![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(de drie zonen van Noach) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 maart 2011 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Abraham, de stamvader van de joden, is uit het nageslacht van Sem.
De joden worden daarom ook wel semieten genoemd. Maar Sem zou eveneens de voorvader zijn van (andere semieten) de Arabieren, Arameeërs, Assyriërs en andere volken in het oude Midden-Oosten. Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 maart 2011 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2011 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() D�*t zal wel zijn. Ik durf zelfs te beweren dat mij hier nog zeer gematigd heb uitgedrukt.
Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2011 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ras is heel duidelijk een ontologisch en empirisch gegeven; als jij dat een sociale constructie noemt, is dat omdat je gewoon niet in staat bent om tot de "noumenale" kern van het fenomeen ras door te dringen. Enkel jouw rasbegrip (of beter: onbegrip) is een sociale constructie, dus inadequaat. Je zult dus wel eens je eigen opvatting moeten herzien. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 21 maart 2011 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En daarna mag u hetzelfde doen met alle andere menselijke "rassen" ![]() Laatst gewijzigd door drosophila : 21 maart 2011 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar begin jij nu over? ![]() Nestor Burma die ziet dat toch met zijn eigen ogen. En een Jood ruikt hij direct. Dat is een heel duidelijk een ontologisch en empirisch gegeven Laatst gewijzigd door filosoof : 21 maart 2011 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Banneling
|
![]() Als fruitvliegje wist wat min of meer met "genoom" bedoeld wordt, dan zou ze het niet in deze context gebruiken.
Ik zal je zeggen wat genoom betekent: fruitvliegen delen 60% van hun erfelijk materiaal met mensen (en trots dat ze daarop is!). Je ziet hoe vet je bent met kwantiteit als argument (en met een blinde vlek voor de kwaliteiten die met dat erfelijk materiaal gepaard gaan, maar zonder er helemaal toe te kunnen worden herleid). Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik gebruikte het woord 'genoom'. Ik verklaar mij even nader, want getuige uw idiote reactie over fruitvliegen bent u niet helemaal mee. Een genoom is de volledige verzameling van alle genetische informatie van een bepaalde soort. Het genoom definieert dus een soort, zorgt ervoor dat we van een soort kunnen spreken. Mijn vraag (tamelijk eenvoudig, maar kennelijk toch te moeilijk voor u): welke groep genen definieert een "ras"? Semieten, blanken, gelen ... Kies een groep uit die volgens u een ras is, en geef mij daarvan het "genoom". Kunt u dat niet? Dan is uw rasconcept biologisch niet vol te houden en is het niet meer dan een sociale constructie. (uw bluf met irrelevante Kantiaanse termen waar u niet eens de betekenis van kent, verandert daar niets aan). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de Paus is niet verantwoordelijk voor de schanddaden der Katholieke Kerk.
Mea Culpa, Mea Maxima Culpa. Oftewel: ik ben heel erg onschuldig. Laatst gewijzigd door harriechristus : 30 maart 2011 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() Isa was een visser en kon goed prediken
zo goed dat zijn koning besloot mee te werken aan n 'heilig' scenario hij stierf niet aan het kruis maar werd er bij donker weer afgehaald hij was niet dood en werd bij nacht weer uit het graf gehaald en leefde nog lange DIT IS DE WAARHEID OVER JEZUS niet te geloven dat men voor deze superhelderziende akteur 1000den schilderijen heeft gemaakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De waarheid over Jezus? Je kunt niet eens echt aantonen dat hij bestaan heeft, maar de kans is wel groot, gezien het aantal messiasfiguren dat in die tijd rondliep. |
|
![]() |
![]() |