Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2010, 20:34   #181
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat is er fascistisch aan het Duitse federalisme?
Voor Hollandse zionistische liberalen is alles wat hun niet aanstaat gelijk aan Hitler, antisemitisme,...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 20:36   #182
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
1) Het woord aansluiting (Anschluss).
2) Het woord rijk (Reich).
3) Vlamingen maken geen deel uit van de Duitse natie.
Punt 3: het zullen de Vlamingen zijn die daar over beslissen. Nu ik geef de grootste kans toch op een onafhankelijk Vlaanderen, op die voorwaarde dat we eindelijk eens een deftige Europese structuur daar boven hebben. Een Europees Reich in feite.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 21:16   #183
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Jij bent voor de aansluiting (Anschluss) aan Nederland.
2) België noemt zich ook een rijk. Nederland ook.
3) Ooit gehoord van het Heilig Roomse Rijk der Duitse natie?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 21:40   #184
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Voor Hollandse zionistische liberalen is alles wat hun niet aanstaat gelijk aan Hitler, antisemitisme,...
Alleen onder extreem rechtse lieden zoals jijzelf bestaat er animo om Vlaanderen deel uit te laten maken van Duitsland. Dat is de realiteit jongen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 21:43   #185
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommigen gaan er vanuit dat na de splitsing van België Wallonië bij Frankrijk zal worden gevoegd en Vlaanderen bij Nederland. Echter er is nog een derde buurland...

Het idee van Vlaanderen binnen Duitsland is trouwens niet nieuw. Wat zouden jullie ervan vinden ?

Duitsers zijn een stuk pro-Europeser dan de Hollanders, veel minder anglosaksich en zionistisch ook, daartegenover staat dan weer dat Hollanders dezelfde taal spreken en cultureel staat Vlaanderen en Holland ook dichter bij elkaar.

Vlaanderen zou natuurlijk ook een onafhankelijke staat kunnen worden. Iets wat meer en meer mijn voorkeur wegdraagt. Al zou ik het niet erg vinden om deel uit te maken van Duitsland ook...
Aansluiten bij Duitsland betekent dat we alweer een taalprobleem op onze nek krijgen. Ik heb niets tegen wat meer Britse invloed en nog minder tegen het zionisme.
Laten we alvast maar beginnen met te hopen dat hetgeen nu aan het gebeuren is uiteindelijk een staatshervorming zal opleveren die in la Belgique de staatkundige waarden en prioriteiten op hun kop zetten. Dus het totstandkomen van volwaardige deelstaten met een maximale beleidsbevoegdheid en budgettair-fiscale autonomie. Dat zou reeds heel wat zijn. Dat zal reeds moeilijk genoeg zijn om te bereiken. Want de Franstaligen zullen hun hielen in de grond zetten. De Vlaamse Belgicisten zullen er ook niet voor terugschrikken om geniepig te saboteren, bang dat Vlaanderen meer zichzelf zou kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door quercus : 29 juni 2010 om 21:44.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 21:44   #186
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Punt 3: het zullen de Vlamingen zijn die daar over beslissen. Nu ik geef de grootste kans toch op een onafhankelijk Vlaanderen, op die voorwaarde dat we eindelijk eens een deftige Europese structuur daar boven hebben. Een Europees Reich in feite.
Ik denk niet dat iemand in Vlaanderen op jouw idee zit te wachten.
Oud 29 juni 2010, 21:47   #187
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja.. als Adolfke niet zo flipte 60 jaar geleden en het gelaten waar het was (niet aanvallen van england en de ussr) alsook zich van de joden genocide onthouden dan hadden we nu ondertussen een machtig rijk kunnen hebben. Allez een andere aanpak had ons waarschijnlijk vroeger op de kaart gezet als wereldmacht maar we hadden ondanks alles niet gespaard gebleven van de huidige perikelen. De gevolgen waren zelfde geweest maar de uitwerking zou anders verlopen meer niet.
Maar ja: toen, nu en in de toekomst kijken we altijd terug met had het maar zus of zo geweest dan was het nu misschien niet zo een boeltje...
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 21:51   #188
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1) Jij bent voor de aansluiting (Anschluss) aan Nederland.
2) België noemt zich ook een rijk. Nederland ook.
3) Ooit gehoord van het Heilig Roomse Rijk der Duitse natie?
1) Dat is een compleet andere situatie. Ik pleit niet wegens etnische redenen voor een vereniging van Vlaanderen en Nederland. Bovendien is het volgens de Herdiaanse definitie van een natie beargumenteerbaar dat Nederlanders en Vlamingen 1 natie zijn. Duitsers zijn een andere natie.
2) Jij weet donders goed dat Duitsland en rijk in 1 zin noemen onmiddelijk een vergelijking met de Tweede Wereldoorlog mogelijk maakt.
3) Het Heilige Roomse Rijk bestond niet meer toen moderne naties en staten ontstonden. Daarnaast was het slechts een confederatie waar tal van niet-Duitssprekende gebieden deel van uitmaakten.
Oud 30 juni 2010, 00:17   #189
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Wat is er fascistisch aan een Duits woord?
2. Wat is er fascistisch aan een Duits woord?
3. Wat is er fascistisch aan de Duitse natie?

