Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Betreffende het kindergeld ...
dit is goed zoals het is. 5 9,09%
dit moet nog toenemen met onder meer een aanvullende kinderbijslag. 6 10,91%
dit moet gewoon afgeschaft worden. 14 25,45%
dit moet beperkt worden tot 2, maximaal 3 kinderen. 30 54,55%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2012, 15:09   #181
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RJMT Bekijk bericht
Om een oude topic terug op te nemen. Kinderbijslag, Kindergeld...

Geen enkele politieke partij durft daar aan te sleutelen.
Gewoon omdat er te veel wit - zwart wordt gedacht op korte termijn.
Kinderen kopen is een lange termijn investering en kun je niet van vandaag op morgen aanpassen.
Maar als er iets moet veranderen moeten er vandaag wel stappen ondernomen worden om dit op termijn uitgevoerd krijgen.

Totale afschaffing zou momenteel sociaal heel moeilijk liggen en zeker voor gezinnen met kinderen.
Dit zou wel op langere termijn met overgangsmaatregelen haalbaar zijn.

Bijvoorbeeld:
Kinderbijslag zou nog moeten kunnen tot 2 kinderen, zodat iedereen de kans krijgt om kinderen te kopen. (lijkt mij sociaal aanvaardbaar)
Vanaf 2032 afschaffing kinderbijslag vanaf het 3e kind. Pas in 2032 om de gezinnen die nu al kinderen hebben hun rechten te behouden.
Geboortepremies vanaf het derde kind afschaffen in 2014.
Met dat geld dat vrij komt na 2032 kan men het volgende doen:
- kinderbijslag tot 2 kinderen verhogen voor de gezinnen die dat echt nodig hebben
- betalen van sensibiliseringscampagnes om minder kinderen te kopen
- subsidiëring van sterilisatie
De afschaffing kan ook geleidelijk en degressief gebeuren. Geeft de mensen de tijd om zich aan te passen.

....

Dit heeft toch een positieve impact op het afremmen van de bevolkingsgroei met als gevolg:
- positief effect op woning tekort en betaalbaar wonen
- positief effect op tekort aan kinderopvang, scholen ...
- positief effect op werkloosheid
- positief effect op milieu - grondstoffen en vervuiling
- positief effect op mobiliteit en dus ook economie
-...

Kortom een enorme besparing.

Dit zijn toch allemaal actiepunten (symptomen) waarmee de politiekers de laatste dagen al te graag mee uitpakken.
In huidige situatie en politieke stroomlijn, is zulks de deur wagenwijd openstellen aan nog meer buitenlands gepeupel die hier alsmaar meer miserie zullen komen produceren.

Tenzij het daadwerkelijk toch de bedoeling is om van Europa een islamstaat te maken. Hetgeen niet verwonderlijk zou zijn.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 15:19   #182
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
In Nederland krijgen ze grofweg per kwartaal wat wij per maand krijgen...

Ik ben het eens met 2 principes, beperken en omgekeerde volgorde... Dus het hoogste bedrag voor de eerste, daarna steeds minder.

Maar ik stel me wel de vraag... Niet alle mensen "kiezen" voor het aantal kinderen dat ze hebben...
Ik had bv een zoon... wou een tweede en suprise suprise, het was een tweeling... Wat zou je dan doen als er een beperking is van bv 2 kinderen? Uitzondering voor meerlingen maken?
Dat is oké. Erger is een gezin dat 3 kinderen heeft en dan een tweeling (4 en 5), en dan nog een zesde kind krijgt dat evengoed een tweeling had kunnen zijn (zes en zeven).
Die nummer zes heeft tot zijn derde wel geschreeuwd alsof hij een zesling was.
Pas op, nummer zeven (zeven en acht?) kan nog altijd komen al zakt madame door haar enkels achter de buggy en met een gezicht tot op de grond.
Waar jij je zorgen over maakt.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 15:37   #183
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ah. Je deed het voor een zoon. En je had er gratis een meisje bij.

Hoe werd dit opgelost in pakweg China ?
In de jaren tachtig werd er volop geaborteerd op foetussen van acht maanden. En als dat niet volstond, dan hadden ze bepaalde weeshuizen met sterftekamers. Voor meisjes. Een moderne aanpassing voor het gooien in de rivier en stikken met rijstkorrels net na de geboorte.

