![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft dit nou weer te maken met 'geen respect hebben voor ongelovigen'? Een racist zou ik het niet noemen, ik zou sneller de trem 'islambasher' in de mond durven nemen. U doet alsof U de gehele islamitische en marokkaanse gemeenschap kent, te belachelijk voor woorden! Werkelijk!
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe helemaal niet alsof ik de gehele Islamitische en Marokkaanse gemeenschap ken, blaas niet zo van je torentje! ![]() En ja, het geweld wat mijn naasten overkwam gebeurde omdat zij geen moslims zijn, geen broeders of zuster..dan mag dat blijkbaar, gezien het gedrag van die jongeren en ja, dat waren moslims tenzij iemand met de voornama Mohammed, Nouredine, Achmed christelijke WestVlamingen zijn vanonder een zonnebank,wat denkt ge? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||||
|
![]() Welk toontje? Bron? Dat is nu typisch Alice..
Citaat:
Als u niet weet wat een 'moslim' is en het ook eerlijk durft toe te geven dan hebt u inderdaad geen recht om te oordelen. Citaat:
Citaat:
U scheert een hele gemeenschap over dezelfde kam, dat moet je kunnen hoor. Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 1 augustus 2010 om 23:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() En ik lees daar een achterlijke reactie want een moslim is jouw broeder in de islam en als hij iets doet dat onislamitisch is, dan is hij hierin niet jouw broeder, ik bedoel die is jouw broeder niet in het overtreden van islamitische regels en grenzen. Laatst gewijzigd door porpo : 2 augustus 2010 om 02:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
Allen Christelijk of voornamelijk christelijk. Zoek gerust een correlatie tussen moslimlanden en rijkdom http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...%29_per_capita Je zal er geen vinden. Turkije is trouwens rijker dan bv Roemenië en Bulgarije, beiden lid van de Eu, beiden (orthodox christelijk).
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 augustus 2010 om 06:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan vraag je de bron voor je arrogante houding? En ondertussen maar beweren dat jij zo goed de Koran volgt! Soit, ik merk inderdaad op dat agressie van jonge Marokkaanse moslims( dus geen "hele gemeenschap" de eerste generatie gedroeg zich pakken beter en Turkse jongeren maken zich hier ook veel minder schuldig aan!) steeds gericht is naar niet moslims, hoe zou dat nou toch komen! Dat dit dan voor u en andere religieuze forummers ineens "geen moslims zijn" is ontkennen van problemen veroorzaakt door uw geloofsgenoten. Je verraadt jezelf trouwens, met je gedoe over "jou broeders"! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht het niet, maar volgens u was dat onjuist om dan vervolgens met christelijke landen aan te draven..al eens op het Turkse platteland geweest? Dan zou je zwijgen hoor. Dat geldt trouwens voor veel moslimlanden, behalve Indonesie misschien, de gemiddelde bewoners is er arm tegenover een beperkte en rijke elite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Minister-President
|
![]() Alice als je de teksten kent over hoe de islam kijkt tav ongelovigen dan kan je zulk gedrag toch niet verbazen? Gelukkig volgen niet alle moslims die teksten op...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje: "Zo blijken daders uit achtergestelde buurten (allochtone en autochtone buurten) hun delicten meer in de eigen buurt te begaan, en de rijkere buurtjongens veel vaker buiten hun woonwijk over de schreef te gaan." http://www.belspo.be/belspo/fedra/acrobat/seD301_nl.pdf En hoe verklaar je het verschil tussen Turken en Marokkanen dan, nochtans allebei Moslims? Tussen de eerste generatie en de derde generatie? Als ze crimineel zouden zijn omdat zij Moslim zijn, zou er toch geen verschil moeten zijn? Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, vandaar dat het nogal hypocriet is van onze forummers zoals Porpo en Sugar om dat verband te ontkennen en te gaan zwaaien met religieuze onzin om de focus weer bij "onwetendheid" te leggen!
Laatst gewijzigd door alice : 2 augustus 2010 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In eigen buurt is dus wat je daaronder verstaat, wanneer je in Borgerhout woont is Antwerpen Noord dan "eigen buurt"? Het verschil tussen Marokkaanse en Turkse jongeren valt ook te verklaren, onder Turken is grotere sociale controle, omdat families vaak uit dezelfde omgeving afkomstig zijn( Turken uit Emmerdag: Eskehir zitten vooral in Oud Berchem bijvoorbeeld)terwijl dit voor Marokkanen veel minder het geval is. Bovendien zijn Turken vaak Kemalisten wat een totaal andere opvatting over religie geeft, en kennen zij meer discipline en organisatie, wat ook binnen de opvoeding te zien is en hun verenigingsleven..ze zijn ook succesvoller in het ondernemen, getuige menig goed draaiend Turks bedrijf in schoonmaak,als zelfstandig ondernemer... Het mogen dan allebei moslims zijn; Turken en Berbers, de mentaliteit is totaal anders! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
QED
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je haatdragend als je een kopie van de da vinci code verbrandt? Ben je haatdragend als je een dvd van american pie in de fik steekt? Ik dacht van niet. Dat betekent misschien gewoon dat je die boeken of films klinklare onzin en rommel vindt. Ik vind de Koran simpelweg rommel en dat heeft niets met haat te maken. Ik ga niemand scheef bekijken als ze de da vinci code een goed boek vinden. Ik ga die echter wel scheef bekeken als ze het niet kunnen verdragen dat ik de da vinci code wel rommel vind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister-President
|
![]() Wanneer religie in bepaalde streken zo dominant is als de Islam in bepaalde zaken drukt religie zijn stepel op de maatschappij en omgekeerd. Je kan ze niet totaal los van elkaar koppelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, geen maatschappelijke factoren maar het moslim zijn, wat niet wil zeggen dat iedere moslim zichzelf zo gedraagt, hoe geloviger, hoe onverdraagzamer, dat wel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "en omgekeerd", inderdaad. En laat die "als de Islam" maar weg, hoor, uwe zin werkt even goed zonder.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 2 augustus 2010 om 15:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dewelke? Van San heeft vanalles geschreven hoor.
(btw: Van San is God niet, hé, haar Woord is geen Waarheid, zoals dat voor de andere wetenschappers geldt, behalve dat de andere wetenschappers met meer zijn, wat toch een indicatie is, zonder de waarheid te zijn) Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#199 |
Minister-President
|
![]() Is gewoon een concreet voorbeeld. Voor zover ik weet is het ook het beste voorbeeld. De kerk had tot relatief recent bijna evenveel invloed en nog een deel tot de dag van vandaag. De invloed van de kerk leek me wel deels beperkter, niet dat het door een gebrek aan proberen van de katholieke kerk is en meer door de afscheuringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je het in brand steken van de koran al met iets wil vergelijken, vergelijk het dan met het in brand steken van een vlag: provocatief, je maakt een statement en je kan evt met een plezierig gevoel staan kijken op die vlag. Maar op het einde van de rit ben je niet wijzer geworden, heb je geen bruggen gebouwd en ben je vooral voor- en tegenstanders van die vlag/koran tegen elkaar aan het uitspelen geweest. Net zoals het in brand steken van een VS-vlag geen soldaten uit Afghanistan of Irak haalt, en het in brand steken van een Vlaamse Leeuw je enkel een reactie oplevert van enkele 'verontwaardigde' VB-ers en flaminganten, zo levert het in brand steken van korans je op lange termijn niets op. Dan kan je het ding al even goed lezen en trachten te begrijpen. Daar heb je misschien nog iets aan.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 2 augustus 2010 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |