Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2010, 07:42   #181
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Wallonië is bezig met een inhaalmaneuver.
Oud 28 september 2013, 06:38   #182
Annete
Vreemdeling

Standaard Voorkomen is beter dan voor komen

Je kunt je opwinden over deze ongelijkheid in de verdeling in flitspalen. Je kunt je ook gelukkig prijzen met zo weinig flitspalen in Walonië. Voor mijn werk rijd ik door heel Europa met de auto, omdat ik vliegangst heb. Meestal rijd ik vanuit Rotterdam naar Brussel en dan via Luxemburg (voordelig tanken) naar Duitsland, Oostenrijk en Italië. Walonië is een stukje Europa waar je nog prettig kunt rijden, zonder dat ik mijn STIG heb ingeschakeld. Dit apparaat is voor de Vlamingen een legale radar detector of voor de Walen een détecteur de radar, ook de Duitse gemeenschap moet maar eens zoeken op 'Radarwarner'. Mijn voorstel is niet om in Walonië meer flitspalen te zetten, maar in Vlaanderen de onnodige te verwijderen. Het is niet zo dat alle flitspalen leiden tot minder verkeersdoden, maar is vooral een inkomstenbron voor de Gewestelijke of Federale overheid. Statisch gezien is het vaak een combinatie van alcohol- en druggebruik in combinatie met een hogere snelheid. Mensen die dagelijks op de baan zitten en nuchter zijn, zijn niet direct de oorzaak van deze getallen.

Laatst gewijzigd door Annete : 28 september 2013 om 06:42.
Annete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 06:50   #183
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annete Bekijk bericht
Je kunt je opwinden over deze ongelijkheid in de verdeling in flitspalen. Je kunt je ook gelukkig prijzen met zo weinig flitspalen in Walonië. Voor mijn werk rijd ik door heel Europa met de auto, omdat ik vliegangst heb. Meestal rijd ik vanuit Rotterdam naar Brussel en dan via Luxemburg (voordelig tanken) naar Duitsland, Oostenrijk en Italië. Walonië is een stukje Europa waar je nog prettig kunt rijden, zonder dat ik mijn STIG heb ingeschakeld. Dit apparaat is voor de Vlamingen een legale radar detector of voor de Walen een détecteur de radar, ook de Duitse gemeenschap moet maar eens zoeken op 'Radarwarner'. Mijn voorstel is niet om in Walonië meer flitspalen te zetten, maar in Vlaanderen de onnodige te verwijderen. Het is niet zo dat alle flitspalen leiden tot minder verkeersdoden, maar is vooral een inkomstenbron voor de Gewestelijke of Federale overheid. Statisch gezien is het vaak een combinatie van alcohol- en druggebruik in combinatie met een hogere snelheid. Mensen die dagelijks op de baan zitten en nuchter zijn, zijn niet direct de oorzaak van deze getallen.
Dat flitspalen en snelheidscontroles niet altijd dienen om de verkeersveiligheid te verhogen, daar is denk ik iedereen van overtuigd. Ook het feit dat ze op één traject meerdere controles willen uitvoeren is geen verhoging van de verkeersveiligheid.

Aanpassing van infrastructuur is efficiënter maar kost helaas meer. De keuze is dus vlug gemaakt.

Met aanpassing van infrastructuur bedoel ik dan helemaal niet de zoveelste hobbel, draai of bloembak op de weg. Met aanpassing bedoel ik wel degelijk ervoor zorgen dat zo weinig mogelijk zwakke weggebruikers in aanraking kunnen komen met auto's.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 06:58   #184
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik rijd met de regelmaat van de klok de E40 en andere race circuits en ik ben er zeker van dat de flitspalen die daar 'aanwezig' zijn nooit gewerkt hebben wat vrij merkbaar is aan de snelheden die sommigen (lees: er velen) daar weten te halen.

Soms zie je die 'racers' al wel eens vertragen en dan denk je wat is er nu aan de hand ... dat zijn diegenen met één of ander systeempje (Stig/Coyote) in de wagen dat dan melding maakt dat er in de buurt een werkende flitspaal staat Moesten verboden worden die toestellen + boete om er één in bezit te hebben.

