Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Wat van de Wapper?
Ik volg de studies, als de kostenbatenstudie negatief is, dan doen we het beter niet. 11 36,67%
Tunnel of brug, 't maakt niet uit, zolang ik maar minder in de file sta. 9 30,00%
Ik heb een uitgesproken voorkeur voor tunnel/brug/meccano en wel hierom... 7 23,33%
De lange watte? 3 10,00%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2010, 13:52   #181
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
*slaat hand tegen voorhoofd*
Waarom? Een gepensioneerde ziektezorg geven is ook niet rendabel hoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 13:57   #182
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik woon al mijn hele leven in Antwerpen en werk al een jaar of zes in Brussel.
Dan zou je beseffen dat sommige plekken echt moeilijk bereikbaar zijn, en fietsen in brussel is eerder voor die die hun leven beu zijn, de stad is onaangepast voor fietsers.

Citaat:
Brouwersvliet-Deurne is een half uurtje met de fiets, spits of geen spits. En met het openbaar vervoer hangt het een beetje af van je verbindingen.
Is toch bijna 10km dwars door de stad

En volgesn de site van delijn is het 50+minuten om er smorgens tegen 8h30 te geraken.

Je commentaar dat dit enkel voor pendelaars is slaat dus zeer duidelijk op niks.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 24 september 2010, 14:04   #183
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dan zou je beseffen dat sommige plekken echt moeilijk bereikbaar zijn, en fietsen in brussel is eerder voor die die hun leven beu zijn, de stad is onaangepast voor fietsers.
Ik dacht dat het over Antwerpen ging. Bovendien ken ik mensen genoeg die in Brussel elke dag met de fiets naar het werk rijden. En dan heb je nog de tram, de bus, de trein en de metro. Moet jij mij maar eens vertellen waar je niet geraakt met het OV.

Citaat:
Is toch bijna 10km dwars door de stad

En volgesn de site van delijn is het 50+minuten om er smorgens tegen 8h30 te geraken.

Je commentaar dat dit enkel voor pendelaars is slaat dus zeer duidelijk op niks.
10 kilometer = een half uurtje fietsen. En dat is dan ongeveer de grootste afstand binnen Antwerpen. Ik heb trouwens nergens gezegd dat "dit enkel voor pendelaars is". Ik heb gezegd dat voornamelijk pendelaars kreften over het fileprobleem. Maar je hebt een punt: ook Antwerpenaars die vinden dat je voor elke verplaatsing, hoe miniem ook, vlot met de auto moeten kunnen rijden, klagen. Die hebben ook kunnen stemmen op het referendum. Ze hebben verloren.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 14:13   #184
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je me zeggen waarom het voor fietsers zo levensgevaarlijk is om in een stad als Brussel (of Antwerpen) te fietsen? Komt dat door de kans op ongevallen of door de luchtvervuiling?

Laatst gewijzigd door Andy : 24 september 2010 om 14:13.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 14:18   #185
k9

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het over Antwerpen ging. Bovendien ken ik mensen genoeg die in Brussel elke dag met de fiets naar het werk rijden. En dan heb je nog de tram, de bus, de trein en de metro. Moet jij mij maar eens vertellen waar je niet geraakt met het OV.
LOL Jij begon over brussel hoor.

En het gaat hem niet of je ergens geraakt met OV, maar of dit te doen is. Train tram bus om 1.5h onderweg te zijn wat je in 45 minuten met de auto doet is pure verspilling.

Citaat:
10 kilometer = een half uurtje fietsen. En dat is dan ongeveer de grootste afstand binnen Antwerpen.
Hoe lang woon jij in antwerpen? Pakweg berendrecht naar wilrijk is makkelijk 30+km. Veel succes met je fietsje.

Citaat:
Ik heb trouwens nergens gezegd dat "dit enkel voor pendelaars is". Ik heb gezegd dat voornamelijk pendelaars kreften over het fileprobleem. Maar je hebt een punt: ook Antwerpenaars die vinden dat je voor elke verplaatsing, hoe miniem ook, vlot met de auto moeten kunnen rijden, klagen. Die hebben ook kunnen stemmen op het referendum. Ze hebben verloren.
Grappig dat omdat jij vlot met het OV vervoer ergens geraakt (of je er niet om geeft 1 a 2h extra per dag erop te zitten) dat iedereen dat maar moet doen.

