Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2010, 22:41   #181
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Haha, Retri is verbannen. Eindelijk erachter dat meneer een dubbelnick was.
het heeft nog lang volgehouden vind ik
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 22:44   #182
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
het heeft nog lang volgehouden vind ik
²
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 07:50   #183
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

in Marjah hebben ze WIA's juist omdat ze proberen burgerslachtoffers te vermijden...
Oud 25 maart 2010, 15:44   #184
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als je dus dit soort oorlog voert, weet je dat er burgerslachtoffers zullen zijn. Als je dat op voorhand weet en toch doorzet, ben je bewust bezig met het doden van burgers, dus van vrouwen en kinderen.

Waarmee je de Afghanen dus aantoont dat je - los van je rethoriek - even weinig respect hebt voor hun leven en welzijn als de taliban. Je zet jezelf daarmee op hetzelfde niveau als de taliban. Dat is de reden waarom ik Nietschze citeerde:

Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein.

En Nietzsche is niet anti-westers, hij is zo wat het summum van het westers denken.
Vervelende banaliteiten.In alle oorlogen vallen burgerdoden.De taliban kiezen burgers als doelwit.Groot verschil dat gij niet wilt inzien.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 15:46   #185
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
"Bewust bezig met moorden van burgers"
en dat zou hier sommigen verbazen???
Dat is een FEIT you better face it!
al heel lang is dat een feit.
We hebben te maken met westerse staten die hun eigen mensen moedwillig doden.
Hoe komt dat ?

Ze vinden ten eerste dat we met te veel zijn en dat het toch niet uit maakt.
Ten tweede is het eerste dat sneuvelt in een oorlog de waarheid

Bij mijn weten is er een oorlog tsn Belgie en Afghanistan omdat de bush administratie beweerde te weten wie de aanslag op 11 sept had gepleegd.
Daar kwam geen rechter noch een onderzoek aan te pas...ze publiceerden na 10 dagen 19 verdachten met het stempel dader in de kranten waarvan er enkelen zelfs nog leven... wist u dat?
tot op de dag van vandaag blijven ze de beloofde bewijzen schuldig....

Als dat geen geloven is!

In de 10 minuten voor het gebouw instortte waren er gesprekken gaande tussen de brandweer mensen die je hier kan beluisteren. Deze mensen zijn allemaal omgekomen 6 minuten na de woorden die je hier kan analyseren...

Ze waren al tot de 50 ste en de 70 ste verdieping omhoog getrokken en hielden per radio kontakt. De liften waren zelfs intact...

Ze kwamen bijna geen vuur tegen..maar wel veel gewonden overal...blijkt uit wat ze zeggen.
Volgens het officieel rapport zou dat niet kunnen want het gebouw stortte in door intens vuur...waarduur de structuur het begaf.
Zij raporteerden wel explosies... overal in het gebouw...

De brandweer in New York wil een nieuw onderzoek en schaart zich achter d e wereldwijde beweging die met hen zegt dat er geen fatsoenlijk forensisch onderzoek is geweest.
Een onafhankelijk team van wetenschappers vond Nano thermite in het stof wat betekent dat het is neergehaald met springstoffen ...

Misschien verveelt je deze historie hier weer al.
Toch hoop dat ik dat je uit respect voor deze mensen even luistert naar de 5 min audio opnames, die de officiele verklaring weerlegt.

Dit is allemaal van groot belang .
Als de waarheid zou zijn dat elementen in de Bush regering, in de geheime diensten wereldwijd mischien wel de aanslagen zouden hebben gepland en (mee) uitgevoerd.... wat dan?

Dan zitten we met moordenaars in de regering.
In mijn ogen is iedereen die daar over zwijgt medeplichtig aan moord met voorbedachte raden.!