Waarom zijn er anno 2010 nog mensen die Duitsland en fascisme als synoniemen aanzien? Duitsland is een fantastisch land met een immens rijke culturele geschiedenis.
Ik zou geen aansluiting bij Duitsland willen, omdat wij geen Duitsers zijn. Maar waarom dat eeuwige geleuter over de Tweede Wereldoorlog telkens als het woord Duitsland ter sprake komt? Is het na 65 jaar niet stilaan tijd om je te realiseren dat Adolf dood is, dat het naziregime weg is, en dat er geen Duitse bezetting meer is? Waarschijnlijk ben je zelf geboren na de Tweede Wereldoorlog, maar toch vind je het nodig om Duitsland voor eeuwig te gaan vereenzelvigen met het nazi-regime. Kleingeestig, vind ik dat.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 02:04   #190
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het is nog simpeler. Nederlanders en Vlamingen hebben een Angelsaksische cultuur. Duitsland heeft een Europees-continentale cultuur. Een eenwording zou als enige gemeenschappelijke factor het ras hebben.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 08:03   #191
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...) Bovendien is het volgens de Herdiaanse definitie van een natie beargumenteerbaar dat Nederlanders en Vlamingen 1 natie zijn. (...)
In het internationaal recht kent men het begrip 'natiestaat'. Volgens dit begrip wordt Nederland ook wel als een 'halve natiestaat' beschouwd, omdat de Vlamingen taalkundig, historisch en cultureel met de Nederlanders verbonden zijn.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 08:15   #192
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen onder extreem rechtse lieden zoals jijzelf bestaat er animo om Vlaanderen deel uit te laten maken van Duitsland. Dat is de realiteit jongen.
Max van Dietschland is zelfs het enige exemplaar van dat soortje waar ik ooit mee in aanraking gekomen ben, en het is dan nog maar een forum-aanraking. Minister van Agitatie zou Vlaanderen voor driekwart of zo bij Frankrijk willen inlijven.

Rariteitenkabinet.
Oud 30 juni 2010, 08:25   #193
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
2) Jij weet donders goed dat Duitsland en rijk in 1 zin noemen onmiddelijk een vergelijking met de Tweede Wereldoorlog mogelijk maakt.
3) Het Heilige Roomse Rijk bestond niet meer toen moderne naties en staten ontstonden. Daarnaast was het slechts een confederatie waar tal van niet-Duitssprekende gebieden deel van uitmaakten.
Toen Bismarck na de Frans-Pruisische oorlog (1870) in Parijs het tweede "Reich" uitriep, was dat eigenlijk een historische leugen. Hij wekte de indruk, terug te willen naar het Heilig Roomse Rijk, terwijl hij eigenlijk een sterk centralisme voorstond, en er vele gebieden niet bij wilde, zelfs niet Duitstalig Oostenrijk. Imperialistisch was zijn "Reich" natuurlijk wel, maar de veroveringsdrang werd getemperd door Realpolitik.

