Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2011, 19:54   #181
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
U bazelt duidelijk maar wat.
Want blijkbaar ziet u nergens gefundeerde opmerkingen over "vreemdelingen" (uw term).
Wat zijn die gefundeerde opmerkingen?

De rest van je off-topic gebazel heb ik weg gelaten.
Heb je de OP wel gelezen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 20:04   #182
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat zijn die gefundeerde opmerkingen?

De rest van je off-topic gebazel heb ik weg gelaten.
Heb je de OP wel gelezen?
Indien je het 'off-topic' ook zou hernomen hebben had er al tweemaal één gestaan...

Maar je krijgt van mij een tweede kans hoor. Weerleg mijn duidelijke on topic reactie maar eens...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 20:25   #183
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien je het 'off-topic' ook zou hernomen hebben had er al tweemaal één gestaan...

Maar je krijgt van mij een tweede kans hoor. Weerleg mijn duidelijke on topic reactie maar eens...
In de OP wordt de vraag gesteld wat er verwacht wordt van een vreemdeling die hier verblijft.
En jij komt af met een schatting voor de kost van niet-Europese migranten en dat we beter geld geven aan ontwikkelingshulp en onderwijs voor kinderen die de kans niet hebben.
Ik ben verheugd dat jij (een deel van) de Millenniumdoelen onderschrijft. Weet de rest van het VB dat al?
Oud 5 september 2011, 20:35   #184
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die zal er nooit komen vrees ik
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 20:37   #185
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de OP wordt de vraag gesteld wat er verwacht wordt van een vreemdeling die hier verblijft.
En jij komt af met een schatting voor de kost van niet-Europese migranten en dat we beter geld geven aan ontwikkelingshulp en onderwijs voor kinderen die de kans niet hebben.
Ik ben verheugd dat jij (een deel van) de Millenniumdoelen onderschrijft. Weet de rest van het VB dat al?
1 Waar zie je mij die milleniumdoelen onderschrijven
2 Ik vroeg aan de topicstarter wat hij hier van denkt, dat zegt niets (pro noch contra) van mijn ideeën hieraangaande.
3 Zo duidelijk is hij in zijn vraagstelling nou ook weer niet. Al zeker niet wanneer je zijn wel zeer eenduidige inleiding leest.
4 Wanneer hij dan in zijn inleiding zo van leer trekt hoort ook dat in het topic en mag er op gereageerd worden.
5 Ga jij nu hier al voorschrijven wie op wat en dan ook nog hoe mag reageren

Schrap 5 maar, daar sta je al voor bekend
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 21:22   #186
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haal de klassieke "problemen" bij migratie aan.
Andere taal en andere zeden en gewoonten; en vooroordelen en clichés.
.
En die andere zeden en gewoonten zijn soms schrikwekbarend.

Citaat:
Omdat het seksuele misbruik van kinderen bij Turken een “lange culturele traditie” heeft, werd een Turkse kinderverkrachter in Oostenrijk vrijgesproken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 05:39   #187
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En die andere zeden en gewoonten zijn soms schrikwekbarend.
Beoordeel jij een vreemdeling op zijn persoonlijke zeden en gewoonten?
Oud 6 september 2011, 05:55   #188
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Jazeker, stel je voor, dat een Papuaanse kannibaal daar niet op beoordeeld zou worden, dat ie zo botweg een postbode op zou peuzelen.

Of moeten we het hier maar Ok vinden dat een doorsnee eskimo een uitnodiging voor een BBQ ook gepast vind om een vrijpartij met de vrouw des huizes te beginnen.

