Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2011, 08:10   #161
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sinds wanneer spreek je van vreemdelingen en integratie wanneer een Vlaming uit een ANDERE PROVINCIE huwt met een Vlaams meisje?
Wat dat is tovh de repliek van Arti, ze brengt het verhaal over haar ouders, uit een ander dorp en provincie in VLAANDEREN als relevant aan vreemdelingen en integratie.
Dat is natuurlijk niet zo en dat weet ons Arti'ke ook best maar alles is goed he om toch maar geen argumententen aan te brengen.
Vandaar dat ik tussenkom, mee nu?
Prachtig!
Ik haal de klassieke "problemen" bij migratie aan.
Andere taal en andere zeden en gewoonten; en vooroordelen en clichés.

Een uitspraak uit een andere draad
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
mensen die geen dialect spreken zijn meestal van die ellendige truttewijven (m/v).
Mijn moeder spreekt het Kortrijks dialect nog altijd niet.
Volgens sommigen is ze dan een "ellendige truttewijven".
Gelukkig doen de buren niet zo moeilijk.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 09:19   #162
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik haal de klassieke "problemen" bij migratie aan.
Andere taal en andere zeden en gewoonten; en vooroordelen en clichés.

Een uitspraak uit een andere draad

Mijn moeder spreekt het Kortrijks dialect nog altijd niet.
Volgens sommigen is ze dan een "ellendige truttewijven".
Gelukkig doen de buren niet zo moeilijk.
Dat doet u helemaal niet, en dat weet u best, wat u wel doet is onzin verkopen, en uitspraken aanhalen die anderen doen om ergens uw onzin een basis te geven is totaal van de pot gerukt,geef dan commentaar op DIE UITSPRAAK inplaats van de discussie te verzieken met argumenten die er geen zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 09:26   #163
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Misschien heeft Artisjok wel een zwaar trauma opgelopen omdat haar moeder uit Limburg (of waar dan ook kwam)? Zo'n trauma kan zware onherstelbare gevolgen hebben.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2011, 09:32   #164
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Misschien heeft Artisjok wel een zwaar trauma opgelopen omdat haar moeder uit Limburg (of waar dan ook kwam)? Zo'n trauma kan zware onherstelbare gevolgen hebben.
Dan wil ik citaat met link over dat trauma!
Oud 8 juni 2011, 21:31   #165
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dat heb ik je toch al uitgelegd.
http://forum.politics.be/showthread....45#post5283245
Oud 8 juni 2011, 21:36   #166
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doet u helemaal niet, en dat weet u best, wat u wel doet is onzin verkopen, en uitspraken aanhalen die anderen doen om ergens uw onzin een basis te geven is totaal van de pot gerukt,geef dan commentaar op DIE UITSPRAAK inplaats van de discussie te verzieken met argumenten die er geen zijn.
Gelukkig verziek jij geen discussie met argumenten die er geen zijn.
Citaat:
Dan wil ik citaat met link over dat trauma!
Oud 8 juni 2011, 23:01   #167
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, want als jij de pech had uit de kut te komen rolllen in een of ander straatarm Afrikaans land, dan had je vast de mogelijkheid de levensomstandigheden daar te verbeteren als je het maar hard genoeg wilde.
Het is niet omdat je de pech hebt in zo een land geboren te worden, dat je het recht hebt om hier op onze zak te komen teren voor de rest van je leven. Als ze dat allemaal doen, gaan ze er niet beter van worden, hoor, want dan gaat uiteindelijk IEDEREEN, de lokale bevolking inbegrepen, even arm en miserabel worden als in de landen waar al die sukkelaars vandaan komen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 23:06   #168
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb er eens ernstig over nagedacht want uw vraag is heel terecht. Wat heb ik tegen vreemdelingen? Of beter waarom heb ik tegenwoordig problemen met vreemdelingen?
Ik heb vroeger altijd de toen nog zogenaamde “gastarbeiders” verdedigd, dikwijls als enige tegenover een aantal familieleden of zelfs ooit alle collega’s. Ik vond – vind dat nu nog – dat we die mensen niets konden verwijten. Ze kwamen naar hier, werkten dikwijls hard en deden hun best zich aan te passen. Ik herinner mij de eerste vreemdelinge die bij ons op kantoor kwam werken, een Turks meisje, heel lief, heel gewoon als iedereen, ik heb zelf ook vrienden van allochtone afkomst gehad, ik had in die tijd geen enkel negatief gevoel tegenover allochtonen.
Wat is er veranderd?
Ten eerste, er zijn er de laatste jaren gewoon teveel. Wie dat niet inziet, heeft oogkleppen op. Wij zijn een klein dichtbevolkt landje dat bovendien in een economische recessie leeft. Wij hebben goede, uitgebreide sociale voorzieningen die nu echter in het gedrang komen deels door die economische achteruitgang maar deels ook door die enorme toevloed van immigranten. Die mensen komen hier in vele gevallen hulpbehoevend aan, die moeten eten hebben, een dak boven het hoofd en kleding. Dat kost geld. Als men daarbij voegt dat een overdreven pamperende regering hen de laatste decennia veel meer toestond dan enkel de levensnoodzakelijkheden, dan stuit dat tegen de borst. Als men ziet dat sommigen van hen niet de minste moeite doen zich nuttig te maken in de maatschappij, dan moet men toch een engel zijn – of er op één of andere manier voordeel aan hebben – om dit normaal te blijven vinden. Er kwam een positieve discriminatie op sommige plaatsen zodat onze eigen mensen waarvan velen ook wanhopig naar werk zoeken, gewoon gepasseerd werden en dan zijn er de onredelijke eisen die sommige vreemdelingen stellen (ik moet nog altijd denken aan het verhaal dat een OCMW-medewerkster me vertelde van een vluchteling uit Senegal die aan het OCMW geld vroeg om met verlof te gaan naar … Senegal).
Ten tweede zijn er de aanhoudende extra eisen van moslims waardoor zij dan ook het meest getroffen worden door negatieve gevoelens van de autochtone bevolking. Het halal-voedsel willen opdringen, aparte zwemuurtjes voor dames, over de hoofddoek zal ik maar zwijgen …
Ten derde is er het bijzonder slechte gedrag van vele moslim-jongeren wat hen de niet erg flatterende bijnaam van “kutmarokkaantjes” heeft bezorgd. Al wie al eens in aanraking gekomen is met hun weerzinwekkende macho-gedrag zonder enig respect voor onze samenleving heeft er de buik van vol.
Mijn wensen : een immigratiestop, nu. Geen aparte voordelen voor gelijk wat voor bevolkingsgroep, iedereen gelijk voor de wet en dit op alle gebied. Een strenge aanpak van criminaliteit in het algemeen maar zeker ook van de overlast door sommige jongeren veroorzaakt.
Dit drukt zeer goed mijn eigen gevoelens uit. Redelijke wensen van een redelijk mens.
Oud 8 juni 2011, 23:08   #169
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Sorry, maar vanzelf gaat het daar niet verbeteren hé.

