Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2010, 21:45   #181
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Heb je daar een bron van, da's het eerste in mijn leven dat ik daarvan hoor. Zelfs de priesters en bisschoppen erkennen dat de Belgische justitie enkel zijn werk deed (maar tijdens dat werk serieus over de schreef ging toen ze die graven begonnen te openen). Voor zover ik weet blijven bisschoppen en priesters nog steeds 'Belgen' en niet 'inwoners van Vatikaanstad' wanneer ze ingewijd worden (dat laatste impliceert dat zij vallen onder de Belgische wetgeving en dus niet die van het Vatikaan)
Ge moogt 100 keren aan Jantje vragen om zijn fantazieën te illustreren met een degelijke link .... maar ge verprutst uwen tijd.
De dag dat hij wel een link plaatst, ga ik mijn laptop in stukjes hakken en in de friteuse zwieren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 22:14   #182
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moogt 100 keren aan Jantje vragen om zijn fantazieën te illustreren met een degelijke link .... maar ge verprutst uwen tijd.
De dag dat hij wel een link plaatst, ga ik mijn laptop in stukjes hakken en in de friteuse zwieren.
Hak je laptop dan maar in stukken en zwier hem in de friteuse.

http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2[art_id]=912&cHash=e4deeb6527
Citaat:
In de 19e eeuw hielden de pausen nog sterk vast aan het recht van de kerk om asiel te verlenen en stelden zij kerkelijke straffen op het niet naleven ervan. Daarbij bleef men ervan uitgaan dat het kerkasiel een authentieke kerkelijke aanspraak was en geen voorrecht dat door de staat werd toegekend. Deze visie vond een vertaling in canon 1179 van het Kerkelijk Wetboek van 1917 (1). Deze canon hield echter een beperking in ten opzichte van de vroegere, soms zeer verregaande interpretatie, vooral m.b.t. de plaatsen waar asiel kon worden verleend.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 22:22   #183
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat de nuntius zou vastgehouden worden beweer ik ook niet,ze MOGEN dat zelfs niet
de nuntius is een diplomaat, met diplomatieke onschendbaarheid dus. Het gerecht kan hem zeer goed de toegang tot de plaats van de huiszoeking verbieden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juni 2010 om 22:23.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 23:38   #184
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of:
Practisch, wreed practisch, zo'n commissie.
Beste link uit de draad! Geeft al aan dat waar het hierom draait. Centen.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2010, 23:48   #185
discuz
Minister

Standaard

Google eens "church abuse compensation" en je vind een heleboel recente links waaruit blijkt dat de kerk zich als een duivel in een wijwatervat weert als het om centen gaat. Beloften van compensaties die niet worden gehouden, allerlei voorwaarden waaronder anonimiteit, niet-vervolging, etc.

Kortom, dezelfde reactie als ware het de meest moreel corrupte multinational.

Zou Mechelen zijn computers terugkrijgen als ze een fonds van 500 miljoen euro opzij zetten om de slachtoffers uit te betalen?

Laatst gewijzigd door discuz : 26 juni 2010 om 23:53.
Oud 26 juni 2010, 23:54   #186
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Beste link uit de draad! Geeft al aan dat waar het hierom draait. Centen.
Ja, Godelieve Halsberghe begon schijnbaar schadevergoeding te vragen voor de slachtoffers. En d�*t doet pijn.
Oud 27 juni 2010, 00:11   #187
discuz
Minister

Standaard

In Oostenrijk vroegen de slachtoffers tot 130.000 euro p.p. De kerk liet gisteren weten dat ze tot 25.000 euro kunnen bieden: 5.000 voor 'minor' feiten, 15.000 voor ernstigere en het 25.000 voor de ergste.

Ter vergelijking, vorige week kreeg Marie McCormac in Ierland 250.000 euro in een 'out-of-court' settlement. Ze werd vijf jaar lang misbruikt. Zij had ook de Ierse kardinaal voor de rechtbank gedaagd, die de zaak 35 jaar had stilgehouden. Kardinaal Brady weigert nog steeds om ontslag te nemen.
Oud 27 juni 2010, 01:54   #188
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hak je laptop dan maar in stukken en zwier hem in de friteuse.

http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2[art_id]=912&cHash=e4deeb6527
Oh, ik dacht dat we in 2010 leefden. Ik dacht dat je over het heden aan het spreken was?
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 01:56   #189
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Of:
Practisch, wreed practisch, zo'n commissie.
Jep dan is het gerecht veel beter. Die laten eerst een gans proces voeren waarin de slachtoffers alle leed ondergaan om dan lichte straffen of soms zelfs vrijlating uit te spreken? Die mensen kiezen bewust voor die commissie. Laat hen.
Oud 27 juni 2010, 01:58   #190
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, Godelieve Halsberghe begon schijnbaar schadevergoeding te vragen voor de slachtoffers. En d�*t doet pijn.
Het grootste deel van alle kerkelijkheden is gesponsord door de staat [op heden]. Het zou het pijnlijkst zijn voor die beurs van schadevergoedingen die niet door het slachtoffer kunnen betaald worden. Ze gaan echt niet omdat een priester of bisschop veroordeeld wordt voor pedofilie plots dat geld in het Vatikaan gaan vragen?
Oud 27 juni 2010, 01:59   #191
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
de nuntius is een diplomaat, met diplomatieke onschendbaarheid dus. Het gerecht kan hem zeer goed de toegang tot de plaats van de huiszoeking verbieden.
Je leest best eens de reactie opnieuw waar je op reageerde Hij sprak over dat ze hem niet konden vasthouden en gij reageert met dat ze hem de toegang kunnen verbieden ?
Oud 27 juni 2010, 11:02   #192
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Ik ben aangedaan door al de pogingen om de 'daders' helemaal uit het verhaal weg te schrijven. Zelfs ernstige mensen als Nynorsk doen daar aan mee.

