Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2010, 16:55   #181
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Een paar getuigenissen van ervaringen met interimkantoren

http://www.femistyle.be/ubbthreads/u...&Number=591741

Citaat:

Persoonlijk opteer ik ook om rechtstreeks bij de firma te kunnen solliciteren.
Ik zit nu aan mijn 5e job (zelf steeds weggegaan), en ben daarbij altijd rechtstreeks in de firma's zelf op gesprek gegaan.
En, ik kon er altijd direct beginnen.
Heb dan ook verschillende keren via een interim-kantoor gesolliciteerd... resultaat: 'we zullen uw dossier voorleggen aan de werkgever; u hoort nog iets van ons'
Jah tarara... nooooit niks meer van gehoord... of ze zeiden in't interimkantoor al direct tegen mij: 'ik denk niet dat deze job iets voor u zal zijn', terwijl ik de week derna rechtstreeks bij die firma ben gaan solliciteren, en mocht ik direct beginnen

Dus, voor mij geen interims meer aub ;\)
Weet je wat er spijtig is?
Dat je in de databank meestal niet kan zien wélk bedrijf precies achter nen interim op zoek is. Je wordt zo wel verplicht om via een interimkantoor te gaan. En dan begint het natuurlijk. Anders zou je meteen die stap kunnen overslaan. Maar ja, dan steken de interimkantoren het geld ni in hun zakken
Oud 22 juni 2010, 17:03   #182
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat je in de databank meestal niet kan zien wélk bedrijf precies achter nen interim op zoek is. Je wordt zo wel verplicht om via een interimkantoor te gaan. En dan begint het natuurlijk. Anders zou je meteen die stap kunnen overslaan. Maar ja, dan steken de interimkantoren het geld ni in hun zakken
Per tewerkgestelde kandidaat "pakken" ze 1500€

Zoals je zegt wordt je niet verteld over welke firma het gaat, ik vraag me dus af hoe zijn verhaal kan kloppen...

Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 17:04.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 17:09   #183
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Per tewerkgestelde kandidaat "pakken" ze 1500€

Zoals je zegt wordt je niet verteld over welke firma het gaat, ik vraag me dus af hoe zijn verhaal kan kloppen...

soms zeggen ze het in 't interimbureau wel, toch? (soms ook niet).
En soms heb je geluk en is de beschrijving zo duidelijk dat je al ongeveer kan raden om welk bedrijf het gaat...

Moet je wel geluk hebben dat het bedrijf u niet terugstuurt naar 't interimkantoor
Oud 22 juni 2010, 17:10   #184
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
men zou beter die interimtrienen op een basisloon zetten en op commissie laten werken per verkochte kandidaat

Laatst gewijzigd door globalmedia : 22 juni 2010 om 17:10.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 17:11   #185
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
men zou beter die interimtrienen op een basisloon zetten en op commissie laten werken per verkochte kandidaat
Euh...dat is al zo
Oud 22 juni 2010, 17:12   #186
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Ik denk eigenlijk ook dat het probleem is dat er zoveel interimkantoren zijn. Die beschikken wel over HUN werkaanbiedingen maar niet over ALLE werkaanbiedingen.
Als je bijvoorbeeld leest dat VOLVO twee interimkantoren heeft gecontacteerd dan is dat eigenlijk nogal pover ... hoeveel interimkantoren heeft men in het land?
Even die zin herhalen "als je leest dat VOLVO twee interimkantoren heeft gecontacteerd..."

en dan nu keltjes commentaar:....kun je besluiten dat de HRM-afdeling van Volvo ofwel onbestaande is,ofwel uit luiaards bestaat...

Me dunkt dat in- en om Gent echt wel 200 bruikbare mensen te vinden zijn.....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 juni 2010 om 17:13.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 17:12   #187
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Euh...dat is al zo
dan gewoon louter op comissie laten werken
Oud 22 juni 2010, 17:14   #188
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh...dat is al zo
Voor wa werken die dan niet?
Allez, die interimkantoren zelf zijn gewoon continu op zoek naar nieuw personeel en 't is echt niet omdat ze uitbreiden zenne
Oud 22 juni 2010, 17:18   #189
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allez, die interimkantoren zelf zijn gewoon continu op zoek naar nieuw personeel en 't is echt niet omdat ze uitbreiden zenne
marketing misschien gezien de hevige concurrentie in die sector..
zoals de fake vacatures om kandidaten binnen te lokken om zich te laten inschrijven
Oud 22 juni 2010, 17:25   #190
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ze alleen maar jonge grietjes aanpakken die niet teveel eisen stellen.

Zwanger = buiten
Oud 22 juni 2010, 19:25   #191
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht

men zou de interimkantoren moeten verplichten een bepaald percentage van hun uitzendkrachten een vast contract te geven ...zo krijgt de vakbond ook daar meer invloed en controle .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 19:30   #192
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
men zou de interimkantoren moeten verplichten een bepaald percentage van hun uitzendkrachten een vast contract te geven ...zo krijgt de vakbond ook daar meer invloed en controle .
Vast contract = 1500€ voor het Interimkantoor en 3 maand werken via Interim.
Oud 22 juni 2010, 19:33   #193
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Vast contract = 1500€ voor het Interimkantoor en 3 maand werken via Interim.