Hoe zit dat dan met die vrouwen en kinderen in Afghanistan en
die zelfmoordterroristen? Worden die dan niet ineens vrijheidsstrijders?

qui bono..?
Gij zijt een conspirationist en dus inherent ongeloofwaardig.
Oud 25 maart 2010, 15:47   #186
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:

Me dunkt dat de conflicten in Israël, Irak en Afghanistan niet wijzen op een religieuze oorsprong van de oorlog. Het gaat om grond, toegang tot grondstoffen, doorgang, im- en export, enz. Godsdienst is hooguit zand in de ogen.
In Irak, Afghanistan en Palestina, blijkt ook dat er veel concfilcten zijn tussen moslims onderling. De wereld is dus veem minder simpel dan u hem zich voorstelt.
De gewoonlijke conspirationistische anti-westerse onzin.
Oud 25 maart 2010, 15:50   #187
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Vervelende banaliteiten.In alle oorlogen vallen burgerdoden.De taliban kiezen burgers als doelwit.Groot verschil dat gij niet wilt inzien.
Dodelijke burgerslachtoffers zijn weliswaar 'vervelend' maar nooit een banaliteit. Zeker niet voor zij die achterblijven.

Ik ben ten zeerste benieuwd in welke mate de familie en vrienden van de burgerdoden die door de VS worden gemaakt het onderscheid wensen te zien met zij die door de taliban worden gemaakt .

Dood is dood, of dat nu door de hand van de 'bevrijders' of door de hand van de 'bezetters' is, maakt in de praktijk geen verschil.

Het is ook duidelijk dat de hele praktijk van de VS en de NATO op dat vlak bijzonder contraproductief is.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 15:54   #188
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De gewoonlijke conspirationistische anti-westerse onzin.
Uw leeghoofdige mantra is vervelend en draagt niets bij aan een beter begrip of inzicht in de conflicten.

Oud 25 maart 2010, 15:54   #189
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Dodelijke burgerslachtoffers zijn weliswaar 'vervelend' maar nooit een banaliteit. Zeker niet voor zij die achterblijven.

Ik ben ten zeerste benieuwd in welke mate de familie en vrienden van de burgerdoden die door de VS worden gemaakt het onderscheid wensen te zien met zij die door de taliban worden gemaakt .

Dood is dood, of dat nu door de hand van de 'bevrijders' of door de hand van de 'bezetters' is, maakt in de praktijk geen verschil.

Het is ook duidelijk dat de hele praktijk van de VS en de NATO op dat vlak bijzonder contraproductief is.
Weer eindeloos gebazel.Burgerdoden zijn er altijd.de NAVO SLAAgt er tenminste in het aantal tot een minimum te beperken.De taliban trekt zich van burgers geen fluit aan en is verantwoordelijk voor het grootste aantal burgerdoden.Dat is een waarheid die u niet aanstaat.
Oud 25 maart 2010, 15:55   #190
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw leeghoofdige mantra is vervelend en draagt niets bij aan een beter begrip of inzicht in de conflicten.
'Inzicht in conflicten' is een uitdrukking die bij u totaal misplaatsd is.
Oud 25 maart 2010, 15:57   #191
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Weer eindeloos gebazel.Burgerdoden zijn er altijd.de NAVO SLAAgt er tenminste in het aantal tot een minimum te beperken.De taliban trekt zich van burgers geen fluit aan en is verantwoordelijk voor het grootste aantal burgerdoden.Dat is een waarheid die u niet aanstaat.
Dat de VS en NATO het aantal beperkt is onzin. Als ze het nodig achten om huizen, voertuigen, trouwfeesten of dorpen te bombarderen, dan doen ze dat. Of daar nu burgers aanwezig zijn of niet.

Het feit dat de taliban meer burgerslachtoffers maakt - en dat systematisch doet - is geen vergoeilijking. Het op een weegschaaltje afwegen van het aantal burgerdoden, plaatst beiden op hetzelfde niveau. Dat is precies mijn stelling. Moreel gezien zijn de enen geen haar beter dan de anderen.

Oud 25 maart 2010, 15:59   #192
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
'Inzicht in conflicten' is een uitdrukking die bij u totaal misplaatsd is.
Ik doe mijn best. Ik geef feiten, analyses, verwijzingen, documenten en argumenten. U doet niets van dat alles, u herhaalt uw mantra alsof het aantal herhalingen ook uw gelijk groter maakt, quod non.