Of moeten we aanvaarden dan een ingeweken Texaan met zijn vuurwapens over't straat gaat lopen?
Oud 6 september 2011, 10:19   #189
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als een 'Marokkaan' geregeld in de deuropening komt plassen en na uren; nachts met zijn mee uithangende makkers zijn eten en drinkresten op de vensterbanken nalaat, dan is hun legendarische afkeer voor hun broeders 'Varkens en zwijnen' onbegrijpelijk.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 12:39   #190
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Hier en daar lees je af en toe haat-berichten, radicale meningen over vreemdelingen. Wel, ik ben een vreemdeling. Ik heb deze Thread begonnen om bepaalde dingen te proberen te begrijpen; o.a. wat wil men precies? Want er is vaak sprake over "ALLE VREEMDELINGEN..." Wat wil je zelf? Laten we open en eerlijk proberen te praten. Ik wil meedoen aan de discussies, die voor sommigen een "harde" thema is geworden en ze denken dat ze niet gelukkig zijn of dat hun leven verslechterd is, dat er alles kapot is gegaan door de vreemdelingen. Ze zien geen ander probleem in het land ofwel zien ze het probleem omtrent vreemdelingen als het hoofdprobleem. Oorzaak van hun problemen (in het algemeen) zoeken ze in 1 woord - "VREEMDELINGEN"; en punt! Vertel het eens aub.
Het grote probleem is onwetendheid, ze kennen de problemen van veel vreemdelingen niet en maken van de vreemdeling de oorzaak van hun probleem. Hun probleem is dus niet 'het probleem', het probleem zijn de wantoestanden in de landen waar veel vluchtelingen vandaan komen. Naast de vluchtelingen heb je natuurlijk ook nog de mensen die hier na de oorlog zijn komen wonen. Deze mensen wonen hier al voor meerdere generaties, zij zijn hier dus evengoed geen probleem, zij die er problemen mee hebben zijn het probleem.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 13:26   #191
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Het grote probleem is onwetendheid, ze kennen de problemen van veel vreemdelingen niet en maken van de vreemdeling de oorzaak van hun probleem. Hun probleem is dus niet 'het probleem', het probleem zijn de wantoestanden in de landen waar veel vluchtelingen vandaan komen. Naast de vluchtelingen heb je natuurlijk ook nog de mensen die hier na de oorlog zijn komen wonen. Deze mensen wonen hier al voor meerdere generaties, zij zijn hier dus evengoed geen probleem, zij die er problemen mee hebben zijn het probleem.
Ik vraag me af wie u bedoelt met de mensen "die hier na de oorlog zijn komen wonen". Ik ben van kort na de oorlog en heb dus velen van deze mensen gekend. Dat waren allemaal vrouwen : Duitse vrouwen die de armoede en miserie in het na-oorlogse Duitsland ontvluchtten; Tsjechische, Poolse, Russische, Oekraïense ... vrouwen die het communisme ontvluchtten. Zij kwamen hier allemaal door een huwelijk en let wel, ik zeg hier zeker niet dat dat slechte huwelijken waren ondanks de redenen waarom zij hier waren, ik heb verschillende van die koppels gekend en de meesten leefden in goede verstandhouding met elkaar. Ondanks het feit dat er toen van inburgeringscursussen en andere pampergeplogenheden nog geen sprake was, leerden al die vrouwen tamelijk spoedig Nederlands en voedden zij hun kinderen op in het Nederlands. Ik heb ook nooit gehoord dat de buren problemen met hen hadden, zelfs niet met de Duitse dames, al leefde er vanzelfsprekend bij sommige mensen nog een sterk anti-Duits gevoel.
Een heel verschil met de huidige migranten!
Oud 6 september 2011, 13:33   #192
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vraag me af wie u bedoelt met de mensen "die hier na de oorlog zijn komen wonen". Ik ben van kort na de oorlog en heb dus velen van deze mensen gekend. Dat waren allemaal vrouwen : Duitse vrouwen die de armoede en miserie in het na-oorlogse Duitsland ontvluchtten; Tsjechische, Poolse, Russische, Oekraïense ... vrouwen die het communisme ontvluchtten. Zij kwamen hier allemaal door een huwelijk en let wel, ik zeg hier zeker niet dat dat slechte huwelijken waren ondanks de redenen waarom zij hier waren, ik heb verschillende van die koppels gekend en de meesten leefden in goede verstandhouding met elkaar. Ondanks het feit dat er toen van inburgeringscursussen en andere pampergeplogenheden nog geen sprake was, leerden al die vrouwen tamelijk spoedig Nederlands en voedden zij hun kinderen op in het Nederlands. Ik heb ook nooit gehoord dat de buren problemen met hen hadden, zelfs niet met de Duitse dames, al leefde er vanzelfsprekend bij sommige mensen nog een sterk anti-Duits gevoel.
Een heel verschil met de huidige migranten!

Jij vraagt je dus af wie het probleem maakt? Ik weet dat en jij vast en zeker ook wel, ikzelf heb spaanse grootouders. Zij zijn het Franco regime ontvlucht, ik heb ze nog heel vaak spaans weten spreken. Mijn ouders en groot deel van de famillie wonen ook terug in Spanje. Allemaal hebben ze hun cultuur dus min of meer behouden. Ik zie niet in wat daaraan een probleem zou zijn? Zoals ik zei is het probleem er dus enkel door zij die er een probleem van maken.
Oud 6 september 2011, 13:58   #193
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij vraagt je dus af wie het probleem maakt? Ik weet dat en jij vast en zeker ook wel, ikzelf heb spaanse grootouders. Zij zijn het Franco regime ontvlucht, ik heb ze nog heel vaak spaans weten spreken. Mijn ouders en groot deel van de famillie wonen ook terug in Spanje. Allemaal hebben ze hun cultuur dus min of meer behouden. Ik zie niet in wat daaraan een probleem zou zijn? Zoals ik zei is het probleem er dus enkel door zij die er een probleem van maken.
inderdaad, het is allemaal maar een gevoel.
pick one:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=130351

