Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2010, 12:18   #181
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ach die stadsjongens toch.. groen in het hart en achter de oren..
Hey dude, ik ben groener dan je wel eens zou denken. Hier niet ver vandaan zit er een boer met melkkoeien en veld aardappelen.
Hij heeft mijn nr en als er gerooid wordt of andere werkskes waar er extra man voor nodig is, sta ik daar.
Nu gij !!!

Dus frezen in de groentetuin???
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 13:23   #182
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Gelukkig is de EU wel bezig met economie.... dus aub wat zit je hier nu te vertellen.
Ik denk had Belgie Europa niet gehad, waren we al een eersteklas grieks verhaal geweest.
De Raad is vrijwel uitsluitend met economie bezig; zijn verordeningen, die zowat het hele acquis communautaire vormen, zijn vrijwel allemaal economisch van aard. Wat ik zit te vertellen, is dat het Europees Parlement daar nu meer bij betrokken zal worden, maar daar tot dusver weinig mee bezig was.
Oud 12 april 2010, 13:29   #183
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk had Belgie Europa niet gehad, waren we al een eersteklas grieks verhaal geweest.
Dat klopt, maar het betekent niet dat we het voor lief mogen blijven nemen dat de burger in Europa niets te vertellen heeft, tenzij je vertellen heel letterlijk opvat, want praten mogen we nog. De vraag is: hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 12 april 2010 om 13:30.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 13:41   #184
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Frezen als in fraise ==> aardbeien?
Oud 12 april 2010, 14:12   #185
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dudeness:
we nemen eens de prototype werkmens die bvb gedoemd is om in een naaiatelier te werken. Toegegeven die job bestaat hier bijna niet meer.
Maar vraag uzelf eens af, ofwel kopen we kledij bvb aan 200euro voor een broek gemaakt in europa, ofwel kopen we de chinese/vietnamese broek van 50euro.

Hoeveel keer minder is de consumptie/arbeid als je een broek koopt die 4 keer goedkoper gemaakt wordt ??? Je mag stellen voor dezelfde waarde dat er met dit belastingsmodel automatische 4 keer minder werk is in Europa dan buiten europa...

Nu REGELS (belasting en arbeidsregels zijn zo'n regels) worden altijd gemaakt in een ALGEMEENHEID? en de fouten ervan komen dan altijd achteraf uit. Dit is een fout van de lasten op arbeid voor d eproductie van kledij is DUIDELIJK te hoog.
Stel dat je kledij Sociale/Belasting LASTENVRIJ zou maken, hoeveel werk zou er terugkomen...
Mathematisch gezien, gaat vermoedelijk een groot deel terugkomen. Want de verhouding is 2:1 dan, en het werk in Belgie zou terug verdubbelen..

Stel dat je de energie van transport zou takseren, bvb 10euro per broek, en dat de vietnamese broek dan 30euro aankoop kost, en de europese broek 50euro kost... Hoeveel zou het verschil dan nog bedragen ??,

De overheid heeft duidelijk totaal gebrek aan inzichten in de economie, en in de manier waarop evenwichten tot stand komen, en is verlamd door het permanente tegenstrijdige debat die zij voert in naam van de democratie, maar feitelijk in naam van de onkunde...

Ik geef nog eens een voorbeeld waarom regels de algemeenheid dwaas is:
Je moet een WC moet hebben voor elke werknemer (m/v), en uw bedrijf is een landbouw-loonwerk bedrijf ? Waar ga je die WC zetten tijdens het maaidorsen ?? En stel dat je mannen en vrouwen tewerkstelt, waar ga je die twee WC's zetten ? Stel je bent een mannenbastion in een staalbedrijf, en er komt daar 6 maand één vrouw werken... Wat doe je met uw WC's ? Waarom zijn de WC's thuis dan niet gesplitst en op het werk wel ???
En zo mag je rustig nadenken over alle regels van veiligheid, milieu,
je krijgt van allemaal van die controleurs op uw dak, die gewoon u confronteren met problemen, maar noteer goed, zeker geen oplossing aanbieden voor al die problemen... Ze gaan u vertellen dat het licht kapot is van uw bobcat, dat uw ontsmetting in uw kastje vervallen is, dat uw prijzen in uw rekken verkeerd staan, dat uw personeel geen nylon ondergoed mag aandoen, dat uw firma geen recht heeft op bepaalde subsidies, dat uw voordeel in natura voor uw personeel fiscaal verkeerd berekend wordt, dat uw stokbeheer programma verkeerd werkt....

