![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het Allerlaatste Nieuws, 3 februari 2035: "Drietal al 25 jaar vrijwillig in de cel"
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah nee, ge hebt er niks van begrepen. Als nep-homo vlieg ik bij een dame.
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beschouw de 4 mogelijke posities van de klok als ofwel "actief" ofwel "passief": 12u & 9u zijn actief; 6u en 3u zijn passief. De afspraak is dat elke pbeër slecht éénmaal de klok van actief naar passief (dus van 12 naar 3 of 9 naar 6) mag verzetten, dus de eerste keer-ie naar binnengaat en de klok actief staat. Als-ie daarna nog eens binnenmoet, laat die de stand ongewijzigd (dus van 12 naar 9 of 6 naar 3 of omgekeerd). Vooraf wordt één speciale pbeër (ik stel me kandidaat) aangewezen. Deze speciale pbeër (noem het de opper-pbeër) heeft als enige het recht de klok van passief naar actief te zetten (dus 3-->12 of 6-->9); elke keer als deze opper-pbeër naar binnen moet, zal-ie vaststellen dat de klok nog steeds actief staat (in welk geval er geen pbeër is geweest die er niet al was geweest) of passief staat (in welk geval een pbeër die nog niet binnen was geweest de klok passief heeft gezet). Deze opper-pbeër, voor wie ik me dus nederig als kandidaat aanbiedt, moet dan enkel tellen hoeveel keer de klok passief staat telkens als hij naar binnen is geweest. Zodra hij 97 (98-1) keer heeft gemerkt dat de klok passief is gezet, is-ie zeker dat iedereen minstens één keer is binnengeweest. Firestone, met u wil ik wel in een cel zitten (met stappelbed uiteraard) ![]()
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had iets minder subtiels, met de minutenwijzer. Ik wil dan wel het bed beneden!
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
hmmmmmmmmmmmmmmallé dan
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 11 januari 2010 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allé dan:
Degene die drank in zijn onderbroek verstopt heeft (dronkie dus) Degene die zijn gsm in zijn kous gestoken heeft (om pizza te bellen ![]() En degene die kaarten in de zool van zijn schoen gestoken heeft... En bentje: wat is heb probleem met dat ik een vrouw ben?
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 98 pbeërs worden genummerd van 1 tot 98.
Bedoeling is dat nummer 1 de minutenwijzer op 1/2 minuut instelt, nummer 2 op 1 minuut als de minutenwijzer op 1/2 staat, nummer 3 op 1.5 minuten als de minutenwijzer op 1 staat, enz ... Wanneer nummer 98 de minutenwijzer op 48.5 minuten vindt weet hij dus dat al de anderen gepasseerd zijn. Probleem is het opstarten van het proces, want ze weten niet hoe de minutenwijzer bij het begin staat. Stel dat de minutenwijzer bij het begin op 25 minuten staat, en nummer 51 komt binnen, hoe kan hij dan weten dat hij de minutenwijzer nog niet mag verzetten? Daarom moet het systeem aangepast worden. De eerste keer dat iemand de kamer ingaat moet hij/zij de minutenwijzer op 55 instellen (of op 55 laten staan). Nummer 1 zal dan de minutenwijzer op 1/2 minuut instellen telkens wanneer hij de minutenwijzer op 55 vindt. Hierdoor zal het proces wel een aantal keren heropgestart worden, maar hé, na een tijdje komen ze wel levend de gevangenis uit. Jouw oplossing vind ik beter.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 11 januari 2010 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een gevang met 98% wiskundigen wordt door mij binnen de 2 uur volledig uitgemoord
![]()
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() met xenophon ... samen poëzie reciteren van Vlaamse schrijvers met homofiele nijgingen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nog een raadseltje:
Iedereen zit een aparte cel. Er zijn geen spiegels en één maal per dag zien we elkaar bij het middagmaal maar communicatie is niet toegelaten. Op een bepaalde morgen krijg je volgende boodschap: een (onbekend) aantal gevangenen (laat ons dat aantal n noemen, n is minstens 1) hebben een zwarte stip op hun voorhoofd. Wie zeker weet dat hij/zij een stip op zijn/haar voorhoofd heeft mag naar buiten. Na hoeveel dagen zullen de mensen met stip weg zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat van die schoenen is anders wel al eens gelukt ![]()
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat van die gsm ook en dat van die drank nog meer.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat van die minutenwijzer had ik zo bedacht: De allereerste zet 'm op 0. Daarnaast krijgt iedereen de opdracht dat hij of zij maar één keer de minutenwijzer een halve minuut mag verzetten. Zodra de wijzer exact op 48,5 staat is iedereen minstens één keer aan de beurt geweest. In jouw opgave moet wél bekend zijn wie als eerste naar binnen gaat want anders klopt jouw 55-stelling ook niet. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 11 januari 2010 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie verzetten de klok niet precies 3 uur, maar wel 29,991667 of 30,008333 uur.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 11 januari 2010 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |