![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() 1322 flitspalen in Vlaanderen, 7 in Wallonie
In Vlaanderen staan 1322 “werkende” flitspalen. In Wallonië staan er 7 die nog geen enkele boete heeft opgeleverd. Er is nog geen politieagent aangesteld om de boetes te verwerken!!!!!!!! Wel is er weer een geldstroom van Vlaanderen naar Wallonie. Wat denk u ervan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() nogmaals het bewijs dat Vlaanderen een wingewest is van België (cq Franstalige partijen)
Laatst gewijzigd door Shadowke : 6 januari 2010 om 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe dat vertaald wordt in ongelukken met dodelijke afloop.
Wedden dat de verschillen niet eens zo groot zijn tussen beide landsdelen ? In dienst van onze veiligheid ? Laat me niet lachen. Puur poen pakken. Onze veiligheid zal ze worst wezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik woon er reeds 25 jaar en er vielen al zeker 3 doden en 5 zwaargewonden. Tot er een flitspaal stond ..................... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Mobiliteit wordt toch beheerd door de Vlaamse Regering ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Wanneer de inkomsten van de boetes zouden gaan naar het Gewest waar de boete is uitgeschreven, zou er geen probleem zijn. Maar onder deze omstandigheden is dit gewoonweg schandalig inderdaad.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Waals gewest vindt het maar niets om zijn inwoners uit te zuigen en uit te buiten door onfaire inkomsten door het gebruik van flitspalen. U zou dus eerder het Vloms Gewest moeten hekelen dat zij dat in tegenstelling tot Wallonië wel doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij gebruiken hun verstand en zitten niet constant met hun blik naast de weg om te zien of er geen flitspaal staat ? Trouwens, die flitspaal hypothese houdt geen slag want tegenwoordig heeft haast iedereen GPS met waarschuwing voor flitspalen. Wat was uw punt alweer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het kan natuurlijk zijn dat ze niet werken,..maar in Vlaanderen werkt er ook maar 1/30 en gelukkig maar. Het probleem is dat je niet weet welke werken en welke niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is da ni het doel van zo'n paal?
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Zo voert men geen discussie. Mensen die uw redenering niet volgen onmiddelijk beschuldigen van onwetendheid is een drogredenering, bedoeld om hen belachelijk te maken en zo uit de discussie te zetten, zodat enkel uw standpunten overblijven.
Flitspalen zijn een goede zaak voor de veiligheid, maar de meeste mensen willen dat pas snappen als ze zelf in een ongeluk terecht komen, of hun kind.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de theorie. Maar waarom staan "Belgische" flitspalen dan meestal op plekken waar wel redelijk veilig snelheid gehaald kan worden , zelfs door de grootste debiel met een gaspedaal onder zijn voet, en niet op de plekken waar het echt gevaarlijk is?
We gaan even de roodlicht flitsers er buiten laten, om het gegeven niet compleet te verkrachten. Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() De cijfers kloppen niet. Het moet zijn : Vlaanderen heeft 30 flitspalen op de autosnelwegen, Wallonië 7 waarvan er niet één werkt.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in Wallonië staan geen palen en wordt U ook niet gewaarschuwd. Ook daar dalen de ongevalcijfers. Dus het hele voordeel schuiven op de flitspalen is totale onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Vlaanderen heeft wel geld voor flitspalen maar geen geld om lijnen te trekken op een brede drukke weg (4 rijvakken, 2 parkeerstroken en 2 fietspaden die enkel gescheiden zijn door witte lijnen) waar 4 maanden geleden een nieuwe laag gelegd werd.
Verkeersveiligheid????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de frankofonen verantwoordelijker rijden dan Vlamingen, dan krijgen ze van mij de meest hartelijke felisitasies. En stel ik met u vast dat we eigenlijk twee landen zijn, met elk onze eigen kultuur. Blijft enkel nog het probleem waarom de frankofonen meer dan 70 prosent van het boetefonds wegsnoepen, terwijl ze er minder dan 30 prosent instoppen ? (en terwijl we akkoord waren dat ze verantwoordelijker rijden ...). Wat was ons punt alweer? Ah ja ! Dit was het. Een zoveelste transfert die weer boven water komt. Waar ik me geen zorgen over maak: ze plaatsen een paar flitspalen; dat kost nogal wat geld, maar dan .... doen ze er niks mee. Dat is toch een rare zaak in een land waar men verantwoordelijk rijdt .... post skrotum: een paar maanden geleden las ik in de gazet dat de meest flitsende flitspaal van Vlaanderen in Gent zou staan. Aan de sijfers te zien, zou iedere Gentenaar daar al drie keren geflitst zijn .... maar toch blijft men daar zo snel rijden, en door het rode licht rijden .... èn ongevallen veroorzaken .... Ja, daar kan de Schoofzak niet aan uit. Iemand wel ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Meer nog, bij de berichtgeving rond die flitspalenkwestie stonden wel degelijk duidelijke cijfers wat betreft ongevallen door overdreven snelheid. Het zal je niet verbazen dat die in Wallonië hoger liggen. Omdat er minder flitspalen staan. Je argument ivm GPS houdt slechts voor een deel steek: je zou de neiging hebben om tussen de flitspalen in terug snel te gaan rijden tot je GPS een melding geeft, en dat klopt deels. Maar ondertussen staan er al zo veel in Vlaanderen dat dat bijna alsmaar moeilijker wordt op secundaire wegen.
![]() |