In extremis maken flitspalen het inderdaad niet echt veiliger daar die racers in de veel gevallen zwaar op de rem gaan staan als ze er eentje opmerken, met alle gevolgen vandien.

Ik heb dat allemaal niet nodig daar ik mij aan de vooropgestelde snelheden hou, misschien is dat wel een vorm van discipline.

Di Rupo zoekt geld, veel geld! wel begin dan de buitenlanders PL, GB, D, NL, F ... die geen enkel probleem maken van snelheidsovertredingen te doen, ook de boetes aan huis te bezorgen of gelijk te ontvangen. (boter bij de vis zeg maar)

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 september 2013 om 06:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 07:03   #185
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik rijd met de regelmaat van de klok de E40 en andere race circuits en ik ben er zeker van dat de flitspalen die daar 'aanwezig' zijn nooit gewerkt hebben wat vrij merkbaar is aan de snelheden die sommigen (lees: er velen) daar weten te halen.

Soms zie je die 'racers' al wel eens vertragen en dan denk je wat is er nu aan de hand ... dat zijn diegenen met één of ander systeempje (Stig/Coyote) in de wagen dat dan melding maakt dat er in de buurt een werkende flitspaal staat Moesten verboden worden die toestellen + boete om er één in bezit te hebben.

In extremis maken flitspalen het inderdaad niet echt veiliger daar die racers in de veel gevallen zwaar op de rem gaan staan als ze er eentje opmerken, met alle gevolgen vandien.

Ik heb dat allemaal niet nodig daar ik mij aan de vooropgestelde snelheden hou, misschien is dat wel een vorm van discipline.

Di Rupo zoekt geld, veel geld! wel begin dan de buitenlanders PL, GB, D, NL, F ... die geen enkel probleem maken van snelheidsovertredingen te doen, ook de boetes aan huis te bezorgen of gelijk te ontvangen. (boter bij de vis zeg maar)
Wat vindt u van snelheidsbeperkingen omdat de aannemer een bepaald wegdek verkeerd aangelegd heeft?
In dit apenland komt de aannemer er goedkoop vanaf terwijl de automobilist beboet wordt. Gewoon de wereld op z'n kop.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 20:31   #186
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wanneer de laatste staatshervorming een feit is, gaan de verkeersboetes, uitgeschreven op Vlaams grondgebied naar de Vlaamse kas.

Als er van die 1300 flitspalen 1000 werken, zal dat een aardige € opbrengen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 28 september 2013 om 20:32.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 21:28   #187
Stingray
Banneling

Standaard

Voor de geïnteresseerden en degene die het risico willen nemen : de nieuwste generatie radardetectoren kunnen met een kleine wijziging helemaal niet meer opgespoord worden. Wel redelijk prijzig.

Ikzelf gebruik gewoon een coyote en dat volstaat voor mij.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 21:29   #188
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wanneer de laatste staatshervorming een feit is, gaan de verkeersboetes, uitgeschreven op Vlaams grondgebied naar de Vlaamse kas.

Als er van die 1300 flitspalen 1000 werken, zal dat een aardige € opbrengen.
reden temeer waarom een coyote of gelijkaardig systeem onontbeerlijk geworden is om je te beschermen tegen deze legale vorm van diefstal.
Oud 28 september 2013, 21:32   #189
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Voor de geïnteresseerden en degene die het risico willen nemen : de nieuwste generatie radardetectoren kunnen met een kleine wijziging helemaal niet meer opgespoord worden. Wel redelijk prijzig.

