![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je in de databank meestal niet kan zien wélk bedrijf precies achter nen interim op zoek is. Je wordt zo wel verplicht om via een interimkantoor te gaan. En dan begint het natuurlijk. Anders zou je meteen die stap kunnen overslaan. Maar ja, dan steken de interimkantoren het geld ni in hun zakken ![]()
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals je zegt wordt je niet verteld over welke firma het gaat, ik vraag me dus af hoe zijn verhaal kan kloppen... Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
soms zeggen ze het in 't interimbureau wel, toch? (soms ook niet). En soms heb je geluk en is de beschrijving zo duidelijk dat je al ongeveer kan raden om welk bedrijf het gaat... Moet je wel geluk hebben dat het bedrijf u niet terugstuurt naar 't interimkantoor ![]()
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 22 juni 2010 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan nu keltjes commentaar:....kun je besluiten dat de HRM-afdeling van Volvo ofwel onbestaande is,ofwel uit luiaards bestaat... Me dunkt dat in- en om Gent echt wel 200 bruikbare mensen te vinden zijn..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 22 juni 2010 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Minister-President
|
![]() dan gewoon louter op comissie laten werken
![]()
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wa werken die dan niet?
Allez, die interimkantoren zelf zijn gewoon continu op zoek naar nieuw personeel ![]()
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zoals de fake vacatures om kandidaten binnen te lokken om zich te laten inschrijven
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
men zou de interimkantoren moeten verplichten een bepaald percentage van hun uitzendkrachten een vast contract te geven ...zo krijgt de vakbond ook daar meer invloed en controle . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Vast contract = 1500€ voor het Interimkantoor en 3 maand werken via Interim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"normaal" begint een bedienden cotract met 6 maand proef Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister
|
![]() Kom seg, ik denk dat er maar 1 of 2 deftige interimkantoren zijn en al de rest is maar enkel uit op geldbejag. Weet je hoeveel winst adecco op een jaar maakt ? Het gaat hier om tientallen miljoenen hoor. Deze kantoren zijn zeker geen liefdadigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beursgenoteerd dus winst op aandelen of sanering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dan de volgende week een artikel naar de gazet dat er geen personeel op afkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Europees Commissaris
|
![]() En vandaag dan weer het bericht dat lagere lonen de werkgelegenheid zal bevorderen (gehoord op de radio).
Ze zijn ons hier aan 't klaarstomen op een schuldcomplex zodat de kaarten grondig kunnen herschud worden heb ik de indruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe dagelijks minstens 100 km tussen de werken in, dat is dus geen excuus. Vroeger werkte ik in Antwerpen en ook Zeebrugge en dat was dagelijks vanuit Gent daar naartoe. Flinke verplaatsingskosten die ik daarvoor kreeg. Jawel mensen krijgen geld om zich te verplaatsen. Iemand die ik zeer goed ken maar zijn naam niet ga zeggen hier heeft ik weet niet hoeveel jaar de verplaatsing van zijn huis (nabij Gent) tot diep in Duitsland gedaan, inclusief logies. Minstens een paar honderd km per keer. Nooit geklaagd, altijd stipt op zijn werk geweest. En die fabrieken hebben jobs voor allerlei mensen, ook naaisters jawel want u weet toch dat ze tegenwoordig psychotestjes afnemen om mensen jobs te laten doen die er vandaag wel nog zijn maar morgen misschien niet meer. ![]() Citaat:
En heb vandaag alweer een werk opgeschreven. Zomaar geheel spontaan zelf aangeboden.
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel. Yup de loonkost moet hier natuurlijk naar beneden, subiet zelfs. Het loon blijft wel evenveel en dan is er zelfs ruimte voor wat opslag.
![]() |