Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2010, 02:25   #181
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De argumenten mogen waarschijnlijk al op zijn , maar mijn vraag over "moraliteit evolueert" is er geen argument voor nodig, enkel ja of nee.
Ik heb daar al paar keer bevestigend op geantwoord, met argumenten.

"Ja: wat als moreel aanvaardbaar of wenselijk wordt beschouwd evolueert door nieuwe inzichten vanuit nieuwe wetenschappelijke ontdekkingen en/of logisch na denken"

U verwijt mij dat ik mezelf herhaal. Tja, als u telkens dezelfde of een nagenoeg gelijke vraag stelt, dan kan ik ofwel zeggen "ei manneke, ga ergens elders da papegaai uit hangen", of zeer geduldig als tegen een kind van 5 die telkens hetzelfde vraagt mijn antwoord herhalen.

U hoeft hier niet verder op in te gaan, u hebt mijn definitief antwoord in het vet.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 02:31   #182
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee de mens is een voorwerp + een ziel, dus aards en hemels, biologisch en spiritueel, in de maatschappij is deze mens een maatschappelijk object.

Is dat wat jij ook gelooft?

Een oordeel over een object buiten haar eigen omgeving en structuren, is betekenisloos, heeft geen zin en geen betekenis. En dat is wat je hier doet.
U vind dus dat het recht op leven niet absoluut is? Want elke regime kan zomaar vrij over de levens van de onderdanen (onderworpenen) beschikken. Een mensenlijk leven is dus op zich voor u waardeloos, maar heeft slechts de waarde die het regime het toe kent.
U woont in het Westen dat uw recht op leven respecteert, en u aanvaard dat bepaalde regimes nauwelijks waarde hechten aan een menselijk leven. U bent dus van mening dat uw leven meer waard heeft dan het leven van uw Iraanse zuster?

Ik geloof dat elke mens evenwaardig is, en dat elk mensenleven evenveel waard is ongeacht in welk land de persoon zich bevind. Mijn oordeel is dat het recht op leven absoluut is, voor elk levend wezen geldt, en niet onderhevig aan het regime waaronder het zich toevallig bevind.
Een regime die het recht op leven niet ter harte neemt door mensen voor onnozelheden dood ter martelen is een regime dat beter zo snel mogelijk wordt omver geworpen. De waarde van het leven (gelovigen zouden zeggen: het leven dat we van God/Allah gekregen hebben) staat boven de politieke spelletjes van een paar machsgeile fanatici die de Koran misbruiken om er zelf beter van te worden.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 8 juli 2010 om 02:42.
Oud 8 juli 2010, 02:34   #183
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zijn de argumenten op?
Nope, sommigen onder ons hebben nachtdienst en hebben wel betere dingen te doen dan steeds op dezelfde vragen te beantwoorden van mensen die geen enkele vorm van inlevingsvermogen hebben...
Oud 8 juli 2010, 02:44   #184
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
U vind dus dat het recht op leven niet absoluut is? Want elke regime kan zomaar vrij over de levens van de onderdanen (onderworpenen) beschikken. Een mensenlijk leven is dus op zich voor u waardeloos, maar heeft slechts de waarde die het regime het toe kent.
U woont in het Westen dat uw recht op leven respecteert, en u aanvaard dat bepaalde regimes nauwelijks waarde hechten aan een menselijk leven. U bent dus van mening dat uw leven meer waard heeft dan het leven van uw Iraanse zuster?
Wat ik vind heb ik meermaals gezegd en ik ga het nog voor de tiende(?) en laatste keer herhalen.

Het recht op eigen identiteit, deze identiteit voortvloeit uit de gemeenschappelijke consensus en deze consensus vindt plaats tussen twee partijen, enerzijds de componenten van de maatschappij de mensen en instituten enzovoort, en anderzijds de historische socio-culturele achtergrond.

Laatst gewijzigd door porpo : 8 juli 2010 om 02:44.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 02:49   #185
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Nope, sommigen onder ons hebben nachtdienst en hebben wel betere dingen te doen dan steeds op dezelfde vragen te beantwoorden van mensen die geen enkele vorm van inlevingsvermogen hebben...
Dat is geen excuus, als je een discussie wilt stoppen, dan moet je geen excuses vinden. Je kan het gewoon doen.

Gaan spreken over ""dezelfde"" vragen en dan nog beweren dat er een antwoord is gegeven, is eigenlijk ook geen excuus, daarom vind ik dat je niet verplicht bent om quasi-excuses te zoeken.

Schrijf:
- Einde discussie -

En bij deze is het. Moeilijk?

Laatst gewijzigd door porpo : 8 juli 2010 om 02:51.
Oud 8 juli 2010, 03:01   #186
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is geen excuus, als je een discussie wilt stoppen, dan moet je geen excuses vinden. Je kan het gewoon doen.

Gaan spreken over ""dezelfde"" vragen en dan nog beweren dat er een antwoord is gegeven, is eigenlijk ook geen excuus, daarom vind ik dat je niet verplicht bent om quasi-excuses te zoeken.

Schrijf:
- Einde discussie -

En bij deze is het. Moeilijk?
Hola manneke, ik heb wel degelijk nachtshift als opvoeder in een instelling voor kinderen met een mentale discussie. Als het even rustig is kan ik op internet, maar als de verzorging van de kinderen gaat steeds voorop (daarvoor word ik betaald). Als ik dan even niet direct kan antwoorden omdat ik aan het werk ben, dan krijg ik het verwijt dat ik maar een excuus aan het zoeken ben. Dat pik ik niet!

Het welzijn van de kinderen waar ik verantwoordelijk voor ben is miljarden keer meer waard dan deze beëindigde discussie.
Ja ik ben een hulpverlener, daarom is het recht op leven voor mij absoluut.
Oud 8 juli 2010, 05:45   #187
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor jou is er fysiek en voor hen is er eer, geloof, het schenden van maatschappelijke moraal, het bedreigen van stabiliteit van huwelijk, en bedreigen van de stabiliteit van huwelijk is een bedreiging voor stabiliteit van de familie en deze is bedreiging van de gemeenschap en deze is de bedreiging van de maatschappij.
Maar wat ze barbaars vinden is niet wat je barbaars vindt, en de geschikte middelen voor jou, zijn niet de geschikte middelen in hun ogen.
Machogeleuter uit een vrouwenminachtende samenleving....

Dat dankzij een antiek versenboekje niet snel zal evolueren naar de 'universele rechten van de mens'..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 09:21   #188
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Protesteer: teken de petitie

http://www.irancomite.nl/index.php?o...om=0&Itemid=63
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 13:07   #189
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Wat ik vind heb ik meermaals gezegd en ik ga het nog voor de tiende(?) en laatste keer herhalen.

Het recht op eigen identiteit, deze identiteit voortvloeit uit de gemeenschappelijke consensus en deze consensus vindt plaats tussen twee partijen, enerzijds de componenten van de maatschappij de mensen en instituten enzovoort, en anderzijds de historische socio-culturele achtergrond.
whatever...
Je stenigt een vrouw niet omdat ze misschien, mogelijk met een andere man
dan haar echtgenoot gevrijd heeft.
en je zoekt géén excuses voor de schuldigen als het toch gebeurt.
Bovendien, als mijn geheugen me niet bedriegt, wordt het zelfs door de Koran verboden. Want je moet niet minder dan VIER ooggetuigen hebben van overspel voordat je aan straffen kunt denken. Ken jij veel mensen die
overspel bedrijven in het openbaar? Ik dus niet.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 14:49   #190
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
whatever...
Je stenigt een vrouw niet omdat ze misschien, mogelijk met een andere man
dan haar echtgenoot gevrijd heeft.
en je zoekt géén excuses voor de schuldigen als het toch gebeurt.
Bovendien, als mijn geheugen me niet bedriegt, wordt het zelfs door de Koran verboden. Want je moet niet minder dan VIER ooggetuigen hebben van overspel voordat je aan straffen kunt denken. Ken jij veel mensen die
overspel bedrijven in het openbaar? Ik dus niet.
http://forum.politics.be/showthread....67#post4859467
Oud 9 juli 2010, 10:08   #191
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ale-druk.dhtml

Alvast het stenigen is afgevoerd..mogelijk krijgt deze weduwe een humanere doodstraf...
Oud 9 juli 2010, 10:31   #192
Francientje
Minister

Standaard

En ze heeft niet eens overspel gepleegd! Haar man was overleden!
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 10:33   #193
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Tuttut ! ..prutsen buiten het 'Geilige' huwelijk is barbaars overspel...allez voor de vrouw dan...de mannen krijgen een klets op hun handen..
Oud 9 juli 2010, 13:51   #194
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ale-druk.dhtml

Alvast het stenigen is afgevoerd..mogelijk krijgt deze weduwe een humanere doodstraf...
Uit het hln artikel:

Citaat:
Iraanse niet gestenigd dankzij internationale druk
Dit is misinformatie

(Ik vind het fout dat die vrouw de doodstraf krijgt, begrijp me niet verkeerd, maar het is ook belangrijk om propaganda langs onze zijde te belichten)
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 14:33   #195
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Hoe dom wilt u zijn?

De vrouw pleegde geen overspel - haar man was immers overleden.
Oud 9 juli 2010, 18:13   #196
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat echt is, dan is heel het verhaald in de media verzonnen.

Laatst gewijzigd door porpo : 9 juli 2010 om 18:14.
Oud 9 juli 2010, 18:24   #197
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Respect ???!, jij weet niet wat respect is kerel!

Het Westen is pas de grootste hypocriete natie hier op deze planeet. Steeds spreken ze over democratie, mensenrechten en dergelijke...
Maar overal waar ze komen brengen ze dood, verderf en corruptie.
Je kunt maar op één manier consequent zijn en dat is weigeren, nog langer deel uit te maken van dat door jou gehate Westen, en terugkeren naar de plek die jij zoveel beter vindt.
Oud 9 juli 2010, 20:25   #198
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat echt is, dan is heel het verhaald in de media verzonnen.
Zeg porpo... mag Ik een wat vragen ?

1) Gesteld _ondertussen heb je dat gerelativeerd... was een leuk stukje ...zie vraag 2 _ dat men doodstraf uitschrijft voor overspel vanwege een algehele consensus dat eerroof etc toch wel een zeer ernstig misdrijf is.
Waarom geldt dat dan niet voor de man ?
2) Kom je hier nu werkelijk te beweren dat al die landen waar men de doodstraf heeft uitgevoerd voor overspel dat niet rijmbaar is met de koran of dat de geëxecuteerden dat zelf zouden gewillen hebben ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 20:54   #199
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Zeg porpo... mag Ik een wat vragen ?
Citaat:
Als dat waar is, dan is heel het verhaal een verzinsel in de media.

@,
Je moet dus niet verder gaan zoeken. Je moet soms leren remmen.

Laatst gewijzigd door porpo : 9 juli 2010 om 20:55.
Oud 11 juli 2010, 21:53   #200
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Een schande, natuurlijk! Wat kan je meer over zeggen? Toch blijf ik vertrouwen op de rechtschapen Iraanse burgers, activisten en politici dat deze gruwelijke wet binnenkort afgeschaft wordt... (best natuurlijk vóór deze moord, maar ik denk niet dat dat er nog in zit)

En dan nog steniging of de dood door slagen... Een gruwelijkere dood kan je je niet inbeelden...
argh, dat westelijk mentaliteitssuperiorisme is zum kotsen. Dit is een wet voor & door de rechtgeschapen burgers, activisen en politici van Iran.

Ooit gehoord van identiteit? Ik besef dat dat een lelijk, achterlijk woord is voor de naaldkop op de wereld waar we hier wonen, maar op andere plaatsen ter wereld heeft dat wel degelijk betekenis.

Ik hoop dat deze vrouw ook vrijzinnigheid zal kraaien in haar put... het recht op overspel, het recht op decadentie, het recht om Islam te schenden.... iedere steen zal haar op andere gedachten brengen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be