Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2010, 23:04   #181
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Oke ergens heb je gelijk; de boodschap is vaak het belangrijkste.
Echter om deze klaar en duidelijk over te kunnen brengen is een basis beheersing van communicatie en dan vooral hier het geschreven woord minstens even belangrijk. Echter taalpuriteins gaan muggenziften is dan ook weer een stap te ver wat mij betreft.
Zolang het maar geen Engels of Nederlands verschijnsel is waar sommigen al helemaal zelfs niet meer met de basisregels overweg kunnen en in dat rotte sms-taaltje beginnnen te pennen. Zoiets moet onaflatend geweerd worden.

Kortom; spreektaal en slips of the finger zijn geen echte reden om te klagen; wel het sms-achtige taalgebruik of negatie van de leestekens e.d. Een vriendelijk wijzen op eventuele taalfoutjes kan als dat opbouwend gegeven wordt en niet vanuit een neerbuigend kijken.
Wat zeggen Dé Vlamingen?-> taal is het bindmiddel;vreemdelingen moet onze taal leren enz. enz.Vraag: welke taal?-> het koetervlaams, het verkavelingsvlaams, het SMS-Vlaams of: het enige echte deftige Nederlands??? Begin met het voorbeeld te geven alvorens wat dan ook van anderen te eisen! Leg desnoods het 'Groene Boekje' naast je computer en gebruik den Dikke Van Daele!
La Francofonie IS één eenheid: zelfde taal, zelfde schrijwijze, zelfde uitspraak (enfin, op Quebecq na, en dan nog..) Ons Vlaams wordt een allegaartje van cafépraat, van ik wil wil wel maar ik kan niet, of van ik zou wel willen, maar ik kan niet: Dé dag dat echte Limburgers echte Westhoekers zullen verstaan, pas dan zijn wij één taal, één volk! Maar men doet er alles aan (VTM en C° op kop) om dat onmogelijk te maken.
Natuurlijk is dialect plezant, ik ben de eerste om voor het dialect te ijveren, maar dan wel daar waar het thuis hoort: aan de toog en in familiekring.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2010, 10:05   #182
love4everybody
Burger

love4everybody's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Wat zeggen Dé Vlamingen?-> taal is het bindmiddel;vreemdelingen moet onze taal leren enz. enz.Vraag: welke taal?-> het koetervlaams, het verkavelingsvlaams, het SMS-Vlaams of: het enige echte deftige Nederlands??? Begin met het voorbeeld te geven alvorens wat dan ook van anderen te eisen! Leg desnoods het 'Groene Boekje' naast je computer en gebruik den Dikke Van Daele!
La Francofonie IS één eenheid: zelfde taal, zelfde schrijwijze, zelfde uitspraak (enfin, op Quebecq na, en dan nog..) Ons Vlaams wordt een allegaartje van cafépraat, van ik wil wil wel maar ik kan niet, of van ik zou wel willen, maar ik kan niet: Dé dag dat echte Limburgers echte Westhoekers zullen verstaan, pas dan zijn wij één taal, één volk! Maar men doet er alles aan (VTM en C° op kop) om dat onmogelijk te maken.
Natuurlijk is dialect plezant, ik ben de eerste om voor het dialect te ijveren, maar dan wel daar waar het thuis hoort: aan de toog en in familiekring.
Wilt u AUB uw muggezifterij op een ander forum gaan doen en ontopic blijven AUB.
Oud 27 september 2010, 13:35   #183
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door love4everybody Bekijk bericht
Klopt volledig.
In de EU grondwet staat ook een regel die toelaat ieders PC te scannen via internet. De juiste link zou ik nog es moeten opzoeken...
Klopt niet IP-red want zo noemt die wetgeving is enkel in Zweden toegelaten, ook toegepast en reeds in de frigo gestopt, de andere landen waaronder België hebben dat afgeschoten omdat de privacy niet gegarandeerd wordt. Stel je maar eens voor dat je effe de gov gaat flaggen om te scannen da's poging tot inbraak hé, en dus ideaal voor advocaten.
Oud 27 september 2010, 15:11   #184
love4everybody
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Klopt niet IP-red want zo noemt die wetgeving is enkel in Zweden toegelaten, ook toegepast en reeds in de frigo gestopt, de andere landen waaronder België hebben dat afgeschoten omdat de privacy niet gegarandeerd wordt. Stel je maar eens voor dat je effe de gov gaat flaggen om te scannen da's poging tot inbraak hé, en dus ideaal voor advocaten.
Blijkbaar is dat dus met de nieuwe wetgeving van De Clercq niet meer nodig...
Oud 5 oktober 2010, 12:08   #185
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Zolang ze ons ons jayke laten paffen is er toch niets aan de hand?
Oud 5 oktober 2010, 14:48   #186
Eendensoep
Burger