Auto is en blijft 1 van de makkelijkste en snelste vervoermiddelen EN 1 dat het meeste gebruikt blijft door de vlmaing, logisch datd e overheid daar in investeerd. het is al eens chande dat het zo lang duurt en dat men liever zoveel in OV steekt dat minder mensen vervoerd.

Oud 24 september 2010, 14:22   #186
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Kan je me zeggen waarom het voor fietsers zo levensgevaarlijk is om in een stad als Brussel (of Antwerpen) te fietsen? Komt dat door de kans op ongevallen of door de luchtvervuiling?
Ongevallen. Antwerpen heeft nog een boel fietspaden afgescheiden van de weg, of straten die breed genoeg zijn, brussel heeft dat niet, je mag blij zijn dat op 1/3 van de rijweg wat stippelijntjes voor fietsers staan.

Antwerpen is men gewoon om uit te kijken voor fietsers, brussel helemaal niet.

...

Oud 24 september 2010, 14:27   #187
Steve_M

Standaard

Citaat:
En het gaat hem niet of je ergens geraakt met OV, maar of dit te doen is. Train tram bus om 1.5h onderweg te zijn wat je in 45 minuten met de auto doet is pure verspilling.
Maar je doet het niet in 45 minuten met de auto. Je staat aan te schuiven en komt daarna hier zagen dat je te lang in de file staat. Mij niet gelaten, hoor.

Citaat:
Hoe lang woon jij in antwerpen? Pakweg berendrecht naar wilrijk is makkelijk 30+km. Veel succes met je fietsje.
26 jaar. Ik heb vier jaar in Brussel gewoond tussendoor. In Berendrecht wonen drie mensen en twee koeien. Je hebt hier zelf een paar pagina's terug zitten betogen dat de meeste Antwerpenaars relatief dicht bij het centrum wonen. Nu kom je het tegenovergestelde vertellen. Wat is het nu eigenlijk: moeten we ons mobiliteitsvraagstuk oplossen op basis van de inwoners van Berendrecht?

Citaat:
Grappig dat omdat jij vlot met het OV vervoer ergens geraakt (of je er niet om geeft 1 a 2h extra per dag erop te zitten) dat iedereen dat maar moet doen.
Grappig omdat ik een zinnige werkgever heb die mij de meeste dagen thuis laat werken en op dagen dat ik in Brussel moet zijn haast nooit daar moet zijn tijdens de spits. En wanneer dat wel moet, dan neem ik de trein.

Citaat:
Auto is en blijft 1 van de makkelijkste en snelste vervoermiddelen EN 1 dat het meeste gebruikt blijft door de vlmaing, logisch datd e overheid daar in investeerd. het is al eens chande dat het zo lang duurt en dat men liever zoveel in OV steekt dat minder mensen vervoerd.
Blijkbaar steekt men niet genoeg in het OV (want het duurt allemaal te lang) en blijkbaar gaat het allemaal niet zo gemakkelijk en snel met de auto. Waarover zit je hier nu anders al pagina's te zeuren?
Oud 24 september 2010, 14:34   #188
k9

Standaard

Citaat:
Maar je doet het niet in 45 minuten met de auto. Je staat aan te schuiven en komt daarna hier zagen dat je te lang in de file staat. Mij niet gelaten, hoor.
Tuurlijk doe je dat wel in 45 minuten met de auto, buiten de spits. Dat is gewoon het gevolg van decenia lang een slecht beleid waar de auto vergeten werd of zelfs expres tegengewerkt word om OV te promoten.

Citaat:
26 jaar. Ik heb vier jaar in Brussel gewoond tussendoor. In Berendrecht wonen drie mensen en twee koeien. Je hebt hier zelf een paar pagina's terug zitten betogen dat de meeste Antwerpenaars relatief dicht bij het centrum wonen. Nu kom je het tegenovergestelde vertellen. Wat is het nu eigenlijk: moeten we ons mobiliteitsvraagstuk oplossen op basis van de inwoners van Berendrecht?
Weeral verzin, nergens heb ik gezegd dat antwenaars dicht bij het centrum wonen

En weinig mensen? Berendrecht+wilrijk+hoboken+wilrijk (de uitsersten van antwerpen dus) is tegen de 100 000 inwoners, deurne en borgerhout niet veel dichter nog eens 100 000.

Duidelijk dat je opmerking van de fiets dus onzinnig is oplossing voor sommige maar zeker niet al de 500 000 antwepenraars.

Citaat:
Grappig omdat ik een zinnige werkgever heb die mij de meeste dagen thuis laat werken en op dagen dat ik in Brussel moet zijn haast nooit daar moet zijn tijdens de spits. En wanneer dat wel moet, dan neem ik de trein.
Leuk dat jij dat kan maar de overgrote meerderheid kan dat niet. Jouw persoonlijke situatie dus als voorbeeld nemen zoals je doet is dus dom.

Citaat:
Blijkbaar steekt men niet genoeg in het OV (want het duurt allemaal te lang) en blijkbaar gaat het allemaal niet zo gemakkelijk en snel met de auto. Waarover zit je hier nu anders al pagina's te zeuren?
Men steekt echter al vele jaren heel veel in het openbaar vervoer, veel meer dan wat men in auto verkeer steekt. Moest men het omgekeerde gedaan hebben hadden we de problemen qua file helemaal niet gehad. Maar ach ja dan kon jij niet sakkeren op die pendelaars in hun file he?

Oud 24 september 2010, 14:41   #189
Steve_M

Standaard

Citaat:
Tuurlijk doe je dat wel in 45 minuten met de auto, buiten de spits. Dat is gewoon het gevolg van decenia lang een slecht beleid waar de auto vergeten werd of zelfs expres tegengewerkt word om OV te promoten.
Je zegt het zelf, buiten de spits.

Citaat:
En weinig mensen? Berendrecht+wilrijk+hoboken+wilrijk (de uitsersten van antwerpen dus) is tegen de 100 000 inwoners, deurne en borgerhout niet veel dichter nog eens 100 000.
Zever eens niet. Deurne, Wilrijk, Hoboken en Borgerhout liggen pakken dichter bij het centrum dan Berchem. Borgerhout ligt zelfs voor een groot deel binnen de Singel. Daarvoor hoef je hier niet te wonen, kijk gewoon eens op een kaart voor je stompzinnigheden vertelt.

Citaat:
Duidelijk dat je opmerking van de fiets dus onzinnig is oplossing voor sommige maar zeker niet al de 500 000 antwepenraars.
Voor velen zou dat een oplossing zijn, maar ze doen het niet. Bovendien zou dat betekenen dat er minder auto's op de baan zijn en zou het verkeer voor wie van verder komt, dan vlotter gaan. En dat is net mijn hele punt, wat voor jou blijkbaar bijzonder ingewikkeld is.

Citaat:
Leuk dat jij dat kan maar de overgrote meerderheid kan dat niet. Jouw persoonlijke situatie dus als voorbeeld nemen zoals je doet is dus dom.
Nee, elke dag twee uur in de file staan en daarover komen zagen, dat is pas dom. Naar mijn vorige job ging ik met de tram en als ik morgen een andere job zou hebben waarvoor ik me elke dag 50 kilometer moet verplaatsen, dan verhuis ik onmiddellijk en ga ik in de buurt van mijn werk wonen. Rocket science, schijnbaar.