En let goed op in deze rij van klachten: deze ambtenaren controleren hier allemaal dingen buiten hun bevoegdheid bij wijze van spreken, want meestal kun je van al die dingen er niets aan doen.... Net alsof ik mijn software kan herschrijven, of ik mijn personeel wil meer belasting doen betalen , of ik wil dat mijn personeel geen nylon ondergoed raagt, of ik eraan kan doen dat de prijzen continu veranderen en dat er dan ééntje verkeerd staat, of ik continu in dat kastje vervallen produkten zit te kijken , en ik eraan kan doen dat een personeelslid mijn lamp kapot gemaakt heeft en dit verzwijgt...

EN vanuit dat gegeven besef je zo stilletjes aan, dat feitelijk voor de PRIVe sector die geconfronteerd wordt door dat LEGER aan ambetantenaren, die zonder veel inzicht in de materie met hun algemene regels de bedrijven feitelijk COUILLONEREN, ipv vooruit te helpen..

Stel dat die AMBTENAREN CONSULTANTS zouden zijn, of RICHTLIJNGEVERS die de FIRMA DUIZENDEN euro's opbrengen ipv LASTEN die niets opbrengen.... hoeveel prettiger zou die 'free consultancy' ontvangen worden denk je ?

komt eigenlijk neer op wat ik zeg, maar dan wat meer uitgerokken
Mensen die blij zijn dat ze anderen kunnen 'controleren' zijn negatievelingen als je dan van bovenuit enkel op uw gedrukt wordt dat je 'effecient' moet zijn (die term staat in onze samenleving ondertussen zowat gelijk aan alles voor de cijfers niks voor de mens) dan krijg je dus een verzuurde samenleving. Dit allemaal dankzij hen die denken te moeten controleren wat anderen doen, die denken dat anderen (wat het zijn altijd de anderen) motivatie/controle nodig hebben.

Wordt het niet eens tijd om de boel anders aan te pakken? Weg van het gecijfer en de mens centraal plaatsen; dit zal weinig financiële winst teweeg brengen en laat winst nu net het enige zijn dat de controlefreaks belangrijk vinden. Zolang mensen die in leidinggevende posities zitten niet voorbij het kinderlijke winstbejag evolueren zal er weinig veranderen vrees ik.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 14:48   #186
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
komt eigenlijk neer op wat ik zeg, maar dan wat meer uitgerokken
Mensen die blij zijn dat ze anderen kunnen 'controleren' zijn negatievelingen als je dan van bovenuit enkel op uw gedrukt wordt dat je 'effecient' moet zijn (die term staat in onze samenleving ondertussen zowat gelijk aan alles voor de cijfers niks voor de mens) dan krijg je dus een verzuurde samenleving. Dit allemaal dankzij hen die denken te moeten controleren wat anderen doen, die denken dat anderen (wat het zijn altijd de anderen) motivatie/controle nodig hebben.

Wordt het niet eens tijd om de boel anders aan te pakken? Weg van het gecijfer en de mens centraal plaatsen; dit zal weinig financiële winst teweeg brengen en laat winst nu net het enige zijn dat de controlefreaks belangrijk vinden. Zolang mensen die in leidinggevende posities zitten niet voorbij het kinderlijke winstbejag evolueren zal er weinig veranderen vrees ik.
Die dwang komt wel van de consument die continu goedkoop wil shoppen, mijn voorbeeld van die broek slaat precies daarop. Let ook op het eenvoud van de wiskunde: als je de lasten op de textielsector op 0euro zou zetten, zou de productie in belgie terug verdubbelen..
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 16:42   #187
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die dwang komt wel van de consument die continu goedkoop wil shoppen, mijn voorbeeld van die broek slaat precies daarop. Let ook op het eenvoud van de wiskunde: als je de lasten op de textielsector op 0euro zou zetten, zou de productie in belgie terug verdubbelen..

die dwang komt niet uit de mens doch uit het systeem dat wij momenteel opgedrongen krijgen en "de consument" uitgevonden heeft. Mensen die uitgewrongen worden ter meerdere eer en glorie van het winstbejag.
Haal die, toch lichtelijk onverklaarbare drang naar meer winst weg en die dwang valt ook weg.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 18:59   #188
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, als ik nu stel dat elke wagen die meer kost dan 10K en meer verbruikt dan 3liter, feitelijk fantasie is, denk ik ook dat jij met die 'ruwe' stelling kunt akkoord gaa, als het gaat over 'een persoon te vervoeren van punt a naar punt b' dat hij in principe zeker niet meer materiaal nodig heeft dan een wagen van 25K.

ALs je dan redeneert dat de keuze moet beperkt worden tot de meest efficiente ecologische oplossing die bvb 3-4 liter verbruikt, dan kom je inderdaad op een 20talauto's uit.

