![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees eens wat er in zit? Ik merk duidelijk het verschil bij de kat als ik haar stukje vlees of kip geef(of ze het ruikt) , of het blik open trek. Serieus, ruik en proef er maar eens van. Er is geen grotere rotzooi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ruik maar eens aan een Felix of Whiskas blik.. Trouwens je moet een 'weldoorvoede' kat geen 'overrijpe' charcuterie voorschotelen, die draait zich om ( bij gebrek aan vuisten om uw facade bij te werken ) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geloof je trouwens echt dat dat uit andere fabriek komt? Les 1A economie : zelfde fabriek, ander etiket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het zijn wel overlevingspakketten hé en blijkbaar leef je nog. Nils aan de hand dus.
![]() |
![]() |
#187 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, in de kazerne deed ik het ook, ik bracht eten mee of ging het bij de Duitsen gewoon kopen. Ik weet nog op een keer, ik denk in Spich, bij de Lansiers of bij de Cyclisten. ik had een hele week wacht overgenomen dus ik geraakte niet buiten en ik was wel verplicht van een paar eetbonnetjes te kopen om te eten in de kazerne. Ik wist gelijk nog niet waar ik daarvoor moest zijn. Het bleek achterin in de keukentroep te zijn, er zat daar een adjudant in een klein bureeltje. Ik ga binnen en vraag een vijftal bonnetjes. "Ah," zei de Adjudant-chef, "ne nieuwe!" "Niet echt," antwoorde ik. "Ik ben zo'n anderhalf jaar bij het leger." De man keek enigzins verbaasd. "Ben je juist gemuteerd naar hier dan?" vroeg hij. "Neen," zei ik, "ik ben hier een maand of zes." Dat ging er bij de Adjudant-Chef niet in, hij geloofde niet dat ik daar zes maand was en nog nooit in de kazerne had gegeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks zeveraar. In Gent zijn bij mijn weten 2 restaurants gesloten omwille daarvan. 1 was een italiaans restaurant aan de zuid waar ieder de spaghetti saus zo lekker vond 2 was frituur aan het fonteine plein. Beiden zijn aan het licht gekomen aan de grote hoeveelheid lege doosjes kit kat in de vuilbak...en zo zijn ze beginnen onderzoeken. Wees maar gerust dat er nog mee bezig zijn.
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het goede eten langs de achterkant in het zwart verkocht werd. Ben je nooit bij het leger geweest dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlees van stoverij heeft vezels.
Vlees voor kattebrokken is gemalen, gekookt tot een vaste massa en dan in brokjes gesneden.
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlees van stoverij heeft vezels.
Vlees voor kattebrokken is gemalen, gekookt tot een vaste massa en dan in brokjes gesneden.
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle gekheid op een stokje, ik hen een tiental katten die zowat alles eten dat ze krijgen. Momenteel is dit zeer veel vers vlees, gekookte hesp, ...... In de wintermaanden zijn dit kattenbrokken uit de Aldi of Lidl. De oudste van die katten wordt dit jaar 17 jaar. Moesten die blikken echt slecht zijn ......
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arme sukkelaar. Ik ben ook bij het leger geweest '78 - '79, ik heb nooit eten van thuis meegenomen. Niet op terrein, niet in de kazerne, gewoon nooit. En ik had, door mijn vaste nachtvergunning, gelegenheid genoeg. Ik heb ook betonkoeken gegeten en chocolade die wit uitgeslagen was. Ik ben ook nooit ziek geweest tijdens mijn legerdienst. Ik ben akkoord, de overlevingspakketten zagen er niet uit, ik heb me ook dikwijls afgevraagd waarom ze niet frekwenter opgesoupeerd werden. Maar het doel van zo'n pakket is, met een minimum aan gewicht zoveel mogelijk voedingsstoffen meegeven.
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om terug on topic te geraken..frieten bij het leger waren zeldzaam om maar niet van mayonaise te spreken..maar er werd bij mijn weten niemand voor 'afgeklopt'.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |