Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2010, 22:41   #181
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
*proest*

In de 5 rijkste landen ter wereld (koopkracht per inwoner volgens het IMF), staan er 2 landen waar de godsdienst de Islam is en 1 waar de Islam een van de grotere godsdiensten is.

Zoek gerust een correlatie tussen moslimlanden en rijkdom
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...%29_per_capita
Dacht u dat in Marokko, Turkije geen bittere armoede is? Of in Afghanistan,Irak? Het gaat niet over rijkdom; een kleine groep kan heel rijk zijn tegenover een grote groep armen, en wanneer er dan geen sociale voorzieningen zijn die toegankelijk zijn voor iedere burger krijg je diepe armoede, maar proest u gerust nog een beetje hoor
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 22:47   #182
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, want niet alle allochtonen zijn moslims, wel heel toevallig dat vooral jonge Marokkanen die zichzelf als moslim zien vaak ook terug te vinden zijn in verontrustende statestieken waaronder bepaalde vormen van criminaliteit.
Misschien omdat deze gelovigen geen respect hebben voor wie zij zien als ongelovigen? Zou zomaar kunnen he?
Maar ik weet het al, wie daarop wijst is een racist he?
Te belachelijk voor woorden hoor!
Toeval bestaat niet Alice. Hoe weet u dat deze jonge marokkaanse criminelen moslim zijn? Weet u wel wat een 'moslim' is en aan welke voorwaarden u moet doen om moslim te zijn? Ik geloof niet echt in praatjes als 'ik ben moslim maar ik heb geen flauw benul van wat la ilaha illah lah wilt zeggen'.

Wat heeft dit nou weer te maken met 'geen respect hebben voor ongelovigen'?

Een racist zou ik het niet noemen, ik zou sneller de trem 'islambasher' in de mond durven nemen.

U doet alsof U de gehele islamitische en marokkaanse gemeenschap kent, te belachelijk voor woorden! Werkelijk!
Oud 1 augustus 2010, 22:56   #183
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Toeval bestaat niet Alice. Hoe weet u dat deze jonge marokkaanse criminelen moslim zijn? Weet u wel wat een 'moslim' is en aan welke voorwaarden u moet doen om moslim te zijn? Ik geloof niet echt in praatjes als 'ik ben moslim maar ik heb geen flauw benul van wat la ilaha illah lah wilt zeggen'.

Wat heeft dit nou weer te maken met 'geen respect hebben voor ongelovigen'?

Een racist zou ik het niet noemen, ik zou sneller de trem 'islambasher' in de mond durven nemen.

U doet alsof U de gehele islamitische en marokkaanse gemeenschap kent, te belachelijk voor woorden! Werkelijk!
Meid; laat dat belerend toontje toch achterwege..moet ik echt weten wat la ilaha betekent om te mogen oordelen over uw broeders die zichzelf totaal misdragen?
Ik doe helemaal niet alsof ik de gehele Islamitische en Marokkaanse gemeenschap ken, blaas niet zo van je torentje!
En ja, het geweld wat mijn naasten overkwam gebeurde omdat zij geen moslims zijn, geen broeders of zuster..dan mag dat blijkbaar, gezien het gedrag van die jongeren en ja, dat waren moslims tenzij iemand met de voornama Mohammed, Nouredine, Achmed christelijke WestVlamingen zijn vanonder een zonnebank,wat denkt ge?
Oud 1 augustus 2010, 23:06   #184
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meid; laat dat belerend toontje toch achterwege..
Welk toontje? Bron? Dat is nu typisch Alice..

Citaat:
moet ik echt weten wat la ilaha betekent om te mogen oordelen over uw broeders die zichzelf totaal misdragen?
Oei oei het kan best wel zijn dat die broeder en zusters 'la ilaha' getuigen, indien dat zo is dan zijn dat jouw broeders en niet de mijne. U beging zo net een flater. Beste forummoslims, kom dit aub zien!

Als u niet weet wat een 'moslim' is en het ook eerlijk durft toe te geven dan hebt u inderdaad geen recht om te oordelen.
Citaat:
Ik doe helemaal niet alsof ik de gehele Islamitische en Marokkaanse gemeenschap ken, blaas niet zo van je torentje!
Dat zal wel zijn..
Citaat:
En ja, het geweld wat mijn naasten overkwam gebeurde omdat zij geen moslims zijn, geen broeders of zuster..dan mag dat blijkbaar, gezien het gedrag van die jongeren en ja, dat waren moslims
Vanwaar haalt u dat? Hebben ze dat toegegeven? Raar eigenlijk, je kunt niet bewijzen dat het om 'moslims' gaat maar ondertussen wijst u maar al te graag met dat vingertje richting deze idioten. Nergens wordt binnen de islam criminaliteit aangemoedigd, niet tegen gelovigen noch tegen anders-gelovigen.

U scheert een hele gemeenschap over dezelfde kam, dat moet je kunnen hoor.

Citaat:
tenzij iemand met de voornama Mohammed, Nouredine, Achmed christelijke WestVlamingen zijn vanonder een zonnebank,wat denkt ge?
Wat wilt u hiermee zeggen? Dat het om allochtonen of moslims gaat? Meid, doe niet zo flauw. U kent het verschil niet eens tussen een allochtoon en een moslim dus het oordelen siert U niet, verre van.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 1 augustus 2010 om 23:06.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 01:59   #185
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ik lees daar een achterlijke reactie want een moslim is jouw broeder in de islam en als hij iets doet dat onislamitisch is, dan is hij hierin niet jouw broeder, ik bedoel die is jouw broeder niet in het overtreden van islamitische regels en grenzen.

Laatst gewijzigd door porpo : 2 augustus 2010 om 02:05.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 06:04   #186
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dacht u dat in Marokko, Turkije geen bittere armoede is? Of in Afghanistan,Irak?
Of in Congo, Zimbabwe, Burindi en Liberia, de 4 armste landen ter wereld?
Allen Christelijk of voornamelijk christelijk.

Je zal er geen vinden.

Turkije is trouwens rijker dan bv Roemenië en Bulgarije, beiden lid van de Eu, beiden (orthodox christelijk).

Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 augustus 2010 om 06:09.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 07:13   #187
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oei oei het kan best wel zijn dat die broeder en zusters 'la ilaha' getuigen, indien dat zo is dan zijn dat jouw broeders en niet de mijne. U beging zo net een flater. Beste forummoslims, kom dit aub zien!

Als u niet weet wat een 'moslim' is en het ook eerlijk durft toe te geven dan hebt u inderdaad geen recht om te oordelen.

Dat zal wel zijn..

Vanwaar haalt u dat? Hebben ze dat toegegeven? Raar eigenlijk, je kunt niet bewijzen dat het om 'moslims' gaat maar ondertussen wijst u maar al te graag met dat vingertje richting deze idioten. Nergens wordt binnen de islam criminaliteit aangemoedigd, niet tegen gelovigen noch tegen anders-gelovigen.

U scheert een hele gemeenschap over dezelfde kam, dat moet je kunnen hoor.

Wat wilt u hiermee zeggen? Dat het om allochtonen of moslims gaat? Meid, doe niet zo flauw. U kent het verschil niet eens tussen een allochtoon en een moslim dus het oordelen siert U niet, verre van.
Waar moeten mensen naar komen kijken, jou belerend toontje wat voorschrijft dat iedereen moet weten wat uw religieuze onzin zoals la ilaha moet betekenen?
En dan vraag je de bron voor je arrogante houding? En ondertussen maar beweren dat jij zo goed de Koran volgt!
Soit, ik merk inderdaad op dat agressie van jonge Marokkaanse moslims( dus geen "hele gemeenschap" de eerste generatie gedroeg zich pakken beter en Turkse jongeren maken zich hier ook veel minder schuldig aan!) steeds gericht is naar niet moslims, hoe zou dat nou toch komen!
Dat dit dan voor u en andere religieuze forummers ineens "geen moslims zijn" is ontkennen van problemen veroorzaakt door uw geloofsgenoten.
Je verraadt jezelf trouwens, met je gedoe over "jou broeders"!
Oud 2 augustus 2010, 07:17   #188
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Of in Congo, Zimbabwe, Burindi en Liberia, de 4 armste landen ter wereld?
Allen Christelijk of voornamelijk christelijk.

