![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: laat ons, om profiteurs te ontmoedigen, het eeuwigdurend dopgeld afschaffen | |||
ja inderdaad, afschaffen maar |
![]() ![]() ![]() |
26 | 28,26% |
nee, helemaal niet afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
27 | 29,35% |
beperken in tijd, maar hogere uitkeringen. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 26,09% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
15 | 16,30% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als misdadiger komen enkel bankiers en politici nog aan hun trekken, maar daar moet je diploma's voor hebben, dus een heleboel mensen komen daar niet voor in aanmerking... ![]() Slechte tijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En voor alle anderen een onvoorwaardelijk basisinkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik ken verschillende mensen, die wel willen, maar absoluut niet aan de bak komen. Wat niet wil zeggen dat ik er niet meer ken die onmiddellijk werk zouden vinden indien ze zouden willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zeker geen officieel... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken anderzijds wel mensen die al jaren lang in het zwart werken. En die ook een officiële job hebben. Verschillende politieagenten onderandere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel de spread tussen de minimumlonen en de sociale uitkeringen moet zijn is dan weer een andere discussie. Uiteindelijk kan er niet meer verdeeld worden, dan dat er wordt geproduceerd. Maar hij is in elk geval te klein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, geniet ervan.
Maar ik bedoelde eigenlijk, dat je verwacht van mensen dat ze eender welke job voor eender welke verloning aannemen, dat dit eigenlijk niet realistisch is. Ik was ook zo eens werkloos, en de RVA bood me een job aan als visfileerder snachts in de vismijn van Oostende. Mijn enige ervaring op dat gebied was dat ik soms al eens sardienen uit blik eet op de boterham met mayonaise en citroensap. Om maar te zwijgen van 300 + kilometer die ik dan alle dagen moest rijden. Het moet toch nog enigszins realistisch blijven denk je niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een job als taxichauffeur bevoorbeeld... Men is uiteindelijk niet verplicht van gans zijn leven op dezelfde job te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is objectief bekeken onmogelijk om te profiteren op een sociale uitkering of die vanuit de Mutualiteit komt of vanuit de werkloosheid. De enigen waar ik een uitzondering voor wil maken zijn diegene die op een uitkering teren en die in't zwart zelfstandig bezig zijn; doch dat wil zeggen dat die mensen inkomensgewijs bij de bovenste sociale ladder zitten en niet langer tot de zuivere uitkeringstrekkers horen. Je kan niet profiteren van een minimumloon!
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, in de werkloosheidsval ben je inderdaad nog beter af met een uitkering van 20% onder de armoededrempel dan met een minimumloon van 30% eronder netto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de hangmat liggen met een bonus boven hola, je zou gek zijn om het te weigeren. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht van niet. En ik dacht ook dat je geen serieuze gesprekspartner bent aangezien je bekentenis alleen op de zenuwen te wil werken . Dat heet trolloolo in forum termen. Je kan het me in elk geval niet meer kwalijk nemen dat ik jouw berichten aan mijn adres niet meer au-serieux neem en dus niet meer beantwoord. De limiet is al ruim overschreden dank zij jouw ongeremd gebruik van het scheldwoordenboekrepertoire. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mission accomplished? Citaat:
Dat kan ik van jou niet zeggen. Als ik iemand van een persoonlijke aanval beschuldig, dan kan ik het hard maken.
![]() |
![]() |