorpen. Sderot heette toen nog Najd, Ashkelon was Al-Majdal (een stad van 11.000 inwoners!), en Sderot Suqrir.
Ja en Hondschote een Vlaams dorp.
Wat is uw punt ?
Oud 11 januari 2010, 00:09   #195
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gebeurd idd enkel in een barbaars primitief land. Hie zou men terecht worden veroordeeld.
Klopt als een zwerende vinger.
En wat was hier nu alweer uw antwoord op ?
Citaat:
Verplichten ze echt die Palestijnse kinderen om met stenen naar hun soldaten te gaan gooien ?
Oud 11 januari 2010, 00:19   #196
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en Hondschote een Vlaams dorp.
Wat is uw punt?
Als het u allemaal geen moer kan schelen, kan je ook naar een andere discussie vertrekken.
Oud 11 januari 2010, 00:22   #197
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als het u allemaal geen moer kan schelen, kan je ook naar een andere discussie vertrekken.
Volgens mij hebt ge één probleem.
Het grootste deel van de westerse wereld is even stom als ik.
Als het uw bedoeling is om ons van uw gelijk te overtuigen gaat ge moeten proberen om u naar ons niveau te verlagen.
Of ge kunt Mo ter hulp roepen.
Oud 11 januari 2010, 00:28   #198
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ge kunt Mo ter hulp roepen.
Het is bijzonder jammer maar tegelijkertijd typerend dat u naast de pot draait. U gaat niet in op feiten die gegeven worden, u hebt geen commentaar op kaarten, VN-resoluties, historische feiten, analyses. U zevert zomaar wat en dat is niet alleen een debat maar eigenlijk ook uzelf onwaardig.

Ik heb politics.be een tijd lang interessant gevonden omdat ik er ook van gedacht kon wisselen met mensen waar ik het niet mee eens was. Ik stel steeds vaker vast dat een groot aantal mensen - zoals u - zich hier gewoon interessant zit te maken zonder wat dan ook aan feiten, analyses, processen, historische kennis, politiek of geografisch inzicht of gefundeerde mening bij te dragen. Het is spijtig.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 00:29   #199
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wél he mijn beste,aangezien ze het hebben bewezen...

Hun wapenoverwicht maakt hun in het veld zélf nog altijd niet onkwetsbaar...

Citaat:
Tja,als die soldaten een eenheid begeleiden die nét een stel huizen van palestijnen met de grond hebben gelijkgemaakt kan je zulke reacties verwachten...

Trouwens,hebben de palestijnen soms joodse kinderen verplicht om tekeningen aan te brengen op de israelische bommen en granaten die er in de gazastrook werden gebruikt..???
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 00:34   #200
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Het grootste deel van de westerse wereld is even stom als ik.
...
U bent echter helem�*�*l niet stom.

U doet hoogstens af en toe alsof, en dat doet u dan zo overtuigend dat we kunnen stellen dat wat ik hier eerst beweerde daarmee meteen ook bewezen is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be