![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een regering zonder meerderheid in Vlaanderen zelfs. |
|
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat had hij dan moeten doen ?
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Gij blijft dus De Wever met zen N-VA onderschatten. Jij wil nieuwe verkiezingen. Maar dan creëer je twee mogelijkheden. Ofwel zal N-VA veel groter worden, waardoor het gevaar bestaat dat de partij paarden van Troye zal binnen halen, en of een grote verdeeldheid gaat krijgen. Kijk naar het belang overkomen is. Ofwel gaat N-VA veel kiezers verliezen, omdat men zal zeggen kijk de n_va kan het ook niet. Dan bestaat het gevaar dat er terug een sterk VB komt, waar sommige misschien stilletjes op hopen. Die partij zit toch achter slot en grendel, en is dus geen gevaar, zoals een N-VA nu wel is. Dus laat De Wever maar doen met wat hij nu bezig is. En ja die kranten schrijvers zijn einde latijn, en verzinnen maar wat anders. Nergens is er een "feit" dat Leterme 4 jaar gaat verder regeren. ![]() Ik kan de rollen ook om draaien Anna List. Misschien hebben sommige mensen nu schrik dat het met een centrum rechtse regeringsvorming wel zou lukken. En halen ze dan maar een ander doemscenario voor de dag. Laatst gewijzigd door De Prof : 4 februari 2011 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
elke keer dat je zwart op wit kan bewijzen dat de grondwet met de voeten getreden wordt en dat de democratie grof opzijgeschoven wordt moet dat toch gebruikt worden zeker ?! al was het maar als tegengewicht voor alle Franstalige demarches bij Europese instellingen, of als tegengewicht voor buitenlandse pers die alleen de Franstalige B media als bron heeft ?! vanzelf komt er niks hoor Jaz. |
|
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() ik dacht dat alles wat EU betreft bekrachtigd moest worden in het B parlement, nu legalistisch : niet bekrachtigd is niet van kracht, ongeacht de boetes die daartegenoverstaan dunkt me zo
|
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik dacht niet dat verorderingen nog bekrachtig moeten worden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden de Franstaligen wat dan ook in Flandre profonde willen beslissen (wel in de "rand" ttz, brabant, he) ? Daar winnen ze toch niks mee ? In tegendeel, hoe rijker Vlaanderen wordt, hoe groter de gemeenschappelijke potten waar ze in kunnen zitten voor hun clientelisme. Het kan de Walen echt niet schelen hoe Antwerpen of Gent bestuurd worden, hoor. Zolang ze maar dingen te zeggen hebben in de Rand (toekomstig frankofonie) en zolang het manna maar blijft vloeien zonder bemoeienissen. Citaat:
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rotterdam en Antwerpen 1 havendelta ... waar wat is het 90% vh EU vrachtverkeer passeert ? ... zou die confederatie meteen op gelijk niveau van DE of FR plaatsen ... |
|
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Leuk om te zien dat u mij gelijk geeft en uzelf in uw eerdere post tegenspreekt. Indien de vermeende bevoegdheid bestaat dan zal ze vermoedelijk inderdaad in een verordening terug te vinden zijn. Maar daarmee beantwoordt u mijn vraag natuurlijk niet. De vraag was wat het nummer van de verordening was zodat iedereen hier de tekst ervan kan lezen en zich ervan kan vergewissen dat de Commissie inderdaad beslist over begrotingen. Dus zeg es het nummer of geef de link naar de EurLex site ![]() Citaat:
Wat gaat de Europese Commissie doen indien België geen gevolg geeft aan haar beoordelingen van de Belgische begroting? Kan de Commissie België voor het Hof dagen wegens niet-nakoming? Neen, want er rust geen verplichting op België om die beoordelingen op te volgen. Er is enkel peer pressure en best practices, in het kort: er is coordinatie zonder dat de Commissie dirigerend optreedt. Voor zoiets moet een Parlement zijn instemming niet geven dus. Citaat:
Het mag duidelijk zijn dat uw vergelijking met het landbouwbeleid volledig fout is. Het landbouwbeleid is in grote mate overgeheveld naar Europees niveau. Landbouwsubsidies komen quasi exclusief vanuit de EU. De Commissie heeft hier heel verregaande bevoegdheden en beslissingsbevoegdheid. Zij geeft bvb. geen 'advies' aan lidstaten om subsidies terug te vorderen, zij beslist hier zelf toe. Als u niet kan verstaan dat er gradaties zijn in Europese samenwerking (die gaan van volledige bevoegdheid voor de lidstaten tot volledige bevoegdheid voor de EU) dan weet ik ook niet meer wat ik moet doen om het u duidelijk te maken. Citaat:
Wat meneer van Hengel zegt in een INTERVIEW kan niet gelijkgesteld worden met een JURIDISCH BINDENDE NORM. En als u dat interview goed leest, zegt meneer van Hengel natuurlijk nooit dat de Commissie beslissingsbevoegdheid heeft over die begroting, maar dat zal u ws ook ontgaan zijn. Het Europees recht heeft uiteraard voorrang, maar de Commissie heeft geen beslissingsbevoegdheid over nationale begrotingen, dus er is *niets* in deze dat voorrang kan hebben op Belgisch recht. Ik heb de relevante wetgeving niet bij de hand, maar vermoedelijk rust er wel een verplichting op België om een ontwerpbegroting voor te leggen. Indien dat niet gebeurt is er een juridisch probleem, dat betekent natuurlijk niet dat er een probleem zou zijn indien België een begroting voorlegt en zich daarna niets aantrekt van wat de Commissie zegt. Nu goed, heel veel woorden heb ik al geschreven, terwijl het enige wat jullie moeten doen is 8 getallen geven die verwijzen naar een verordening waarin die bevoegdheid zwart op wit staat. En dan hebt u meteen mijn ongelijk bewezen. Veel succes ermee. |
||||
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en hoe kunnen de kiezers van de ontvangende partij dan het gekozen beleid van de gevende partij afstraffen? wat met de democratie?
|
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() de bocht van de CD&V dik in de verf zetten natuurlijk
nu heeft alleen de politiek redacteur van De Tijd erover bericht ... DM en DS en VRT hebben kunnen doodzwijgen ... dat kon niet zonder stilzwijgen van N-VA ... binnen twee weken moeten ze daar niet meer mee afkomen, dan is het te laat, N-VA zal dan compleet geisoleerd staan ... dat zie je toch van ver ... |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ps ik hoop met u dat ik ongelijk heb, dan kan BDW mijn stem NOGMAALS krijgen Laatst gewijzigd door Anna List : 4 februari 2011 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() |
![]() |