Toen Hitler zijn derde rijk uitriep, verviel ook dat laatste, en was er alleen nog sprake van niets ontziende veroveringswoede.

Na deze drie stadia heeft het woord "Reich" driemaal een bijklank die het Nederlandse "rijk" in een niet-Duitse context gebruikt, niet heeft. De goede vertaling luidt in het Duits niet "Reich" maar "Staat", een enkele keer ook "Königreich".
Oud 30 juni 2010, 08:29   #194
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

"Reich" heeft dus wel degelijk vooral een nazi-bijklank, want het derde Rijk was voorlopig het laatste "Reich" op Duitse bodem.

Al blijft het ingewikkeld. Zo heb ik nooit gesnapt waarom de BRD een Bundesbahn, en de DDR een Reichsbahn had.
Oud 30 juni 2010, 09:55   #195
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
1. Wat is er fascistisch aan een Duits woord?
2. Wat is er fascistisch aan een Duits woord?
3. Wat is er fascistisch aan de Duitse natie?

Waarom zijn er anno 2010 nog mensen die Duitsland en fascisme als synoniemen aanzien? Duitsland is een fantastisch land met een immens rijke culturele geschiedenis.
Ik zou geen aansluiting bij Duitsland willen, omdat wij geen Duitsers zijn. Maar waarom dat eeuwige geleuter over de Tweede Wereldoorlog telkens als het woord Duitsland ter sprake komt? Is het na 65 jaar niet stilaan tijd om je te realiseren dat Adolf dood is, dat het naziregime weg is, en dat er geen Duitse bezetting meer is? Waarschijnlijk ben je zelf geboren na de Tweede Wereldoorlog, maar toch vind je het nodig om Duitsland voor eeuwig te gaan vereenzelvigen met het nazi-regime. Kleingeestig, vind ik dat.
Je snapt duidelijk mijn post niet. Dit schreef Kallikles:

Citaat:
Persoonlijk pleit ik al jaren onomwonden voor de aansluiting van de Freistaat Flandern bij het federale Rijk der Duitse natie.
1) Hij heeft het dus over een aansluiting (Anschluss) van Vlaanderen (in het Duits geschreven).
2) Bij het federale Rijk (let op de hoofdletter en het duitse woord 'Reich')
3) Der Duitse natie. Vlamingen zijn geen Duitsers.

Daarom vind ik zijn post fascistisch.
Oud 30 juni 2010, 10:10   #196
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
x2

Ik heb niets tegen het huidige Duitsland. Ik kom er heel graag. Vriendelijke en sympathieke mensen met wie ik persoonlijk bevriend ben.
Oud 30 juni 2010, 10:11   #197
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
In het internationaal recht kent men het begrip 'natiestaat'. Volgens dit begrip wordt Nederland ook wel als een 'halve natiestaat' beschouwd, omdat de Vlamingen taalkundig, historisch en cultureel met de Nederlanders verbonden zijn.
Onzin, ik snap niet waar U dergelijk bizarre uitspraken blijft halen.......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 10:13   #198
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Onzin, ik snap niet waar U dergelijk bizarre uitspraken blijft halen.......
Uit het internationaal recht.
Oud 30 juni 2010, 10:14   #199
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nee, het is nog simpeler. Nederlanders en Vlamingen hebben een Angelsaksische cultuur. Duitsland heeft een Europees-continentale cultuur. Een eenwording zou als enige gemeenschappelijke factor het ras hebben.
Vlaanderen heeft een cultuur die veel meer bij het zuiden en het continent aansluit dan bij de angelsaksische.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 10:35   #200
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Uit het internationaal recht.
Uit het Evangelie dus ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be