![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar dat is allemaal koffiedik kijken. Het zal afhangen van - de omvang van de ramp - hoeveel vluchtelingen en waar - waar is plaats - waar is geld Maar we zullen onze verantwoordelijkheid moeten nemen, hoe dan ook.
|
|
|
|
#182 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laat het ons minder extreem stellen: daders van verkeersongevallen hoeven hun slachtoffers niet te vergoeden? Mensen die hun land onderstroomt door de klimaatsveranderingen zijn geen 'slachtoffers'?? (Alice, wees toch slimmer en ontken gewoon dat de roofbouw door het westen dan nog maar iets met de klimaatsverandering te maken heeft... net zoals Sus!) Vanzelfsprekend is dit het laatste noodscenario... maar onrealistisch? In Uw ogen misschien, en mede in het achterhoofd dat U welstand zult moeten inleveren en dit liever niet doet! ²Want daar draait het om Alice.... egoïstisch gedrag! Als men mij vraagt 5 mensen in mijn huis op te nemen die anders zouden sterven dan doe ik dat! En we proberen er het beste van te maken) (U toch ook?) Eerst opvang in eigen land/buurlanden indien dit op een humane manier mogelijk is! Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 18 juli 2010 om 17:16. |
|
|
|
|
|
|
#183 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vanzelfsprekend! Ik zie trouwens nog niet direct zo'n grote volksverhuizingen op gang komen.... (ik hecht zelfs niet al te veel geloof aan het artikel) Deze discutie was eerder principieel! Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 18 juli 2010 om 17:18. |
|
|
|
|
|
|
#185 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Principes zijn nobel, maar als we ze willen verdedigen, is er altijd het gevaar dat we overhellen naar integrisme. Dat is eigenlijk een vorm van afgodendienarij, we maken van een principe een afgod i.p.v. het principe in zijn relativiteit te huldigen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#186 |
|
Staatssecretaris
|
Rationeel gezien is de planeet gewoon overbevolkt.
De planeet denkt dan ook rationeel en roeit een gedeelte uit dmv ziektes, natuurrampen,... en dan treedt het principe van survival of the fittest weer op. Nu, dankzij wetenschap kunnen we de planeet overbevolkt houden maar dit zal op een bepaald moment niet meer pakken. De globale wereldbevolking stijgt en als daar niks aan gedaan wordt dan zal de natuur er iets aan doen, wat nu al deels het geval is. Maw, gaan vluchten voor het klimaat is slechts een oplossing op korte termijn, de totale wereldbevolking constant houden is een oplossing op lange termijn.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 18 juli 2010 om 18:50. |
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nee, ik denk er nog niet over vijf mensen in mijn huis op te nemen, ben je gek geworden? En dat zou ik moeten doen omdat ik medeplichtig ben aan ...wat? Criminele feiten? Wanneer je dit wil oplossen door mensen te dwingen hun huis open te stellen voor iedere vluchteling waar ter wereld hoor je thuis in een gesticht.Vind u dat egoisme om hiervoor te bedanken? Mij best! In eigen land wordt genoeg opgevangen, ruimte vind je in landen zoals Turkije of Marokko, Australie of Canada, hier in de draagkracht wat sociale "solidariteit met het wereldleed" bereikt, meer hoeft voor mij echt niet! |
|
|
|
|
|
|
#188 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alice,
We begrijpen allemaal dat u pijn heeft, maar het uitschelden van uw medeforummer als "achterlijk" zal uw pijn niet verlichten. Integendeel, zoals Boeddha (vrede zij met hem) leert, zal dit uw pijn doen toenemen! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Misschien is Uw persoonlijke draagkracht berreikt omdat U finnancieel zwak bent.... dat zou kunnen OK geen schande. Niemand zal U persoonlijk vragen mensen op te nemen. In dat geval zou U misschien zelf sterven. In het andere geval bent U gewoon egoïstisch, want U zou het U kunnen veroorloven maar doet het niet en zou (hypotetisch)mensen ervoor laten sterven... Mooie madam ben jij! Maar als maatschappij? Er is meer dan genoeg geld! Geloof me Nogmaals: 5 mensen die anders zouden sterven weigert U op te nemen en hun leven te redden uit egoisme??? Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 18 juli 2010 om 22:49. |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#192 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is het wel zo ongeveer. |
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
