Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2010, 13:32   #181
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Mag ik je er op wijzen dat je die "criminelen" pas kan herkennen als "crimineel" en uitwijzen; nadat ze een crimineel feit gepleegd hebben.
Dat besef ik zeer goed.

Maar Zwitsers denken dat zij het probleem van de criminaliteit door vreemdelingen gaan oplossen met zo'n systeem van uitwijzingen (quod non).
Oud 1 december 2010, 13:38   #182
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik vind het eigenlijk wel hartverwarmend hoe sommigen steeds klaar staan om de verdediging van criminelen op zich te nemen. Hoewel, alle criminelen ?
Die affiche zou uiteraard uitstekend geschikt zijn om pedofilie in de kerk aan te klagen en te eisen dat ze hun zwarte schapen, de pedopriesters, buitenschoppen.
Zou Filo dan even hartstochtelijk voor zijn vriendjes opkomen en de affice racistisch noemen ? Wat denken jullie ?
Waar lees jij dat; die verdediging van criminelen?
Kan je daar een concreet voorbeeld van geven?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 14:08   #183
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die affiche, ja. Dat heb je goed geraden.
Spreek je nu nog zelf? Is er sprake van racisme?
Neem een voorbeeld aan Sus Iratus; die durft tenminste te antwoorden.
Ik zou jou ook beleefd willen vragen om je aanmatigend, neerbuigend toontje achterwege te laten.
Mijn antwoord; "Een tekeningetje van schapen?" sprak volgens mij reeds voor zich, het is en blijft een tekeningske van schapen, als jij daar racisme in ziet, licht je racistisch centrum in en klaag de schapen aan!

Citaat:
Probeer je hier iedereen die in die affiche enig racisme ziet te beledigen door hen "een enge geestesziekte, die de hersenen á la Jacob Kreutzfelt laat versponzen", toe te schrijven?
Geen wonder dat SDX dan niet meer durft te antwoorden.
Wat ik al dan niet durf weet jij niet, trek dan ook geen conclusies over mij en probeer eens niet voor een ander te spreken, mijn antwoord heb je al, maak er van wat je wil, ik zie enkel een (nogmaals) tekeningske van schapen, het ''ras' ken ik niet, er zijn zoveel schapenrassen!
Citaat:
Heb jij zo'n zwart-wit beeld.
Dat zwart-wit beeld heb jij, jij bent degene die 'racisme' ziet in dat tekeningske, jij verdeelt mensen in rassen en in zwart en wit, jij bent degene die in dat zwarte schaap een gekleurde medemens ziet, ik zie er in wat de bedoeling van de campagne was, de criminele niet-Zwitsers die zich buiten de maatschappij plaatsen door criminele feiten te plegen; uitzetten! Om het even of die crimineel wit, zwart, geel, groen of pimpelpaars is.
Citaat:
Ja, want de bedoeling van de affiche was eigenlijk om het racisme aan te klagen.
Om geïmporteerde criminaliteit aan te klagen en uit te wijzen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 14:17   #184
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
Dank je...waren er maar véél meer 'vreemdelingen' zoals jij, dan hadden we véél meer bondgenoten in de strijd tegen de criminaliteit (door vreemden én belgen) en kregen wij belgen niet steeds het gevoel dat wij 'racisten' zijn telkens we weer eens iets in de media vernemen i.v.m. allochtone criminaliteit....

Trouwens ik versta dat gelul over 'zombies' ook niet echt, dus je bent niet de enige
Even rechtzetten; ik ben Belgische, maar 'vreemdeling' in een ander land.
Vlamen die emigreren naar een ander land hebben doorgaans niet de behoefte om zich te profileren als slachtoffers die te weinig kansen krijgen, voelen zich niet steeds gestigmatiseerd, ze passen zich meestal naadloos aan, spreken de taal van het land waar ze mogen wonen en willen de normen, waarden, tradities, wetten, plichten, vrijheden, kledinggewoonten etc. van dat andere land niet naar hùn hand zetten. Ook kruipen ze niet samen in Vlaamse ghetto's die ze vervolgens laten verloederen.
Voor sommigen is dat typerend voor de 'slavenmentaliteit' van de Vlamen, maar die 'sommigen' verkiezen waarschijnlijk een macho-geweldskoeltoer.

Voor de goede orde; ik beweer niet dat er geen criminele Vlamen zijn, ook die mogen uitgezet worden naar land van herkomst!
Oud 1 december 2010, 14:19   #185
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer je hier iedereen die in die affiche enig racisme ziet te beledigen door hen "een enge geestesziekte, die de hersenen á la Jacob Kreutzfelt laat versponzen", toe te schrijven?
U vergeet hier heel handig en heel manipulerend in uw vraagstelling de naam van die 'ziekte' te noemen die wél in mijn oorspronkelijke tekst staat. Dat zal toch niet zijn omdat u hier weer eens wanhopig spijkers op laag water probeert te zoeken, hè? Overigens acht ik 'spijkers op laag water zoeken' óók als een symptoom van de vervelende aandoening die 'politieke correctheid' genoemd wordt.

Citaat:
Geen wonder dat SDX dan niet meer durft te antwoorden.
Het is niet mijn bedoeling voor SDX te antwoorden, want SDX is daar zelf uitstekend toe in staat, maar SDX een beetje kennende, zou die wel eens wat anders kunnen gaan doen zijn. Niet iedereen zit namelijk de godsganse dag achter zijn of haar computer om uw vragen te beantwoorden. Bovendien heeft ze wél antwoord gegeven. Een duidelijk antwoord zelfs. Dat kunt u trouwens ook al zien aan de eerste acht woorden van mijn repliek aan SDX.
Met durf heeft dat allemaal maar bitter weinig tot helemaal niets te maken.

Citaat:
Heb jij zo'n zwart-wit beeld.
Gezien de inversie tussen onderwerp en werkwoord van de zin, zou het hier wel eens om een vraag kunnen gaan. Maar de zin wordt dan weer niet met een vraagteken afgesloten hetgeen tegen mijn aanname dat het hier om een vraag zou kunnen gaan, pleit.

Citaat:
Ja, want de bedoeling van de affiche was eigenlijk om het racisme aan te klagen.
Waar u deze conclusie vandaan haalt, is mij een raadsel.

De bedoeling van die affiche was nochthans stemmen te vergaren vóór een nieuwe wet die het mogelijk maakt om buitenlanders met een Zwitserse verblijfsvergunning automatisch het land uit te zetten als zij door een rechtbank schuldig bevonden worden aan bepaalde criminele feiten.

Nogmaals, degenen die daar graag racisme achter willen zoeken, hebben m.i. zelf last van latent racisme, want zij koppelen in hun hoofd het zwarte schaap van de affiche aan mensen met een kleurtje, én zij koppelen die mensen met een kleurtje dan weer aan criminaliteit.
Normale mensen daarentegen maken die extra stap van mensen met een kleurtje in hun hoofd niet. Die zien gewoon criminelen die buiten moeten, ongeacht of die nu wit, zwart, bruin, geel, rood, groen of voor mijn part pimpelpaars met oranje strepen zijn.
Mocht ik, als blanke Nederlander een Zwitserse verblijfsvergunning hebben en me in Zitserland aan bepaalde criminele feiten schuldig maken, vlieg ik er net zo goed uit. En terecht.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 14:23   #186
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Ik zie dat SDX zelf al gereageerd heeft terwijl ik mijn antwoord schreef.
Oud 1 december 2010, 14:25   #187
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat besef ik zeer goed.

Maar Zwitsers denken dat zij het probleem van de criminaliteit door vreemdelingen gaan oplossen met zo'n systeem van uitwijzingen (quod non).
Wat 'quod non'? Wat heb je nu eigenlijk aangetoond?

Dat er in de 'praktijk' geen criminele vreemdelingen kunnen uitgezet worden omdat de landen van 2de paspoort hun criminelen niet terug w�*llen, is het d�*t wat je bedoelt?
Of dat die uitwijzingen de 'vreemdelingen' niet zal weerhouden om 'criminele feiten' te plegen?
Oud 1 december 2010, 14:31   #188
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik zie dat SDX zelf al gereageerd heeft terwijl ik mijn antwoord schreef.
Misschien zijn we wel, zonder 't te weten, familie.
Oud 1 december 2010, 14:36   #189
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik zou jou ook beleefd willen vragen om je aanmatigend, neerbuigend toontje achterwege te laten.
Ik gebruik geen aanmatigend, neerbuigend toontje.
In het forumreglement staat niets over het aanslaan van een toontje; er staat wel "Beleefdheid is essentieel voor een goede discussie.", maar er zijn geen banpunten aan verbonden.
Citaat:
Mijn antwoord; "Een tekeningetje van schapen?" sprak volgens mij reeds voor zich, het is en blijft een tekeningske van schapen, als jij daar racisme in ziet, licht je racistisch centrum in en klaag de schapen aan!