Citaat:
Men steekt echter al vele jaren heel veel in het openbaar vervoer, veel meer dan wat men in auto verkeer steekt. Moest men het omgekeerde gedaan hebben hadden we de problemen qua file helemaal niet gehad. Maar ach ja dan kon jij niet sakkeren op die pendelaars in hun file he?
Dan hadden we geen fileprobleem gehad? Waar bazel jij toch allemaal over? In de VS heeft men snelwegen met tien stroken in elke richting. Nochtans is het fileprobleem in pakweg LA legendarisch. Het werkt niet. Wat stel je voor? 20 stroken E19, E17 en E313? Tjonge, jonge ...
Oud 24 september 2010, 14:46   #190
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat jullie best in de discussie 'fileleed' vervangen door 'tijdsverlies'. Fileleed zal er altijd zijn.
Oud 24 september 2010, 14:54   #191
k9

Standaard

Citaat:
Je zegt het zelf, buiten de spits.
Tuurlijk en mits wat betere investeringen had men dat zo goed als altijd kunnen hebben.

Citaat:
Zever eens niet. Deurne, Wilrijk, Hoboken en Borgerhout liggen pakken dichter bij het centrum dan Berchem. Borgerhout ligt zelfs voor een groot deel binnen de Singel. Daarvoor hoef je hier niet te wonen, kijk gewoon eens op een kaart voor je stompzinnigheden vertelt.
Ik vraag me echt af of je ooit een kaart van antwerpen gezien hebt.

En leer lezen, ik spreek nergens van berchem. Echter wel van wilrijk, waar hoboken vlak naastligt alsook berchem...

Leuk als je vandaar naar de haven moet met je fietsje.

Maar wacht we hebben het OV, 1 a 1h15 om daar rond 8h te geraken. Duidelijk te verkiezen boven de 20-30 minuten met de auto.

Citaat:
Voor velen zou dat een oplossing zijn, maar ze doen het niet. Bovendien zou dat betekenen dat er minder auto's op de baan zijn en zou het verkeer voor wie van verder komt, dan vlotter gaan. En dat is net mijn hele punt, wat voor jou blijkbaar bijzonder ingewikkeld is.
Nee wat jij niet snapt dat dit voor enkelingen een oplossing is. Zoveel mensen werken niet dichtbij huis, of gerkane niet makkelijk met OV op hun werk. laat staan als je begint met combinaties als boodschappen doen, kinderen op en afzetten,...

Citaat:
Nee, elke dag twee uur in de file staan en daarover komen zagen, dat is pas dom. Naar mijn vorige job ging ik met de tram en als ik morgen een andere job zou hebben waarvoor ik me elke dag 50 kilometer moet verplaatsen, dan verhuis ik onmiddellijk en ga ik in de buurt van mijn werk wonen. Rocket science, schijnbaar.
Grappig

Ik sta nergens 2h in de file, nog nooit gedaan trouwens echter wil ik WEL dat mijn geld goed besteed word. OV geen enkel probleem mee maar niet ten koste van autoverkeer.

Citaat:
Dan hadden we geen fileprobleem gehad? Waar bazel jij toch allemaal over? In de VS heeft men snelwegen met tien stroken in elke richting. Nochtans is het fileprobleem in pakweg LA legendarisch. Het werkt niet. Wat stel je voor? 20 stroken E19, E17 en E313? Tjonge, jonge ...
In steden met miljoenen inwoners, niet echt vergelijkbaar met belgie hoor .

Oud 24 september 2010, 14:55   #192
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongevallen. Antwerpen heeft nog een boel fietspaden afgescheiden van de weg, of straten die breed genoeg zijn, brussel heeft dat niet, je mag blij zijn dat op 1/3 van de rijweg wat stippelijntjes voor fietsers staan.

Antwerpen is men gewoon om uit te kijken voor fietsers, brussel helemaal niet.

...
Maar zowel in Antwerpen als in Brussel wordt het probleem dus veroorzaakt door wagens? Dan lijkt het me logisch dat je die wagens uit Antwerpen en Brussel weert. Ik heb zelf lang in een (middelgroot) stadje gefietst, en je opmerkingen klinken erg vertrouwd: chauffeurs die uit garages of zijstraten komen, vaak niet of onvoldoende uitkijken voor fietsers en luchtvervuiling. Die problemen kan je oplossen door zoveel mogelijk mensen over te doen schakelen op openbaar vervoer of fiets. Die problemen vererger je volgens mij door het automobilisten uit de rand (of het centrum) van Antwerpen makkelijker te maken.
Oud 24 september 2010, 15:03   #193
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik vraag me echt af of je ooit een kaart van antwerpen gezien hebt.

