Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2010, 19:54   #181
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ik antwoordde op een vraag die jij stelde. Waarop Paulus antwoordde, en waarop ik zijn lijstje aanvulde.
Ik het had over islamitische zaken die onverzoenbaar zijn met onze samenleving. En aangezien er geen sprake is van een shariawetgeving in dit land, is uw antwoord totaal overbodig. Begrepen?
Oud 16 oktober 2010, 19:55   #182
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Besef je wel met wat jij dan al allemaal hebt ingestemd?
Alvast niet met het geweld dat jouw troetels voorbehouden aan islamcritici.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 19:56   #183
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik het had over islamitische zaken die onverzoenbaar zijn met onze samenleving. En aangezien er geen sprake is van een shariawetgeving in dit land, is uw antwoord totaal overbodig. Begrepen?
Absoluut niet : zowel Paulus als ikzelf gaven voorbeelden van sluipende achterlijke shariavoorschriften.
Oud 16 oktober 2010, 19:57   #184
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een shariawetegving is er inderdaad niet. Daarin heb je gelijk. Gelukkig maar. Maar er zijn wel zaken die conform de sharia worden uitgevoerd in België en die weldegelijk onverzoenbaar zijn met onze samenleving.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 19:58   #185
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Alvast niet met het geweld dat jouw troetels voorbehouden aan islamcritici.
Ik vroeg niet "met wat heb je niet ingestemd"
Ik vroeg "Besef je met wat jij dan allemaal hebt ingestemd?"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 19:59   #186
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Absoluut niet : zowel Paulus als ikzelf gaven voorbeelden van sluipende achterlijke shariavoorschriften.
Laat het dan maar zitten. Je wilt het gewoon niet begrijpen.

In uw geval hoop ik dat België gauw zal islamiseren, *Knip* Geen persoonlijke aanvallen plaatsen. Prettige avond!

Laatst gewijzigd door Arbiter : 18 oktober 2010 om 00:18.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:00   #187
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@sugar_7loe

Enfin, je vroeg dus naar islamitische zaken die onverzoenbaar zijn met onze samenleving. Je hebt er intussen ook al een paar gekregen.

Dus?

Paulus.
Oud 16 oktober 2010, 20:01   #188
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

In uw geval hoop ik dat België gauw zal islamiseren,*Knip* Geen persoonlijke aanvallen plaatsen.Prettige avond!
De ware islam laat zijn gezicht weer zien. Dreigen met geweld, het zit er echt ingebakken.

Laatst gewijzigd door Arbiter : 18 oktober 2010 om 00:18.
Oud 16 oktober 2010, 20:02   #189
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In uw geval hoop ik dat België gauw zal islamiseren, *Knip* Geen persoonlijke aanvallen plaatsen.Prettige avond!
Maar moslims beledigen, dat mag natuurlijk niet. Het omgekeerde, zoals u doet in uw reactie, ...

... mag toch geen probleem zijn zeker?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Arbiter : 18 oktober 2010 om 00:19.
Oud 16 oktober 2010, 20:02   #190
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een shariawetegving is er inderdaad niet. Daarin heb je gelijk. Gelukkig maar. Maar er zijn wel zaken die conform de sharia worden uitgevoerd in België en die weldegelijk onverzoenbaar zijn met onze samenleving.

Paulus.
Voila, zo moeilijk is het toch niet om toe te geven dat er totaal geen sprake is van een shariawetgeving?

Noem eens een paar islamitische voorschriften waar de Belgische moslims zich aan houden die onverzoenbaar zijn met onze Belgische samenleving. Misschien dat uw reacties dan op die manier iets duidelijker worden..
Oud 16 oktober 2010, 20:05   #191
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila, zo moeilijk is het toch niet om toe te geven dat er totaal geen sprake is van een shariawetgeving?

Noem eens een paar islamitische voorschriften waar de Belgische moslims zich aan houden die onverzoenbaar zijn met onze Belgische samenleving. Misschien dat uw reacties dan op die manier iets duidelijker worden..
Suqar heeft totaal geen begrip van wat preventief optreden heet. En ze wil het ook niet geweten hebben.
Oud 16 oktober 2010, 20:07   #192
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

In uw geval hoop ik dat België gauw zal islamiseren,*Knip* Geen persoonlijke aanvallen plaatsen.Prettige avond!
Ik reken erop dat Artisjok deze dreiging met geweld uitgesproken afkeurt. Anders kunnen we er weer van uitgaan dat ze stilwijgend instemt met de geweldcultuur eigen aan de cultuur van haar troetels.

Laatst gewijzigd door Arbiter : 18 oktober 2010 om 00:19.
Oud 16 oktober 2010, 20:08   #193
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je goed leest en daarbij eerlijk bent, zult u moeten toegeven dat Sunny het ook niet had over 'shariawetgeving' wat u daarvan maakt. Hij had het over 'de barbaare sharia' en daarvan zijn er weldegelijk uitingen in ons land, zoals bijvoorbeeld de zuiveringsrituelen, zeg maar duiveluitdrijvingen.

Citaat:
Als ik u er één noem, ééntje waardoor wij onze wetgeving hebben aan moeten aanpassen omdat de overtredingen zo talrijk waren, dat het niet meer te doen was om deze te vervolgen,...

... zal u dan ook eerlijk durven toegeven dat er inderdaad heel wat moslims de Belgische wetgeving naast zich neer leggen en voorang geven aan de regels van hun religie?

Anders heeft het niet veel zin om een voorbeeld te geven denk ik.

Paulus.
Oud 16 oktober 2010, 20:09   #194
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar moslims beledigen, dat mag natuurlijk niet. Het omgekeerde, zoals u doet in uw reactie, ...

... mag toch geen probleem zijn zeker?!

Paulus.
Waarom gaat Suqar niet in op de shariavoorbeelden die we gaven : duivelsuitdrijving, polygame huwelijken.
Oud 16 oktober 2010, 20:11   #195
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik reken erop dat Artisjok deze dreiging met geweld uitgesproken afkeurt. Anders kunnen we er weer van uitgaan dat ze stilwijgend instemt met de geweldcultuur eigen aan de cultuur van haar troetels.
Waar lees jij een dreigement? Kapot maken, kunt ge ook op andere manier. Geweld daar ben ik geen voorstander van. Verder, verzoek ik u mijn reactie door te geven aan de moderatie als die u niet zint.
*Knip* De moderatie kan uit zichzelf dit soort persoonlijke aanvallen niet waarderen, ook al worden ze niet door anderen aan ons doorgegeven. Gelieve u voortaan te onthouden van persoonlijke aanvallen en/of het oproepen tot geweld. *Knip*
En wat heeft artisjok hier nou weer mee te maken?

Laatst gewijzigd door Arbiter : 18 oktober 2010 om 00:22.
Oud 16 oktober 2010, 20:15   #196
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Als je goed leest en daarbij eerlijk bent, zult u moeten toegeven dat Sunny het ook niet had over 'shariawetgeving' wat u daarvan maakt. Hij had het over 'de barbaare sharia' en daarvan zijn er weldegelijk uitingen in ons land, zoals bijvoorbeeld de zuiveringsrituelen, zeg maar duiveluitdrijvingen.
Als ge van mij verwacht dat ik eerlijk ben, dan is het ook de bedoeling dat u dat bent hé. Sunny had het inderdaad over de barbaarse islam en dat is gelijk aan 'de shariawetgeving'. Niet rond de pot draaien, want dan heeft een discussie totaal geen zin met jou.

Citaat:
Als ik u er één noem, ééntje waardoor wij onze wetgeving hebben aan moeten aanpassen omdat de overtredingen zo talrijk waren, dat het niet meer te doen was om deze te vervolgen,...

... zal u dan ook eerlijk durven toegeven dat er inderdaad heel wat moslims de Belgische wetgeving naast zich neer leggen en voorang geven aan de regels van hun religie?

Anders heeft het niet veel zin om een voorbeeld te geven denk ik.
Ik kan u slechts mijn mening geven. Dus u mag bij deze uw voorbeeld aanhalen als je wilt. Als ge als Sunny gaat liegen, rond de pot draaien en verzinnen dan hoef je niet te reageren.
Oud 16 oktober 2010, 20:17   #197
Sunny
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Waar lees jij een dreigement? Kapot maken, kunt ge ook op andere manier. Geweld daar ben ik geen voorstander van. Verder, verzoek ik u mijn reactie door te geven aan de moderatie als die u niet zint.
Krabbel je nu terug? Ben je beschaamd omdat je de voor de islam typische geweldreacties op islamcritici niet kon onderdrukken?
Oud 16 oktober 2010, 20:19   #198
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom gaat Suqar niet in op de shariavoorbeelden die we gaven : duivelsuitdrijving, polygame huwelijken.
Ik wist niet dat dit verplichte islamitische voorschriften zijn.

Duivelsuitdrijving is in het christendom toch ook geen verplicht voorschrift.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:19   #199
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

En?
Oud 16 oktober 2010, 20:19   #200
suqar_7loe

Standaard

[quote=Sunny;5036033]
Citaat:

Krabbel je nu terug? Ben je beschaamd omdat je de voor de islam typische geweldreacties op islamcritici niet kon onderdrukken?
Neen, ik neem mijn reactie niet terug. Zint mn reactie u niet, ga dan een potje zagen bij de moderatie en laat me voor de rest met rust.
*Knip* De moderatie kan uit zichzelf dit soort persoonlijke aanvallen niet waarderen, ook al worden ze niet door anderen aan ons doorgegeven. Gelieve u voortaan te onthouden van persoonlijke aanvallen en/of het oproepen tot geweld. *Knip*

Laatst gewijzigd door Arbiter : 18 oktober 2010 om 00:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be