Wat ik al dan niet durf weet jij niet, trek dan ook geen conclusies over mij en probeer eens niet voor een ander te spreken, mijn antwoord heb je al, maak er van wat je wil, ik zie enkel een (nogmaals) tekeningske van schapen, het ''ras' ken ik niet, er zijn zoveel schapenrassen!
Allez, om mensen te overtuigen om "ja" te stemmen, gebruiken ze een tekeningetje met schapen. Zonder enige betekenis. Het is en blijft een tekeningetje.

Citaat:
Dat zwart-wit beeld heb jij, jij bent degene die 'racisme' ziet in dat tekeningske, jij verdeelt mensen in rassen en in zwart en wit, jij bent degene die in dat zwarte schaap een gekleurde medemens ziet, ik zie er in wat de bedoeling van de campagne was, de criminele niet-Zwitsers die zich buiten de maatschappij plaatsen door criminele feiten te plegen; uitzetten! Om het even of die crimineel wit, zwart, geel, groen of pimpelpaars is.
Dit zijn niet mijn woorden, maar die van Sus Iratus.
Ik zie daar gewoon witte schaapkes (de goeien) die een zwart schaapke (de slechterik, want crimineel) uit hun kudde verstoten.
Citaat:
Om geïmporteerde criminaliteit aan te klagen en uit te wijzen.
Dan is die affiche toch meer dan "een tekeningetje van schapen".
Oud 1 december 2010, 14:52   #190
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Trouwens ik versta dat gelul over 'zombies' ook niet echt, dus je bent niet de enige
Mensen met de ziekte van parkinson zijn ook niet op de hoogte van dat ze ziek zijn met de ziekte van parkinson.

Citaat:
Inderdaad, ik denk dat de linkiwinkepinkies...
linkiwinkepinkies..
Zo laag, echt! geen kwaliteit van verstand en ik ben zeker dat ik tegen een vrouw praat (van verstand toch) en tegen een teener zelfs (van verstand toch)...

Leef je leven door... Ik laat het jou!
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 14:53   #191
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat 'quod non'? Wat heb je nu eigenlijk aangetoond?

Dat er in de 'praktijk' geen criminele vreemdelingen kunnen uitgezet worden omdat de landen van 2de paspoort hun criminelen niet terug w�*llen, is het d�*t wat je bedoelt?
Of dat die uitwijzingen de 'vreemdelingen' niet zal weerhouden om 'criminele feiten' te plegen?
Goh, er zouden al vragen kunnen gesteld worden rond het moment waarop de vreemdelingen worden uitgezet. Na hun veroordeling? Na de uitvoering van de straf? Als het het eerste wordt, hoop ik dat de slachtoffers het goed zullen vinden dat moordernaars, verkrachters, enz., niet naar de gevangenis gaan, maar "enkel" buitengezet worden. Als het het tweede wordt, zullen de vreemdelingen nog steeds oververtegenwoordigd zijn in de gevangeniscijfers, waardoor het cijfermatig "effect" nul zal zijn, en dus de perceptie zal bestaan dat er niks veranderd is.

Bovendien gaat het om het afnemen van het recht op verblijf. Wat doe je dan met de genaturaliseerden? Met de mensen met een dubbele nationaliteit? Met de illegalen? De twee eerste categorieën komen niet in aanmerking (zij hebben geen "verblijfstitel"), voor de derde verandert er niks tegenover de huidige situatie.

De uitzwijzing is dan nog tijdelijk. Die mensen kunnen dus op een of ander moment terugkomen... Als is het op een illegale manier.