U stelt (weliswaar terecht) dat wij (op een op andere manier), met zijn allen de slachtoffers zullen worden van de nakende klimaatsveranderingen. In een context waar het er om gaat om 'kans-drenkelingen' aan 'vaste grond' te helpen. Het is dan ook overduidelijk dat, als men er direct wereldwijd niets aan doet om de kans-armenkraan dicht te schroeven, dat men gewoon verder in de verkeerde richting blijft 'runnen'. In een vorige 'quote' beweerde U zelfs, dat men aan kansarmen de drang en trek om zoveel mogelijk nazaten te kweken niet kan ontzeggen, omdat: zij niets anders hebben alsof, hun toekomst positief zou kunnen beïnvloed worden door het aantal kinderen. Een driedubbele klucht; als U het mij vraagt! De toenemende overbevolking die gepaard gaat met de ekologische moeilijkheden welke zich met de dag verscherpen, komt niemand ten goede. Vroeg of laat, zullen zelf de 'Kapitalisten' inzien dat 'Geld' niet eetbaar is. Leer de 'kansarmen' in de ontwikkelingslanden graan zaaien, oogsten en naar het Westen te exporteren, inplaats van hopen ter dood opgeschreven kroost erbij te roepen. Laat ons de levenden (die er zijn) helpen en laat ons een betere toekomst klaarmaken en opbouwen voor de 'kansgelukkigen ' van de volgende generaties. Deze laatsten hebben het nu momenteel, veel beter dan op Aarde. Laat ons inzien hou jonge en seksueel bedrijvige ouders zich egoïstisch opstellen ten opzichte van hun nog te komen kroost, alsook van de bemiddelende samenleving. Laatst gewijzigd door bruggeman : 19 juli 2010 om 08:43. |
|
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ken/zie er een menigen op de bagageafdeling in Zaventem, in schoonmaakbedrijven, in boetieks, bij de stad Antwerpen, in ziekenhuizen, zelfstandigen met hun eigen zaak... Nogal arrogant te stellen dat ze niks zouden kunnen! Ik zie velen na enkele jaren beter 'boeren' dan vele Vlamingen (waarschijnlijk tot grote frustratie van velen hier) 200miljoen is inderdaad te veel, maar we zijn nog lang niet vol hoor! Het zal inderdaad niet makkelijk zijn, maar beter dan mensen laten sterven hé.... Maar ja voor sommigen is een mensenleven NIKS waard, maar een klap in het gezicht.... oweeeeeeeeeeee... DES DUIVELS! |
|
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn al genoeg problemen met die hele immigratievloedgolf die sedert een jaar of 40 over onze hoofden spoelt. Het in groten getale toelaten van nog meer arme sloebers zal er definitief voor zorgen dat er helemaal niemand beter van wordt. Integendeel, die zal van onze landen ook Derde Wereldlanden maken met alle Derde Wereldproblematiek van dien, inclusief hongersnoden, nul medische voorzieningen en ga zo maar door. Dan is voor mij de keuze heel rap gemaakt en kies ik voor mezelf en de mijnen. Het gevolg zal dan inderdaad zijn dat anderen zullen sterven, maar in een situatie waar het doodeenvoudig om overleven gaat, acht ik zulks van compleet ondergeschikt belang. Dat klinkt hard, maar dat is nu eenmaal de bittere waarheid. Ik durf zelfs te stellen dat als puntje bij paaltje komt, iedere mens zo zal denken én ernaar handelen - óók de Gutmenschen die hier moreel hoog van hun ivoren toren komen blazen en anderen verwijten een 'zwart hart' te hebben. |
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoeveel economische vluchtelingen uit pakweg Afrika heeft u gehuisvest? Voila, goedkope therorietjes om de zaak wat op te ruien, enige zinvolle bijdrage of oplossing voor problemen moet ik van u nog lezen! Er zijn genoeg gebieden waar ruimte is, daar kunnen die mensen ook terecht! |
|
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De klimaatveranderingen zullen overal ter wereld de levensstandaard doen dalen, dus zullen veel van die boetieks waarover u spreekt failliet gaan. We zullen hoe langer hoe meer problemen hebben om onze eigen mensen aan het werk te houden! U zegt daar ook ergens iets van 5 mensen in huis te nemen, ik zie ze hier al liggen met zijn vijven op een rijtje in mijn eenspersoonsbedje. Waar moet ik dan slapen?
|
|
|
|
#198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik vind jullie eigenlijk heel onredelijk. Ik stel de vraag die jullie vakkundig ontwijken nog eens. Gesteld dat er een ramp is in jullie gemeente die alle woningen onbruikbaar maken, zouden jullie het dan normaal vinden dat de omliggende gemeenten zeggen: 'Jullie moeten het maar zelf oplossen' of verwacht je hulp van de buren ook al betekent dit voor hen een tijdje een last?
|
|
|
|
#200 | ||
|
Banneling
|
Ik niet.
Ik denk dat wij dat ook van u vinden. Ik althans wel. Citaat:
Citaat:
|