Niet voor herhaling vatbaar.
Oud 12 oktober 2012, 15:42   #184
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
In de jaren tachtig werd er volop geaborteerd op foetussen van acht maanden. En als dat niet volstond, dan hadden ze bepaalde weeshuizen met sterftekamers. Voor meisjes. Een moderne aanpassing voor het gooien in de rivier en stikken met rijstkorrels net na de geboorte.

Niet voor herhaling vatbaar.
Ik heb gereageerd op oude berichten. van 2010. Negeren, graag.
Oud 15 oktober 2012, 11:33   #185
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gereageerd op oude berichten. van 2010. Negeren, graag.
Daarom zijn ze niet minder actueel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 00:04   #186
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom zijn ze niet minder actueel.
Ik vrees van niet.

Oud 18 oktober 2012, 10:45   #187
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees van niet.

ok, ik geef je het voordeel van de twijfel.
Oud 19 oktober 2012, 08:44   #188
-Jo-
Banneling

Standaard

Kinderrijkdom moet gestimuleerd worden bij ons eigen volk. Wie ervoor kiest kinderloos te blijven, moet extra bijdragen aan de gemeenschap. Publiekelijk negatieve uitlatingen doen over het hebben van kinderen, kinderopvang, speeltuinen, kinderbescherming, het euthanaseren van pedofielen,... moet strafbaar zijn.

In een deftige maatschappij is het ondenkbaar dat men spelende kinderen als overlast beschouwt, in de liberale decadente Westerse egoïstenmaatschappij is dat natuurlijk gemeengoed.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 15:05   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Kinderrijkdom moet gestimuleerd worden bij ons eigen volk. Wie ervoor kiest kinderloos te blijven, moet extra bijdragen aan de gemeenschap. Publiekelijk negatieve uitlatingen doen over het hebben van kinderen, kinderopvang, speeltuinen, kinderbescherming, het euthanaseren van pedofielen,... moet strafbaar zijn.

In een deftige maatschappij is het ondenkbaar dat men spelende kinderen als overlast beschouwt, in de liberale decadente Westerse egoïstenmaatschappij is dat natuurlijk gemeengoed.
Daar kan ik, als vader van een groot gezin, het slechts volmondig mee eens zijn. Kinderen betekenen immers toekomst. Geen enkel volk, geen enkele cultuur, geen enkele beschaving... heeft toekomst als er geen of te weinig kinderen zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2012, 15:16   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RJMT Bekijk bericht
Kortom een enorme besparing.
Niet echt, want door de toenemende vergrijzing zal de druk op de kleine groep jonge actieven veel te groot worden. Er zal te weinig draagkracht gevonden worden voor al die ouderen, met alle gevolgen van dien. 'n Maatschappij die haar generaties niet vernieuwt, is gedoemd zwaar in de problemen te komen.
Oud 20 oktober 2012, 11:45   #191
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wie is dat, eigen volk?
Waarom zou je mensen de vrijheid ontnemen om niet voor kinderen te kiezen en houdt dit dan ook in dat u het huwelijk wilt verplichten voor iedereen? Of gaat het om de verplichting kinderen te krijgen en moeten ook ongehuwden dit, alle samenwonenden, alle homoseksuelen, lebiennes?
Waarom zouden uitspraken over het beperken van kinderen, euthanaseren van pedofielen strafbaar moeten zijn???

Spelende kinderen worden niet als overlast beschouwd, tenzij het gedrag van die kinderen overlast geeft voor anderen, waarom zou je daar niet over mogen spreken?
Moest ik persoonlijk iemand kennen met dit gedachtengoed, dan beschouwde ik die als rijp voor de psychiatrie!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 11:49   #192
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De deftige liberale maatschappij zorgt er voor dat er ruimte is voor spelende kinderen.
Oud 20 oktober 2012, 11:55   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie is dat, eigen volk?
Weet u dan niet wat "eigen gezin" is, "eigen familie", e.d.? Mensen met wie je door bepaalde banden verbonden bent? Dat is ook zo met "eigen volk", nl. die cultuur- en taalgemeenschap waarmee je een aantal kenmerken deelt en waarmee je je identitair kunt vereenzelvigen.