En uiteraard is het zo dat deze maatregel niks zal veranderen aan het feit dat vreemdelingen criminele feiten plegen. Laat mij toe om zeer veel vragen te hebben bij de effectiviteit van zo'n uitwijzing in verband met preventie. Wat zullen de Zwitsers doen bij de volgende groepsverkrachting door Kosovaren of Albanezen? Zeggen: "ja, maar bon, wij hebben een goede maatregel: wij gaan ze buitensmijten!"? Het slachtoffer zal er vet mee zijn... Of denk jij dat er geen groepsverkrachtingen meer zullen gebeuren door Kosovaren of Albanezen?

En uiteraard, op moreel vlak, geef je een maatschappelijk signaal dat een misdrijf gepleegd door een vreemdeling erger is dan een misdrijf gepleegd door een Zwitser. Of, anders gezegd, dat de criminaliteit door Zwitsers minder zwaar weegt dan de criminaliteit door niet-Zwitsers. Of de slachtoffers dit ook zo aanvoelen, is maar de vraag.

Dus, "quod non" = de maatregel zal weinig of geen invloed hebben op criminaliteit door "buitenlanders" zoals de Zwitsers die "ja" hebben geantwoord hebben, verwachten. Dat zal de toekomst wel uitwijzen.
Dat is het voordeel van populistische maatregelen die men gaat proberen uit te voeren: het zal het beste bewijs zijn dat ze niet werken, al zullen de populisten uiteraard vertellen dat het de "schuld van een ander is die alles saboteert".

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 1 december 2010 om 14:55.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 14:56   #192
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Met je antwoord arti, bevestig je - wederom - je bevooroordeeldheid!
Oud 1 december 2010, 15:02   #193
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U vergeet hier heel handig en heel manipulerend in uw vraagstelling de naam van die 'ziekte' te noemen die wél in mijn oorspronkelijke tekst staat. Dat zal toch niet zijn omdat u hier weer eens wanhopig spijkers op laag water probeert te zoeken, hè? Overigens acht ik 'spijkers op laag water zoeken' óók als een symptoom van de vervelende aandoening die 'politieke correctheid' genoemd wordt.
Zoals je wil
Probeer je hier iedereen die in die affiche enig racisme ziet te beledigen door hen "een enge geestesziekte die 'politieke correctheid' wordt genoemd, die de hersenen á la Jacob Kreutzfelt laat versponzen," toe te schrijven?
http://forum.politics.be/showthread....14#post5137314

Citaat:
De bedoeling van die affiche was nochthans stemmen te vergaren vóór een nieuwe wet die het mogelijk maakt om buitenlanders met een Zwitserse verblijfsvergunning automatisch het land uit te zetten als zij door een rechtbank schuldig bevonden worden aan bepaalde criminele feiten.

Nogmaals, degenen die daar graag racisme achter willen zoeken, hebben m.i. zelf last van latent racisme, want zij koppelen in hun hoofd het zwarte schaap van de affiche aan mensen met een kleurtje, én zij koppelen die mensen met een kleurtje dan weer aan criminaliteit.
Normale mensen daarentegen maken die extra stap van mensen met een kleurtje in hun hoofd niet. Die zien gewoon criminelen die buiten moeten, ongeacht of die nu wit, zwart, bruin, geel, rood, groen of voor mijn part pimpelpaars met oranje strepen zijn.
Mocht ik, als blanke Nederlander een Zwitserse verblijfsvergunning hebben en me in Zitserland aan bepaalde criminele feiten schuldig maken, vlieg ik er net zo goed uit. En terecht.
Waarom stellen ze die buitenlanders met een Zwitserse verblijfsvergunning die een crimineel feit pleegden voor als een zwart schaap; en niet als een pimpelpaars schaap met oranje strepen?
Oud 1 december 2010, 15:07   #194
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, er zouden al vragen kunnen gesteld worden rond het moment waarop de vreemdelingen worden uitgezet. Na hun veroordeling? Na de uitvoering van de straf? Als het het eerste wordt, hoop ik dat de slachtoffers het goed zullen vinden dat moordernaars, verkrachters, enz., niet naar de gevangenis gaan, maar "enkel" buitengezet worden. Als het het tweede wordt, zullen de vreemdelingen nog steeds oververtegenwoordigd zijn in de gevangeniscijfers, waardoor het cijfermatig "effect" nul zal zijn, en dus de perceptie zal bestaan dat er niks veranderd is.