De kerk heeft dezelfde tactiek met succes toegepast voor zo wat 100 jaar. Leg al de stress, al de druk en al de macht van een instituut op de slachtoffers en die zullen zich uit angst wel terug trekken. Waarna de 'dader' weer wat jaren bij krijgt tot aan de verjaring.

De groep 'daders' moet uit de 'verdachten' gepikt worden. Met zorg en kunde. En die smeerlappen moeten eindelijk hangen.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 11:11   #193
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Die huiszoeking is uitgelokt door de katholieke kerk om van de schadevergoedingen vanaf te geraken. Al die kalloten staan daar nu schijnheilige gezichten te trekken maar de informatie waarop de huiszoekingen zijn kunnen doorgaan komt wel van binnen hun kringen. Kan gemakkelijk zijn dat de extreem conservatieven algauw alles nog proberen in Danneels zijne nek te duwen ook om zo ineens van alles vanaf te zijn. Ik verschiet van niks als het over de Kerk gaat.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 11:22   #194
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Jep dan is het gerecht veel beter. Die laten eerst een gans proces voeren waarin de slachtoffers alle leed ondergaan om dan lichte straffen of soms zelfs vrijlating uit te spreken?
Het gerecht veroordeelt er soms wel: lees je krant.
Citaat:
Die mensen kiezen bewust voor die commissie. Laat hen.
Ik hou hen niet tegen maar 't is maar de vraag wat die mensen verwachten: veroordeling van de dader? Dan hebben ze toch veel meer kans bij 't gerecht. Schadevergoeding? Daar begon de vorige voorzitster Halsberghe voor te ijveren, zonder echt veel medewerking.
"Verzoening" met de RKK? Dan zijn ze aan 't juiste adres.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juni 2010 om 11:25.
Oud 27 juni 2010, 11:24   #195
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Die huiszoeking is uitgelokt door de katholieke kerk om van de schadevergoedingen vanaf te geraken. Al die kalloten staan daar nu schijnheilige gezichten te trekken maar de informatie waarop de huiszoekingen zijn kunnen doorgaan komt wel van binnen hun kringen. Kan gemakkelijk zijn dat de extreem conservatieven algauw alles nog proberen in Danneels zijne nek te duwen ook om zo ineens van alles vanaf te zijn. Ik verschiet van niks als het over de Kerk gaat.
Idd, dat reukje walmt eruit.
Oud 27 juni 2010, 11:28   #196
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gerecht veroordeelt er soms wel: lees je krant.Ik hou hen niet tegen maar 't is maar de vraag wat die mensen verwachten: veroordeling van de dader? Dan hebben ze toch veel meer kans bij 't gerecht. Schadevergoeding? Daar begon de vorige voorzitster Halsberghe voor te ijveren, zonder echt veel medewerking.
"Verzoening" met de RKK? Dan zijn ze aan 't juiste adres.
Ja het gerecht oordeelt soms wel, net zoals de commissie soms wel tot een goede overeenkomst komt tussen dader en slachtoffer. Enkel heeft het slachtoffer de touwtjes in handen bij de commissie terwijl ze dat bij het gerecht helemaal niet meer heeft.
Oud 27 juni 2010, 11:32   #197
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja het gerecht oordeelt soms wel, net zoals de commissie soms wel tot een goede overeenkomst komt tussen dader en slachtoffer. Enkel heeft het slachtoffer de touwtjes in handen bij de commissie terwijl ze dat bij het gerecht helemaal niet meer heeft.
Dat betwijfel ik. Het gerecht werkt volgens een afdwingbare procedure, de commissie niet.
Oud 27 juni 2010, 11:35   #198
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik. Het gerecht werkt volgens een afdwingbare procedure, de commissie niet.
Als het te zwaar wordt voor het slachtoffer kan hij stoppen bij de commissie, als hij bij het gerecht gaat, gaat de bal aan het rollen en kan hij niet meer vragen te stoppen met het onderzoek.
Oud 27 juni 2010, 11:54   #199
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In zeer beperkte mate, tenslotte zijn de meeste dossiers lang geleden verjaard en gaat men dus weinig of niets afdwingen.
Oud 27 juni 2010, 12:15   #200
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het te zwaar wordt voor het slachtoffer kan hij stoppen bij de commissie, als hij bij het gerecht gaat, gaat de bal aan het rollen en kan hij niet meer vragen te stoppen met het onderzoek.
En vermits het een commissie is van de RKK...
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=176

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juni 2010 om 12:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be