Ik denk met die redenering dat ik meer de kosten zit te verlagen, dan met de redenering dat iedere CEO voor zijn 'prive pleziertje' een M5 moet mogen afschrijven op kosten van de firma, om te kunnen uitpakken met zijn mooie wedde versus de ambtenaar die dat niet kan. (ik ben geen ambtenaar vooraleer je die redenering hier begint op die basis te jaloeziestatement te geven)
Tja kijk ik neem aan dat ieder dat koopt wat zijn beurs toelaat.
Gaat het geld niet naar een auto of iets dergelijks, dan gaat het toch naar de belastingen.
Me dunkt dat als je het u kan permitteren liever 10'000 euro per jaar naar je auto afschrijft dan wel naar je belastingen.
In elk geval het geld zijn ze sowieso toch kwijt.

En op die manier draaien de fabrieken ook nog wat rond.
Anders moeten ze daar ook nog eens een paar honderd miljoen in investeren.
Waar een Chinees dan mee gaat gaan lopen of zo.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 april 2010 om 19:01.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 19:17   #189
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De één-kind-politiek in China moeten we best hier in mobiliteit toepassen, of niet? Ik bedoel één auto per gezin is toch meestal voldoende?
Als u genoeg heeft met één auto, goed voor u maar voor de rest: moei u in uw garage.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 20:53   #190
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat klopt, maar het betekent niet dat we het voor lief mogen blijven nemen dat de burger in Europa niets te vertellen heeft, tenzij je vertellen heel letterlijk opvat, want praten mogen we nog. De vraag is: hoe lang nog?
Het zijn nog altijd mensen die daar zitten, en de scope is gewoon 50keer groter dan belgie allleen ?
Oud 12 april 2010, 21:02   #191
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
die dwang komt niet uit de mens doch uit het systeem dat wij momenteel opgedrongen krijgen en "de consument" uitgevonden heeft. Mensen die uitgewrongen worden ter meerdere eer en glorie van het winstbejag.
Haal die, toch lichtelijk onverklaarbare drang naar meer winst weg en die dwang valt ook weg.
Bane, moesten alle mensen op mijn manier TV's kopen bvb, dan zou er zeker geen reclames bestaan met alle gebradeerd een gesoldeerde TV's van de wereld.
Ik kijk wat ik nodig heb bvb, zoek het nieuwste uit, zoek dan prijs kwaliteit, en kom dan bvb op een bepaald TV uit. Het gevolg is dat ik niet de goedkoopste gekocht heb, maar wel een, waar wel een heel goeie. Meestal staat die TV nergens te vinden in de winkels ? Ik begrijp dat zelfs niet als je dus de website van firma's bekijkt, dan al die TV's dan niet te vinden zijn in de winkel (je moet wel op de productnummers letten he, en niet gewoon naar 104 cm kijken)

Ik vermoed dat een heleboel mensen wel kicken op die 'grenswaardes' van 100euro - 2000euro - 3000euro... En ik vermoed ook dat het gewoon de kunst is om die dingen aan te bieden aan de magische 1 maandloon grens...
Dus crue statement van mij, als je morgen het sociaal minimumloon naar 1200euro zou verschuiven,g aan TV's flirten met die 1200grens... Niet dat je minder TV gaat hebben voor uw geld, ze maken gewoon maximaal TV voor die 1200grens...
Nu om terug te komen op mijn statement: volgens mij kopenconsumenten gewoon in kudde op die vandeborre-krefelt manier hun TV, zodanig dat inderdaad op die manier de fabrikanten dwingen om meer TV te geven voor minder geld. Daar hangt dus die 104cm TV en 120cm TV te vergelijken met 10tal broertjes en zusjes, en moet hij concurreren voor aandacht met 'gimmick' en verkopers die toeten en blazen advies kunnen geven of de functies langs geen kanten kennen van de TV's.
Dus TV's worden gekocht per oppervlakkige eigenschappen, enalles dat de consument niet kan evalueren wordt zoveel mogelijk verwaarloosd. Moest hij nooit openmoeten, maar vermoedelijk zouden ze zelfs niets vastvijzen bij wijze van spreken, maar het kastje moet wel blinken.
Dus ja de consument koopt op die manier, en dwingt de producent om op die manier hem te verleiden....

En die drang naar winst is gewoon een economisch gegeven, want alles dat geen winst maakt zit aan de overheidskant, en de privé zit ingelepeld met het concept als ze niet efficient werken worden ze weggesaneerd... Dus ja het privé moet een soort winstbejag doen. Maar feitelijk een 'objectieve producent' doet vooral 'op LANGE termijn' visie winstbejag, en gaat dus niet voor de kortetermijn balance dressing

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 april 2010 om 21:09.
Oud 12 april 2010, 21:12   #192
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zijn nog altijd mensen die daar zitten, en de scope is gewoon 50keer groter dan belgie allleen ?
Wat bedoel je: het zijn mensen, dus zal het allemaal zo'n vaart niet lopen en zullen ze wel goed werk verrichten?