Je zal er geen vinden.

Turkije is trouwens rijker dan bv Roemenië en Bulgarije, beiden lid van de Eu, beiden (orthodox christelijk).
Schreef ik ergens dat bittere armoede ALLEEN in moslimlanden voorkomt?
Ik dacht het niet, maar volgens u was dat onjuist om dan vervolgens met christelijke landen aan te draven..al eens op het Turkse platteland geweest? Dan zou je zwijgen hoor.
Dat geldt trouwens voor veel moslimlanden, behalve Indonesie misschien, de gemiddelde bewoners is er arm tegenover een beperkte en rijke elite.
Oud 2 augustus 2010, 08:07   #189
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Alice als je de teksten kent over hoe de islam kijkt tav ongelovigen dan kan je zulk gedrag toch niet verbazen? Gelukkig volgen niet alle moslims die teksten op...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 11:12   #190
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soit, ik merk inderdaad op dat agressie van jonge Marokkaanse moslims( dus geen "hele gemeenschap" de eerste generatie gedroeg zich pakken beter en Turkse jongeren maken zich hier ook veel minder schuldig aan!) steeds gericht is naar niet moslims, hoe zou dat nou toch komen!
En bardaf, Alice gaat weer eens op haar bek... De wetenschappelijke studies in België en buitenland tonen aan dat de meeste misdrijven in de eigen buurt worden gepleegd, dwz dat Moslims wel degelijk slachtoffer zijn van criminaliteit door andere Moslims.
Een voorbeeldje: "Zo blijken daders uit achtergestelde buurten (allochtone en autochtone buurten) hun delicten meer in de eigen buurt te begaan, en de rijkere buurtjongens veel vaker buiten hun woonwijk over de schreef te gaan."
http://www.belspo.be/belspo/fedra/acrobat/seD301_nl.pdf

En hoe verklaar je het verschil tussen Turken en Marokkanen dan, nochtans allebei Moslims? Tussen de eerste generatie en de derde generatie? Als ze crimineel zouden zijn omdat zij Moslim zijn, zou er toch geen verschil moeten zijn?

Citaat:
Dat dit dan voor u en andere religieuze forummers ineens "geen moslims zijn" is ontkennen van problemen veroorzaakt door uw geloofsgenoten.
Je verraadt jezelf trouwens, met je gedoe over "jou broeders"!
Een geluk dat alle Blanke Belgen die misdrijven plegen, Christenen zijn, hé.
Oud 2 augustus 2010, 13:44   #191
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Alice als je de teksten kent over hoe de islam kijkt tav ongelovigen dan kan je zulk gedrag toch niet verbazen? Gelukkig volgen niet alle moslims die teksten op...
Inderdaad, vandaar dat het nogal hypocriet is van onze forummers zoals Porpo en Sugar om dat verband te ontkennen en te gaan zwaaien met religieuze onzin om de focus weer bij "onwetendheid" te leggen!

Laatst gewijzigd door alice : 2 augustus 2010 om 13:44.
Oud 2 augustus 2010, 13:54   #192
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En bardaf, Alice gaat weer eens op haar bek... De wetenschappelijke studies in België en buitenland tonen aan dat de meeste misdrijven in de eigen buurt worden gepleegd, dwz dat Moslims wel degelijk slachtoffer zijn van criminaliteit door andere Moslims.
Een voorbeeldje: "Zo blijken daders uit achtergestelde buurten (allochtone en autochtone buurten) hun delicten meer in de eigen buurt te begaan, en de rijkere buurtjongens veel vaker buiten hun woonwijk over de schreef te gaan."
http://www.belspo.be/belspo/fedra/acrobat/seD301_nl.pdf

En hoe verklaar je het verschil tussen Turken en Marokkanen dan, nochtans allebei Moslims? Tussen de eerste generatie en de derde generatie? Als ze crimineel zouden zijn omdat zij Moslim zijn, zou er toch geen verschil moeten zijn?

