Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: laat ons, om profiteurs te ontmoedigen, het eeuwigdurend dopgeld afschaffen
ja inderdaad, afschaffen maar 26 28,26%
nee, helemaal niet afschaffen 27 29,35%
beperken in tijd, maar hogere uitkeringen. 24 26,09%
anders 15 16,30%
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2012, 23:34   #181
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hangt wel van de motivatie af. Hij kan gemotiveerd zijn om te gaan werken aan een maandloon van bvb minstens 5000/€ en dan nog in een job die hem 100% aanstaat, of hij kan gemotiveerd om te gaan werken aan eender welk loon, in eender welke job. Dit is wel een wereld van verschil. En kan mij toch moeilijk inbeelden, dat hij in het tweede geval geen werk zou vinden.
Ik ben blij dat je weet dat het probleem dus bij u zit.
Oud 15 maart 2012, 00:14   #182
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jamaarja na zoveel jaren ben je dat wel gewoon hé.

Nu niet voor het één of het ander, we kunnen allen werkloos worden.
En als je op uw 50 of zo werkloos word en er is geen opvang zie ik toch niet altijd een oplossing.
Op oudere leeftijd nog gaan pikken en weglopen voor de politie gaat soms ook niet zo goed meer hé.

Of is het soms de bedoeling dat het euthanasie busje komt langsrijden?

Soms heb ik die indruk, dat men gewoon wil opruimen.
Ja, en w�*t gaan pikken hé ? Mensen bewaren geen geld meer in huis, ze lopen allemaal met die stomme kredietkaarten rond, in banken ligt nog amper geld...Vroeger kon een hopeloze man altijd nog een bank overvallen, vandaag moet hij zich tevreden stellen met de kruidenier van op de hoek, en voor hetzelfde risico...
Als misdadiger komen enkel bankiers en politici nog aan hun trekken, maar daar moet je diploma's voor hebben, dus een heleboel mensen komen daar niet voor in aanmerking...
Slechte tijden...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 00:16   #183
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
NIEUW ONTWERP VAN DE N-VA: 1 maand uitkering per gewerkt jaar! Een zeeeeeer goede oplossing !
En daarna ? De kogel ?
Oud 15 maart 2012, 00:17   #184
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Och kom. Het systeem bereikt zijn pijngrens, als er geen noemenswaardig financieel verschil meer is tussen in het systeem terechtkomen, en tussen zich krom werken, en blauw betalen, voor degenen die in het systeem terecht komen.
Het probleem is gewoon dat het verschil tussen de sociale uitkeringen en de netto minimumlonen te klein is.
Je hebt groot gelijk...Het is daarom dat de minimumlonen moeten verdriedubbeld worden.
En voor alle anderen een onvoorwaardelijk basisinkomen.
Oud 15 maart 2012, 00:22   #185
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zolang er mensen zijn die zich zo zwaar bij de lurven laten pakken dat zij denken dat mensen aan een minimum uitkering profiteren zullen er mensen zijn die lustig voort profiteren. Het profitariaat bevindt zich immers bovenaan de sociale ladder, daar zitten mensen die profiteren van de werkende bevolking.
Dat is de harde waarheid, die men zo moeilijk gelooft...De grootste parasieten wentelen hun schuld af op hun slachtoffers. Degenen die nog werk hebben krijgen de doppers en leefloners voorgeschoteld om hun frustratie op uit te werken door de échte profiteurs, de rijke uitbuiters...
Oud 15 maart 2012, 01:50   #186
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je hebt groot gelijk...Het is daarom dat de minimumlonen moeten verdriedubbeld worden.
Na belastingen is dat terug verdrieminderd.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 08:22   #187
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt wel van de motivatie af. Hij kan gemotiveerd zijn om te gaan werken aan een maandloon van bvb minstens 5000/€ en dan nog in een job die hem 100% aanstaat, of hij kan gemotiveerd om te gaan werken aan eender welk loon, in eender welke job. Dit is wel een wereld van verschil. En kan mij toch moeilijk inbeelden, dat hij in het tweede geval geen werk zou vinden.
Ik wel...

Ik ken verschillende mensen, die wel willen, maar absoluut niet aan de bak komen.

Wat niet wil zeggen dat ik er niet meer ken die onmiddellijk werk zouden vinden indien ze zouden willen.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 08:23   #188
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is de harde waarheid, die men zo moeilijk gelooft...De grootste parasieten wentelen hun schuld af op hun slachtoffers. Degenen die nog werk hebben krijgen de doppers en leefloners voorgeschoteld om hun frustratie op uit te werken door de échte profiteurs, de rijke uitbuiters...
Als je meer onder de mensen zou komen dan zou je zien hoeveel mensen geen werk willen hebben...
En zeker geen officieel...
Oud 15 maart 2012, 11:47   #189
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Als je meer onder de mensen zou komen dan zou je zien hoeveel mensen geen werk willen hebben...
En zeker geen officieel...
De meeste werklozen die ik ken zoeken wél werk. En wentelen zich zeker niet met welgenoegen in hun werkloosheid. Misschien vertoeven wij niet in dezelfde kringen ?
Ik ken anderzijds wel mensen die al jaren lang in het zwart werken. En die ook een officiële job hebben. Verschillende politieagenten onderandere.
Oud 15 maart 2012, 13:06   #190
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben blij dat je weet dat het probleem dus bij u zit.
Och, ben al lang op pensioen
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 13:12   #191
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel de spread tussen de minimumlonen en de sociale uitkeringen moet zijn is dan weer een andere discussie. Uiteindelijk kan er niet meer verdeeld worden, dan dat er wordt geproduceerd. Maar hij is in elk geval te klein.
Oud 15 maart 2012, 14:04   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, ben al lang op pensioen
Ah ok, geniet ervan.