En leer lezen, ik spreek nergens van berchem. Echter wel van wilrijk, waar hoboken vlak naastligt alsook berchem...

Leuk als je vandaar naar de haven moet met je fietsje.
Te snel geantwoord, dat moest natuurlijk Berendrecht zijn. Borgerhout, Berchem, Hoboken en Wilrijk liggen dus pakken dichter bij het centrum, dan Berendrecht.

Citaat:
Maar wacht we hebben het OV, 1 a 1h15 om daar rond 8h te geraken. Duidelijk te verkiezen boven de 20-30 minuten met de auto.
Allez, nog eens. Je bent daar niet op 20-30 minuten in de spits. Meer wegen lossen dat probleem niet op.

Citaat:
Nee wat jij niet snapt dat dit voor enkelingen een oplossing is. Zoveel mensen werken niet dichtbij huis, of gerkane niet makkelijk met OV op hun werk. laat staan als je begint met combinaties als boodschappen doen, kinderen op en afzetten,...
Is dat mijn probleem, dat mensen niet in de buurt van hun werk willen wonen? Dat is een luxeprobleem en dat is vooral die mensen hun probleem. Moest iedereen die wel in de buurt van zijn werk woont of er wel met het openbaar vervoer geraakt de auto gewoon laten staan, dan was deze hele discussie overbodig.

Citaat:
Ik sta nergens 2h in de file, nog nooit gedaan trouwens echter wil ik WEL dat mijn geld goed besteed word. OV geen enkel probleem mee maar niet ten koste van autoverkeer.
Dat is even goed mijn geld. En ook ik wil dat dat goed besteed wordt.

Citaat:
In steden met miljoenen inwoners, niet echt vergelijkbaar met belgie hoor .
Waarom zou dat niet vergelijkbaar zijn? Antwerpen is een internationaal verkeersknooppunt. Dat is dus wel degelijk vergelijkbaar. Ik zeg jou dat jij geen enkel voorbeeld kan aanhalen van een stad waar investeringen voor de auto ten koste van het OV hebben gezorgd voor een oplossing van het fileprobleem.
Oud 24 september 2010, 15:11   #194
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Maar zowel in Antwerpen als in Brussel wordt het probleem dus veroorzaakt door wagens? Dan lijkt het me logisch dat je die wagens uit Antwerpen en Brussel weert. Ik heb zelf lang in een (middelgroot) stadje gefietst, en je opmerkingen klinken erg vertrouwd: chauffeurs die uit garages of zijstraten komen, vaak niet of onvoldoende uitkijken voor fietsers en luchtvervuiling. Die problemen kan je oplossen door zoveel mogelijk mensen over te doen schakelen op openbaar vervoer of fiets. Die problemen vererger je volgens mij door het automobilisten uit de rand (of het centrum) van Antwerpen makkelijker te maken.
Dat doet men al 10+ jaar, en sorry hoor het word enkel erger. Ik ben volop voor een combinatie van OV en auto maar dan moet men ook investeren in auto als vervoermiddel. Overal OV voor iedereen garanderen is gewoonweg onbetaalbaar.

