Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 oktober 2010, 19:02   #181
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Djimi zou je de mooiste kunnen selecteren en vertalen aub?
't Zal niet meer voor vandaag zijn, Gwyndion, sorry.

Samenvattend komt het er op neer dat er een aantal 'stromingen' met elkaar aan 't botsen zijn dat de vonken er van af vliegen:

"We moeten bij Frankrijk; neen, BDW heeft gelijk; neen, de koning moet een referendum uitschrijven; neen, de Vlamingen moeten zich maar onafhankelijk verklaren en wij gaan verder met Belgique (Brussel + de Rand + Wallonië); neen, BDW + N-VA + de rest van de 'nationalisten' zijn allemaal fascisten en in een democratie moeten die sowieso hun klep houden; neen, ge zoudt beter foutloos leren schrijven; neen, ge zijt een flamingantische infiltrant; neen, België én Luxemburg moeten tussen Frankrijk, Nederland en Duitsland verdeeld worden; neen, de MR moet nu maar bij de onderhandelingen worden betrokken (Maingain mag zich al klaarmaken); ..."

Laten we zeggen dat er panique (paniek) in la poulaillère ('t kiekenkot) is uitgebroken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 4 oktober 2010, 19:04   #182
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Djimi zou je de mooiste kunnen selecteren en vertalen aub?
Citaat:
70 000 000 de francophones aux portes de Bruxelles, qu'on modifie un peu le rapport de force ! Que Bruxelles proclame son indépendance et revendique les Brabants comme territoires !
70 000 000 franstaligen aan de poorten van Brussel, dat men de krachtverhoudingen een beetje verandert! Dat Brussel haar onafhankelijkheid uitroept en Brabant als territorium opeist!

Groehah !

Er zijn zo te zien enkele Vlamingen actief op het het forum van La Libre. Ik ga me ook registeren.
Sunny is offline  
Oud 4 oktober 2010, 19:10   #183
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
70 000 000 franstaligen aan de poorten van Brussel, dat men de krachtverhoudingen een beetje verandert! Dat Brussel haar onafhankelijkheid uitroept en Brabant als territorium opeist!

Groehah !

Er zijn zo te zien enkele Vlamingen actief op het het forum van La Libre. Ik ga me ook registeren.
dan verhuis ik als ze dat doen!
Shadowke is offline  
Oud 4 oktober 2010, 21:34   #184
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Als er nieuwe verkiezingen komen, moet de N-VA misschien maar eens een lijst indienen in Wallonië onder het motto "Une Belgique gouvernée par la Flandre".
Daar zou ik niet tegen zijn.

In plaats van zich als bange wezels terug te trekken binnen klein-Vlaanderen iedere keer VL niet meteen zijn zin kreeg; had VL wat meer geduld moeten hebben en haar ideeën in heel BE ingang moeten doen vinden.
azert is offline  
Oud 4 oktober 2010, 21:39   #185
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

In plaats van zich als bange wezels terug te trekken binnen klein-Vlaanderen iedere keer VL niet meteen zijn zin kreeg; had VL wat meer geduld moeten hebben en haar ideeën in heel BE ingang moeten doen vinden.
Wanneer kreeg Vlaanderen ooit zijn zin?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 4 oktober 2010, 21:43   #186
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dan verhuis ik als ze dat doen!
Ik blijf hier, om tot mijn laatste snik en met alle middelen die mij ter beschikking staan 'Bruxelles Francophone' te saboteren.

Dit is MIJN stad (maar ik wil die best met al mijn vrienden delen).

djimi is offline  
Oud 4 oktober 2010, 21:46   #187
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

dus de truck is om """lang genoeg"""" te wachten, dan komt het wel in orde? geduld uitoefenen?

in welke wereld leef jij? Welke soort wiet smoort gij?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 4 oktober 2010, 22:19   #188
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
't Zal niet meer voor vandaag zijn, Gwyndion, sorry.

Samenvattend komt het er op neer dat er een aantal 'stromingen' met elkaar aan 't botsen zijn dat de vonken er van af vliegen:

"We moeten bij Frankrijk; neen, BDW heeft gelijk; neen, de koning moet een referendum uitschrijven; neen, de Vlamingen moeten zich maar onafhankelijk verklaren en wij gaan verder met Belgique (Brussel + de Rand + Wallonië); neen, BDW + N-VA + de rest van de 'nationalisten' zijn allemaal fascisten en in een democratie moeten die sowieso hun klep houden; neen, ge zoudt beter foutloos leren schrijven; neen, ge zijt een flamingantische infiltrant; neen, België én Luxemburg moeten tussen Frankrijk, Nederland en Duitsland verdeeld worden; neen, de MR moet nu maar bij de onderhandelingen worden betrokken (Maingain mag zich al klaarmaken); ..."

Laten we zeggen dat er panique (paniek) in la poulaillère ('t kiekenkot) is uitgebroken.
Mooie samenvatting van de gevoelens die er leven, maar niets is zo prettig als ze in de native language te lezen en vooral vast te stellen dat de kennis van de -geschreven- moedertaal er nog altijd problematisch is.

Ach, wat geeft het? Als ze maar deftig Nederlands kunnen schrijven, hé djimi?
Kawadude is offline  
Oud 4 oktober 2010, 22:21   #189
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
dus de truck is om """lang genoeg"""" te wachten, dan komt het wel in orde? geduld uitoefenen?

in welke wereld leef jij? Welke soort wiet smoort gij?
Maar ja toch, binnen een week �* tien dagen zou er toch een akkoord zijn, volgens het treiterende trio in De Zevende Dag, te weten Magnette, Wathelet (jr.) en Nollet.
Kawadude is offline  
Oud 4 oktober 2010, 22:33   #190
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Mooie samenvatting van de gevoelens die er leven, maar niets is zo prettig als ze in de native language te lezen en vooral vast te stellen dat de kennis van de -geschreven- moedertaal er nog altijd problematisch is.

Ach, wat geeft het? Als ze maar deftig Nederlands kunnen schrijven, hé djimi?
Zo is dat maar net, Kawadude, maar daar zijn ze nog lang niet aan toe, vrees ik.

Zelfs gewoon begrijpen is al problematisch, laat staan spreken of, nog erger, schrijven.

djimi is offline  
Oud 4 oktober 2010, 23:12   #191
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zo is dat maar net, Kawadude, maar daar zijn ze nog lang niet aan toe, vrees ik.

Zelfs gewoon begrijpen is al problematisch, laat staan spreken of, nog erger, schrijven.
Beginnen bij begrijpen, stillekesaan leren spreken en wat dat schrijven betreft, laat ze dat maar in de praktijk leren (lezen in andere talen heeft mij in ieder geval het schrijven onder de knie gebracht).
Kawadude is offline  
Oud 4 oktober 2010, 23:14   #192
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
Bezweken onder de druk...
En, is er al een akkoord?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline  
Oud 6 oktober 2010, 09:51   #193
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur

Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb NVA gestemd, maar ik vind het nog steeds spijtig dat iemand als Bracke deel uitmaakt van die partij. Hij is de Belgicistische krokodil van de NVA.
Bracke Belgicist?

Ik herinner me nog een interview met hem in een studentenblaadje van de Gentse unief een jaar of drie geleden, waarin hij al verklaarde altijd overtuigd orangist geweest te zijn.
Fien Fluytenzuyger is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be