Ikzelf gebruik gewoon een coyote en dat volstaat voor mij.
Ik gebruik een snelheidsregelaar, standaard in de meeste auto's.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2013, 22:09   #190
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nee dat volstaat niet. Als een snelheidslimiet wijzigt en je hebt het niet gezien ben je de pineut.
Oud 29 september 2013, 09:03   #191
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Nee dat volstaat niet. Als een snelheidslimiet wijzigt en je hebt het niet gezien ben je de pineut.
Dan hoor je niet achter een stuur te zitten, als je dat niet opmerkt.
Rij jij misschien altijd gas/planché?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 september 2013 om 09:03.
Oud 29 september 2013, 09:05   #192
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lap de beperkingen aan mijn laars.
Als ik een boete binnenkrijg zoek ik een manier om te protesteren, is die er niet betaal ik de boete.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 09:08   #193
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik lap de beperkingen aan mijn laars.
Als ik een boete binnenkrijg zoek ik een manier om te protesteren, is die er niet betaal ik de boete.
Is dat op termijn geen dure grap?
Oud 29 september 2013, 09:09   #194
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat op termijn geen dure grap?
Valt mee.

Ik gebruik voor verplaatsingen met een hogere pakkans een Coyote.
Die heb je snel terugverdient.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 10:31   #195
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Eerste maand is zo een Coyote gratis dacht ik, daarna kan je beginnen betalen. Geen idee wat men ervoor vraagt voor het abonnement.
Weg met die handel!
Oud 29 september 2013, 13:12   #196
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hoor je niet achter een stuur te zitten, als je dat niet opmerkt.
Rij jij misschien altijd gas/planché?
Natuurlijk

(domme vraag, dom antwoord)
Oud 29 september 2013, 13:13   #197
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Eerste maand is zo een Coyote gratis dacht ik, daarna kan je beginnen betalen. Geen idee wat men ervoor vraagt voor het abonnement.
Weg met die handel!
Er is geen enkele reden om dat te verbieden, tot spijt van wie het benijdt.
Oud 29 september 2013, 13:43   #198
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Beste Henri 1
Iedereen heeft wel over van alles en nog wat een mening. Dat vind ik tof.

Een mening over van alles en nog wat vormen gebeurt bij iedere persoon op basis van “basis visie”.
Ik deel uw mening niet dat Vlaanderen met flitspalen zijn bevolking wil “financieel uitzuigen” en dat Walloniê dit niet wil doen bij hun bevolking.
Om uw visie te bediscuteren , moet ik naar uw basis visie.
Even globaal bekijken.
- In Vlaanderen betaalt men geen radio en tv taks meer, in Wallonie wel nog
- In Vlaanderen krijgt de bevolking ( alles de mogelijk er is) job korting op hun belastingen, in Wallinie niet
- In Vlaanderen krijgen we van onze belastingen een zorgverzekering terug, in Wallonië niet
- Vlaanderen zou graag staatshervorming hebben, om de belastingen hier te doen dalen. Wallonië wenst de hoge belastingdruk te behouden
- Mocht er een wegenvignet komen, zou Vlaanderen graag voor zijn bevolking de wegenbelasting afschaffen. Walloniê niet.
- Vlaanderen had graag gratis hospitalisatie gegeven aan zijn bevolking om zo wat belastingen terug te geven. Wallonië heeft dat tegen gehouden en een belangenconflict ingeroepen

Wat was uw stelling alweer?
In Wallonië krijgt men geen gratis gedeelte elektriciteit!
In Wallonië betaalt men radiotaks in de auto.
In Wallonië betaalt men taks op aanhangwagens (ook minder dan 750 Kg)
In Wallonië betaalt men meer successierechten.
In Wallonië betaalt men meer kadastraal inkomen........
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 13:49   #199
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
In Wallonië krijgt men geen gratis gedeelte elektriciteit!
In Wallonië betaalt men radiotaks in de auto.
In Wallonië betaalt men taks op aanhangwagens (ook minder dan 750 Kg)
In Wallonië betaalt men meer successierechten.
In Wallonië betaalt men meer kadastraal inkomen........
Met ons (Vlaams) geld.

Misschien is er daarvoor zo'n geldstroom naar het zuiden nodig, dus onrechtstreeks betaalt de Vlaming dat.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 14:16   #200
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent écht een modelburger, niet?
Zelfs als er ook maar tien procent waar is van alles wat je hier uitkraamt...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be