Ze moeten daar maar een paar generaties hard werken om er te geraken.
Amai !!
Oud 8 juni 2011, 23:10   #170
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Gemakkelijk gezegd als je toevallig geboren bent in een van de rijkste regio's van de planeet. Wat is dat nu voor zever, "ze moeten maar een paar generaties hard werken"? Als je in een land als China of de Filipijnen een vakbond probeert op te richten om betere werkomstandigheden te krijgen om onze sneakers te stikken, dan vinden ze je dood terug in een sloot.
Een paar generaties terug schoten ze hier ook op stakende arbeiders, en gingen de gendarmen te paard, en met de sabel, te keer tegen betogers...
Oud 9 juni 2011, 01:05   #171
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Een paar generaties terug schoten ze hier ook op stakende arbeiders, en gingen de gendarmen te paard, en met de sabel, te keer tegen betogers...
Zeker, maar die mensen kwamen dan ook terecht op voor sociale rechten, arbeidsvoorwaarden, een menselijk bestaan.Waar sommige " jongeren" de boel voor afbreken is echter niet altijd duidelijk, er lijkt geen standpunt te zijn.
Oud 9 juni 2011, 15:08   #172
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gemakkelijk gezegd als je toevallig geboren bent in een van de rijkste regio's van de planeet. Wat is dat nu voor zever, "ze moeten maar een paar generaties hard werken"? Als je in een land als China of de Filipijnen een vakbond probeert op te richten om betere werkomstandigheden te krijgen om onze sneakers te stikken, dan vinden ze je dood terug in een sloot.
Niemand verplicht hen om onze sneakers te maken.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 15:10   #173
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeker, maar die mensen kwamen dan ook terecht op voor sociale rechten, arbeidsvoorwaarden, een menselijk bestaan.Waar sommige " jongeren" de boel voor afbreken is echter niet altijd duidelijk, er lijkt geen standpunt te zijn.
Gewoon voor de fun is voor hen dikwijks al een voldoende standpunt...
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 15:50   #174
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ter info.
Colombia is één van de gevaarlijkste landen voor vakbondslui.
Jaarlijks worden ruim 100 vakbondsactivisten vermoord.
http://oneworld.nl/Partners/Nieuws_v...vensgevaarlijk
Oud 9 juni 2011, 16:01   #175
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ter info.
Colombia is één van de gevaarlijkste landen voor vakbondslui.
Jaarlijks worden ruim 100 vakbondsactivisten vermoord.
http://oneworld.nl/Partners/Nieuws_v...vensgevaarlijk
Ter info
Colombia is één van de gevaarlijkste landen VOOR IEDEREEN tout court
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2011, 16:20   #176
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de Arabische landen bestaan er pas sinds heel kort onafhankelijke vakbonden. De meeste vakbonden zijn verbonden aan de overheid.
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ijke-vakbonden
Oud 9 juni 2011, 16:28   #177
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
In de Arabische landen bestaan er pas sinds heel kort onafhankelijke vakbonden. De meeste vakbonden zijn verbonden aan de overheid.
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ijke-vakbonden
En dan nog onafhankelijk van een religie worden...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 07:53   #178
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Zo te lezen, zal hier wel heel wat vrouwvolk op het Forum zitten te kletsen, terwijl hun moedige en kranige venten voor de kost aan het zorgen zijn.

