![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe zou dat komen???
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat Txiki stelt dat Suqar toch een geboren en getogen Vlaamse is, wil ik enkel aanhalen dat zij toch weinig of niets van ons volk schijnt af te weten. Trien van de Loteling of Tineke van Heule hoeft zij niet echt te kennen, ik weet dat dat geen zaken meer zijn van onze tijd, maar ik duid hier op wat men het gemeenschappelijk erfgoed noemt, waarin ook bepaalde streekgerechten hun plaats vinden, sommige liedjes die nooit in de top 10 zullen staan maar die toch iedereen kent en als zij niet weet waar god jumenas vandaan komt, is dat op zich helemaal geen probleem maar enige interesse in sommige typische uitdrukkingen en/of verhalen duidt op interesse voor het volk bij wie men leeft en me dunkt dat dat een minimum vereiste is om echt geïntigreerd te zijn. Het kan toch niet dat men alles weet van de vreemde eigen cultuur en niets van die van het gastvolk?
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie zegt dat dit het geval is? Wees gewoon eerlijk, Marie. Zeg het gewoon. Zeg het. Zeg in alle eerlijkheid dat zelfs geboren en getogen Vlamingen als onze Suqar voor jou nooit, maar dan ook nooit Vlaming zullen zijn. Wees eerlijk. Gedaan met rond de pot draaien, Marie.
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister-President
|
![]() Lijkt mij eerder een uitvlucht om niet op de essentie in te gaan.
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertelt U mij de essentie als U zo goed en welwillend wil zijn, ik smeek u.
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, waarom gaat u niet in op mijn reactie. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik wel stoofvlees eet, Tineke wel ken, vlaai eet, .. Maw ik ben Vlaams volgens Marie. Ik vroeg u mij even uit te leggen wat die uitdrukking wilt zeggen maar u gaat daar niet op in. Ik leer nochtans heel graag bij en ben ervan overtuigd dat vele andere vlamingen (rasechte) alleen maar kunnen bijleren. Wie zegt dat ik mijn vreemde cultuur ken? U kent me niet eens en denkt zomaar over mij te kunnen oordelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Tineke van Heule : liedje inderdaad, geen ramp als u het niet kent, het is inderdaad niet meer van deze tijd. Trien uit het boek "De Loteling", zoals iemand hierboven opmerkt misschien niet de beste Vlaamse of Nederlandstalige literatuur, maar de figuur is toch zeer boeiend als een type vrouw die alles doet om haar geliefde te redden. 2. Ik eet ook geen paling, het was gewoon een voorbeeld van één van onze vele streekgerechten om aan te tonen dat onze eigen keuken ook een onderdeel is van onze cultuur, omdat we tegenwoordig meer vreemde gerechten zien dan de onze. Niet dat ik iets tegen buitenlandse gerechten heb maar mensen eten pizza, pita, couscous enzovoort en weten nauwelijks nog hoe lekker worst met peeënstomp is. 3. God jumenas komt van Semini, Semini was een oude vruchtbaarheidsgod wiens beeldje nog in de muur van het Steen te Antwerpen te zien is. Het beeld werd door de Spanjaarden beschadigd omdat Semini zijn "viriliteit" ![]() 4. Stop met mijn naam te verkrachten, ik heet Marie niet Alice. 5. Hebt u nu eigenlijk mijn post 151 gelezen? Daarin probeerde ik het uit te leggen en ik ga dat hier niet meer herhalen.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 2 augustus 2010 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 2 augustus 2010 om 23:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dat oordelen betreft, beoordeelt u mij ook niet voortdurend zonder me te kennen? Slaapwel!
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat kan het kleinste kind zien aan de problemen die ondertussel al derde of 4de? generatie allochtonen veroorzaken. Gettovorming, gebrek aan aan scholing, eerder DE-INTEGREREN. Hangt er dus niet van af. Het ZOU wel moeten maar blijkbaar geldt dat enkel voor de integratie der "voordelen" in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste, u zult begrijpen dat wetenschappelijk onderzoek zich niet kan baseren op krantenartikels, tenzij om een frivole masterproef ofzo te maken. Wetenschappelijk onderzoek heeft data nodig. Veel data. Die gecontroleerd en getoetst kunnen worden. Verstaat u? Als u het antwoord weet op de vraag over 2de, 3de generaties, zeg het dan alstublief. Want, wij, simpele, domme wetenschappers zijn er niet uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |