Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2010, 00:21   #181
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik blijf een TEKST prefereren. Ik kan ook nog 15 kaarten toevoegen dat Brussel niet tot Vlaanderen zou behoren, uiteindelijk zijn al die kaarten door individuen gemaakt.

Zo is het bvb. niet omdat Vlaanderen Toerisme Brussel aanduidt, ze daarmee willen zeggen dat Brussel Vlaanderen is, enkel dat het daar een toeristische trekpleister is.
Zal ik er dan de beleidsnota van het ministerie van toerisme bijnemen?

Deze stelt: in 2008 waren in Vlaanderen 28,3 miljoen overnachtingen.
Verdeeld over het Vlaams Gewest (23 miljoen) en het Brussels Gewest (5,3 miljoen).
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  bn1.gif‎
Bekeken: 94
Grootte:  29,2 KB
ID: 67672  

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 00:22   #182
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tevens stelt diezelfde nota:

"1.1.2. De Vlaamse Kunststeden waaronder Brussel
Brussel, de Vlaamse hoofdstad, vormt met de vijf andere kunststeden Antwerpen, Brugge, Gent,
Leuven en Mechelen een toeristisch topproduct en wordt internationaal gepromoot. Hierbij wordt
aandacht besteed aan de unieke functie van Brussel als Vlaamse hoofdstad.

Brussel is onmiskenbaar een aantrekkelijke toeristische trekpleister en geniet van een internationale
bekendheid als hoofdstad en hart van de Europese Unie. De troeven van Brussel zijn zo specifiek, dat
de promotie van de stad een afzonderlijke aanpak vereist.

Toeristisch scoort de stad echter onder haar mogelijkheden. Brussel kan ook als katalysator fungeren
voor de rest van bestemming Vlaanderen. De vele internationale opiniemakers in Brussel bijvoorbeeld,
zijn een uitgelezen kans om Vlaanderen, zijn troeven en zijn sterktes uit te dragen.
Het aanbod in onze hoofdstad is zo rijk en gevarieerd dat het voor velen een bestemming op zich
vormt. Onze hoofdstad is een wezenlijk onderdeel van de bestemming Vlaanderen en moet bijgevolg
zo ingeschakeld worden in de toeristische werking van de Vlaamse overheid, in het bijzonder binnen
de internationale marketingactiviteiten."
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 26 mei 2010, 00:25   #183
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Tevens stelt diezelfde nota:

"1.1.2. De Vlaamse Kunststeden waaronder Brussel
Brussel, de Vlaamse hoofdstad, vormt met de vijf andere kunststeden Antwerpen, Brugge, Gent,
Leuven en Mechelen een toeristisch topproduct en wordt internationaal gepromoot. Hierbij wordt
aandacht besteed aan de unieke functie van Brussel als Vlaamse hoofdstad.

Brussel is onmiskenbaar een aantrekkelijke toeristische trekpleister en geniet van een internationale
bekendheid als hoofdstad en hart van de Europese Unie. De troeven van Brussel zijn zo specifiek, dat
de promotie van de stad een afzonderlijke aanpak vereist.

Toeristisch scoort de stad echter onder haar mogelijkheden. Brussel kan ook als katalysator fungeren
voor de rest van bestemming Vlaanderen. De vele internationale opiniemakers in Brussel bijvoorbeeld,
zijn een uitgelezen kans om Vlaanderen, zijn troeven en zijn sterktes uit te dragen.
Het aanbod in onze hoofdstad is zo rijk en gevarieerd dat het voor velen een bestemming op zich
vormt. Onze hoofdstad is een wezenlijk onderdeel van de bestemming Vlaanderen en moet bijgevolg
zo ingeschakeld worden in de toeristische werking van de Vlaamse overheid, in het bijzonder binnen
de internationale marketingactiviteiten."
Hm, ik blijf het vreemd vinden dat ze het niet in de lijst van Vlaamse gemeenten toevoegen
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 00:28   #184
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.vlaanderen.be/servlet/Sat...nfolijn%2FView

^ ook vlaanderen.be en brussel staat niet in de lijst (zelfs niet aangeduid op de kaart)
Blijkbaar bent u selectief vergeetachtig, maar ik heb u er eerder al op gewezen dat u er de legende van de kaart niet bij zet.
Ook toen heb ik er u op gewezen (toen ging het over een kaart van wikipedia) dat het ging over een kaart van de Vlaamse provincies.
En ook die keer heb ik u gewezen op het feit dat de 19 Brusselse gemeenten tot geen enkele provincie behoren, zoals toegestaan door artikel 5 van de Belgische grondwet.
Oud 26 mei 2010, 00:30   #185
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blijkbaar bent u selectief vergeetachtig, maar ik heb u er eerder al op gewezen dat u er de legende van de kaart niet bij zet.
Ook toen heb ik er u op gewezen (toen ging het over een kaart van wikipedia) dat het ging over een kaart van de Vlaamse provincies.
En ook die keer heb ik u gewezen op het feit dat de 19 Brusselse gemeenten tot geen enkele provincie behoren, zoals toegestaan door artikel 5 van de Belgische grondwet.
Ik heb u een link gegeven, daar staat duidelijk geen legende bij. Hier gaat het over de Vlaamse GEMEENTEN, niet over de provincies. Anderlecht bijvoorbeeld: een gemeente maar NIET in de lijst van VLAAMSE gemeenten. Deze lijst gaat over Vlaamse gemeenten, daar staat niet bij dat ze moeten behoren tot een Vlaamse provincie om een Vlaamse gemeente te zijn.
Oud 26 mei 2010, 00:36   #186
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb u een link gegeven, daar staat duidelijk geen legende bij. Hier gaat het over de Vlaamse GEMEENTEN, niet over de provincies. Anderlecht bijvoorbeeld: een gemeente maar NIET in de lijst van VLAAMSE gemeenten. Deze lijst gaat over Vlaamse gemeenten, daar staat niet bij dat ze moeten behoren tot een Vlaamse provincie om een Vlaamse gemeente te zijn.
Bij de kaart waarnaar u een link zette, staat: "Zoek op kaart
Of selecteer een provincie op de kaart. Daarna kan u een gemeente selecteren:"

En bovendien zien wij bovenaan diezelfde pagina staan: "Het Vlaams Gewest telt 5 provincies en 308 gemeenten."

Het Vlaams Gewest, inderdaad. Maar dat is geen synoniem voor Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 26 mei 2010 om 00:37.
Oud 26 mei 2010, 00:39   #187
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bij de kaart waarnaar u een link zette, staat: "Zoek op kaart
Of selecteer een provincie op de kaart. Daarna kan u een gemeente selecteren:"

En bovendien zien wij bovenaan diezelfde pagina staan: "Het Vlaams Gewest telt 5 provincies en 308 gemeenten."

Het Vlaams Gewest, inderdaad. Maar dat is geen synoniem voor Vlaanderen.
Dus gemeenten worden ingedeeld volgens gewest... Dan behoren Brusselse gemeenten bij het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en is Brussel dus niet bij Vlaanderen.
Oud 26 mei 2010, 00:42   #188
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

http://www.zorg-en-gezondheid.be/upl...eren_90-99.pdf

^ hier de Sterfteatlas volgens Vlaanderen, ook een doorverwijzing van Vlaanderen.be ; de kaarten blijven ook wit bij Brussel
Oud 26 mei 2010, 00:42   #189
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus gemeenten worden ingedeeld volgens gewest... Dan behoren Brusselse gemeenten bij het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en is Brussel dus niet bij Vlaanderen.
Het is bijzonder vermoeiend wanneer ik alles drie maal hoef te herhalen.

Op de webstek die je aanhaalde, staat zwart op wit dat het hier over het Vlaams Gewest gaat.

Ik citeer opnieuw: "Het Vlaams Gewest telt 5 provincies en 308 gemeenten."
Oud 26 mei 2010, 00:44   #190
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is bijzonder vermoeiend wanneer ik alles drie maal hoef te herhalen.

Op de webstek die je aanhaalde, staat zwart op wit dat het hier over het Vlaams Gewest gaat.

Ik citeer opnieuw: "Het Vlaams Gewest telt 5 provincies en 308 gemeenten."
Als gemeenten opgedeeld worden volgens Gewest, dan behoren de Brusselse gemeenten bij het Brusselse gewest en niet bij Vlaanderen. Dan kan je dus niet spreken dat Brussel Vlaams is, Brussel is Brussels.
Oud 26 mei 2010, 00:46   #191
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.zorg-en-gezondheid.be/upl...eren_90-99.pdf

^ hier de Sterfteatlas volgens Vlaanderen, ook een doorverwijzing van Vlaanderen.be ; de kaarten blijven ook wit bij Brussel
En opnieuw moet ik u erop wijzen dat u de bijkomde tekst bij de kaarten niet gelezen heeft.

Op bladzijde 5 lees ik immers: "Alle cijfers hebben uitsluitend betrekking op residenten van het Vlaams Gewest."
Oud 26 mei 2010, 00:49   #192
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als gemeenten opgedeeld worden volgens Gewest, dan behoren de Brusselse gemeenten bij het Brusselse gewest en niet bij Vlaanderen. Dan kan je dus niet spreken dat Brussel Vlaams is, Brussel is Brussels.
Voor de derde maal: de webstek die jij aanhaalt spreekt over het Vlaams Gewest, en spreekt niet over Vlaanderen.

"Het Vlaams Gewest telt 5 provincies en 308 gemeenten."
Oud 26 mei 2010, 00:51   #193
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor de derde maal: de webstek die jij aanhaalt spreekt over het Vlaams Gewest, en spreekt niet over Vlaanderen.

"Het Vlaams Gewest telt 5 provincies en 308 gemeenten."
Je negeert de inhoud van mijn opmerking. Ik herhaal het opnieuw: als gemeenten worden ingedeeld volgens gewest, hoe kunt ge dan Brussel, als verzameling van gemeenten, zien als een onderdeel van Vlaanderen. We zijn aan het discussiëren als Vlaanderen als territorium.
Oud 26 mei 2010, 00:55   #194
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De officiële webstek van Toerisme Vlaanderen goed?
Ik heb die kaart trouwens opgezocht op de website van toerisme vlaanderen zelf, onder de kaart staat een lijst van regiocoordinatoren, en er is geen enkele regiocoordinator voor Brussel... Nogal vreemd dat Vlaanderen geen regiocoordinator heeft in zijn grootste toeristische pleister?

Bij de kaart staat trouwens ook geen legende van wat nu precies is aangeduid, Vlaamse gemeenschap, Vlaams gewest of Vlaanderen. Je hebt gelijk over die Sterfteatlas (ik had er inderdaad niet naar gekeken) maar bij deze kaart staat het zelfs niet nader bepaald.

Laatst gewijzigd door gehuigert : 26 mei 2010 om 00:58.
Oud 26 mei 2010, 00:57   #195
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je negeert de inhoud van mijn opmerking. Ik herhaal het opnieuw: als gemeenten worden ingedeeld volgens gewest, hoe kunt ge dan Brussel, als verzameling van gemeenten, zien als een onderdeel van Vlaanderen. We zijn aan het discussiëren als Vlaanderen als territorium.
Brussels Hoofdstedelijk Gewest = 19 gemeenten
Vlaams Gewest = 308 gemeenten

Vlaanderen = Brussels Hoofdstedelijk + Vlaams Gewest
Vlaanderen = 19 + 308 gemeenten
Vlaanderen = 327 gemeenten
Oud 26 mei 2010, 01:00   #196
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Brussels Hoofdstedelijk Gewest = 19 gemeenten
Vlaams Gewest = 308 gemeenten

Vlaanderen = Brussels Hoofdstedelijk + Vlaams Gewest
Vlaanderen = 19 + 308 gemeenten
Vlaanderen = 327 gemeenten
Nu nog een officiële bron (op vlaanderen.be) die zegt dat er 327 gemeenten zijn in Vlaanderen, of die zegt dat het Brussels hoofdstedelijk geweest een deel is van Vlaanderen... Ik ben nu al een tijd aan het navigeren op vlaanderen.be en ik krijg meer de indruk dat zij Vlaanderen zien als Vlaams gewest + Vlaamse gemeenschap, niet als Vlaams gewest + BHG. (zie ook de verwijzing naar hun regering, waarom staat er geen verwijzing naar de regering van BHG ?)
Oud 26 mei 2010, 01:01   #197
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is GANS Vlaanderen. Het Vlaams gewest is enkel Vlaanderen - (min) het Brussels gewest. Het Brussels gewest ligt in Vlaanderen.

Denk eens hier over na: hoe komt het dat de Walen zoveel regeringen hebben? Vlaanderen heeft het zich makkelijk gemaakt en slechts één regering op de been gebracht. Wallonie telt een regering voor Wallonie, én een regering voor het Waals gewest, etc...

Valt'em?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 01:04   #198
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Vlaanderen is GANS Vlaanderen. Het Vlaams gewest is enkel Vlaanderen - (min) het Brussels gewest. Het Brussels gewest ligt in Vlaanderen.

Denk eens hier over na: hoe komt het dat de Walen zoveel regeringen hebben? Vlaanderen heeft het zich makkelijk gemaakt en slechts één regering op de been gebracht. Wallonie telt een regering voor Wallonie, én een regering voor het Waals gewest, etc...

Valt'em?
Ik zie dat het Brussels gewest omringd ligt door Vlaanderen, maar daarom maakt het nog niet deel uit van Vlaanderen. Zie vlaanderen.be: waarom staat er bij de overheid niets over de regering van Brussels hoofdstedelijk gewest, als dat een onderdeel is van Vlaanderen?
Oud 26 mei 2010, 01:05   #199
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie dat het Brussels gewest omringd ligt door Vlaanderen, maar daarom maakt het nog niet deel uit van Vlaanderen. Zie vlaanderen.be: waarom staat er bij de overheid niets over de regering van Brussels hoofdstedelijk gewest, als dat een onderdeel is van Vlaanderen?
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is omringd door het Vlaams Gewest, niet door Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 26 mei 2010 om 01:06.
Oud 26 mei 2010, 01:07   #200
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is omringd door het Vlaams Gewest, niet door Vlaanderen.
Geef mij nu eens een link waar Vlaanderen gedefinieerd staat als Vlaams gewest + Brussels gewest, of een verklaring waarom op vlaanderen.be niets staat over de regering van BHG als het toch deel uitmaakt van vlaanderen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be