Een geluk dat alle Blanke Belgen die misdrijven plegen, Christenen zijn, hé.
Helaas gaat Alice helemaal niet op haar bek...uit het onderzoek van Marion van San bleek juist het tegenovergestelde, allochtone jongeren laten hun buurt gerust maar zoeken juist andere buurten op voor criminele feiten.
In eigen buurt is dus wat je daaronder verstaat, wanneer je in Borgerhout woont is Antwerpen Noord dan "eigen buurt"?
Het verschil tussen Marokkaanse en Turkse jongeren valt ook te verklaren, onder Turken is grotere sociale controle, omdat families vaak uit dezelfde omgeving afkomstig zijn( Turken uit Emmerdag: Eskehir zitten vooral in Oud Berchem bijvoorbeeld)terwijl dit voor Marokkanen veel minder het geval is.
Bovendien zijn Turken vaak Kemalisten wat een totaal andere opvatting over religie geeft, en kennen zij meer discipline en organisatie, wat ook binnen de opvoeding te zien is en hun verenigingsleven..ze zijn ook succesvoller in het ondernemen, getuige menig goed draaiend Turks bedrijf in schoonmaak,als zelfstandig ondernemer...
Het mogen dan allebei moslims zijn; Turken en Berbers, de mentaliteit is totaal anders!
Oud 2 augustus 2010, 15:24   #193
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas gaat Alice helemaal niet op haar bek...uit het onderzoek van Marion van San bleek juist het tegenovergestelde, allochtone jongeren laten hun buurt gerust maar zoeken juist andere buurten op voor criminele feiten.
Ik heb de moeite gedaan om een link te geven, misschien kan u hetzelfde doen?

Citaat:
In eigen buurt is dus wat je daaronder verstaat, wanneer je in Borgerhout woont is Antwerpen Noord dan "eigen buurt"?
Het verschil tussen Marokkaanse en Turkse jongeren valt ook te verklaren, onder Turken is grotere sociale controle, omdat families vaak uit dezelfde omgeving afkomstig zijn( Turken uit Emmerdag: Eskehir zitten vooral in Oud Berchem bijvoorbeeld)terwijl dit voor Marokkanen veel minder het geval is.
Bovendien zijn Turken vaak Kemalisten wat een totaal andere opvatting over religie geeft, en kennen zij meer discipline en organisatie, wat ook binnen de opvoeding te zien is en hun verenigingsleven..ze zijn ook succesvoller in het ondernemen, getuige menig goed draaiend Turks bedrijf in schoonmaak,als zelfstandig ondernemer...
Het mogen dan allebei moslims zijn; Turken en Berbers, de mentaliteit is totaal anders!
Niks met het "Moslim-zijn" op zich te maken, dus, wel met maatschappelijke factoren.
QED
Oud 2 augustus 2010, 15:32   #194
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Ook al ben ik zelf Christenen het verbanden van de koran, dan mag die nog vol haat staan vind ik niet veel beter dan de haat zelf.

Ben je haatdragend als je een kopie van de da vinci code verbrandt? Ben je haatdragend als je een dvd van american pie in de fik steekt?

Ik dacht van niet. Dat betekent misschien gewoon dat je die boeken of films klinklare onzin en rommel vindt. Ik vind de Koran simpelweg rommel en dat heeft niets met haat te maken.

Ik ga niemand scheef bekijken als ze de da vinci code een goed boek vinden. Ik ga die echter wel scheef bekeken als ze het niet kunnen verdragen dat ik de da vinci code wel rommel vind.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 15:34   #195
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Wanneer religie in bepaalde streken zo dominant is als de Islam in bepaalde zaken drukt religie zijn stepel op de maatschappij en omgekeerd. Je kan ze niet totaal los van elkaar koppelen.
Oud 2 augustus 2010, 15:38   #196
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb de moeite gedaan om een link te geven, misschien kan u hetzelfde doen?

Niks met het "Moslim-zijn" op zich te maken, dus, wel met maatschappelijke factoren.
QED
Haal het boek in de bib, en lees het eens?
Nee, geen maatschappelijke factoren maar het moslim zijn, wat niet wil zeggen dat iedere moslim zichzelf zo gedraagt, hoe geloviger, hoe onverdraagzamer, dat wel!
Oud 2 augustus 2010, 15:49   #197
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wanneer religie in bepaalde streken zo dominant is als de Islam in bepaalde zaken drukt religie zijn stepel op de maatschappij en omgekeerd. Je kan ze niet totaal los van elkaar koppelen.
"en omgekeerd", inderdaad. En laat die "als de Islam" maar weg, hoor, uwe zin werkt even goed zonder.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 2 augustus 2010 om 15:52.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 15:51   #198
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haal het boek in de bib, en lees het eens?
Dewelke? Van San heeft vanalles geschreven hoor.
(btw: Van San is God niet, hé, haar Woord is geen Waarheid, zoals dat voor de andere wetenschappers geldt, behalve dat de andere wetenschappers met meer zijn, wat toch een indicatie is, zonder de waarheid te zijn)

Citaat:
Nee, geen maatschappelijke factoren maar het moslim zijn,
Ge hebt zopas het omgekeerde gezegd...

Citaat:
wat niet wil zeggen dat iedere moslim zichzelf zo gedraagt, hoe geloviger, hoe onverdraagzamer, dat wel!
Dus zijn Marokkanen geloviger en onverdraagzamer dan Turken?
Oud 2 augustus 2010, 15:57   #199
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
"en omgekeerd", inderdaad. En laat die "als de Islam" maar weg, hoor, uwe zin werkt even goed zonder.
Is gewoon een concreet voorbeeld. Voor zover ik weet is het ook het beste voorbeeld. De kerk had tot relatief recent bijna evenveel invloed en nog een deel tot de dag van vandaag. De invloed van de kerk leek me wel deels beperkter, niet dat het door een gebrek aan proberen van de katholieke kerk is en meer door de afscheuringen.
Oud 2 augustus 2010, 16:11   #200
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ben je haatdragend als je een kopie van de da vinci code verbrandt? Ben je haatdragend als je een dvd van american pie in de fik steekt?

Ik dacht van niet. Dat betekent misschien gewoon dat je die boeken of films klinklare onzin en rommel vindt. Ik vind de Koran simpelweg rommel en dat heeft niets met haat te maken.

Ik ga niemand scheef bekijken als ze de da vinci code een goed boek vinden. Ik ga die echter wel scheef bekeken als ze het niet kunnen verdragen dat ik de da vinci code wel rommel vind.
Uw vergelijkingen gaan natuurlijk niet op. De koran is een symbool, ook in de ogen van de meeste niet-gelovigen. Voor mij is het bvb een boek dat nogal wat mensen lezen en bestuderen, maar waarvan ik de eerste bladzijde nog steeds moet aanvangen. Het is een van de manieren hoe gelovigen en moslims zichzelf kenbaar maken: door hun kennis van die geschriften, en het beleven van die kennis. Voor u symboliseert het ongetwijfeld iets anders. Een dvd van American Pie symboliseert voor mij niets dan een dvd. Het heeft geen relatie met een groep mensen of met specifieke gebruiken.

Als je het in brand steken van de koran al met iets wil vergelijken, vergelijk het dan met het in brand steken van een vlag: provocatief, je maakt een statement en je kan evt met een plezierig gevoel staan kijken op die vlag. Maar op het einde van de rit ben je niet wijzer geworden, heb je geen bruggen gebouwd en ben je vooral voor- en tegenstanders van die vlag/koran tegen elkaar aan het uitspelen geweest. Net zoals het in brand steken van een VS-vlag geen soldaten uit Afghanistan of Irak haalt, en het in brand steken van een Vlaamse Leeuw je enkel een reactie oplevert van enkele 'verontwaardigde' VB-ers en flaminganten, zo levert het in brand steken van korans je op lange termijn niets op. Dan kan je het ding al even goed lezen en trachten te begrijpen. Daar heb je misschien nog iets aan.

Laatst gewijzigd door Andy : 2 augustus 2010 om 16:15.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be