Bovendien gaat het om het afnemen van het recht op verblijf. Wat doe je dan met de genaturaliseerden? Met de mensen met een dubbele nationaliteit? Met de illegalen? De twee eerste categorieën komen niet in aanmerking (zij hebben geen "verblijfstitel"), voor de derde verandert er niks tegenover de huidige situatie.

De uitzwijzing is dan nog tijdelijk. Die mensen kunnen dus op een of ander moment terugkomen... Als is het op een illegale manier.

En uiteraard is het zo dat deze maatregel niks zal veranderen aan het feit dat vreemdelingen criminele feiten plegen. Laat mij toe om zeer veel vragen te hebben bij de effectiviteit van zo'n uitwijzing in verband met preventie. Wat zullen de Zwitsers doen bij de volgende groepsverkrachting door Kosovaren of Albanezen? Zeggen: "ja, maar bon, wij hebben een goede maatregel: wij gaan ze buitensmijten!"? Het slachtoffer zal er vet mee zijn... Of denk jij dat er geen groepsverkrachtingen meer zullen gebeuren door Kosovaren of Albanezen?

En uiteraard, op moreel vlak, geef je een maatschappelijk signaal dat een misdrijf gepleegd door een vreemdeling erger is dan een misdrijf gepleegd door een Zwitser. Of, anders gezegd, dat de criminaliteit door Zwitsers minder zwaar weegt dan de criminaliteit door niet-Zwitsers. Of de slachtoffers dit ook zo aanvoelen, is maar de vraag.

Dus, "quod non" = de maatregel zal weinig of geen invloed hebben op criminaliteit door "buitenlanders" zoals de Zwitsers die "ja" hebben geantwoord hebben, verwachten. Dat zal de toekomst wel uitwijzen.
Dat is het voordeel van populistische maatregelen die men gaat proberen uit te voeren: het zal het beste bewijs zijn dat ze niet werken, al zullen de populisten uiteraard vertellen dat het de "schuld van een ander is die alles saboteert".
Inderdaad; dat zal de toekomst moeten uitwijzen, voorlopig is dat voorstel nog niet eens in een wet gegoten, dus kan je nog niet spreken van 'resultaten, gevolgen e.d.'
Met veronderstellingen, aannames kom je op dit moment nog niet zoveel verder totdat de 'praktijk' - als die er al ooit komt - het uitgewezen heeft.

Je er vragen bij stellen is natuurlijk je goed recht en iedereen zal zich er wel vragen bij stellen, maar de antwoorden kunnen enkel door het in praktijk toepassen van de uitkomst van dit referendum gegeven worden, niet eerder.
Oud 1 december 2010, 15:35   #195
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals je wil
Probeer je hier iedereen die in die affiche enig racisme ziet te beledigen door hen "een enge geestesziekte die 'politieke correctheid' wordt genoemd, die de hersenen á la Jacob Kreutzfelt laat versponzen," toe te schrijven?
http://forum.politics.be/showthread....14#post5137314
Probeert u hier nog altijd spijkers op laag water te zoeken?

Ik begin allengs de stellige indruk te krijgen dat ú, door middel van uw m.i. nodeloze vraag en al even nodeloze herhaling van die vraag, zelf heel hard probeert om toch maar vooral beledigd te kunnen raken. Wat let u eigenlijk? Immers, u heeft daar mijn bevestiging noch ontkenning voor nodig.

Citaat:
Waarom stellen ze die buitenlanders met een Zwitserse verblijfsvergunning die een crimineel feit pleegden voor als een zwart schaap; en niet als een pimpelpaars schaap met oranje strepen?
Omdat de uitdrukking nu eenmaal 'het zwarte schaap' -de verstotene dus- is, dunkt me.
Maar als u er 100% zeker van wilt zijn, raad ik u aan om ze het zelf even te vragen. Ik heb inmiddels al de schier onmetelijke goedheid gehad de contactinformatie voor u op te zoeken:

Schweizerische Volkspartei SVP
Generalsekretariat
Postfach 8252
Brückfeldstrasse 18
3001 Bern

Telefon ++41 (0)31 300 58 58
Telefax ++41 (0)31 300 58 59

E-Mail: [email protected]
Unter dieser Adresse erreichen Sie alle Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter des SVP-Generalsekretariates.

U ziet dat u ze zelfs ook telefonisch kunt bereiken, dus u kunt a la minute antwoord op al uw prangende vragen krijgen. En laat gerust weten wat ze u verteld hebben. Succes!
Oud 1 december 2010, 15:38   #196
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gebruik geen aanmatigend, neerbuigend toontje.
In het forumreglement staat niets over het aanslaan van een toontje; er staat wel "Beleefdheid is essentieel voor een goede discussie.", maar er zijn geen banpunten aan verbonden.

Allez, om mensen te overtuigen om "ja" te stemmen, gebruiken ze een tekeningetje met schapen. Zonder enige betekenis. Het is en blijft een tekeningetje.

Dit zijn niet mijn woorden, maar die van Sus Iratus.
Ik zie daar gewoon witte schaapkes (de goeien) die een zwart schaapke (de slechterik, want crimineel) uit hun kudde verstoten.

Dan is die affiche toch meer dan "een tekeningetje van schapen".
Ze hadden een ander affiche kunnen maken: een mens die buiten gestampt werd, met in zijn handen een bloederig mes en een stuiptrekkend schaap met overgesneden strot.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 15:45   #197
den dinges
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Goh, er zouden al vragen kunnen gesteld worden rond het moment waarop de vreemdelingen worden uitgezet. Na hun veroordeling? Na de uitvoering van de straf? Als het het eerste wordt, hoop ik dat de slachtoffers het goed zullen vinden dat moordernaars, verkrachters, enz., niet naar de gevangenis gaan, maar "enkel" buitengezet worden.
Moordenaars en verkrachters moeten niet uitgezet worden, nee. Die moeten bij ons blijven, voor eeuwig : drie meter onder de grond na hun terechtstelling.
Voor minder erge misdaden moeten zij eerst een zekere tijd dwangarbeiden om de schade te vergoeden, ze kunnen ook hun straf uitkopen door bvb een oog of een nier af te staan. Daarna, levenslange verbanning.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 15:57   #198
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ze hadden een ander affiche kunnen maken: een mens die buiten gestampt werd, met in zijn handen een bloederig mes en een stuiptrekkend schaap met overgesneden strot.
Dat zou dan weer wel racistisch zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 16:31   #199
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeert u hier nog altijd spijkers op laag water te zoeken?
Neen.
Citaat:
Ik begin allengs de stellige indruk te krijgen dat ú, door middel van uw m.i. nodeloze vraag en al even nodeloze herhaling van die vraag, zelf heel hard probeert om toch maar vooral beledigd te kunnen raken. Wat let u eigenlijk? Immers, u heeft daar mijn bevestiging noch ontkenning voor nodig.
Ik wens te weten wat jij bedoelt met jouw uitspraak.

Citaat:
Omdat de uitdrukking nu eenmaal 'het zwarte schaap' -de verstotene dus- is, dunkt me.
Maar als u er 100% zeker van wilt zijn, raad ik u aan om ze het zelf even te vragen. Ik heb inmiddels al de schier onmetelijke goedheid gehad de contactinformatie voor u op te zoeken:

Schweizerische Volkspartei SVP
Generalsekretariat
Postfach 8252
Brückfeldstrasse 18
3001 Bern

Telefon ++41 (0)31 300 58 58
Telefax ++41 (0)31 300 58 59

E-Mail: [email protected]
Unter dieser Adresse erreichen Sie alle Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter des SVP-Generalsekretariates.

U ziet dat u ze zelfs ook telefonisch kunt bereiken, dus u kunt a la minute antwoord op al uw prangende vragen krijgen. En laat gerust weten wat ze u verteld hebben. Succes!
Moet ik hen bellen om jouw mening te kennen?
Vanwaar die terughoudendheid om de eigen mening weer te geven? Racistische uitspraken zijn immers toegestaan.
Oud 1 december 2010, 16:35   #200
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Met je antwoord arti, bevestig je - wederom - je bevooroordeeldheid!
Met dit antwoord?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=189

Kan je uitleggen wat die bevooroordeeldheid bevestigt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be