![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Tip FR*NST*L*G* P*RTIJ*N ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is ridicuul dat de positie van de koning niet ter sprake kan worden gesteld.... als je iets aan je staat wil veranderen lijkt het me nogal wiedes dat je ook de Coburg zijn positie op zijn minst laat mee evolueren. Volgens mij kan er daar nog wel eens vertraging optreden!?
![]() |
![]() |
#183 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu is er een Tsjeef bezig over krediet en dergelijken
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat de open VLD Vlaamsgezind is???? Gewoon een manoeuver uit eigenbelang. Maar ik moet toegeven: al hebben ze het niet gedaan omwille van hun Vlaams gevoel, ze hebben het toch gedaan en allicht draait het zelfs niet in hun voordeel uit. Laatst gewijzigd door omaplop : 29 april 2010 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Minister-President
|
![]() Zoals ik zeg, vlaamsgezindheid moet je bij die mannen met een korrel zout nemen.
![]() |
#186 |
Minister-President
|
![]() Is de verrassing nu al geweest of niet. Ik wil wel weten nu of ik kan gaan fietsen of nog op internet moet blijven zitten.
![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 29 april 2010 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Minister-President
|
![]() Ik moet ook weg . Heeft er iemand en antwoord op mijn vraag?
Kan men de ontbinding van de kamer niet tegenhouden gedurende 30 dagen en dan toch stemmen?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister-President
|
![]() jamaar ik was eerst he
![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 29 april 2010 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 29 april 2010 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Europees Commissaris
|
![]() geen idee, de livestream was te saai, ik kijk nu naar langsvarende scheppen op de Hudson
![]()
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Dat blijft nog steeds de verrassing.
Laatst gewijzigd door system : 29 april 2010 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De resolutie die ze indienden om alvast de komende verkiezingen met een splitsing der stemmen van BHV door te voeren. Daar is geen alarmbel tegen. Nu nog zien of de andere Vlaamse partijen het steunen. Die mogen nu kleur bekennen.
Het kan soms moeilijk zijn, he?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 29 april 2010 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uit het arrest: "B.8.5. De middelen die zijn afgeleid uit een schending van de artikelen 10 en 11, in samenhang gelezen met artikel 63, van de Grondwet, zijn gegrond. De artikelen 3, 4, 5, 9, 10 en 11 van de wet van 13 december 2002 « tot wijziging van hetKieswetboek evenals zijn bijlage » en de artikelen 10, 2°, 12, 2°, 16, 29 en 30 van de wet van 32 13 december 2002 houdende verschillende wijzigingen van de kieswetgeving dienen te worden vernietigd zoals aangegeven in het beschikkend gedeelte." De kieswetgeving is dus wel degelijk vernietigd voor wat betreft Vlaams-Brabant. De organisatie op basis van de vorige kieskringen is niet geldiger dan om het even welke andere, als men toch van plan is ongrondwettelijke resultaten goed te keuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de politieke wil daartoe ontbreekt. Zonet zei Leterme nog dat het moet opgelost worden met onderhandelingen; ik begrijp daar uit: ik steek mijn nek niet meer uit. Had Leterme Vlaams haar op zijn tanden, dan zou hij een ministerraad bijeenroepen, en het grondwetsartike voorlezen: de regering heeft maksimum 30 dagen, maar niets belet dat ze vlugger zouden werken; en het parlement zelf kan perfekt haar eigen ontbinding uitstellen. Ze kunnen zelfs nu reeds een wet stemmen, dat de verkiezingsdatum vastlegt op pakweg 13 juni, en dat ze zullen stemmen voor hun ontbinding op 12 juni. Mijn besluit: de frankofwieten hebben een veldslag van drie jaren gewonnen; maar de oorlog ... gaat voort, want ik heb nog geen vredespijp gezien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op La Libre zeiden ze dat het naar heel het einde van de avond verschoven werd, en dat het dus zonder gevolg zou zijn.
Lijkt mij dat Dewael zijn naam alle eer aan doet... Vraag mij trouwens af, mocht dat bijvoorbeeld om 21:00 ter sprake komen hoeveel ze er nog kunnen optrommelen om te stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
EDIT: Stemming tot behandeling met urgentie is negatief. VERWORPEN ![]() Laatst gewijzigd door proxy2222 : 29 april 2010 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Partijlid
|
![]() Vlaamse parlementsleden die zich onthouden? ZUCHT
|
![]() |
![]() |
![]() |