Oud 24 september 2010, 15:13   #195
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat doet men al 10+ jaar, en sorry hoor het word enkel erger. Ik ben volop voor een combinatie van OV en auto maar dan moet men ook investeren in auto als vervoermiddel. Overal OV voor iedereen garanderen is gewoonweg onbetaalbaar.
De R2, die wel degelijk een oplossing zou zijn voor het probleem, is dat volgens jou ook.
Oud 24 september 2010, 15:20   #196
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doet men al 10+ jaar, en sorry hoor het word enkel erger. Ik ben volop voor een combinatie van OV en auto maar dan moet men ook investeren in auto als vervoermiddel.
Men doet dat helemaal al geen tien jaar. Waar haal je dat vandaan? Het is juist het gebrek aan nieuwe spoorlijnen (bvb), meer regelmatige buslijnen in de rand rond Antwerpen,... dat het OV zo problematisch maakt als oplossing. Zo zijn de belbussen er juist gekomen nadat men reguliere 'verlieslatende' busdiensten afschafte, en de dienstverlening dus beperkte. Als er meer geïnvesteerd wordt in reguliere diensten (en dat staat dus haaks op het 'competitief' of meer zelfbedruipend maken van het OV), dan neemt het aantal wagens op de weg af. Dat lijkt me redelijk logisch. Maar om die mensen uit de rand op een bus naar Antwerpen te krijgen, moet je natuurlijk niet alleen in Antwerpen, maar ook in de rand bussen en trams hebben.

Een combinatie van OV en auto's zoals jij voorstelt, verplicht je nog steeds om grote parkings aan te leggen in de rand. 'Verlieslatende' lijnen organiseren in de rand (tussen randgemeenten onderling en dus niet enkel op Antwerpen) heft dat probleem op.
Citaat:
Overal OV voor iedereen garanderen is gewoonweg onbetaalbaar.
Uw viaducten, tunnels, luchtvervuiling en files zijn ook onbetaalbaar.

Laatst gewijzigd door Andy : 24 september 2010 om 15:22.
Oud 24 september 2010, 15:22   #197
k9

Standaard

Citaat:
Te snel geantwoord, dat moest natuurlijk Berendrecht zijn. Borgerhout, Berchem, Hoboken en Wilrijk liggen dus pakken dichter bij het centrum, dan Berendrecht.
Of het nu 15 , 20 of 30 km is , met de fiets zal bijna niemand dit doen. Fiets is heel leuk voor kort afstanden maar zelfs binnen antwerpen stad zijn die langer.

Citaat:
Allez, nog eens. Je bent daar niet op 20-30 minuten in de spits. Meer wegen lossen dat probleem niet op.
Meer wegen zoals BAM/meccano lossen dat wel degelijk voor een groot deel op. Studies spreken van tot 50% vermindering op bepaalde plaatsen.

Citaat:
Is dat mijn probleem, dat mensen niet in de buurt van hun werk willen wonen? Dat is een luxeprobleem en dat is vooral die mensen hun probleem. Moest iedereen die wel in de buurt van zijn werk woont of er wel met het openbaar vervoer geraakt de auto gewoon laten staan, dan was deze hele discussie overbodig.
Als, als iedereen rijk genoeg was en niet moest werken was er nog minder problemen.

Citaat:
Waarom zou dat niet vergelijkbaar zijn? Antwerpen is een internationaal verkeersknooppunt. Dat is dus wel degelijk vergelijkbaar.
Antwerpen stad : 2000inw/km², new york, 11 000 manhattan zelfs 26 000 . En alles op verdeelde eilanden verbonden met bruggen en overzetboten.

Citaat:
Ik zeg jou dat jij geen enkel voorbeeld kan aanhalen van een stad waar investeringen voor de auto ten koste van het OV hebben gezorgd voor een oplossing van het fileprobleem.
Toon mij eens 1 stad waar men dit gedaan heeft?

Oud 24 september 2010, 15:22   #198
k9

Standaard

Citaat:
De R2, die wel degelijk een oplossing zou zijn voor het probleem, is dat volgens jou ook.
Omdat dit teveel is, de helft daarvan (wel betaalbaar) is genoeg

Oud 24 september 2010, 15:24   #199
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwerpen stad : 2000inw/km², new york, 11 000 manhattan zelfs 26 000 . En alles op verdeelde eilanden verbonden met bruggen en overzetboten.
En steunt men daar vooral op wagens, of geschiedt een groot deel van het verkeer daar via metro's en bussen?

Laatst gewijzigd door Andy : 24 september 2010 om 15:27.
Oud 24 september 2010, 15:27   #200
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Andy, naar uw mening ben ik ook wel benieuwd; welke optie in de enquete verkies jij?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be