Wat ik bedoelde was: er wordt voor gezorgd dat jij hier mag posten wat je wil, maar dat jouw en mijn mening toch van geen tel zal blijken te zijn, want dat de EU op ecomisch gebied de doorslag geeft, en die doorslag zonder ons en tegen ons regelt.

En als je echt denkt dat het voldoende is dat daar mensen zitten... Nee, daarop antwoord ik niet.
Oud 12 april 2010, 21:23   #193
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja kijk ik neem aan dat ieder dat koopt wat zijn beurs toelaat.
Gaat het geld niet naar een auto of iets dergelijks, dan gaat het toch naar de belastingen.
Me dunkt dat als je het u kan permitteren liever 10'000 euro per jaar naar je auto afschrijft dan wel naar je belastingen.
In elk geval het geld zijn ze sowieso toch kwijt.

En op die manier draaien de fabrieken ook nog wat rond.
Anders moeten ze daar ook nog eens een paar honderd miljoen in investeren.
Waar een Chinees dan mee gaat gaan lopen of zo.
trouwens fiskaal gezien is die redenering wel sterk verminderd, sedert dat men auto's maar 60% meer kan afschrijven.
Oud 12 april 2010, 21:25   #194
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Wat bedoel je: het zijn mensen, dus zal het allemaal zo'n vaart niet lopen en zullen ze wel goed werk verrichten?

Wat ik bedoelde was: er wordt voor gezorgd dat jij hier mag posten wat je wil, maar dat jouw en mijn mening toch van geen tel zal blijken te zijn, want dat de EU op ecomisch gebied de doorslag geeft, en die doorslag zonder ons en tegen ons regelt.

En als je echt denkt dat het voldoende is dat daar mensen zitten... Nee, daarop antwoord ik niet.
Ik vind dat europa meestal nog geen slechte beslissingen neemt, en als het een gemeenschapsbelang dient die 50keer groter is dan het belgische belang, zal de som van het geheel wel beter zijn,.

Noem nu een paar beslissingen van de europese commissie die gezorgd hebben dat iedere belg 1% armer geworden is ?
Oud 12 april 2010, 22:45   #195
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hey dude, ik ben groener dan je wel eens zou denken. Hier niet ver vandaan zit er een boer met melkkoeien en veld aardappelen.
Hij heeft mijn nr en als er gerooid wordt of andere werkskes waar er extra man voor nodig is, sta ik daar.
Nu gij !!!

Citaat:
Frezen als in fraise ==> aardbeien?
ne moeilijke verstaander zeker?
http://www.tuinvdb.be/page/26/HONDA_..._-_Tuinfrezen/
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 06:15   #196
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Aandachtzoekerij vrees ik..2 sec. googlen en je weet alles over tuinfrezen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 07:20   #197
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Aandachtzoekerij vrees ik..2 sec. googlen en je weet alles over tuinfrezen..
ik dacht het ook, hoe nerd kun je zijn dat je het woord frezen nog niet kent
Oud 13 april 2010, 11:11   #198
josebi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Niet alleen ben je en decandente materialist, die prullen moeten ook nog gefabriceerd worden. Enig idee hoeveel productie vervuilt?

1 auto van 1966, een auto van 1986 en een moto van 2000. Allen met een tweede of derde leven.... 602cc, 652cc en 400 cc. Wat is daar decadent aan???

Laatst gewijzigd door josebi : 13 april 2010 om 11:12.
josebi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 11:18   #199
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josebi Bekijk bericht
1 auto van 1966, een auto van 1986 en een moto van 2000. Allen met een tweede of derde leven.... 602cc, 652cc en 400 cc. Wat is daar decadent aan???
Zuinig en goed voor het milieu dat die wrakken zijn.
Oud 13 april 2010, 11:22   #200
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zuinig en goed voor het milieu dat die wrakken zijn.
Wie zegt dat intussen die motors of iets anders in die voertuigen niet vernieuwd zijn? voor hetzelfde geld zijn die drie dingen misschein milieuvriendelijk dan die bussen die bij mij in de omgeving rondrijden met absoluut niemand erop.
En nu ga ik naar de garage om een nieuwe radio in mijn nieuwe, 2de handse (ma oh zo supervervuilende) auto te steken. Daarna ga ik gewoon wat rondrijden zonder reden om het milieu extra te vervuilen voor mijn plezier en om u te irriteren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be