![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Gouverneur
|
![]() Alleen beslist in België niet de burger in een referendum; bang voor de uitslag?
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Hoop je misschien...
Maar verklaar je niet. Ik kan je echter geruststellen dat er niet met Turkije gesproken zal worden als het land geen economische meerwaarde heeft voor de grote kapitalen van de EU. Maar ze blijven het wél doen hé... |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De toetreding van Turkije tot de EU is een grillige eis van de USA, die zelf géén veel minder wereld- en cultuurvreemde Mexicanen wil(len) binnenlaten.
De EU als vazalfederatie-in-wording heeft dit ter uitvoering genoteerd en wringt het de burgers door de strot. Hooguit het tijdstip valt nog enigszins te beïnvloeden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien doemt een veel belangrijker probleem dan "Turkije" of "uitbreiding" op....onze kwetsbaarheid ivm energie-bevoorrading....... Het voornaamste politieke doel van de EU moet zijn;het te vriend houden van de Russiche Beer...het bedenken van wegen en methoden waarom Rusland ons zou kunnen NODIG hebben..... Laatst gewijzigd door kelt : 12 november 2006 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Partijlid
|
![]() ik vraag me af hoe men verantwoord dat turkije wél mag meedoen met het eurosong en het europees kampioenschap voetbal e.d. maar niet bij met de EU.
verder vraag ik me af of een toetreding tot de EU geen gevaar is voor de opkomst van de politieke islam en het fundamentalisme. Het leger heeft macht, maar dankzij het leger blijft turkije seculair. Maar als ze zoude toetreden, wordt de rol van het leger nihil waardoor er opnieuw een gevaar is voor de opkomst vd politieke islam, niet? Laatst gewijzigd door ray : 16 november 2006 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij zijn er andere politieke stromingen waar ze in Turkije schrik van hebben ![]() Ik ken maar twee politiek bekende groepen in Turkije. Ooit gehoord van de DHKPC en de PKK? Die zijn bepaald seculair.
![]() |
![]() |
#187 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Energie was trouwens ook een van de grote punten van de laatste top van de Europese Raad, en wanneer Duitsland het commissievoorzitterschap krijgt zal het belang van dit agendapunt enkel nog maar (terecht) toenemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Gouverneur
|
![]() Eén keer reageren is genoeg hoor.
Ik ben niet doof. ![]() ![]() En alweer kan ik mij terugvinden in uw repliek.
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Partijlid
|
![]() weet iemand waar ik de officiële standpunten kan vinden van alle europese lidstaten mbt de toetreding van turkije? Ik zou dat toch eens willen weten wie welk kamp steunt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() Je vindt hooguit de standpunten van "volksvertegenwoordigers" die zonder referendum ook dit weer erdoor willen drukken.
![]() |
#196 |
Vreemdeling
|
![]() Voor mij wel ..mits wat ernstige aanpassing ivm mensenrechten , relaties met griekenland enzo (doelend op grieks-cyprus)
Mij redenen/ -wat alle mogelijke tegenstanders ook mogen beweren : Turkije is grotendeels een even modern land als toekomstige leden Bulgarije of Tsjechie. Het is niet omdat de meeste moslims hier nog met hoofdoek rondlopen dat het daar ook zo is, als je me niet gelooft ga dan maar is hoofdoeke tellen in een Turkse stad . Die mensen zien er erg Medriteraan uit , in jeans of merkkledij. - Turkije is een erg seculiere staat - Ze zijn van oorsprong veel nauwer aan ons verwant dan andere islamvolkeren - In se hangen de Grieken en andere Orthodoxen ook een "ander" geloof aan zij het dan niet zo verschillende als de Islam -Turkije is lange tijd van enorme grote invloed geweest op de Europees geschiedenis ( natuurlijk niet altijd positief), vrnl. in Mediteraan en Oost-uropees gebied |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je doet alsof je de waarheid niet kent cq politiek-correct van het gevaar wegkijkt, zoals men ook in onze landen deed tot in mei 1940. Dat "seculier" bestaat slechts bij de gratie van het leger als hoeder van de erfenis van vrijmetselaar Atatürk die minstens van vaderskant tot een nog steeds verdrukte groep allochtonen in Turkije behoorde; ook de schijn van democratie wordt slechts door het leger opgehouden. De invloed van dat leger moet weg, dit is een van de hoogste eisen die de EU stelt. Dan heeft Hr Erdogan met de 98% moslims die Turkije bevolken de vrije hand; volg (op Net) zijn CV en lees niet over zijn recent bajesverblijf heen. Eenmaal de EU-buit binnen, zal hij, niet meer gehinderd door het leger, "democratisch" de democratie afschaffen en zijn oude shar�*a-droom inclusief hoofddoekjes daarvoor in de plaats stellen. Hij zat in de bajes wegens zijn fundamentalisme dus kennelijk willen de meeste Turken o.a de nu op veel plaatsen in Turkije verboden "traditionele" kledij terug. Hr E werd op ongelooflijke wijze kort na zijn verblijf in de gevangenis door een overweldigende meerderheid van Turken tot machthebber verkozen. Ik kan dit wel blijven herhalen maar word er zo moe van; zoek zelf maar nuttige links op Net. Edit: en o ja, lees de koran.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 november 2006 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Vreemdeling
|
![]() Een man afrekenen op zijn verleden is nogal makkelijk, hij heeft ondertussen wel de economie herstelt en het onderwijs opgerakeld, ik ben er trouwes van overtuigd dat als zijn land lid is vd Eu we hem al te beter kunen controleren.
( volgens jou zou dan een Frankrijk onder LePen, een Oostenrijk onder Haider of een ander land onder de leiding ook EU-onwaardig zijn) De Turken zijn inderdaad ene chauvinistisch volk (net als Fransen, Schotten....) , zijn ze daarom gevaarlijk? Ze zijn allemaal stapelzot van Ataturk en zullen niet zo gauw zijn seculier ideaal achterlaten. En ja de koran is inderdaad niet altijd het meest "lieve" boekje, maar was de bijbel dat ook niet in de vroege middeleeuwen? Verschil is dat wij al onze "Verlichting" hebben gehad (cfr. Danneels), en de Turken aardig op weg zijn deze en wij ze als EU hierbij kunnen helpen en controleren. de vergelijking met 1940 is ronduit ridicuul |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb niets met een bijbel, behalve dat ik die minstens zo goed als de koran ken en daar tot overmaat mee in de (harde) hand was opgevoed. Ik moet godsdiensten "geen van zessen" hoewel mijn weerzin gradaties onderscheidt; ondanks talmud/oude-testament was Jezus/Josche/Isa absoluut TEGEN alle geweld, wat ik een redelijk nobel streven vind en ook zijn truc-met-de-surfplank vind ik nog altijd zeer voorlijk en getuigend van typisch Joodse humor. Hoe dan ook, de kruisvaarders, ketterjagers, inquisitie en pausen mogen geacht worden te hebben geweten dat zij totaal fout bezig waren en dat zelfde geldt nu nog voor griezels van het type Paisley; bij ene Hr Busch heb ik nog een gering restje laatste twijfel ... Amper hebben wij de oudere hier aanwezige godsdiensten tot enige beschaving getemd of wij gaan iets importeren/gedogen dat onvergelijkbaar veel mensonvriendelijker is, geen scheiding tussen kerk en staat erkent en moorden om god een handje te helpen verheerlijkt. Blijf vooral wegkijken van het wereldnieuws over rituele bomaanslagen enzo. Hr Erdo'gans "verleden" dateert van luttele jaren; hij zat wegens fundamentalistisch gedoe en geblaat en werd juist daaròm, met opzijzetting van wetten, vers uit de bajes door een overweldigende Turkse meerderheid omarmd. Hiermee classificeren zich de 98% "seculiere" moslim-Turken of Turkse moslims. Hr E was enige weken geleden nog weer in het nieuws omdat hij de minstens in het tamelijk moderne deel van Turkije al heel lang verboden vermommingsmode probeert opnieuw ingevoerd te krijgen. Als je over zulke zaken wat wilt zeggen, zorg dan dat je er iets over wéét inplaats van domweg de voor-oordelen van vooraanstaande nitwits te reciteren. Ooit al eens huizen, straten en een fors stadsdeel aan puin zien liggen? Kogels horen vliegen langs je voordeur? Mitrailleurs horen ratelen? Mensen van honger zien flauwvallen? Zoeklichtbundels en afweergeschut plus lichtspoormunitie over je dak zien passeren? Luchtalarm meegemaakt en allemaal in paniek de schuilkelder in? Troepen soldaten en NSB-ers zien marcheren en hun spijkerlaarzen gehoord? Geweerkolven tegen de voordeur horen slaan omdat Papa mee moest naar de Arbeitseinsatz? Omgevallen in de huiskamer omdat er op 2 straten afstand een zwaar ("bevriend") bombardement op de duikvlootbasis nabij de 2e Petroleumhaven gaande was? Hitler heette tot na de feitelijke inval "bevriend staatshoofd" en men bleef tot het uiterste wegkijken.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 december 2006 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Staatssecretaris
|
![]() turkije in de EU zou de grootste vergissing ooit zijn & niet in overeenstemming zijn met de wil van het europese volk
waarom trouwens een land dat niet in europa ligt toelaten tot de EU??? |
![]() |
![]() |