Eendensoep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Voor u althans niet.
En ik paf niet...
Eendensoep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 15:49   #187
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je spreekt alsof er terzake geen strafwetgeving bestaat.
Oud 6 oktober 2010, 00:05   #188
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Natuurlijk bestaat er een strafwetgeving.

Kijkt, als ze die dingen voor de echte troubles gebruiken, mij goed.
Als via zulke dingen aan het licht kan komen of kardinaal Daneels bv nu een pedo is of niet, dan mogen ze dat ding direct op elke burger inschakelen.

Maar als ze nu letterlijk via uwe webcam beginnen kijken wat ge ligt te smoren in uw huis om het dan tegen u te gebruiken, dan is het ver gekomen.

Kunnen ze zo een moord of andere ernstige zaak vervolgen met de nodige bewijzen, dan is dat goed.
Oud 6 oktober 2010, 07:04   #189
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Recht op privacy wordt wel opgeheven voor zaken van staatsbelang -denk ik.
Tot ze binnenvallen in uw huis met 10 politieagenten om al uw gegevens mee te nemen, en achteraf blijkt dat ze op de verkeerde piste zitten...
(heb ik al tegengekomen)
Je bent er natuurlijk fijn gerust in , omdat je weet dat ze verkeerd zitten, maar ze houden u ondertussen wel een paar dagen bezig die gasten...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 10:06   #190
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Tot ze binnenvallen in uw huis met 10 politieagenten om al uw gegevens mee te nemen, en achteraf blijkt dat ze op de verkeerde piste zitten...
(heb ik al tegengekomen)
Je bent er natuurlijk fijn gerust in , omdat je weet dat ze verkeerd zitten, maar ze houden u ondertussen wel een paar dagen bezig die gasten...
Geen tol is te zwaar voor de veiligheid van onze kinderen net dat ietsje meer te vrijwaren.
Oud 6 oktober 2010, 10:50   #191
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen tol is te zwaar voor de veiligheid van onze kinderen net dat ietsje meer te vrijwaren.
Toch wel, gegevens is ook interpretatie, je moet mensen hebben die SLIM genoeg zijn om die gegevens te interpreteren.

Ten tweede: als ze gegevens verkeerd interpreteren moet er een procedure bestaan om daar 'klacht' tegen in te dienen.

Ten derde: als een onderzoek verkeerd uitdraait, moet defacto een excuus volgen.

Dus ja ik ben niet tegen onderzoeken, maar wel tegen gevolgen van verkeerde beschuldigingen (dus laster hé)
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 10:54   #192
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch wel, gegevens is ook interpretatie, je moet mensen hebben die SLIM genoeg zijn om die gegevens te interpreteren.

Ten tweede: als ze gegevens verkeerd interpreteren moet er een procedure bestaan om daar 'klacht' tegen in te dienen.

Ten derde: als een onderzoek verkeerd uitdraait, moet defacto een excuus volgen.