Oud 25 maart 2010, 16:00   #193
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat de VS en NATO het aantal beperkt is onzin. Als ze het nodig achten om huizen, voertuigen, trouwfeesten of dorpen te bombarderen, dan doen ze dat. Of daar nu burgers aanwezig zijn of niet.

Het feit dat de taliban meer burgerslachtoffers maakt - en dat systematisch doet - is geen vergoeilijking. Het op een weegschaaltje afwegen van het aantal burgerdoden, plaatst beiden op hetzelfde niveau. Dat is precies mijn stelling. Moreel gezien zijn de enen geen haar beter dan de anderen.
Weer de gewoonlijke propagandistische onzin die alleen het bezit van een koppig anti-westers standpunt bewijst.
Oud 25 maart 2010, 16:01   #194
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik doe mijn best. Ik geef feiten, analyses, verwijzingen, documenten en argumenten. U doet niets van dat alles, u herhaalt uw mantra alsof het aantal herhalingen ook uw gelijk groter maakt, quod non.
Gij geeft tweemaal niets.En gelijk heb ik zeker.
Oud 25 maart 2010, 16:32   #195
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Weer de gewoonlijke propagandistische onzin die alleen het bezit van een koppig anti-westers standpunt bewijst.
Weer eindeloos gebazel

Oud 25 maart 2010, 16:36   #196
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Volgens uw redenering was er in WOII dus absoluut geen onderscheid tussen de Nazi's en hun tegenstanders.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 17:18   #197
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Volgens uw redenering was er in WOII dus absoluut geen onderscheid tussen de Nazi's en hun tegenstanders.
Wie de (oorlogs)misdaad beging heeft geen invloed op de ernst van de misdaad. Gedurende WO II stierven een half miljoen Duitse burgers door Geallieerde bombardementen op Duitse steden. Dat is net zo laakbaar als de oorlogsmisdaden van de Nazi's. Met de Geallieerde bombardementen wilde men genoegdoening bekomen op het ‘dadervolk’. Wraak is en kan geen militair doel zijn.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 17:22   #198
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Wie de (oorlogs)misdaad beging heeft geen invloed op de ernst van de misdaad. Gedurende WO II stierven een half miljoen Duitse burgers door Geallieerde bombardementen op Duitse steden. Dat is net zo laakbaar als de oorlogsmisdaden van de Nazi's. Met de Geallieerde bombardementen wilde men genoegdoening bekomen op het ‘dadervolk’. Wraak is en kan geen militair doel zijn.
Ik behoor nog altijd tot diegenen die wel een moreel onderscheid zien in de beide zijden van WOII. U blijkbaar niet.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 17:26   #199
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leeghoofdige mantra's voor leeghoofdige mensen. Enkel die begrijpen dat.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 17:28   #200
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik behoor nog altijd tot diegenen die wel een moreel onderscheid zien in de beide zijden van WOII. U blijkbaar niet.
Ik ben geneigd ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds in deze deels te volgen. De geallieerden hebben zich in hun bombardementen op Dresden, Hiroshima, Nagasaki en andere burgerdoelwitten en steden eveneens schuldig gemaakt aan laakbare feiten die geen ander doel hadden dan de burgerbevolking te terroriseren.

Dat plaatst hen nog niet op dezelfde lijn als de nazi's. Hoewel ook de geallieerden concentratiekampen hadden, hielden zij zich verre van vernietigingskampen, genocide, moorden op politieke tegenstanders, Roma, homo's of experimenten in de eugenetica. Daar ligt het fundamentele verschil en dat plaatst hen moreel op een hoger niveau.

Maar dat betekent niet dat we blind moeten zijn voor de wandaden die ook zij gepleegd hebben.

Overigens slaat uw vergelijking nergens op: je kan de situatie in Afghanistan niet vergelijken met Nazi-Duitsland of WOII in het algemeen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be