'Autchtonen' doen dat wel vrij uit, met een gerust geweten, en als het eten niet klaar is: dan gaan we maar naar de 'Quick' of laten we wel 'Pizzahut' langskomen.

Hoe zou dergelijke situatie eigenlijk ervaren worden door 'Moslima's, die af en toe eens de lijn (Koran) overschrijden?
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 19:01   #179
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Hier en daar lees je af en toe haat-berichten, radicale meningen over vreemdelingen. Wel, ik ben een vreemdeling. Ik heb deze Thread begonnen om bepaalde dingen te proberen te begrijpen; o.a. wat wil men precies? Want er is vaak sprake over "ALLE VREEMDELINGEN..." Wat wil je zelf? Laten we open en eerlijk proberen te praten. Ik wil meedoen aan de discussies, die voor sommigen een "harde" thema is geworden en ze denken dat ze niet gelukkig zijn of dat hun leven verslechterd is, dat er alles kapot is gegaan door de vreemdelingen. Ze zien geen ander probleem in het land ofwel zien ze het probleem omtrent vreemdelingen als het hoofdprobleem. Oorzaak van hun problemen (in het algemeen) zoeken ze in 1 woord - "VREEMDELINGEN"; en punt! Vertel het eens aub.
Eigenlijk is het om het even wat je doet.
De haatzaaiers, de racisten op dit forum en IRL zullen je toch beoordelen als vreemdeling.
Ze zien enkel de negatieve kanten. Ook al leer je de taal, werk je, hou je je ten allen tijde aan de wet, die racisten zullen dit nooit waarderen en je toch beoordelen als crimineel, profiteur en onaangepaste.

Ik vraag me wel af, zijn ze blind door haat dat ze een vreemdeling niet willen leren kennen? Waarom verspreiden ze racisme en haat? Wat bezielt hen?
Oud 5 september 2011, 19:22   #180
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Hier en daar lees je af en toe haat-berichten, radicale meningen over vreemdelingen. Wel, ik ben een vreemdeling. Ik heb deze Thread begonnen om bepaalde dingen te proberen te begrijpen; o.a. wat wil men precies? Want er is vaak sprake over "ALLE VREEMDELINGEN..." Wat wil je zelf? Laten we open en eerlijk proberen te praten. Ik wil meedoen aan de discussies, die voor sommigen een "harde" thema is geworden en ze denken dat ze niet gelukkig zijn of dat hun leven verslechterd is, dat er alles kapot is gegaan door de vreemdelingen. Ze zien geen ander probleem in het land ofwel zien ze het probleem omtrent vreemdelingen als het hoofdprobleem. Oorzaak van hun problemen (in het algemeen) zoeken ze in 1 woord - "VREEMDELINGEN"; en punt! Vertel het eens aub.
U bazelt duidelijk maar wat.
Want blijkbaar ziet u nergens gefundeerde opmerkingen over "vreemdelingen" (uw term).
Ik zal u om te beginnen al een bedenking geven, misschien volgen er meer...

Gemiddeld kosten de niet-Europese immigranten (zelfs rekening gehouden met diegenen die een vaste job hebben) per immigrant de Belgische belastingbetaler duizenden euros per jaar.
laten we de schatting op directe kosten houden verbonden aan de immigratie en de meest voorzichtige schatting in acht nemen.
Dan zitten we nog aan ruim 5000 Euro per jaar.
Via ontwikkelingshulp een mensenleven redden kost (al naar gelang de plaats en de organisatie) tussen de 20 a 25 en de 200 Euro.
Een kind ter plaatse een opleiding en een toekomst bieden tot (ook weer afhankelijk van de organisatie) tot 500 Euro per jaar.

Zegt u mij eens mijn vriend. Vindt u het, deze feiten in acht genomen, moreel en economisch verdedigbaar economisch geïnspireerde migranten met open armen te ontvangen opdat de linkse bobo's aan politiek correcte aflaat zouden kunnen doen?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be