In geen enkele topic zal je echter iemand zien stellen dat er een probleem is met de Spanjaarden hier. Met islamieten daarentegen.....dat is andere koek.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 14:49   #194
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
inderdaad, het is allemaal maar een gevoel.
pick one:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=130351

In geen enkele topic zal je echter iemand zien stellen dat er een probleem is met de Spanjaarden hier. Met islamieten daarentegen.....dat is andere koek.
Er komt wel wat meer bij kijken dan verwijten maken en iedereen beschuldigen (heel hun cultuur). Het grootste probleem zijn nu net de onnodige verwijten en veralgemeningen, het creeeren van angst en het negeren van probleemwijken door de overheid zijn het probleem en niet deze mensen.
Oud 6 september 2011, 15:58   #195
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij vraagt je dus af wie het probleem maakt?
2 opties hier. Zij die van een mug een olifant maken, en zij die olifanten meebrengen.
Citaat:
Ik weet dat en jij vast en zeker ook wel, ikzelf heb spaanse grootouders.
U en nog zovelen die geen problemen veroorzaken. Bijvoorbeeld ,Vilvoorde heeft een bloeiend Spaans verenigings en cultureel leven. En raar, weinig problemen, die dan nog voor 85% uit de multiculturele hoek komen.
Citaat:
Zij zijn het Franco regime ontvlucht, ik heb ze nog heel vaak spaans weten spreken. Mijn ouders en groot deel van de famillie wonen ook terug in Spanje. Allemaal hebben ze hun cultuur dus min of meer behouden.
En denkt U dat er iemand problemen mee heeft?
Citaat:
Ik zie niet in wat daaraan een probleem zou zijn? Zoals ik zei is het probleem er dus enkel door zij die er een probleem van maken.
Compleet akkoord. Maar ik denk dat we toch eens moeten kijken naar de kleine verschilletjes in Mediterrane cultuur.
Oud 6 september 2011, 17:51   #196
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
2 opties hier. Zij die van een mug een olifant maken, en zij die olifanten meebrengen.
Dus die eerste groep, daar behoor jij toe?
En euhm.. what about: zij die olifanten toelaten? Is dat geen probleemgroep?

Citaat:
Compleet akkoord. Maar ik denk dat we toch eens moeten kijken naar de kleine verschilletjes in Mediterrane cultuur.
Zoals...
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 18:28   #197
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Dus die eerste groep, daar behoor jij toe?
Ik vind van niet.
Citaat:
?En euhm.. what about: zij die olifantentoelaten?Is dat geen probleemgroep?
Enkele zaken hier.
1) ik ben anti democraat, en de olifantentoelaters en knuffelaars staan laag in mijn "hou van" lijstje, zo onder die van de paarsgestreepte groene voorhuidgarnaal.
2) zelfs zonder toelating staan er olifanten.

Wat nu, olifanten afmaken?

Citaat:
Zoals...
Bijvoorbeeld het verschil tussen de slagers in Nice en de slagers in Pohasna.
Oud 6 september 2011, 18:36   #198
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die vreemdeling zijn gewoonten/traditie een gevaar voor de samenleving zijn wel.

En nog meer verontrustend wordt het als zelfs de rechterlijke macht daar rekening mee gaat houden.
Ook in Belgié stapte een of andere wereldvreemde rechter al mee in dat verhaal.

En Turkse vrouw die veroordeeld werd voor ontvoering van haar dochter omdat ze met een Belg wou trouwen kreeg in beroep strafvermindering omdat hij vond dat men rekening moest houden met de cultuur van Turkije.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 september 2011 om 18:42.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 19:07   #199
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jazeker, stel je voor, dat een Papuaanse kannibaal daar niet op beoordeeld zou worden, dat ie zo botweg een postbode op zou peuzelen.

Of moeten we het hier maar Ok vinden dat een doorsnee eskimo een uitnodiging voor een BBQ ook gepast vind om een vrijpartij met de vrouw des huizes te beginnen.

Of moeten we aanvaarden dan een ingeweken Texaan met zijn vuurwapens over't straat gaat lopen?
Neen, dus. Jij beoordeelt een vreemdeling niet op zijn persoonlijke zeden en gewoonten
Oud 6 september 2011, 19:09   #200
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het grote probleem is vasthouden aan die onwetendheid. Niet willen weten.
Een vreemdeling niet willen leren kennen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be