De Fransen, Duitsers, Nederlanders, Ieren, Hongaren, Engelsen, Schotten... hebben geen enkel probleem om een vraag als "wie is dat, eigen volk?" te beantwoorden. In een staat als België worstelt de bevolking daar ogenschijnlijk wel mee.
Oud 20 oktober 2012, 11:58   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De deftige liberale maatschappij zorgt er voor dat er ruimte is voor spelende kinderen.
Neen, dat is juist geen liberale maatschappij, wel een regulerende. In vroeger tijden bestond er geen indeling tussen ruimtes die aan kinderen behoren. Er was gewoon de openbare ruimte en die was er ook voor kinderen. Daarom ook speelden we indertijd zorgeloos in bossen, vonden we een weg langs veldwegen, maakten we plezier in beekjes en sloten... Probeer dat nu maar eens!
Oud 20 oktober 2012, 12:12   #195
Antiochos
Vreemdeling

Antiochos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hallo, ik smijt buzzwords in het rond, kijk naar mij.
Antiochos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 13:02   #196
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat is juist geen liberale maatschappij, wel een regulerende. In vroeger tijden bestond er geen indeling tussen ruimtes die aan kinderen behoren. Er was gewoon de openbare ruimte en die was er ook voor kinderen. Daarom ook speelden we indertijd zorgeloos in bossen, vonden we een weg langs veldwegen, maakten we plezier in beekjes en sloten... Probeer dat nu maar eens!
Je vertelt mij niets nieuws, maar vertel het verhaal dan ook compleet. Die bossen zijn ondertussen schaarser en worden steeds meer privébezit. Meer zelfs, binnen de openbare groene ruimtes dien je zelfs op het wandelpad te blijven, de rest is "verboden te betreden" wegens beschermd.
En wat met die andere openbare ruimte, de openbare weg ? Die is momenteel bezit van de auto. In de tijd waar jij over spreekt waren er nog niet zo veel auto's, en konden kinderen nog op straat spelen.

De aanhangers van het collectief belang hebben steeds van die groene mooiogende ruimtes willen maken tussen sociale woonblokken, maar waar je een GAS-boete riskeert als je er te veel rondhangt of die worden volgekakt door hondjes aan de leiband.
Oud 21 oktober 2012, 02:14   #197
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar kan ik, als vader van een groot gezin, het slechts volmondig mee eens zijn.
Proficiat!

Citaat:
Kinderen betekenen immers toekomst. Geen enkel volk, geen enkele cultuur, geen enkele beschaving... heeft toekomst als er geen of te weinig kinderen zijn.
Inderdaad. Nationalisme = menslievendheid, in tegenstelling tot de ideologieën van de dood, haat, materialisme, eigenbelang en misantropie.
Oud 21 oktober 2012, 02:21   #198
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie is dat, eigen volk?
Al wie dezelfde bloedafstamming heeft, generationeel gezien teruggaande tot halverwege de 20ste eeuw.

Citaat:
Waarom zou je mensen de vrijheid ontnemen om niet voor kinderen te kiezen
Ik zou die "vrijheid" niet ontnemen, alleen moet men tevreden zijn met minder rechten.

Citaat:
en houdt dit dan ook in dat u het huwelijk wilt verplichten voor iedereen?
Heb ik dat beweerd? Neen dus.
Citaat:
Of gaat het om de verplichting kinderen te krijgen en moeten ook ongehuwden dit, alle samenwonenden,
Verplichting? Neen. Creatie van algemeen verspreidde sociale druk en sociale controle? Ja!

Citaat:
alle homoseksuelen, lebiennes?
Uiteraard niet.

Citaat:
Waarom zouden uitspraken over het beperken van kinderen, euthanaseren van pedofielen strafbaar moeten zijn???
Herlees eens wat ik schreef. Het publiekelijk AFWIJZEN van verplichte euthanasie (noem het voor mijn part doodstraf) voor pedofielen zou strafbaar moeten zijn.

Citaat:
Spelende kinderen worden niet als overlast beschouwd, tenzij het gedrag van die kinderen overlast geeft voor anderen, waarom zou je daar niet over mogen spreken?
Spelende kinderen zorgen NOOIT voor overlast. Daar kan geen uitzondering op bestaan.

Citaat:
Moest ik persoonlijk iemand kennen met dit gedachtengoed, dan beschouwde ik die als rijp voor de psychiatrie!
Uiteraard, je bent tenslotte een overtuigde liberaal-extremiste.
Oud 21 oktober 2012, 02:21   #199
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antiochos Bekijk bericht
Hallo, ik smijt buzzwords in het rond, kijk naar mij.
Dat is dan uw probleem, niet het mijne.
Oud 21 oktober 2012, 02:22   #200
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
²
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be