Maar ik bedoelde eigenlijk, dat je verwacht van mensen dat ze eender welke job voor eender welke verloning aannemen, dat dit eigenlijk niet realistisch is.

Ik was ook zo eens werkloos, en de RVA bood me een job aan als visfileerder snachts in de vismijn van Oostende.

Mijn enige ervaring op dat gebied was dat ik soms al eens sardienen uit blik eet op de boterham met mayonaise en citroensap. Om maar te zwijgen van 300 + kilometer die ik dan alle dagen moest rijden.

Het moet toch nog enigszins realistisch blijven denk je niet?
Oud 15 maart 2012, 17:28   #193
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah ok, geniet ervan.

Maar ik bedoelde eigenlijk, dat je verwacht van mensen dat ze eender welke job voor eender welke verloning aannemen, dat dit eigenlijk niet realistisch is.

Ik was ook zo eens werkloos, en de RVA bood me een job aan als visfileerder snachts in de vismijn van Oostende.

Mijn enige ervaring op dat gebied was dat ik soms al eens sardienen uit blik eet op de boterham met mayonaise en citroensap. Om maar te zwijgen van 300 + kilometer die ik dan alle dagen moest rijden.

Het moet toch nog enigszins realistisch blijven denk je niet?
Het moet wel zonder teveel moeilijkheden bereikbaar zijn, en akkoord men moet het nog wel min of meer zien zitten. Maar er kan toch nog een hemelsbreed verschil zijn in de eisen die men stelt.
Maar een job als taxichauffeur bevoorbeeld... Men is uiteindelijk niet verplicht van gans zijn leven op dezelfde job te blijven.
Oud 16 maart 2012, 13:33   #194
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogal populistisch. Dat hard werken niet voldoende wordt betaald zal dan wel een feit zijn. Maar dat er volop wordt geparasiteerd door mensen met een sociale uitkering is dan ook wel een feit.
hou daar toch mee op.
Het is objectief bekeken onmogelijk om te profiteren op een sociale uitkering of die vanuit de Mutualiteit komt of vanuit de werkloosheid.
De enigen waar ik een uitzondering voor wil maken zijn diegene die op een uitkering teren en die in't zwart zelfstandig bezig zijn; doch dat wil zeggen dat die mensen inkomensgewijs bij de bovenste sociale ladder zitten en niet langer tot de zuivere uitkeringstrekkers horen.
Je kan niet profiteren van een minimumloon!
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 15:53   #195
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hou daar toch mee op.
Het is objectief bekeken onmogelijk om te profiteren op een sociale uitkering of die vanuit de Mutualiteit komt of vanuit de werkloosheid.
De enigen waar ik een uitzondering voor wil maken zijn diegene die op een uitkering teren en die in't zwart zelfstandig bezig zijn; doch dat wil zeggen dat die mensen inkomensgewijs bij de bovenste sociale ladder zitten en niet langer tot de zuivere uitkeringstrekkers horen.
Men kan niet profiteren van een minimumloon, maar wel van een sociale uitkering.
Oud 16 maart 2012, 17:41   #196
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
hou daar toch mee op.

Oud 20 mei 2012, 13:16   #197
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Men kan niet profiteren van een minimumloon, maar wel van een sociale uitkering.
..die onder het minimumloon ligt....

Maar goed, in de werkloosheidsval ben je inderdaad nog beter af met een uitkering van 20% onder de armoededrempel dan met een minimumloon van 30% eronder netto.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 13:21   #198
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maar goed, in de werkloosheidsval ben je inderdaad nog beter af met een uitkering van 20% onder de armoededrempel dan met een minimumloon van 30% eronder netto.
Zeer zeker.
In de hangmat liggen met een bonus boven hola, je zou gek zijn om het te weigeren.
Oud 20 mei 2012, 13:27   #199
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zeer zeker.
In de hangmat liggen met een bonus boven hola, je zou gek zijn om het te weigeren.
Weet je eigenlijk nog waarover je het hebt?
Ik dacht van niet. En ik dacht ook dat je geen serieuze gesprekspartner bent aangezien je bekentenis alleen op de zenuwen te wil werken . Dat heet trolloolo in forum termen.

Je kan het me in elk geval niet meer kwalijk nemen dat ik jouw berichten aan mijn adres niet meer au-serieux neem en dus niet meer beantwoord. De limiet is al ruim overschreden dank zij jouw ongeremd gebruik van het scheldwoordenboekrepertoire.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 13:41.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2012, 14:00   #200
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Weet je eigenlijk nog waarover je het hebt?
Ik dacht van niet. En ik dacht ook dat je geen serieuze gesprekspartner bent aangezien je bekentenis alleen op de zenuwen te wil werken . Dat heet trolloolo in forum termen.
En?
Mission accomplished?

Citaat:
Je kan het me in elk geval niet meer kwalijk nemen dat ik jouw berichten aan mijn adres niet meer au-serieux neem en dus niet meer beantwoord. De limiet is al ruim overschreden dank zij jouw ongeremd gebruik van het scheldwoordenboekrepertoire.
Het zou een grove leugen zijn om te beweren dat ik ooit jouw forumpersonage persoonlijk bedacht met scheldwoorden.
Dat kan ik van jou niet zeggen.
Als ik iemand van een persoonlijke aanval beschuldig, dan kan ik het hard maken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be