Dus ja ik ben niet tegen onderzoeken, maar wel tegen gevolgen van verkeerde beschuldigingen (dus laster hé)
Dat moet ge erbij pakken. Ik denk dat degene die zulk systeem oprichten wel weten hoe dat te interpreteren. Bij sommige zaken kunt ge er moeilijk naast kijken. Pedofilie is wat het is, wie die seksuele geaardheid wenst te voeden en om te zetten in daad verdient nouga bollen privacy... Eerder op zijn minst de castratie.
Oud 6 oktober 2010, 11:02   #193
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zolang dat handelingen zijn gericht om criminelen/terroristen te vatten en ze de info niet voor andere dingen gebruiken heb ik hier geen enkel probleem mee.
Ze onderzoeken je éérst, dan noemen ze je 'terrorist'.
Dan blijkt dat er je niets te verwijten valt en 6 weken later laten ze je vrij, in stilte, nadat de CIA haar akkoord gaf.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 11:05   #194
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moet ge erbij pakken. Ik denk dat degene die zulk systeem oprichten wel weten hoe dat te interpreteren. Bij sommige zaken kunt ge er moeilijk naast kijken. Pedofilie is wat het is, wie die seksuele geaardheid wenst te voeden en om te zetten in daad verdient nouga bollen privacy... Eerder op zijn minst de castratie.
Citaat:
Ik denk dat degene die zulk systeem oprichten wel weten hoe dat te interpreteren.
Zo veel vertrouw ik die niet.
Oud 6 oktober 2010, 11:07   #195
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zo veel vertrouw ik die niet.
Ja zelf kunnen/mogen we het niet doen he.
Het wordt dus maar eens tijd dat de diensten waarvoor we belastingen betalen ervoor zorgen dat er minder onrecht in de wereld is. Klinkt naïef, maar ik vind dat de staat heel laks omgaat met pedofilie.

Het is het ene schandaal na het andere dat ze maar al te graag keer op keer in de vergeetput steken. En hey, het lukt hen nog ook!

Waar rook is, is vuur. En dat zulke mensen waar de rook opstijgt nog maar recht hebben op hun privacy tart alles!
Oud 6 oktober 2010, 11:11   #196
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja zelf kunnen/mogen we het niet doen he.
Het wordt dus maar eens tijd dat de diensten waarvoor we belastingen betalen ervoor zorgen dat er minder onrecht in de wereld is. Klinkt naïef, maar ik vind dat de staat heel laks omgaat met pedofilie.

Het is het ene schandaal na het andere dat ze maar al te graag keer op keer in de vergeetput steken. En hey, het lukt hen nog ook!

Waar rook is, is vuur. En dat zulke mensen waar de rook opstijgt nog maar recht hebben op hun privacy tart alles!
Citaat:
Vaders van dochters...

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 oktober 2010 om 11:17.
Oud 6 oktober 2010, 11:14   #197
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
als een onderzoek verkeerd uitdraait, moet defacto een excuus volgen.
Wat ben je met zo'n excuus indien je leven naar de knoppen is door zulke inquisitie?

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 oktober 2010 om 11:14.
Oud 6 oktober 2010, 11:21   #198
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Vaders van dochters...

Heeft er niets met te maken. Ik was al van die mening ver voor ik vader werd.
Dutroux affaire speelt parten in mijn ouder worden.
Ik weet maar al te goed hoe vervuild ons land is met pedofilie en dat de netwerken tot in onze politieke en religieuze kringen reikt.

Ik ben zelfs zo grof te zeggen dat onze Di Rupo hoogstwaarschijnlijk ook ene is, doch kans heeft op premierschap.

Deze geaardheid moet bij de bron aangepakt worden. Castreren en wie al een feit gepleegd heeft afmaken.
Oud 7 oktober 2010, 19:20   #199
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Als je niets te verbergen hebt ga je daarvan toch niet wakker liggen zeker?
Als ze vandaag of morgen besluiten om iemand (ook al heeft die iets uitgespookt) te gaan martelen, dan lig je daar ook niet wakker van ? Wat een mentaliteit zeg.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 09:30   #200
love4everybody
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Als ze vandaag of morgen besluiten om iemand (ook al heeft die iets uitgespookt) te gaan martelen, dan lig je daar ook niet wakker van ? Wat een mentaliteit zeg.
Heel correct Yves !
"Wihr haben es nicht gewusst" is het nieuwe credo.
De meeste mensen willen het niet weten.
Ze verzuipen nog liever in hun dommigheid, passiviteit, "onwetendheid".

Ondertussen raast de fascistische digitale machine door. Alles rondom de bevolking is volledig opzoekbaar en controleerbaar. Er zijn niet veel stappen meer nodig om totalitaire e-controle te hebben.

Dat "den duits" het deed, dat was normaal (wie dat "den duits" sponsorde, zover kunnen ze meestal niet denken).
Maar dat er machthebbers zijn vandaag die de meute willen enslaven, dat kan niet. En toch zie je dagelijks duidelijke tekenen aan de wand. Tel alles even op?

Luxe is illusionair. Vrijheid ook.

BTW: goeie quotes in je handtekening !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be