In bvb noorwegen is het ook zo .... er zijn meer voordelen dan nadelen ..leg uit wat daar slecht aan is .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 19:56   #194
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
In bvb noorwegen is het ook zo .... er zijn meer voordelen dan nadelen ..leg uit wat daar slecht aan is .
Interim is nog steeds weekcontract
"normaal" begint een bedienden cotract met 6 maand proef

Laatst gewijzigd door Cdude : 22 juni 2010 om 19:57.
Oud 22 juni 2010, 20:39   #195
kameleon
Minister

Standaard

Kom seg, ik denk dat er maar 1 of 2 deftige interimkantoren zijn en al de rest is maar enkel uit op geldbejag. Weet je hoeveel winst adecco op een jaar maakt ? Het gaat hier om tientallen miljoenen hoor. Deze kantoren zijn zeker geen liefdadigheid.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 20:50   #196
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Kom seg, ik denk dat er maar 1 of 2 deftige interimkantoren zijn en al de rest is maar enkel uit op geldbejag. Weet je hoeveel winst adecco op een jaar maakt ? Het gaat hier om tientallen miljoenen hoor. Deze kantoren zijn zeker geen liefdadigheid.
Zeker niet.
Beursgenoteerd dus winst op aandelen of sanering.
Oud 22 juni 2010, 20:55   #197

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Even die zin herhalen "als je leest dat VOLVO twee interimkantoren heeft gecontacteerd..."

en dan nu keltjes commentaar:....kun je besluiten dat de HRM-afdeling van Volvo ofwel onbestaande is,ofwel uit luiaards bestaat...

Me dunkt dat in- en om Gent echt wel 200 bruikbare mensen te vinden zijn.....

Eigenlijk is dat ook een beetje mijn conclusie.
En dan de volgende week een artikel naar de gazet dat er geen personeel op afkomt.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 20:58   #198

Karma's schermafbeelding

Standaard

En vandaag dan weer het bericht dat lagere lonen de werkgelegenheid zal bevorderen (gehoord op de radio).
Ze zijn ons hier aan 't klaarstomen op een schuldcomplex zodat de kaarten grondig kunnen herschud worden heb ik de indruk.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2010, 21:54   #199
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen, geen redenen om niet te gaan werken.
redenen om niet bij d�*t specifieke bedrijf een spontane sollicitatie te gaan doen.
Als ik om 2u 's nachts moet vertrekken om om 4u op 't werk te zijn, terwijl mijn kind pas om 7u bij de kinderopvang terecht kan, dan begin je daar simpelweg niet aan. Een tweejarige bijv. kan zichzelf niet klaarmaken en naar de kinderopvang stappen.
En ik vraag me ook af waarom bijv. een frele madammeke van 50 die altijd in een naaiatelier heeft gewerkt en is afgedankt geweest omdat het bedrijf moest besparen of failliet ging of een ontslag medische redenen heeft gekregen, opeens geacht zou worden om spontaan te gaan solliciteren bij volvo als automechanieker. Zeker als volvo efkes 100 km ver is.

Dat zijn toch evidente dingen, maar ik ben er helaas van overtuigd dat jij écht denkt dat alle werklozen in aanmerking komen om daar te gaan werken.

Ik weet trouwens niet wat voor werk jij "aanbiedt", maar ik kan best begrijpen dat je bedrijf op de fles gaat als je ten eerste geen inzicht hebt in hoe het tegenwoordig gaat (slechte werking interimkantoren en vdab) én mocht je inzien dat niet iedereen elke job aankan.
tarara
Ik doe dagelijks minstens 100 km tussen de werken in, dat is dus geen excuus. Vroeger werkte ik in Antwerpen en ook Zeebrugge en dat was dagelijks vanuit Gent daar naartoe. Flinke verplaatsingskosten die ik daarvoor kreeg. Jawel mensen krijgen geld om zich te verplaatsen.

Iemand die ik zeer goed ken maar zijn naam niet ga zeggen hier heeft ik weet niet hoeveel jaar de verplaatsing van zijn huis (nabij Gent) tot diep in Duitsland gedaan, inclusief logies. Minstens een paar honderd km per keer. Nooit geklaagd, altijd stipt op zijn werk geweest.

En die fabrieken hebben jobs voor allerlei mensen, ook naaisters jawel want u weet toch dat ze tegenwoordig psychotestjes afnemen om mensen jobs te laten doen die er vandaag wel nog zijn maar morgen misschien niet meer.

Citaat:
goed, je hebt dus niet gesolliciteerd de voorbije, wat, 30 jaar?, maar denkt het wel beter te weten.
Zeker weten.
En heb vandaag alweer een werk opgeschreven.
Zomaar geheel spontaan zelf aangeboden.
Oud 22 juni 2010, 22:01   #200
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En vandaag dan weer het bericht dat lagere lonen de werkgelegenheid zal bevorderen (gehoord op de radio).
Ze zijn ons hier aan 't klaarstomen op een schuldcomplex zodat de kaarten grondig kunnen herschud worden heb ik de indruk.
Lagere loonkost is niet hetzelfde als lager loon.
Integendeel.
Yup de loonkost moet hier natuurlijk naar beneden, subiet zelfs. Het loon blijft wel evenveel en dan is er zelfs ruimte voor wat opslag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be