Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat wordt het resultaat van de onderhandelingen?
Regering NVA-PS plus kleintjes; BHV gesplitst, matige staatshervorming 22 55,00%
Regering zonder NVA want niet genoeg toegevingen van Di Rupo en co 10 25,00%
Geen regering; nieuwe verkiezingen binnen een paar maanden 8 20,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 8 juli 2010, 12:40   #181
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar camel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zou kunnen, de kans is heel groot zelfs, dat er met de N-VA geen regering gevormd wordt, in zo verre heb je gelijk.

Maar een federale regering gaat er wel gevormd worden, zonder de N-VA, met een Vlaamse minderheid als het moet.

Voor De N-VA lonkt de zijlijn, een beetje staan roepen aan de zijlijn, zonder iets te bereiken, een lesje in nederigheid.

Misschien begrijpen dat het cordon wacht.

Wanneer komt dat persbericht van onze informateur?
K'weet niet of je de verkiezingsuitslag hebt gezien maar ik denk dat als men geen rekening zou houden met de n-va het politieke zelfmoord zou betekenen voor de andere zogezegd Vlaamse partijen...
camel is offline  
Oud 8 juli 2010, 12:48   #182
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camel Bekijk bericht
K'weet niet of je de verkiezingsuitslag hebt gezien maar ik denk dat als men geen rekening zou houden met de n-va het politieke zelfmoord zou betekenen voor de andere zogezegd Vlaamse partijen...
Dus je denkt dat als BDW geen federale regering op poten krijgt Belgie afgelopen is?

Denk dan nog maar eens opnieuw want zo gaat het niet lopen.

CVP, VLD, SPa en Groen zijn partijen die zitten wachten om de Vlaming te verkopen. Die hun machtsbastion is Belgisch en ze gaan alles doen om dat te behouden.

En de Vlaming, binnen de vier jaar weet die van niets meer want het zijn politieke onnozelaars.
Oud 8 juli 2010, 12:57   #183
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ben benieuwd of iemand mijn posts kan lezen?
Shadowke is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:03   #184
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ben benieuwd of iemand mijn posts kan lezen?
Schrik van een ban?
Oud 8 juli 2010, 13:05   #185
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
je zou diezelfde reflex verwacht hebben toen er geen vlaamse meerderheid meer was in de regeringen leterme en van rompuy ook ...

maar blijkbaar is de lonk van de vetpotten op korte termijn groter dan het mogelijke verdriet op de lange termijn ...

die politieke zelfmoord is geen gegeven maar een veronderstelling, blijkbaar willen alle partijen buiten vb en nva het er toch nog altijd op wagen ...

wsl omdat ze WEL beseffen dat het met dit land toch gedaan is, dus kunnen ze evengoed nog eens profiteren als de mogelijkheid zich voordoet.

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 juli 2010 om 13:05.
Anna List is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:05   #186
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je denkt dat als BDW geen federale regering op poten krijgt Belgie afgelopen is?

CVP, VLD, SPa en Groen zijn partijen die zitten wachten om de Vlaming te verkopen. Die hun machtsbastion is Belgisch en ze gaan alles doen om dat te behouden.

En de Vlaming, binnen de vier jaar weet die van niets meer want het zijn politieke onnozelaars.
Zou het niet beter hebben kunnen zeggen. Daarbij, nu zeggen ze dat het water nog te diep is tussen N-VA en PS. Zal ook wel allemaal komedie zijn. Eerst nog wat rekken en zogezegd trekken om dat het nu eenmaal niet te rap mag gaan, anders kun je de kiezer niet overtuigen dat het moeilijk is geweest maar dat ge er het uiterste hebt weten uit te halen. En die domme schapen zijn zich van geen kwaad bewust en slikken dat als honing en koek.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 juli 2010 om 13:06.
Garry is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:06   #187
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Schrik van een ban?
dat was anders een goe berichtje geweest om compleet te negeren met z'n allen
Anna List is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:07   #188
Anna List
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 juli 2010 om 13:08.
Anna List is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:08   #189
Shadowke

Standaard

Citaat:
Schrik van een ban?
naaah
Shadowke is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:08   #190
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
.

comment ?
Anna List is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:11   #191
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
comment ?
op een punt? neen
Shadowke is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:11   #192
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee dat zeg ik niet... Ik wil gewoon zeggen dat men niet zonder de n-va kan gezien de monsterscore.
Als men dit feit naast zich zou neerleggen en een regering vormen met een Vl. minderheid en de N-va dwingen in de oppositie te gaan, wat denk je dan? Nog meer radicalisering, een zetelpositie voor de n-va en de kans om alles af te breken enz...

Laatst gewijzigd door camel : 8 juli 2010 om 13:12.
camel is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:13   #193
Shadowke

Standaard

Citaat:
Nee dat zeg ik niet... Ik wil gewoon zeggen dat men niet zonder de n-va kan gezien de monsterscore.
Als men dit feit naast zich zou neerleggen en een regering vormen met een Vl. minderheid en de N-va dwingen in de oppositie te gaan, wat denk je dan? Nog meer radicalisering, een zetelpositie voor de n-va en de kans om alles af te breken enz...
idd camel!
Shadowke is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:15   #194
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een ander land zou dat zo zijn ja, hier niet.

Trouwens, de N-VA heeft zeer duidelijk gemaakt dat als men een meerderheid zou halen met het VB men dan nog Belgie niet zou afbreken, we blijven liever in Belgie...
Oud 8 juli 2010, 13:21   #195
Shadowke

Standaard

Citaat:

Trouwens, de N-VA heeft zeer duidelijk gemaakt dat als men een meerderheid zou halen met het VB men dan nog Belgie niet zou afbreken, we blijven liever in Belgie...
fout xeno.
n-va is niet voor directe vlaamse onafhankelijkheid maar wilt een stap-voor-stap-scenario met een confederatie (volgens de 5 resoluties vant vlaams parlement) als begin.
maar indien de franstaligen niet mee willen werken (je weet wel: weer vanalles beginnen te eisen terwijl n-va aan haar kiezers verplicht is niet toe te geven), denk ik wel dat ze durven de vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 juli 2010 om 13:21.
Shadowke is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:22   #196
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

euh.. als de radicalisering nu nog niet begonnen is dan weet ik het ook niet meer hoor.

Als ik het me nog herinner hebben ze gezegd dat ze gaan voor een confederaal B. met het merendeel van de bevoegdheden richting deelstaten... Dus geen consumptie federalisme meer...

Daarbij wat zegt VL B? Onafhankelijk Vlaanderen... Ja maar hoe? Door dit te zeggen zonder enige strategie of plan is wel wat gemakkelijk vind ik...
camel is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:24   #197
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
fout xeno.
n-va is niet voor directe vlaamse onafhankelijkheid maar wilt een stap-voor-stap-scenario met een confederatie (volgens de 5 resoluties vant vlaams parlement) als begin.
maar indien de franstaligen niet mee willen werken (je weet wel: weer vanalles beginnen te eisen terwijl n-va aan haar kiezers verplicht is niet toe te geven), denk ik wel dat ze durven de vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen.
Dus ze willen geen onafhankelijkheid maar ze zouden het wel durven uitroepen? Begrijpe wie kan...

Ik ben heel benieuwd hoe ze een confederatie gaan bereiken, want tenslotte zijn ze de enige in Belgie die zoiets willen.
Oud 8 juli 2010, 13:26   #198
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
euh.. als de radicalisering nu nog niet begonnen is dan weet ik het ook niet meer hoor.

Als ik het me nog herinner hebben ze gezegd dat ze gaan voor een confederaal B. met het merendeel van de bevoegdheden richting deelstaten... Dus geen consumptie federalisme meer...

Daarbij wat zegt VL B? Onafhankelijk Vlaanderen... Ja maar hoe? Door dit te zeggen zonder enige strategie of plan is wel wat gemakkelijk vind ik...
Ja? En hoe gaan ze dat confederalisme bereiken als er niemand in Belgie is die het wil bereiken?

En als je nu zegt dat CVP en VLD ook confederalisme willen ga ik u dapper uitlachen.
Oud 8 juli 2010, 13:28   #199
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze konden anders wel naast het VB ondanks een monsterscore.
Garry is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:30   #200
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
op een punt? neen
tja, tikkeltje onhandig van me
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be